Hubie Halloween (2020)

Komedie / Horror

geregisseerd door Steven Brill
met Adam Sandler, Kevin James en Julie Bowen

Hubie Dubois heeft het hart op de juiste plaats, maar wordt in zijn woonplaats Salem niet graag gezien. Meer nog is hij voortdurend het mikpunt van spot door zijn obsessie met Halloween. Dit jaar echter lopen er op deze feestdag werkelijke monsters rond in Salem en Hubie neemt de taak op zich om het gevecht met hen aan te gaan.

Tegenvallende film over een man die zijn hele leven al in hetzelfde stadje woont en klaar is voor het Halloween-feest. De zoveelste samenwerking tussen Adam Sandler en Steven Brill heeft opnieuw de faluwe humor (afgezien van de t-shirts van June Squibb viel er niet veel te lachen). Het toch al magere plot komt te laat op gang en de personages zijn vrij irritant.

avatar van clockwork72
Geinige film met Adam Sandler, zeker niet verkeerd!

avatar van Timothyvdmeer
Leuk vermaak met de bekende familie rond Sandler.

avatar van Chelsea94
Vond de stem van Sandler erg hinderlijk, doet hij helaas vaker in films. Verhaal was wel aardig. De extra cast van vrienden is altijd leuk om te zien, verder een matige film.

avatar van Corcicus
Ik heb toch dikwijls moeten lachen hoor met de heerlijk flauwe grappen en grollen. Er zitten een paar hele goede rollen tussen zoals de ma van Sandler of die sheriff

Verwacht geen hoogstaande komedie, maar een filmavond vol vermaak en entertainment is wel gegarandeerd.

Onbeschrijflijk slechte rukfilm.

avatar van mikey
Voor een happy madison flick is dit een meesterwerk.

avatar van Dennisj
Toen ik de trailer zag dacht ik dat dit best verrassend leuk zou kunnen worden. Daarnaast vind ik komedies van Sandler vaak wel prima. Maar deze film was nergens grappig en nergens eng. Dus het is zowel geen komedie als geen horror. Dikke onvoldoende.

avatar van Elchapo
Als Sandler fan moet ik zeggen dat het een vermakelijke film is,maar ZEKER niet tot zijn beste gerekend mag worden.....3 stars.

avatar van rebelkush
Ik moest dit film zien omdat ik een grote fan ben van Adam Sandler.
Casting is overdreven goed met natuurlijk Adam Sandler, Ray Liotta, Steve Buscemi, Kevin James,
Rob Schneider, heel wat SNL sterren en zelfs Shaquille O´neil.
Adam Sandler speelt zoals gewoonlijk een kluns en doet dit zoals we van hem gewend zijn.
Als je geen fan bent van Adam Sandler of denkt een horror filmpje te kunnen kijken (0,0 horror) kun je dit film beter skippen. Als je films zoals Waterboy en Little Nicky leuk vond ga je dit film waarschijnlijk ook leuk vinden al vind ik die twee films 10x beter.

2 sterren voornamelijk door al die bekende koppen en paar geslaagde grappen.

avatar van Pazmaster
Sandler speelt wederom hetzelfde typetje, daar is weinig origineels meer aan en begint langzamerhand wel te vervelen. Gelukkig is de rest van de cast wel leuk en zijn er heel wat bekende koppen te zien. Het verhaal stelt niet veel voor, en de grappen zijn redelijk flauw, maar er zitten ook wat geinige scènes in waar ik wel om heb kunnen lachen.

avatar van bjerik76
enorm irritant typetje wat Adam Sandler hier neer zet. hij kan veel beter.
Waarom weer zo 'n irritant stemmetje creëren, dat is helemaal niet nodig.
film had veel beter kunnen zijn hierdoor.

kos schreef:
Onbeschrijflijk slechte rukfilm.
Letterlijk?

avatar van schumacher
Ik ben een redelijk grote Sandler fan want de man heeft al in veel goeie films meegedaan maar deze film vind ik een flopfilm. Het kon me niet boeien, zijn stemmeke deze keer vond ik irritant, in andere films komt die er wel mee weg.
Ook lachen heb ik niet echt moeten doen.
Ik denk dat vooral het genre me ook niet echt aansprak.

Neen, tot grote spijt moet ik zeggen dat dit geen geslaagde film was. Jammer, heel jammer.

Ps: waterboy vond ik de top , deze komt nog niet aan de enkels ervan.

avatar van mrkos
Hubie meets Milton van Office Space?

Haha vond het wel een oke film voor Sandler, maar heb betere gezien!

3 sterren.

avatar van wess16
Een krappe voldoende. Maar dat is dankzij de constant vretende politieagent en ondanks de irritante Adam Sandler.

Op zich vond ik het een hele leuke film maar waarom Adam Sandler nou weer waterboy moet nadoen vond ik een beetje jammer.

avatar van tattoobob
Wat een draak van een film zeg....alles waar Sandler iets mee doet is een en al drama.
De humor slaat totaal de plank mis en is te kinderachtig...snap ook niet zo goed waarom de andere sterren in deze film hier aan mee doen.

tattoobob schreef:

Voor de centjes

rebelkush schreef:
Ik moest dit film zien omdat ik een grote fan ben van Adam Sandler.
Rob Schneider, heel wat SNL sterren en zelfs Shaquille O´neil.

2 sterren voornamelijk door al die bekende koppen en paar geslaagde grappen.

Sluit ik mij volledig bij aan.
Het was een feestje der herkenning die bekende koppen.
Maar de film zelf was vreselijk.
Kinderachtige humor, irritante en vooral niet leuke situaties en scenes.
Waste of time.

avatar van tattoobob
Waku schreef:

Voor de centjes
ik denk dat er weinig te halen valt.

avatar van Anjin
Nou snap niet dat Adam Sandler steeds meer in een diep gat valt met zijn komedies..
Begin ook steeds meer te ergeren aan zijn manier van acteren..
Wel altijd leuk dat hij Rob Schneider altijd een gastrolletje geeft..
Maar zijn komedies gaan hard achteruit..

avatar van mrwhite
Adam Sandler doet een Eddy Murphy..... Jammer!

Eddy deed het al eens in 2006,2007 een goeie film opvolgen met een slechte... Jammer na 10 min afgezet!..

avatar van Grindhouse62
Anjin schreef:
Begin ook steeds meer te ergeren aan zijn manier van acteren..
Maar zijn komedies gaan hard achteruit..
Ik kijk zelf persoonlijk al jaren geen films meer van zowel Steven Seagal als Adam Sandler. De eentonigheid en de stereotype rollen die ze vertolken is de reden. Sandler is gewoonweg de eeuwige debiel met zijn stemmetjes en drijft wat mij betreft spot met mensen die een beperking hebben. Op een gegeven moment ben ik gewoon klaar met bepaalde acteurs / actrices en daar is Sandler 1 van en dat is wederom zojuist weer bevestigd, want mijn vrouw heeft net Hubie Halloween gekeken en daar was de weer debiele irritante Sandler weer en ook nog eens weer met een kutstemmetje. Automatisch keek ik wel eens van mijn laptop op als er iets gebeurde en van wat ik heb gezien was niets bijzonders. Mijn vrouw vond hem wel redelijk en geeft de film een 2.5. Ik geef hem een 0.5

avatar van Shadowed
Best leuk.

Toch nog een echte Sandler-komedie die ik kan pruimen, al heeft het net wat meer met de omgeving en setting te maken dan Sandler zelf. Ook al word ik ouder, Halloween zal mijn favoriete tijd van het jaar blijven. Niet zodat ik voor de deuren kan staan, maar als echte horrorfan kijk ik dan graag naar de Halloween specials op TV.

Hubie Halloween draagt de ideale horrorsfeer. De vibe breekt uitermate goed door en het voelde helemaal aan alsof Halloween in enkel 3 dagen al zou zijn. Brill zorgt er tevens voor dat het allemaal behapbaar en luchtig blijft zodat je ook makkelijk door de speelduur van 104 minuten kan komen.

Sandler gaat helemaal op in zijn type. Ik kan niet zeggen dat het een briljant type was dat hij speelt, maar hij gaat er wel meer in op dan bij andere Sandler-rollen. Tenminste dat lijkt zo. De leuke humor komt echter vooral van de droge grapjes rondom Sandler heen en de flauwe momenten tussendoor. Het is eigenlijk best kinderachtig, maar daardoor stiekem wat mij betreft ook best leuk.

Zoals wel vaker bij Sandler-komedies is er een behoorlijke cast bij geraapt, maar die lijken er allemaal een beetje vanwege de connectie met Sandler te staan en omdat ze het zelf leuk vinden. Acteurs zoals James, Buscemi, O'Neal, Rudolph en Schneider. Allemaal acteurs en actrices die er vooral voor hun eigen plezier lijken te staan.

Van de jongere cast is het acteren best degelijk. Veel cameo's van kindsterren die goed kunnen acteren, maar diegene die de grotere rollen te pakken hebben doen het wat meer op automatische piloot of zijn iets te nerveus. De film moet het voor de rest ook niet hebben van het acteerwerk maar vooral van het luchtige sfeertje en plezier en dat is fijn.

Wel is een ander kritiekpuntje dat de film zijn balans niet kan vinden. De film is namelijk aan de ene kant een licht vulgaire Sandler-komedie, en aan de andere kant een kinderfilm met de nodige boodschappen. Die twee combinaties gaan niet echt samen, en de film heeft daarom voortdurend 2 persoonlijkheden. Een DID-film eigenlijk.

De film is voor de rest erg leuk versierd en gedecoreerd. Zoals ik al eerder aangaf hangt er een heel leuk sfeertje. De film loopt van leuke setting naar leuke setting (maisdoolhof, spookhuis etc) en van gebeurtenis naar gebeurtenis en verveelt daarom totaal niet. Wel jammer dat de plotomschrijving monstertjes aangeeft maar dat daar uiteindelijk helemaal geen sprake van is.

Leuk filmpje. Niet de meest hilarische komedie, maar voor een Sandler-komedie is het te doen. Toch is het vooral de setting die de film compleet maakt. Luchtig, vermakelijk en vlot. En ook nog eens in Halloween. Just the way I like it.

avatar van richiedoom
Adam Sandler, ik heb best een zwak voor die gozer. Desondanks is het bij hem wel hit or miss. Dit is een regelrechte misser. Pijnlijk niet grappig, terwijl het best een leuk concept was. Deze verdiende echter een veel betere uitwerking.

avatar van Ducoz
Vroeger was ik een groot fan van Sander, nu heb ik slechts een zwak voor hem. Alles met hem er in kijk ik toch graag.

Ik kan me hier alleen niet aan de gedachten onttrekken dat er meer in had gezeten. Ook bekruipt de gedachte me ineens dat Sandler eigenlijk 1 typetje heeft en hier weer een Happy Gilmourtje doet..

avatar van Q Jones
Je weet wat je kan verwachten bij een Sandler film. Soms zit er een uitschieter bij die erg leuk is deze is gewoon aardig

avatar van Wally2
Q Jones schreef:

Jep, zo is het precies.

avatar van Donkerwoud
Misschien dat 'Hubie Halloween' (2020) beter tot z'n recht komt wanneer je zelf warme gevoelens koestert naar deze Amerikaanse feestdag!? Maar ik kon weinig met een niet-grappige komedie die te grof is voor kinderen, maar te opzichtig een simplistische moraal over pesten door je strot duwt. Het helpt ook niet dat 't kleine beetje horror door de plee wordt gespoeld voor poep- en pishumor, of een hysterisch gillende Adam Sandler die z'n gebruikelijke typetje speelt: een ietwat dommige man met een spraakprobleem. Voor de obligate cameos is zo'n beetje iedereen uit de stallen van Happy Madison opgetrommeld, maar ze krijgen vervolgens weinig materiaal om mee te werken, zelfs niet een komisch genie als Steve Buscemi. Het maakt dat ik me vooral afvraag hoe 'Hubie Halloween' (2020) met een behoorlijk budget en een sterrencast toch zo opzichtig de plank misslaat. Zouden ze 't expres doen!?

avatar van maxcomthrilla
Het Halloween sfeertje dat er hangt is wel goed getroffen, maar die rol van Adam Sandler is werkelijk onuitstaanbaar!

avatar van psychopath
Hoewel ik normaliter films met Kevin James en Adam Sandler wel leuk vind trek ik deze voor geen meter. Wat een irritant personage zet ie hier neer.