Grave Encounters 2 (2012)

Canada / Verenigde Staten
Horror

geregisseerd door John Poliquin
met Reese Alexander, Stephanie Bennett en Jeffrey Bowyer-Chapman

Een groep filmstudenten besluiten in te breken in het Collingwood psychiatrisch hospitaal, waar de reality show 'Grave Encounters' is opgenomen, om hun eigen paranormale onderzoek uit te voeren. Al snel komen ze er achter dat 'Grave Encounters' geen fictie was, maar de verschrikkelijke werkelijkheid.

avatar van Pazmaster
Iets minder sterk dan het eerste deel, maar wel gewoon een leuke film. 3 kleine sterren

avatar van duffs
3 en een half ster van mij ik hou van dit genre dus vandaar deel 1 was beter maar deze is ook best de mooeite waard er word goed geacteerd ook wat het aangenaam maakt om naar te kijken het is allemaal een beetje van het zelde maar dat kon mij de pret niet drukken

rsc
deel 1 was zeker beter... zat te slordig in elkaar...
trage oploop, acteerwerk mocht beter, aantal momenten waren nogal voorspelbaar (voor mij althans) en sommige stukken waren te kort net als deel 1.
Stukjes met de lift, preston, en met de geesten waren wel mooi gedaan.
Zeker met dat meisje in die ventilatiekanaal vond ik mooi... dat maar 2 seconde duurde .... mocht dus langer..

avatar van huiguh
verrassend goed vervolg, maar denk wel dat de koek nu op is.

avatar van Noodless
Weer zo'n handycam filmpje met als onderwerp paranormale onderzoekingen. Ook deze film weet mij niet te bekoren. Het eerste deel heb ik wel niet gezien, maar je kunt simpel volgen omdat het niet echt een vervolg is op het vorige. Nochtans opent de film wel leuk met hypes, beelden en recensies van het eerste deel. Is het waar of niet waar ? Verschillende mensen komen heel even aan het woord. Daarna wordt de focus gebracht op de hoofdpersonages met hun bezigheden : vooral fuiven, filmen en interesse in het paranormale. Allemaal degelijk opgebouwd. Eénmaal in het psychiatrisch hospitaal wordt het helaas net minder. Je zou dan verwachten dat het nu echt gaat beginnen. Maar het is allemaal zo overdreven en ongeloofwaardig uitgevoerd dat de interesse en de spanning met de minuut vermindert.
Neem nu die bewaker.... zijn handelingen en de reacties van de jongeren komen echt niet over.
Ook de geesten maken geen indruk. Vaak te nep en te overdreven. Maar dat is mijn mening.
Er zitten wel een paar schrikmomenten in...helaas werkte deze scènes niet echt bij mij.
4/10

avatar van Maniac
erg slechte film zo nep dat ziet een blinde nog.

avatar van s_leiN
Ik vond de eerste film echt geweldig, op één of andere manier had ik daar spanning van begin tot eind. Ik keek dan ook echt uit naar de 2...die me eigelijk enorm tegenviel.
Concept was hetzelfde, daar konden ze moeilijk onderuit, maar echte schrikmomenten waren er niet zoals in de 1. Onze presentator die daar al eindeloos rondzwerft en er nog vrij fris uitziet. En dan nog gezwegen van het belachelijke einde. Een rode poort naar de vrijheid, net een sprookje.

Neen, deze film heeft het Grave Encouters-verhaal volledig doen inzakken.Spijtig.

avatar van cookedbrains
Zeer voorspelbaar en te over te top, ze hebben de sfeer compleet vernaggeld met deze

avatar van Richard_Voorhees
Vond hem eigenlijk wel wat vermakelijker dan het eerste deel. Natuurlijk is alles over the top, maar ik vond dat juist wel zijn charme hebben hier en daar. Daarnaast krijgen we hier tenminste een wat degelijkere opbouw voorgeschoteld, waardoor de tijd in het gesticht minder lang (en minder saai) is.
Nog steeds geen fantastische film, maar best genietbaar en leuker dan deel 1.

avatar van Dustfire
Die gast op de cover is echt ubersexy.

avatar van Angelo2
De film begon zeer matig en na een tijdje had ik zelfs waar kijk ik naar. Eenmaal in het gesticht werd hij vermakelijk en zaten er een paar goede scenes tussen. Die waren wel duidelijk gecopieerd van andere films maar beter goed gepikt dan slecht bedacht zullen we maar zeggen. Spannend werd hij echter nooit. Een krappe 6 maar een stuk beter dan deel 1.

avatar van schumacher
Omg, ik vind er niks aan, onvoorstelbaar in feite dat zoiets aandacht krijgt, gewoon een onnozelaar die met een camera wat zogenaamde angstige beelden vast legt, zo nep en slecht dit is.
Ik vind daar niks angstaanjagends aan, doet me niks.
Zonde van mijnen tijd.

avatar van ¿?ImAmused?¿
Eigenlijk best een goed vervolg,wat mij meer vermaakte dan het eerste deel.
Wat leuke elementen erin.
3***

avatar van namingway24
De subtiliteit van het eerste deel is hier volledig het raam uit om plaats te maken voor opzichtige special effects die lang niet altijd weten te overtuigen.

De hele insteek van de film in de film die dan wel of niet een film is vond ik nog best leuk gevonden, maar de uitwerking zorgt ervoor dat het wel een héle tijd duurt voordat het een beetje leuk wordt. De film heeft wat aardige verrassingen in petto, inclusief een bijna-ontsnapping en de terugkeer van een personage uit deel één.

Maar helaas blijft een gruwelijke dood voor onze would be filmmaker uit. Wat een rotkop heeft die vent, en wat had ik op het laatst te doen met zijn 'vriendin'; de intense climax en de slotscène waren een lekkere schop in m'n kloten, waardoor ik wel even een paar minuten verbouwereerd voor me uit zat te staren.

Ik kan niet echt zeggen dat ik zat te wachten op Grave Encounters 2, maar het was allemaal niet onaardig. Wel meer van hetzelfde, dus laat Grave Encounters 3 maar zitten.

avatar van jeroentjuhhhhh
Aaai, zo jammer dat die 'extra dimensie' zo half wordt benut met het terugvinden van de maker.. Dat was behoorlijk slap allemaal. Vond die insteek aan het begin wel erg interessant werken en de locatie blijft sterk voor zo'n found footage filmpje.

avatar van TomBroers
Deel 1 was al niet al te best, maar omdat ik ze beide op een avond keek, deze toch maar gekeken.

Het begin is iets beter dan deel 1, er word tenminste een beetje op de personages ingegaan en het uitgangspunt van de film in een film is ook wel oké. Wanneer ze eenmaal het huis ingaan lijkt het er even op dat het gewoon een zelfde film word als deel 1, al snel worden er wel wat leuke dingen toegevoegd zoals de terugkeer van Lance Preston, de uitgang die geen uitgang blijkt te zijn... Echter heeft een goede horror film meer nodig dan dit, en dat weet Grave Encounters 2, net als zijn voorganger niet te bieden. De hoofdpersonages zijn ondanks een betere intro toch weer totaal onintressant, sommige zelfs gruwelijk irritant, de scares zijn weer onder de maat en nog minder als in deel 1. Ondanks enkele aardige verassingen toch een matige film, zoals verwacht.

1,5* voor de leuke verassingen en de setting van de film.

avatar van m1701
Dit deel was wat saai en zeker ongeloofwaardig
van hotel weer terug in de kliniek..... vond ik een beetje
raar en wazig.
Ook die geest met de camera in de spiegel vond ik ook
een beetje to much. Dit deel was ook lang niet zo spannend.
Beetje veel van hetzelfde

avatar van umbra
Eerste halfuur was niks en mochten ze van mij weglaten, maar vanaf dat ze in de psychiatrie waren vond ik hem met momenten nog wel vet en beter dan den eerste, paar leuke schrikmomenten en vond het mysterieuze van het gebouw dat meer naar voor kwam wel meerwaarde, 7.5/10

avatar van knusse stoel
umbra schreef:

Helemaal mee eens!
Ik vind het erg vervelend als men een film in een film probeert te maken en de film die in de film wordt gestopt ook nog eens bar slecht is. Want wees eerlijk, de meesten zouden de film niet uit kijken als die op dat niveau bleef hangen. Ze vonden zelf ook de kwaliteit van die gillende meid om te huilen! Voor de rest prima maar doe dit niet weer meneer John Poliquin.

Tot wel leuk bedacht in hoe ze het vervolg afstemde op deel 1. een 3!

avatar van Shinobi
"It's a documentary, but it's also a horror film, right?"

Meer uit nieuwsgierigheid opgezet.

De opbouw mag dan aan de lange kant zijn, maar de manier waarop er de spot wordt gedreven met Grave Encounters (2011) is best lachen. Het leidt ertoe dat dit vervolg enigszins zelfbewust is, wat zich o.a. laat zien in hoe meta de film is. Het creëert in ieder geval een paar leuk gevonden scènes.

Eenmaal in het psychiatrisch ziekenhuis wordt het gelukkig serieuzer. Ondanks dat het bekend terrein is, zit de beklemmende sfeer er weer goed in. Het resulteert zich in een aantal toffe momenten waarop je als kijker niet weet wat er zal gebeuren.

Helaas begint het geheel tegen het einde aan wel te slepen. Daarvoor is de plotwending te vergezocht en lijkt de film te veel hooi op zijn vork te nemen; alle logica wordt overboord gegooid om een bombastische finale af te kunnen leveren.

Al met al redelijk, alleen jammer van het slot. Mocht je nog geïnteresseerd zijn, na de eindcredits volgt een extra scène.

2,0 Sterren.

avatar van Insignificance
Geinig om zo'n vervolg op gang te trekken door de eerste als film te gebruiken, daar een verhaaltje op te baseren en het ook nog fors in de zeik te zetten. Minder is dat dat gepaard gaat met een stelletje enorm vervelende filmstudenten en dat het meer en meer gaat aanvoelen als één grote grap die speelt met de complicaties waar sommige horrorsequels wel eens mee te kampen hebben.

Voor iemand die zich zo obsessief bezighoudt met Grave Encounters als Alex, heeft hij er in ieder geval niet veel van opgestoken. Het zit het spookfestijn ook behoorlijk in de weg. De opbouw van de vorige is verdwenen, Poliquin hakt er maar gewoon in wanneer het spul eindelijk op locatie is. Daar zit wel eens wat aardigs tussen, maar bloedstollend wordt het bij lange na niet.

Een beetje aan de lompe kant allemaal. Net zoals de schijnbeweging dat is, al valt die op zich nog wel te waarderen. Dat geldt niet bepaald voor Prestons terugkeer. Ja, krankzinnig tot en met, maar niet op een manier die aanspreekt. Eerder het tegenovergestelde. Hectisch is het nog wel, vooral vanwege de found footage aanpak met allerlei verschillende camera's, maar daar blijft het bij.

Dit sloeg echt nergens op.. ik weet niet wie het script geschreven heeft maar beter komt er geen derde deel..

avatar van Stuntovic
Zo jammer dit, ze hadden geen vervolg moeten maken. Als je dat al doet, moet het wel écht goed zijn. Cast was K*t, irriteerde me kapot aan de emo met ze haar voor z'n ogen. Vond de studenten wel erg jong. Verhaal was totaal ongeloofwaardig en sloeg werkelijk als een tang op een varken.

avatar van Daan258
Na een aantal jaar weer is dit 2e deel bekeken, maar ook nu nog steeds niet al te best.
Ik moet zeggen dat de eerste 45 min nog best vermakelijk waren maar de rest van de film viel behoorlijk tegen. Ook qua spanning en schrikmomenten veel minder als bij zijn voorganger.
Mijn 2,0* blijft staan.

avatar van Kondoro0614
Vandaag hebben we besloten snel een film tussendoor op te zetten, en we waren al gauw uitgekomen op ‘Grave Encounters 2’. Het was dat ik deze film nog eens moest herzien voor een mening anders had ik hem waarschijnlijk nooit meer opgezet want deze film is echt slecht, maar dan ook echt erg saai en zeker tegen al die toppers die ik afgelopen week heb gezien valt deze toch echt wel vies en vies tegen. Ik kan je dan ook al wel vertellen dat er geen grote of lange mening aan zit te komen omdat ik liever mijn tijd verder niet wil verdoen aan deze film, wat een bagger film om te zien zeg.

Ik ben al een poosje geen fan meer van de ‘found footage’ films en daar hoort ook zeker ‘Grave Encounters’ bij, beide films staan me eigenlijk helemaal niet meer aan terwijl he ‘vroeger’ wel twee van mijn favoriete horror films waren maar gelukkig heb ik nu al zoveel betere films gezien in de horror genre dat deze film al erg snel weg valt. Nee, ik ben echt totaal geen fan van ‘Grave Encounters’ en dat viel ook wel te merken aan de concentratie dat vanmiddag aanwezig was.

We volgen Alex Wright een filmmaker uit Amerika die voor zijn studententijd een horrorfilm aan het maken is waar Jennifer Parker volgens mij de hoofdrol in mocht gaan spelen. Echter ziet Alex het niet zitten om deze film door te zetten voor in de staat zoverre hij nu is en wil graag een tweede deel van de hit film ‘Grave Encounters’. Alex besluit naar het complex te gaan waar de film opgenomen is en besluiten hier het tweede deel op te nemen. Wanneer iedereen langzamerhand vermoord word en Alex overgenomen word door de geesten eindigt de film aardig snel en hebben we dat ook weer gehad.

Qua acteerprestaties zat het wel snor, Richard Harmon heeft een prima gezicht als psychopaat en werkt zijn rol dus ook erg goed uit. In het algemeen vond ik de film flut met een paar leuke scénes maar daar houd het dan ook snel wel weer op, en ik ben zeker niet tevreden over deze film en dat ga ik ook niet meer worden, wat een vreselijke lange en harde zit was dit.

avatar van 606
Ik blijf het vet vinden, beter dan menig andere in zijn soort. Stuk meer creepy dan andere.