Faces of Death (1978)

Documentaire / Horror

geregisseerd door John Alan Schwartz
met Michael Carr, Samuel Berkowitz en Thomas Noguchi

In deze eerste documentaire, uit een reeks van zes, toont Dr. Francis B. Gröss de kijker een verzameling afschuwelijke doodsscènes, die van tv-materiaal tot zelf opgenomen beelden variëren. Deze filmpjes hebben echter allemaal hetzelfde uitgangspunt; het tonen van de dood op de meest gruwelijke manier.

avatar van Kondoro0614
“Watching this man in his last moments of life I began to feel guilty. True, he had commited murder, but wasn't there some other alternative?”

Ik kon hier eerlijk gezegd niet heel veel mee. Het dierengeweld ging vrijwel snel tegen mijn principes in, zo vond ik de hondengevechten en het doodknuppelen van zeehonden nou niet echt ‘vermaak’ om naar te kijken. Het gedeelte in de gevangenissen vond ik (hoe gruwel dat kan klinken) nog enigszins interessant. Niet om te zien dat mensen daadwerkelijk vermoord worden, meer omdat je er veel over hoort en er een beeld bij krijgt. Het voelt alleen niet goed om één positief woord over deze documentaire los te laten, sadistisch ben je dan al gauw maar het is vaak wel een op waarheid gedrukt beeldmateriaal en helaas leven er mensen die er anders tegen kijken dan de meesten op deze aardbol.

Het moest overkomen naar mijn gevoel als een documentaire waar de makers benieuwd waren hoe men voor de dood staat, en elk lichaam een achtergrondverhaal heeft. Helaas leek het daarna meer op het doden van dieren en had het nergens meer echt met dit onderwerp te maken, best zonde. Ik hoorde men er over praten in de bouwkeet, en ik kwam hem al eens tegen hier op de site dus daardoor was ik best benieuwd. Maar ik denk niet dat ik nog veel delen hierna kan kijken van de ‘Faces of Death’ reeks.

Zwaar boring en tegenvallende serie.
Word er niet warm of koud van.
Vroeger niet en nu al helmaal niet.
Teveel veel meer gruwelijk materiaal gezien.

avatar van puppet master
In deze eerste documentaire, uit een reeks van zes.....
deel 5 en 6 ?
ik vind en heb er maar 4, zelfd de box bevat maar 4 dvd's...

avatar van umbra
Blijft toch fijne shockumentary, waarin het ware beeld vd mensheid getoond wordt. Als mensen dit weerzinwekkend of ziek vinden, dan moet ik hun teleurstellen dat dit wereldwijd gewoon pure realiteit is, toen en nu. Dan zijn die mensen hypocriet, het weten, mr niet onder ogen durven/willen zien.