- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8924 stemmen
Daar weet ik nog niet veel mee 
Sommige noemen het erg ziek terwijl anderen het vrij tam vinden. Hetzelfde hoorde ik bij House of 1000 Corpses en ik vond die erg tam. Nu ben ik niet echt een fan van tortuur niet omdat ik ze misselijk makend vind maar vooral omdat het ofwel gewoon tam is ofwel een flauw verhaal (naar mijn mening uiteraard) heeft of een combinatie van beide zoals American Mary die best een interessant uitgangspunt neemt maar het gebrek aan gore en naakt (het is body horror en je hebt een strip-club) en het verzanden van het plot is psychologisch gezwijmel zijn niet aan mij besteed.
De laatste vraag zal je denk ik met NEE beantwoorden en daarom denk ik dat jij Necronos niet heel erg zal smaken. Er is maar weinig plot. Echter is de Gore wel met heel veel liefde gemaakt, iets wat de film dan ook uitstraalt. Marc Rohnstock en zijn broer maken geen films om de Gore maar omdat ze gek zijn van dit sub-genre. Met die liefde maken ze dan ook de films die zelf het liefst zien.
HC is voor sommige mensen best wel heftig, mensen aan elkaar koppelen is nu niet een alledaags onderwerp in een film. Ik zelf heb gefascineerd zitten kijken. Het is zeker een gekke dokter die dit deed! Low-budget maar bijzonder. En misschien wel één van de betere Nederlandse films van de laatste jaren. Brimstone is de enige andere die ik zo gauw kan bedenken. Er wordt hier toch veel minder buiten de box gefilmd.
Herschell Gordon Lewis is de man waar iedereen die Gore maakt schatplichtig aan is. Hij is degene die het sub-genre zo'n beetje startte. Mensen die niet met hem bekend zijn zullen dus algauw Necronos afrekenen op het lage budget.
House of 1000 Corpses is niet echt ziek of heftig. Dat is vooral iets Amerikaans, ze zijn daar denk ik gewoon minder gewend.
Rob Zombies speelveld is vooral aan het randje van de mainstream. Al vind ik dat hij prachtige films maakt!
American Mary is van de Soska-zussen daar zag ik ooit 1 film en short van en het werd me direct duidelijk dat zij van die hipster-vrouwen zijn. Het soort van kijk ons eens lekker hip zijn en ze vertegenwoordigen alles wat ik liever niet in horror ziet. Non-talenten, die horror maken omdat het genre reuze populair is en zelfs slechte films nog geld opbrengen. Hun films zijn niet mijn ding en zijn vooral erg zwak.
Ach dat is het mooie van horror! Een enorm aanbod, zeker met al die sub-genres. Hierdoor is er voor iedereen wel iets te vinden. En is het ook een reden waarom er zoveel meningen zijn.
Night's Watch
-
- 1212 berichten
- 1200 stemmen
#5 ATM (2012) - FTV
https://klling.files.wordpress.com/2015/08/atm-3.jpg?w=640&h=360
Het plot is ruk, de conversaties zijn van basisschoolniveau en de acteurs ondermaats. Daarbij gebeurt er nauwelijks iets in de film. Zonde van je tijd, overslaan dus...
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
#7 - The Hitcher (2007)
FTV
Thriller / Actie (IMDb: Horror/Thriller)
84 minuten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/39000/39983.300.jpg?cb=1364631965
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
FTW - 102 minuten - Horror, Sci-Fi, Thriller
2 punt – 8 oktober 2017 (18 films, 34 punten)
https://i.imgur.com/1ICNcCw.jpg
"You don't have to tell me how weird you are. I know how weird you are. I'm the girl in your bed the past two months, even sex is a mystical experience for you. You carry on like a flagellant, which can be very nice but I sometimes wonder if it's me that's being made love to. I feel like I'm being harpooned by some raging monk in the act of receiving God."
‘Fascinerend. Visionair. Bizar. Irritant. Intrigerend. Provocerend. Confronterend’, dat waren de woorden die ik maart 2015 opschreef, na het beleven van mijn eerste Ken Russel film, The Devils (1971). En dat gaat ook op voor Altered States, wat een mindfuck. Gebaseerd op de experimenten van Dr. John Lilly, schreef Paddy Chayefsky een roman, en tot frustratie van Russel die het verfilmen moest, een allesbehalve eenvoudig script, over een briljante, maar niet alledaagse onderzoeker die hallucinogenen gebruikt en daarna in sensory deprivation tanks gaat drijven, om zo tot belangrijke inzichten te komen. Over het begin van het Universum, en meer. In handen van een eigenzinnige filmmaker, is dat een prachtsynopsis om de remmen los te gooien. En dat gebeurt. Wat.de.fuck.
Altered States is tevens het filmdebuut van William Hurt en Drew Barrymore. Nu hebben we Drew natuurlijk vaker jong gezien, maar een dertigjarige William Hurt, toch ruim jonger dan ik zelf nu ben, was fascinerend om te zien. Goed, hij kwam van Juilliard, maar dan nog viel me op wat een sterk, intens gespeeld debuut het is, al had hij enige ervaring opgedaan op televisie. Je kunt het slechter treffen, debuteren in een Ken Russel film als dit. Wat mij betreft een absolute cultklassieker. Tevens was het een van de eerste films van Blair Brown. Ik herkende haar niet direct, al deed ze aan een jonge versie van Elisabeth Moss denken. Ik was dan ook verrast toen ik haar bleek te kennen, als Judy King in Orange is the New Black. Gelukkig is dit een heel ander soort rol, en ook zij doet het uitstekend.
http://rubinmuseum.org/images/content/3034/altered_states_master_copy__detail_carousel.jpg
Russell schijnt regelmatig dronken te zijn geweest tijdens de productie van deze film, maar je had me prima wijs kunnen maken dat het geen alcohol maar LSD was geweest, wat Russels geestestoestand beïnvloedde. Toevallig herkeek ik laatst Flatliners (1990) even, waarin ook jonge wetenschappers de grens opzoeken van wat verstandig is. Maar vergeleken met Altered States is dat wel een erg mainstream filmpje. “Altered States is a superbly silly movie, a magnificent entertainment, and a clever and brilliant machine for making us feel awe, fear, and humor. [...] I wouldn't advise trying to think about it very deeply.”, schreef Roger Ebert in 1980, het jaar dat de film uitkwam en negen maanden voordat ik werd geboren (geen correlatie, hoop ik). Hij gaf hem overigens 3,5/4 sterren, dus hij moet hem idd gewaardeerd hebben. Met het eerste en laatste ben ik het niet noodzakelijkerwijs eens, al is dat eerste in dit geval volgens mij niet persé negatief. Maar de rest klopt.
Een heerlijke film. Ik ben benieuwd hoe fijn hij was geweest als het budget voor de effecten niet was verlaagd tijdens de productie. Of als ik zelf iets anders tot me nam dan een borrel tijdens het kijken.
4,2*
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
February (2015) - MovieMeter.nl
Canada/VS
horror
93min
FTV
13
8/10/2017
Schitterende slow-burner, die in het eerste deel nogal verwarrend lijkt en je geregeld op een dwaalspoor brengt, maar naarmate de film verder gaat valt de puzzel mooi op zijn plaats, al met al een goed geslaagde horrorfilm die toch hier en daar wat meer diepgang en afwerking mist, maar los daarvan een prima film met een super sfeertje een dikke 3,5* voor mij
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
#25 Death Ship 1980
FTV - 91 min - horror
https://st.kp.yandex.net/images/film_iphone/iphone360_32134.jpg
Een cover die een bepaalde aantrekkingskracht heeft.
Toch wist de film me niet te overtuigen. Daarvoor lijken de actiescènes redelijk onbehouwen over te komen. Ook qua spanning valt het tegen. De film moet het meer hebben van de sfeer en het spookschip zelf. Al valt het mysterie uiteindelijk tegen. Totaal flippen door een spookschip had beter uitgewerkt kunnen worden door de film enger te maken met geesten of door schrikmomenten. Nu zijn de kills erg matig en het slot is heel flauw uitgewerkt. De cast is redelijk, al werken de kinderen wel storend. Conclusie : sfeer en setting prima. Verhaal, spanningskracht, uitwerking, kills en bepaalde actiescènes zijn de minpunten.
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
2003
95 Min
FTV
(afbeelding)
Gekke sektes zijn er genoeg, gelukkig gaan de meesten niet zover dan deze Manson Family.
Het verhaal van de brute Manson moorden is gekend en wordt hier vanuit oogpunt van de sekte weergegeven. Enkel de uitwerking, een samenraapsel van docu en film vond ik iets minder, vooral omdat er bovenop nog een parallel verhaal meeloopt over copy cats uit de huidige tijd. Dat maakt het geheel enkel maar warrig. De brute moorden daarentegen zijn lekker gore en lonen uiteindelijk, voor mij dan toch
, de hele kijkbeurt.
Als je dit wat vond zul je wellicht hier wel interesse in hebben.
https://www.ad.nl/show/regisseur-tarantino-werkt-aan-film-over-charles-manson~a5535a56/
Boeikens
-
- 4467 berichten
- 5324 stemmen
[quote]john mcclane 2 schreef:
Tarantino = overheerlijk dus daar kijk ik echt wel naar uit, thx voor de info 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ok ik dacht ik zie dan nog maar enkele low budget stuff aangezien ik door de meeste van mijn vooropgestelde FTV's heen ben en er sowieso teveel films op mijn watchlist staan voor een turkey challenge (november). En dan zijn het nog wel 2 films over klassieke horrorfiguren:
#20. The Man with Two Heads (1972) - 80 minuten - FTV
http://wrongsideoftheart.com/wp-content/gallery/posters-m/man_with_two_heads_poster_01.jpg
Een low budget adaptatie van het alom bekende Dr. Jekyll & Hyde verhaal. Het wijkt lichtjes af van het originele verhaal, maar uiteindelijk is het toch grotendeels hetzelfde. Laag budget hoeft daarom nog geen excuus te zijn om een zwakke prent van te maken. Met 80 minuten speelduur is er eigenlijk te weinig Hyde, te weinig horror en te weinig sadisme zoals de film aan het begin belooft. De geweldscènes zijn dan ook erg slecht gefilmd, buiten beeld of de camera gaat er zo snel over heen dat je nauwelijks wat te zien krijgt. Anno 1972 mag het toch meer zijn. Misschien was het leuker geweest als hij echt veranderde in een 2-koppig monster zoals op de poster.
#21. Dracula (the Dirty Old Man) (1969) - 70 minuten - FTV
Denk dat jij me de inspiratie hebt gegeven baspls al is dit natuurlijk een heel andere Dracula 
Ok vreselijk slechte poster maar omdat de tekst me deed lachen hupla
Ik wist op voorhand dat dit een slechte film ging zijn, daarvoor hoef je enkel de titel te lezen. Zoals verwacht is het horrorgedeelte lachwekkend slecht, maar als ik de monsterkostuums en make-up vergelijk met bijvoorbeeld The Man with Two Heads die ik vandaag ook heb bekeken (en nog andere cheap monsterfilms), is Dracula eigenlijk lang niet zo slecht. Plot is heel mager en de film focust vooral op vrouwelijk naakt, softcore met zelfs lichte exploitatie elementen. De versie die ik zag is 70 minuten dus vrij makkelijk door te komen, vrouwen zijn niet van uitzonderlijke schoonheid maar hebben tenminste natuurlijke vormen. Er gebeurt toch voldoende om het geen saaie zit te maken (in tegenstelling tot The Beast that Killed Women die had misschien meer naakt maar er werd vooral veel in gepraat en veel te weinig gedaan).
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2862 stemmen
#8 - The Evil Dead (1981)
FTV
Horror
85 minuten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/518.300.jpg?cb=1469952326
Night's Watch
-
- 1212 berichten
- 1200 stemmen
#6 Circle (2015) - FTV
https://www.popoptiq.com/wp-content/uploads/2015/05/circle1.jpg
Visueel erg matig en daardoor mocht er van de korte speelduur nog wel wat af wat mij betreft. Het plot is ook niet erg uitdagend maar ik was toch benieuwd hoe de film zou aflopen dus ben blijven kijken, uiteindelijk toch wel een enigszins verrassend einde. Leuk idee, matige uitwerking.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
#19 White Dog (1982)
FTW - 90 minuten - Drama / Horror
2 punt – 8 oktober 2017 (19 films, 36 punten)
https://i.imgur.com/U9JxkvF.jpg
Een actrice rijdt een hond aan, en draagt er zorg voor dat hij beter wordt. Vervolgens wordt ze bijna verkracht en redt de hond haar. Eind goed al goed, zou je denken, al is het hier de eerste tien minuten van de film. De mooie, witte herder blijkt getraind om African-Americans aan te vallen. En valt dat af te leren? Een waargebeurde film met een raciale component, van een witte filmmaker. Valt aangeleerde haat af te leren? Of alleen het daaruit voortvloeiend gedrag? Was de film goedbedoeld, maar onbedoeld racistisch, of niet? Voer voor discussie dus. Sam Fuller stond al op de radar van de FBI sinds de jaren ’50 dankzij films als Pickup on South Street, maakte geen vrienden met films als Shock Corridor (1963), en White Dog was zowat een kers op de taart.
Ik had jaren geleden al gehoord van Samuel Fullers White Dog (1982). Het is wel een film die in de filmgeschiedenis boeken voorbij komt, helemaal wanneer het over racisme gaat. Eind 2014 zagen we Fehér Isten (2014) (White God ) in een soort sneak preview, en kwam de gelijkenis in titel en materie ter sprake. Die film was weliswaar echt anders, maar de interesse was wel weer gewekt. Best wel verwonderlijk dus, dat ik het zien van deze titel nog zo lang heb weten uit te stellen. Mede geschreven door de niet zo lang geleden overleden Curtis Hanson. Het was nu eindelijk tijd. Niet slechts een horrorfilm, maar eerder een verhandeling over blindheid door instinct, aldus het Criterion essay van Armond White (who is in fact black, I shit you not).
https://i.imgur.com/QX8FFYi.jpg
White dog kun je niet kijken als Cujo. Alhoewel, het kan best, wanneer je het o.k. vindt om Orwells Animal Farm als een verhaal over boerderijdieren te zien. Ja, de achterliggende betekenis ligt er dikker bovenop hier, en metafoor en analogie zijn niet hetzelfde, maar dan nog lijkt de vergelijking me niet vergezocht. Maar als we het dan toch over metafoor hebben, bovenstaand screenshot is dan wel een van de sterke momenten van de film, waarin de trainer de eerst zo hatende hond wil testen door een zwarte man die hij niet kent, hem de hand te laten reiken. Terwijl hij klaarstaat met een pistool voor als het misgaat. Het lijkt zo simpel, maar niet wanneer je de consequenties bekijkt. Je kunt die ene ‘hond’ doodschieten (directe gevaar van racistische haat weg), maar dat lost het probleem niet op. Kijk maar eens naar de ‘precisiebombardementen’ op terroristen, je creëert er snel meer als je pech hebt.
Een hand reiken dus, is de eenvoudige oplossing voor al het kwaad?
Gelukkig maakt Fuller het niet zo simpel, zoals de laatste scène lijkt aan te geven. Uiteraard kunnen we over de precieze betekenis van alles debatteren, maar fuck, wat voelde ik me naar toen de credits begonnen te rollen. Daar veranderde Ennio Morricone’s fijne score niks aan…
4*
WardT
-
- 274 berichten
- 3111 stemmen
#8 A Nightmare on Elm Street Part 2: Freddy's Revenge (1985)
FTV - 87 minuten - Horror
https://www.moviemeter.nl/images/cover/4000/4707.300.jpg?cb=1365091828
Waar ik de eerste film nog wel vermakelijk vond door het coole concept en wat toffe scenes, slaat dit vervolg de plank volledig mis. De eerste fout die de film maakt is dat er totaal wordt afgeweken van de regels die in de eerste film naar voren komen, waardoor logica ver te zoeken is. De tweede fout is een superirritante sul de hoofdrol geven, wat een gigantisch watje was dat zeg. Dan heb je nog een paar ridicule scenes (de moord op die gymleraar, die honden met gezichten op het einde). Toch wil de rest van de reeks een keer gezien hebben, hopelijk zitten daar wat sterkere delen tussen dan dit misbaksel. 1,5*
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
4. Grave (2016) - FTV - 99m. (Totaal: 4x FTV, 0x RW)https://www.moviemeter.nl/images/cover/497000/497919.300.jpg
Degelijke en originele horror. Helaas destijds in de bioscoop niet kunnen zien omdat het maar in weinig zalen draaide. De film speelt zich af in een school voor dierenartsen, die soms wat wegheeft van een slachthuis. De aanvankelijke verhalen over mensen die flauwvielen in de bioscoop zijn wel schromelijk overdreven, maar de realistische setting is wel erg effectief, zonder bovennatuurlijke elementen is dit een geslaagde horror over twee cannibalistische zusjes. Moraal van het verhaal: voed je kinderen niet op als vegetariërs
. 3,5* Een film met behoorlijk wat memorabele scenes, aanrader voor de horrorliefhebber.
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3844 stemmen
10. Amusement (2008)
85 min
FTV
Gemiddeld wegkijkfilmpje. Misschien iets beter dan de meeste in zen soort, maar zal al bij al snel vergeten zijn. Ik heb hem wel bekeken tijden het strijken i.p.v. alleen snachts in de zetel. Dat zal er ook geen goed aan gedaan hebben.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
De laatste vraag zal je denk ik met NEE beantwoorden en daarom denk ik dat jij Necronos niet heel erg zal smaken. Er is maar weinig plot. Echter is de Gore wel met heel veel liefde gemaakt, iets wat de film dan ook uitstraalt. Marc Rohnstock en zijn broer maken geen films om de Gore maar omdat ze gek zijn van dit sub-genre. Met die liefde maken ze dan ook de films die zelf het liefst zien.
HC is voor sommige mensen best wel heftig, mensen aan elkaar koppelen is nu niet een alledaags onderwerp in een film. Ik zelf heb gefascineerd zitten kijken. Het is zeker een gekke dokter die dit deed! Low-budget maar bijzonder. En misschien wel één van de betere Nederlandse films van de laatste jaren. Brimstone is de enige andere die ik zo gauw kan bedenken. Er wordt hier toch veel minder buiten de box gefilmd.
Herschell Gordon Lewis is de man waar iedereen die Gore maakt schatplichtig aan is. Hij is degene die het sub-genre zo'n beetje startte. Mensen die niet met hem bekend zijn zullen dus algauw Necronos afrekenen op het lage budget.
House of 1000 Corpses is niet echt ziek of heftig. Dat is vooral iets Amerikaans, ze zijn daar denk ik gewoon minder gewend.
Rob Zombies speelveld is vooral aan het randje van de mainstream. Al vind ik dat hij prachtige films maakt!
American Mary is van de Soska-zussen daar zag ik ooit 1 film en short van en het werd me direct duidelijk dat zij van die hipster-vrouwen zijn. Het soort van kijk ons eens lekker hip zijn en ze vertegenwoordigen alles wat ik liever niet in horror ziet. Non-talenten, die horror maken omdat het genre reuze populair is en zelfs slechte films nog geld opbrengen. Hun films zijn niet mijn ding en zijn vooral erg zwak.
Ach dat is het mooie van horror! Een enorm aanbod, zeker met al die sub-genres. Hierdoor is er voor iedereen wel iets te vinden. En is het ook een reden waarom er zoveel meningen zijn.
Ben het grotendeels met je eens, dat is het mooie aan horror dat er zoveel subgenres zijn voor elk wat wils zou je kunnen zeggen. Eigenlijk kunnen we dit niet genoeg blijven herhalen, want er lijken nog steeds misvattingen te zijn over het genre. Er zijn nog altijd mensen die denken dat het blood/gore is zonder veel verhaal (al kan je daar ook sommige gore hounds met de vinger wijzen die denken dat enkel gore echte horror is). Ook ik heb lang gedacht dat gore goedkoop scoren was tot ik ontdekte hoe geweldig ik HG Lewis vind 
Het blijft toch een genre dat door de high brow filmindustrie en diens liefhebbers (niet allemaal gelukkig) toch nog neerbuigend wordt naar gekeken.
De Soska-zussen zijn niet de enige die mee willen rijden op het succes van horror en zeker de mainstream horror, er zijn nog zo een aantal die leuke ideeën hadden maar uiteindelijk toch zijn gezwicht voor de mainstream crowd en nu formulewerkjes afleveren. Ik kijk hierbij vooral naar James Wan en Del Toro.
Rob Zombie ik zag enkel House of 1000 Corpses en ja het is inderdaad iets anders maar die stijl (alsof ik naar een lang uitgerekte MTV-clip zat te kijken). Maar chapeau dat hij iets anders probeert.
Miszmi
-
- 3240 berichten
- 598 stemmen
Welkom als nu Miszmi en luukve ook gaan meedoen zoals ze vooraf hadden aangegeven zijn we met 30 deelnemers
Ik ben er nog niet aan toegekomen om een horrorfilm te kijken haha. Betwijfel ook of ik dat ga doen voordat ik naar de bioscoop ga 28 oktober. Mogelijk komt er nog wat voorbij op Netflix voor die tijd.
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
UK/VS
DRAMA/HORROR
108min
FTV
14
8/10/2017
Heel mooie verzorgde spookfilm, prachtig gemaakt, geacteerd en prima decor...3.5*
Valak
-
- 626 berichten
- 405 stemmen
Aha! Is die eindelijk te zien?
Ik wacht al zoooo lang totdat deze uitkomt. Sinds die aangekondigd stond met de eerste trailer voor januari 2015. Sindsdien is al 'n stuk of 5 keer een nieuwe release-datum bekend gemaakt door de studio, en nu blijkt ie eindelijk released te worden op GooglePlay gratis, en een beperkte bioscoop-release in de VS... tenzij ze die plannen ook weer schrappen. Maarja, de DVD komt als het goed is in ieder geval wel dit jaar nog uit.
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
#10 À l'Intérieur (2007) - 83 minuten - FTV
(afbeelding)
Zoals zoveel horrorfilms simpel verhaal naïeve personages en domme acties, maar wat een heerlijke brute horrorfilm was dit! Dit zijn de betere werkjes en ik snap de goede score wel.
Horror met een hoofdletter H!
Deze film zoek ik al heel lang hoe heb je die gezien (dvd,VR of een ander medium )
Collins
-
- 7294 berichten
- 4311 stemmen
#8 The Last Horror Film (1982)
Horror
87 minuten
FTV: 2 (Totaal: 16 punten)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/24000/24382.300.jpg?cb=1495563946
Heel goed is het niet. Een warrige verhaallijn en een warrige montage zorgen voor een chaotisch werkje. Het duurt even voordat je mee kan in de chaotische wereld van de hoofdpersoon. Een hoofdpersoon die last heeft van Meervoudige Persoonlijkheidsstoornis (tegenwoordig heet dat trouwens Dissociatieve identiteitsstoornis, las ik ergens) is gewoon lastig te volgen. Het duurt even voordat dingen op hun plek vallen, er gewenning optreedt en er meer lijn zichtbaar wordt.
Als de warrigheid na verloop van tijd gewenning wordt, is de film meteen beter te pruimen. Achter de warrigheid schuilt eigenlijk wel een aardig verhaaltje. Plotseling blijken er humor, wat twists en redelijke dialoog gehanteerd te worden. Ook de sfx en de gore vallen positief op. Het is redelijk genoeg om de film iets op te waarderen na iets van slag te zijn geweest door alle wanorde. De film krijgt opeens een bepaalde aandoenlijkheid.
Het acteerwerk is wel van laag niveau. Dat kan zelfs de chaotische opmaak niet verbergen. Ach, echt storend is het niet. De verwachting is ook niet hoog.
De setting is alleraardigst. Het filmfestival van Cannes anno 1981. Een hele mooie en levendige entourage. Hier en daar lopen zelfs heuse filmsterren door het beeld. Wel leuk.
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
# film 15 .
Frozen
2010.
93 minuten
Thriller / Horror
RW
https://i.ytimg.com/vi/K62xf0hSxXE/hqdefault.jpg
7 jaar geleden gezien, en alleen maar in mijn achting gestegen .
Prima acteer werk , zeer spannend, goede mix van spanning , lichte horror , en ook zeker drama .
Ook groot regie werk is het als je het boeiend houdt terwijl het zich allemaal grotendeels afspeelt op een locatie .
het enige waar je wat vraagtekens bij kan zetten zijn de aanwezigheid van de wolven maar dat mag de pret niet drukken .
ijzer sterk ! en een aanrader.
Valak
-
- 626 berichten
- 405 stemmen
Heel mooie verzorgde spookfilm, prachtig gemaakt, geacteerd en prima decor...3.5*
U96Vet! Bedankt voor de 'herinnering'; ik was bijna vergeten dat deze film bestond. Naar het gelijknamige boek van James Herbert; die wil ik persé eerst gelezen hebben.
Over je vraag aan MovieMind over À l'Intérieur; ik heb daar de import DVD van; moet 'm ook nog zien!
Als je 'm wilt lenen mag dat best. 
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
#20 They Live (1988)
FTW - 93 minuten - Action, Horror, Sci-Fi
2 punten – 8 oktober 2017 (20 films, 38 punten)
https://i.imgur.com/CdpQrJs.jpg
“You see, I take these glasses off, she looks like a regular person, doesn't she? Put 'em back on...formaldehyde-face!”
John Carpenter. Als je me had gezegd dat ik pas vier films van hem had gezien, had ik je niet geloofd. En dat zegt wat. Zo’n gevestigde naam zijn met slechts vier titels, dat is niet iedereen gegeven. Halloween, Escape from New York, The Thing en Christine. Eigenlijk is het schandalig dat ik titels als Dark Star, Assault on Precinct 13 en The Fog nog niet gezien heb. Ik heb notabene 9 soundtracks van de man in mijn collectie. Daar moet dus wat aan gedaan worden.
Waarom dan ‘They Live’ de eerste titel is die gekeken wordt van die achterstand, is mij ook niet helemaal duidelijk, op de nu lopende horrorchallenge na; het is niet echt een film waar ik vaak iets over hoor. Toch, het was op ‘lijstjesvlak’ de meest aanwezige horrorfilm van Carpenter die ik nog niet gezien had, en dat was vermoedelijk dat. Maar het is geen doorsnee horrorfilm.
https://images.techhive.com/images/article/2014/12/theylive-100533802-orig.png
Aliens die de wereld over proberen te nemen hebben we vaker gezien, met name in jaren ’50 met films als Invasion of the Body Snatchers (1956). Carpenters versie is hier minder ver van verwijderd dan je in de eerste instantie misschien zou denken, blijkend uit de in zwartwit geschoten scènes, waarin Roddy Piper dankzij zijn zonnebril de aliens kan zien. De effecten zijn theatraal, maar het werkt verrassend genoeg volledig. Sterker nog, ik verlang stiekem naar de niet bestaande jaren ’50 variant in zwartwit, als ik die scènes zie. Dit is gewoon gemaakt voor McCarthyism, al geeft Carpenter er een andere draai aan, door het om Reaganomics te laten draaien, met een sterke boodschap over de kracht van commercie en hoe makkelijk mensen gemanipuleerd worden door reclame.
En dan dat bejubelde gevecht tussen Roddy Piper en Keith David. ‘Tuur door die fucking zonnebril, en kijk eens wat je dan ziet!’. En gewoon niet willen, die gast. Onwillekeurig moet je dan toch even aan de NRA, creationisten en klimaatverandering-ontkenners denken. Helaas is het in de realiteit minder komisch en lichtvoetig dan in de film, en zijn de gevolgen niet fictioneel.
Gelukkig deden de laatste 30 seconden een grote glimlach op mijn gezicht verschijnen, al weet ik niet wat dat over mij zegt.
3,5*
Valak
-
- 626 berichten
- 405 stemmen
Film #2 - Gothika (2003) - FTV
Horror/Thriller
98 minuten
https://www.mupload.nl/img/f8gzo3ekcsikz.jpg
Goeie, spannende, onderhoudende en lekker duistere horror/mystery/thriller-film.
Een aardig sterke plottwist die ik in ieder geval niet zag aankomen, enige minpunt vind ik was dat het einde vrij snel afgeraffeld werd. Ik schrijf binnenkort nog een uitgebreide recensie.
En een aantal zeer fraaie en coole camera-trucs.
6,5/10
Night's Watch
-
- 1212 berichten
- 1200 stemmen
#7 The Dyatlov Pass Incident (2013) - FTV
Ik ben erg verbaasd over de lage score hier op MM, gemiddelde van 2,80, en ook op IMDB en letterboxd scoort de film niet al te best. Hierdoor had ik de film bijna links laten liggen, gelukkig heb ik dit niet gedaan. Oké als een echte horrorfilm zou ik de The Dyatlov Pass Incident niet omschrijven maar een tof filmpje is het zeker.
Het found footage concept is verre van origineel en vaak zelfs vervelend maar in deze film vond ik zeker toegevoegde waarde hebben. Het zorgde ervoor dat de sfeer tussen de studenten onderling goed naar boven kwam. Het sterkste punt van de film is het verhaal, de dood van de skiërs is een interessant mysterie. Daarnaast komen er nog wat andere interessante onderwerpen langs zoals The Philadelphia Experiment. Nadeel is dat het mysterie nog zoveel mysteries heeft dat er weinig te vertellen viel in de film, het plot rondom het mysterie was enigszins rommelig.
De daadwerkelijk spannende scenes waren niet van een erg hoog niveau en redelijk kort, ook zijn er maar weinig gruwelheden te zien, ik zou de film eerder als een mysterie- drama/thriller omschrijven.
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
88 min
FTV
Heerlijk vermaak van Fabrizio De Angelis met een uit de kluiten gewassen krokodil.
Geweldige openingsscène met die vissers. Dan zit je toch gelijk lekker in zo'n film. De krokodil ga ik niets negatiefs over zeggen, die ziet er gewoon héél tof uit. Komt gelukkig ook redelijk vaak voor. Was voor aanvang een beetje bang dat ie maar heel schaars aanwezig zou zijn, of telkens niet echt goed in beeld zou komen, maar dat viel gelukkig dus heel erg mee.
Riz Ortolani (Cannibal Holocaust) verzorgde klaarblijkelijk de soundtrack, en die mag er dan ook wezen. Één track is schaamteloos geript van Jaws, maar ook de rest van de tracks zijn meer dan prima. De cast (waaronder de zoon van Rambo's Richard Crenna) heeft er overigens ook zin in en doet zijn best. Spugen af en toe ook wat leuke one-liners uit. De kills zelf zijn misschien niet héél overtuigend, maar toch vloeit er door de gehele film heen best wel wat bloed.
Killer Crocodile is heerlijk B vermaak zoals de Italianen dat zo goed konden in de jaren 80. Goede soundtrack, wat gore en een prachtige handgemaakte krokodil. Af en toe zelfs best wel spannend, en tevens gefilmd op een mooie locatie in de Dominicaanse Republiek.
3,5*
Chainsaw
-
- 8845 berichten
- 3576 stemmen
https://image.ibb.co/cdGhyw/it.jpg
1. It (2017) - 2017 - 135 min - FTV
Prima remake, die veel dingen beter doet dan de miniserie uit 1990. 3,5*
Chainsaw
-
- 8845 berichten
- 3576 stemmen
https://image.ibb.co/drUD5b/cujo.jpg
2. Cujo (1983) - 93 min - RW
Enorm trage intro, maar als Dee Wallace en zoon eenmaal in de auto zitten, wordt het spannend! 3,5*
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.