• 8.254.917 stemmen

Geregisseerd door: Ridley Scott

Met onder meer: Michael Fassbender, Noomi Rapace en Charlize Theron

Releasedatum: 31 mei 2012

Plot Prometheus

"The Search for Our Beginning Could Lead to Our End."

Een team van ontdekkingsreizigers gaat op een reis door het universum waarbij ze een ontdekking doen die leidt naar de oorsprong van het ontstaan van de mensheid. Hierdoor belanden ze in de gevaarlijkste uithoeken van het universum. Daar zullen ze een angstaanjagend gevecht moeten doorstaan om de toekomst van de mensheid te redden.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van parc

parc

Anderhalve ster voor de decors van Giger. Voorts een warrig en zwak scenario.

Tijdens de introductie van de crew weet je al na 2 seconden, "dit is een schuit vol kanonnenvlees minus 1 heldin".

Een ruimte explorer (Weyland) die zo'n zootje ongeregeld meeneemt is al even ongeloofwaardig als de human robot David. Erger is dat de crew zelfs niet weet wat ze in die uithoek van het heelal komen doen...! Ze vernemen het van de 'wetenschappers' als ze op de bestemming aankomen. Wat een grap!

Je krijgt zelfs medelijden met de acteurs die deze cliche-karakters moeten naspelen. En Charlize Theron moet het stellen met 'sois belle et tais-toi !'

Het zwaartepunt ligt duidelijk op de special effects en de het visuele aspect (de penis-achtige wezens met ingebouwde vagina zijn wel hilarisch). Maar dit kan de film niet redden.

Ridley Scott moet een erg gelovig man zijn, gezien hij te onpas zijn christelijke boodschap ongegeneerd in de dialogen steekt. Jezus Christ nog aan toe!

avatar van Eric001

Eric001

Niet zo kapot van die onzin.

avatar van Aazhyd

Aazhyd

Het had een goede film kunnen zijn als het verhaal niet zo slecht was geweest. Aankleding en sfeer zijn best OK.

avatar van blackwolves

blackwolves

ja we waren weer eens bij de beestjes oke ze hebben erg veel af geken van Ailen was iets anders niet zo erg spanend gelijk de originele Ailen maar oke kan er mee doorgaan heb deze film gevonden in de bibliotheek iemand had er daar enkele gelegd en ze waren gratis en omdat ik een film fan ben en ze nog gratis mocht meenemen heb ik ze allen meegenomen. deze speciale versie op blue ray bestond uit 4 schijven de dvd de blue ray de 3 d en de extra's nog eens dacht oke late we eens 3d bekijken no way geen 3d kun je niet meer bekijken. ook weer een moderne uitvinding weer van de filmuitgevers ik herriner mij nog vroeger had men ook 3d of was het gewoon iets anders? maar het is toch wel zo een film waarmee je door een brilletje moet kijken toch dat is toch 3d of niet? ik heb dus een dvd ooit gekocht uit de film reeks the Amytiville horror denk dat het 3d was want op de hoes van de dvd staat 3d en dus is hij toch wel redelijk te bekijken waarom dat nu niet meer kan met 3d films snap ik toch wel niet is dat anders dan wat het vroeger was? maar oke dus de film kan er dus mee doorgaan denk dat het de tweede maal is dat ik hem nu bekijk had er geen begin niet echt veel aandacht dat deze ongeveer kon vergelijken met Ailen dacht dat het over mensen waren die in een andere wereld terecht kwamen en ze die reus daar ontmoeten denk dat ik hem in het begin de eerste keer wat saai vond. zo dus ja Ailen met andere acteurs een andere versie maar vele dingen zijn de zelfde goed om nog een keer te bekijken en dat is alles maar ach heb er geen geld ingestoken dus doe ik hem wel weg samen met nog andere die ik niet meer moet. 3 en half steren dat geef ik deze film wel.

avatar van Aazhyd

Aazhyd

blackwolves schreef:

Misschien een idee om leestekens, hoofdletters en witregels te gebruiken? Dit is een onleesbare tekstmuur.

avatar van mrklm

mrklm

Het is 2094 wanneer wetenschappers Elizabeth Shaw [Noomi Rapace] en Charlie Holloway [Logan Marhall-Green] een expeditie leiden naar een planeet waar grottekeningen op Aarde naar zouden verwijzen. De wetenschappers vermoeden dat de bewoners van deze planeet de mensheid hebben geschapen. Wanneer ze aankomen blijkt dat financier Peter Weyland [Guy Pearce] de feitelijke leiding heeft gegeven aan Meredith Vickers [Charlize Theron] die de expeditie een ander doel geeft. De onderlinge spanningen tussen de bemanningsleden nemen toe wanneer ze een angstaanjagende ontdekking doen op de planeet. Scotts prequel op Alien toont aan is visueel verbluffend en vindt in Noomi Rapace een uitstekende heldin en in Fassbender een puike modernisering van de Android waarvan de eigenlijk motieven nooit helemaal duidelijk zijn. Fans van de Alien-franchise zullen niet teleurgesteld zijn.

avatar van AC1

AC1

parc schreef:

Anderhalve ster voor de decors van Giger.

Is misschien wel een invloed geweest maar Giger heeft geen decors gemaakt voor Prometheus, dacht ik.

avatar van RuudC

RuudC

Jawel, maar die waren in Alien al te zien. Volgens mij verder geen nieuwer werk van Giger inderdaad.