• 15.792 nieuwsartikelen
  • 178.171 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.244 acteurs
  • 199.057 gebruikers
  • 9.374.477 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

#16 Arrebato (1980)

FTV - 105 minuten - Drama / Fantasy

2 punten – 6 oktober 2017 (16 films, 31 punten)

https://i.imgur.com/yiyrpwc.jpg

‘Ik houd ook niet van Cronenberg’, zie ik in de reacties als onderbouwing van een laag cijfer. Welnu, ik houd wel van Cronenberg, maar wist ook niet helemaal wat ik deze Spaanse cultfilm aan moest.

“Een cineast in een crisissituatie zoekt, met de hulp van een schilderachtige zelfkantfiguur, een manier waarop hij het uiterste stadium van extase kan bereiken. Dat stadium noem hij 'arrebato'. Dit is een huiveringwekkend meesterwerk, waarin de relatie tussen mens en film zó wordt uitgediept als men zich alleen in de fantasie kan voorstellen. Eén van de beste films uit de Spaanse filmgeschiedenis, onmogelijk om met welke woorden dan ook te beschrijven.”

Aldus de VPRO. Die relatie tussen mens en film, dat zie ik. Dat wordt ook in het begin van de film duidelijk. Alleen het huiveringwekkende en het meesterwerk ontglipt me nog even. Zulueta, een getroebleerde vriend van Almodovar (die hier bizar genoeg een van de actrices schijnt te hebben gedubd), was zelf ook afhankelijk van heroïne. En ik denk dat ik wellicht Arrebato nog eens moet zien, als ik niet wat moe ben.

Voor nu blijft het zesje staan. 3*

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

#9 Tenemos la Carne (2016) - 80 minuten - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/335000/335395.300.jpg?cb=1476987029

Tja, waar ik nou naar heb zitten kijken, heb geen idee. Wat een flauwekul!

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

staat bij mij ook op het lijstje komende weken. Meningen zijn verdeeld, maar er waren en zeker een paar bij die hem hoog waarderen. Ik had hem ook van best horror lijstjes geplukt.

Niet dat dat een garantie is voor succes, maar ik ben wel benieuwd.

Morgen hoogstens eentje voor mij op het programma. Het is PAFF, en Woodshock (2017) ontbeert het horror label. Loving Vincent ook. Gekkies

Als ik op tijd uit mijn grafje kom, kijk er wellicht 's ochtends nog eentje.

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

Zijn hier ook precies die heel veel tijd hebben. ? ?

Boeikens

• 4467 berichten
  • 5324 stemmen

13. The Manson Family

2003

95 Min

FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/21000/21884.300.jpg?cb=1389182712

Gekke sektes zijn er genoeg, gelukkig gaan de meesten niet zover dan deze Manson Family.

Het verhaal van de brute Manson moorden is gekend en wordt hier vanuit oogpunt van de sekte weergegeven. Enkel de uitwerking, een samenraapsel van docu en film vond ik iets minder, vooral omdat er bovenop nog een parallel verhaal meeloopt over copy cats uit de huidige tijd. Dat maakt het geheel enkel maar warrig. De brute moorden daarentegen zijn lekker gore en lonen uiteindelijk, voor mij dan toch , de hele kijkbeurt.

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

#film 11

ABCs of Death 2

2014

125 minuten

Horror / Komedie

RW.

https://i0.wp.com/media2.slashfilm.com/slashfilm/wp/wp-content/images/abcs-of-death-21.jpg

Komedie en horror gaan goed samen blijkt maar weer.

En het was geen straf om dit nog eens te zien,,Ik vind het uiterst origineel om op deze manier het horror alfabet af te gaan.

Het is Kunstzinnig,creatief, en er valt genoeg te lachen of te verbazen om de gore.

het heeft allemaal wel een Heel erg groot WTF gehalte ,maar het duurt wel erg lang om je aandacht er bij te houden.

het gemiddelde hier snap ik niks van ,,de creativiteit verdiend een dikke voldoende , mist je een horror liefhebber bent .

Boeikens

• 4467 berichten
  • 5324 stemmen

14. The Wolves at the Door

2016

73 Min

FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/905000/905792.300.jpg?cb=1477559321

Na de brute The Manson Family heb ik het verhaal eens bekeken vanuit oogpunt van de slachtoffers met deze Wolves at the Door.

Had ik gehoopt op nog meer gore, vooral in de huidige tijd waar de gore schijnbaar telkens weer topt, viel dat al zeker tegen. De kills zijn eerder suggestief en het beetje dat te zien is, is eerder braaf, helemaal niet zoals de werkelijkheid was. De sfeeropbouw daartegen vond ik super goed en was voor mij een kijkbeurt waard. Voor de rest, eerder matige spanningsboog (het verhaal is uiteraard al gekend) en de te verwachten verschijningen en verontrustende gebeurtenissen in huis die me wat aan het betere Ils (Them) deden denken.

Boeikens

• 4467 berichten
  • 5324 stemmen

15. Crimson Peak

2015

119 Min

FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/102000/102234.300.jpg?cb=1452181702

Guillermo del Toro staat wel zowat garant voor zeer sfeervole filmbelevenis, zo ook deze Crimson Peak. Buiten mooie sfeerbeelden en setting is het wel wat wachten op meer 'beleving' en die komt dan eindelijk als ze na zo'n 40 min in Crimson Peak aankomen. Hier had ik vaak een Rose Red gevoel. De sfeer krijgt hier nog een dikke schop erbij ondersteund door een prachtige setting, super audio en kleurgebruik, en mooie CGI beelden. Vooral die rode klei geeft nog een extra bloody tint. Op horrorvlak is het minder expliciet en moet het meer komen van het mysterieuze, al zien de geesten en best goed uit en is de kleine wasbakscène aan het begin best lekker.

Boeikens

• 4467 berichten
  • 5324 stemmen

16. Alien: Covenant

2017

122 Min

FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/472000/472901.300.jpg?cb=1495233398

Een vervolg op de prequel Prometheus, zijn we ook hier weer vertrokken voor een hele saga? Voor mij mag het want ik hou wel van de reeks, echter is het streng genomen zelden vernieuwend en mis ik wel een centraal figuur als Ripley, onze synthetic David kan hier toch niet evenaren.

Voor de rest zoals gekend, +- zelfde verloop als de meeste voorgangers, maar toch weer sterke beelden en hier en daar heerlijke bloody gore, dus uiteindelijk ben ik weer redelijk tevreden.

Op naar Origae-6

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Ik heb geen idee of het wel of niet komisch bedoeld was maar als je zag hoe het slashergenre op de korrel werd genomen kon ik het toch niet echt serieus nemen zeker niet als de daders ter plaatse begonnen te argumenteren dat je pas een slachtoffer kon worden als je geen maagd meer was etc. Ik vond het meer in het belachelijke trekken. Als jij het geweldig vond, des te beter voor jou.

Zelfs sommige Scream fans noemen het een horror comedy dus zo gek was mijn veronderstelling niet.

Laat ik voorop stellen dat ik het ook geen meesterwerk vind,en ik geloof inderdaad dat je dit als komisch kunt ervaren, of inderdaad is.

het is voor mij meer nostalgisch om terug te zien.Ik vond het ook wel een beetje navelstaarderij worden,en persoonlijk kon ik er niet echt om lachen.

vond wat dat betreft de humor in de Nightmare on elm street leuker .

Alathir

• 2130 berichten
  • 1636 stemmen

#1 Gerald's Game (2017)

103 minuten

FTV

#2 A Nightmare on Elm Street (1984)

91 minuten

FTV

#3 30 Days of Night (2007)

113 minuten

FTV

#4 Vacancy (2007)

85 minuten

FTV (kan zeker doorgaan voor een horrorfilm ook zoals IMDb aangeeft)

#5 You're Next (2011)

96 minuten

FTV

Dit zijn ze voorlopig, 31 wordt lastig maar ga er vandaag en morgen nog wat kijken.

Tot nu toe vind ik 30 Days of Night en Gerald's Game het zwakste maar nog steeds goed voor 2.5*, Vacancy krijgt 3.5* ondanks enkele plotgaten en rare ontwikkelingen in de film, blijft ie wel vermakelijk. A Nightmare on Elm Street was een erg leuke kennismaking met Freddy Krueger en You're Next vond ik één van de beste slashers die ik al gezien heb.

joolstein

• 10837 berichten
  • 8924 stemmen

#14 The Limehouse Golem (2016)

Horror / Thriller

105 minuten

FTV: 2 punten ( totaal 26+2= 28 punten)

https://diaboliquemagazine.com/wp-content/uploads/2017/09/maxresdefault-620x349.jpg

De stad Londen is menigmaal het toneel geweest van gewelddadige moordenaars. Vandaar dat filmmakers dankbaar gebruik maken van deze gewetenloze monsters maakt. Dit keer vormen de Ratcliff Highway-moorden uit 1811 een inspiratiebron voor een andere fictieve killer. De muziek-hal in de wijk Limehouse staat centraal in het onderzoek van inspecteur Kildaire (Bill Nighy) Deze muziek-hal wordt gerund door de echt bestaande Dan Leno (Douglas Booth) en plaats het gebeuren dus voor die overbekende Londense seriemoordenaar. Daarnaast zien we ook een paar andere historische figuren zoals Karl Marx en George Gissing langskomen.(al voegen ze niet veel toe) De film gaat na een korte introductie in het theater van start met de zelfmoord/ moord van John Cree en de daaropvolgende arrestatie van zijn vrouw en ster van het theater Lizzie. Langzaam wordt de kijker nu het Victoriaanse verhaal ingezogen. Een verhaal dat op een aparte gave manier wordt verteld, met flashbacks of aan de hand van de verbeelding (telkens een andere moordenaar) van inspecteur Kildaire. Daarnaast heeft de film ook een ietwat feministische ondertoon. Het acteerwerk is zeer sterk, echter wordt iedereen overvleugeld door de engelachtige verschijning van Olivia Cooke. Als middelpunt waar alle mannen en vrouwen omheen draaien, speelde zij dit werkelijk prachtig. Met een prachtige sfeer en goede performances van de cast is dit een vakkundig en zeer mooi mysterieus en melancholiek-kostuumdrama met wat horrorelementen.

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2862 stemmen

"Ik wou eigenlijk de film ‘ Nekromantik (1987) ‘ kijken alleen kreeg ik wat meer zin in een new-wave film waarvan ik zelf ook weet dat ik eventjes kan genieten van de nieuwere films. Ik houd van de jaren ’80 horror films maar ik had vorig jaar al gemerkt tijdens een andere horror challenge dat ik na een tijdje deze films spuug zat was: ik keek ze te vaak achter elkaar. Om dit, dit jaar weer te voorkomen (want ik heb veel jaren ’80 horrors in mijn lijstje klaar staan) heb ik besloten om even de film ‘Bone Tomahawk’ op te zetten"

#6 - Bone Tomahawk (2015)

FTV

Horror / Western

132 minuten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/100000/100810.300.jpg?cb=1494179097

Recensie.

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

#10 À l'Intérieur (2007) - 83 minuten - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/42000/42922.300.jpg?cb=1364974465

Zoals zoveel horrorfilms simpel verhaal naïeve personages en domme acties, maar wat een heerlijke brute horrorfilm was dit! Dit zijn de betere werkjes en ik snap de goede score wel.

Horror met een hoofdletter H!

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

#21 The Evil Within 2017

FTV - 99 min - horror

https://static5.opensubtitles.org/gfx/thumbs/6/3/7/9/0339736.jpg

Lijkt een hate or love it film !

Zeer moeilijk begin om door te komen, maar inderdaad naderhand wordt het wel wat beter door het donkere crazy sfeertje en de verschillende nachtmerries waar realiteit en waanbeelden door elkaar vloeien. Er zitten wel een paar leuke vondsten in, maar de film wist me toch niet echt te boeien.

Eigenlijk vond ik hem zelfs eerder saai.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

#16. Il Medaglione Insanguinato (1975) aka The NIght Child - 90 minuten - FTV

https://1.bp.blogspot.com/-uZRJaL0hJg0/UU12XRvM67I/AAAAAAAAAk8/q41dWgs1Pdw/s1600/nightchild.jpg

Eigenlijk best moeilijk te beoordelen film. Visueel is het goed en ook qua verhaal steekt het wel goed in elkaar zoals wendy zei niet clichématig al lijkt het niet geweldig vernieuwend. Het deed me een beetje denken aan The Omen, maar vind deze film toch leuker. Het vervelende aan de film is het lage tempo. De vader met zijn avontuurtje met die ene dame bracht niet echt veel bij aan het verhaal, overbodig persoon en had makkelijk achterwege kunnen worden gelaten gezien haar aandeel ook niet bepalend was in het hele gebeuren. Deze ga ik later nog wel eens een kans geven.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

john mcclane 2 schreef:

(quote)

Laat ik voorop stellen dat ik het ook geen meesterwerk vind,en ik geloof inderdaad dat je dit als komisch kunt ervaren, of inderdaad is.

het is voor mij meer nostalgisch om terug te zien.Ik vond het ook wel een beetje navelstaarderij worden,en persoonlijk kon ik er niet echt om lachen.

vond wat dat betreft de humor in de Nightmare on elm street leuker .

Wil je dan volgende keren kijken wat je voorgaande nummer was als je een nieuwe registratie plaatst, je hebt 2 maal #11 gezet. Je zit ondertussen aan 12 films. Ik hou het wel allemaal goed bij maar dat is soms verwarrend.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

#17. Tower of London (1962) - 79 minuten - FTV

https://horrorpediadotcom.files.wordpress.com/2014/05/tower_of_london_1962_poster_02.jpg

Ongelooflijk dat ik deze film nog niet eerder gezien want een combinatie van Corman en Price dat geeft vaak schitterend beeldmateriaal op. Deze behoort echt wel tot het beste van beide heren. joolstein de Shakesperiaanse teksten vond ik niet storend (je waarschuwde mij hiervoor). Het verhaal heeft een lekker tempo, niet al te veel tijd wordt verloren door lange en saaie dialogen die meestal eigen lijken aan kostuumdrama's. Focus is hier echt wel op de horror. Wat meer achtergrond bij sommige figuren was welkom geweest maar de scènes waarin Richard waanzinnig is en daarbij met geesten communiceert zijn fantastisch. Kleur had het misschien mooier gemaakt maar het effect van geesten en schaduwen komt dan naar mijn mening minder goed uit. Genieten van begin tot eind!

Shinobi

• 4305 berichten
  • 2550 stemmen

Laat ik ook maar eens een duit in het zakje doen. Ver zal ik niet komen, maar het lijkt me wel lachen.

#1. From a House on Willow Street (2016) - 90 minuten - FTV.

Review, best een aardige horror voor tussendoor.

WardT

• 274 berichten
  • 3111 stemmen

Apart, ik zou zweren dat ik eerder al een bericht geplaatst had. Poging 2 dan maar.

6# Dog Soldiers (2002)
FTV - 105 minuten - Actie / Horror

https://www.moviemeter.nl/images/cover/5000/5849.300.jpg

Had hier hoge verwachtingen van door Neil Marshall's sterke The Descent en dingen die ik over deze film had gehoord. Hierdoor heb ik de film toch als een lichte teleurstelling ervaren. Voor mijn gevoel had er meer uit de locatie van de Schotse Hooglanden gehaald kunnen worden. Weerwolven blijf ik een beetje suf vinden, maar verder toch een vermakelijke horrorfilm. De nadruk ligt soms meer op de actie, dan de horror. Maar wel geinige gore met worstjes als ingewanden, altijd een pluspunt. De Britse humor werkt ook wel. Krappe 3*

WardT

• 274 berichten
  • 3111 stemmen

#7 Scream 3 (2000)

FTV - 116 minuten - Horror / Thriller

https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/26.300.jpg?cb=1365234041

Na een leuk eerste deel en wisselvallig, maar vermakelijk tweede deel gaat het hier toch echt mis. Ik vond de opening met Cotton nog wel aardig, maar daarna sleept de film zich inspiratieloos 2 uur voort. Ook een fout om Sidney iets meer naar de achtergrond te plaatsen en meer screentime aan Gale en Dewey te geven. Mislukt einde voor een vermakelijke, doch gedateerd trilogie. 1,5*

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Shinobi schreef:

Laat ik ook maar eens een duit in het zakje doen. Ver zal ik niet komen, maar het lijkt me wel lachen.

#1. From a House on Willow Street (2016) - 90 minuten - FTV.

Review, best een aardige horror voor tussendoor.

Welkom als nu Miszmi en luukve ook gaan meedoen zoals ze vooraf hadden aangegeven zijn we met 30 deelnemers

luukve

• 247 berichten
  • 658 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Welkom als nu Miszmi en luukve ook gaan meedoen zoals ze vooraf hadden aangegeven zijn we met 30 deelnemers

Misschien...

joolstein

• 10837 berichten
  • 8924 stemmen

#15 Prevenge (2016)

Komedie / Horror

92 minuten

FTV: 2 punten ( totaal 28+2= 30 punten)

https://i0.wp.com/hambredecine.com/wp-content/uploads/2016/10/prevenge-e1494882581743.png?resize=678%2C381

Het idee om het rooskleurige wat rond een zwangere vrouw hangt van een andere/ duistere kant te benaderen was zo gek nog niet. Echter de uitwerking is maar weinig interessant. Het idee voelt meer alsof te zijn uitgetrokken tot speelfilm-lengte. Het duurt maar voort en waarbij we teveel dezelfde moord-herhalingen zien. Daarnaast zijn die moorden ook niet heel spannend of innovatief. Wat dus rest is humor maar die lig er dikwijls te dik bovenop en slaat op sommige momenten zelfs dood, door het verplichte leuk doen. Hierdoor komt de film niet verder dan wat oppervlakkige leuke ideetjes. Prevenge maakt de verwachtingen niet waar en dat is jammer want het is wel duidelijk te zien dat regisseuse Alice Lowe wel over talent beschikt.

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

[quote]alexspyforever schreef:

[quote]john mcclane 2 schreef:

Mijn excuses, zal we op letten

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7269 stemmen

#7 Trauma (1993) - 106 minuten - RW

http://horrorcultfilms.co.uk/wp-content/uploads/2014/01/Dario-2.jpg

Over het algemeen meent iedereen dat de meesterwerken van Dario Argento na de jaren 70 allemaal al op waren, maar de jaren tachtig en negentig was hij ook nog heel fijn bezig. Dit is zeg maar de anorexia film met onthoofdingen met FX door Tom Savini en dochter Asia Argento in haar eerste hoofdrol.

Qua visuals ietsiepietsie minder dan in z'n allerbeste films, maar alleen op het krankzinnige plot alleen al de volledige score.

(*****)

Collins

• 7294 berichten
  • 4311 stemmen

#5 I. Madman (1989)

Horror

89 minuten

FTV: 2 (Totaal: 10 punten)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/13000/13449.300.jpg?cb=1426838623

Geregisseerd door Tibor Takács. Nooit van gehoord dus na afloop van deze verrassend leuke film even zijn CV doorgenomen. De man heeft een indrukwekkend aantal films geregisseerd waarvan de meeste als onopvallende tv-film of actiefilm zijn weggeschreven. Ze lijken niet heel interessant te zijn. Bijna al zijn films hebben een lage rating op imdb hoewel dat niet altijd veelzeggend is. Waarschijnlijk is deze

"I Madman" toch wel één van de betere.

Het is een film met een fijne creepy sfeer. De talrijke schemerige en donkere settings zorgen daar wel voor. De film is verder niet heel eng. Geen verrassende jumpscares, geen doodenge killer, geen fantastische speciale effecten. Wel wat gore.

De film heeft een sleazy comic-achtige uitstraling en kijkt de meeste tijd als een tot leven gekomen duistere strip. De engerd die het hoofdpersonage (Jenny Wright met sexy slaperige blik) bedreigt past er perfect in. Hij is op een bepaalde manier grappig eng en is in zijn presentatie amper serieus dreigend. Een heus stripfiguur.

In een leuk subplotje vecht deze engerd een vete uit met een monster dat uit een claymation productie lijkt te zijn weggerukt. Met een granieten uiterlijk en met gebrekkige motoriek komt dat monster eerder over als een grappige sidekick dan als een serieuze bedreiging. Evenals de hoofdengerd is ie niet echt eng. Beide zijn figuren die goed passen in een comic met afwisselend donkere en speelsere lichte tinten. Figuren dus die goed passen in een film als deze.

Een leuke film. De fijne donkere sfeer, de comic-achtige uitstraling, het aardige verhaal en het overduidelijke plezier waarmee de film lijkt te zijn gemaakt, maken van het kijken een hele genietbare gebeurtenis.

Heerlijke horrorpulp. Dat is het.

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

#film 13

Digging Up the Marrow (

2014

Fantasy / Horror

98 minuten

FTV

https://admitonefilmaddict.files.wordpress.com/2015/05/wpid-wp-1430471469538.jpeg?w=474

Gevalletje beetje jammer.

had meer in gezeten vooral als je de staat van die dienst van de regisseur bekijkt, die hier zelf de hoofdrol speelt.

Hij heeft een paar geweldige horror films op zijn naam staan.

Hatchet en frozen zijn echt geweldige films,,ga naar aanleiding van deze frozen nog een bekijken.

De muziek die ze gebruikten past totaal niet bij de rest .

het duurt veel te lang voordat er wat interessants gebeurd .

Niet goed uitgewerkt,niet spannend, niet boeiend.

Maar ook weer totale shit , maar veel goeds is het niet.

In ieder geval frozen ff op zoeken in mijn verzameling .

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

#18. The Sex Killer (1967) aka The Girl Killer - 55 minuten - FTV

http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/abandomedia/db/foto/db_22284.jpg

Flauwe film over een timide gast die in atelier werkt waar ze mannequins (etalagepoppen) maken. In zijn vrije tijd begluurt hij met zijn verrekijker dames die topless zonnen. Dit hitst hem blijkbaar behoorlijk op en hij benadert een prostituee. Maar aangezien hij enkel genoeg geld heeft om voor haar te laten strippen begint hij vrouwen te stalken, dringt hun appartement binnen waarna hij ze wurgt en verkracht. Nu goed dat laatste moet je erbij denken want dat laat de camera niet zien. De film is gewoon een excuus om blote borsten te tonen. Slechte film met een voorspelbaar einde. gelukkig duurt het nog geen uur.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.