• 8.226.014 stemmen

Geregisseerd door: Ridley Scott

Met onder meer: Michael Fassbender, Katherine Waterston en Billy Crudup

Releasedatum: 18 mei 2017

Over Alien: Covenant

"The path to paradise begins in hell."

De bemanning van het kolonieschip Covenant is op weg naar een verre planeet aan de andere kant van de Melkweg. Ze ontdekken daar, wat zij denken, een onbekend paradijs, maar wat eigenlijk een duistere gevaarlijke wereld is. De enige bewoner blijkt de 'synthetische' David (Michael Fassbender) te zijn, een overlevende van de gedoemde Prometheus expeditie.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Prometheus

Covenant

avatar van rep_robert

rep_robert

Voor de derde keer bekeken. Als je daarna de making of bekijkt, krijg je een mooi beeld van Scott's visie. Ik blijf het een fascinerende film vinden. Het is geen full on horror meer, maar meer een goede mix van (Prometheus) sci-fi en de Neo- en Xenomorphs. Het is echter iets meer een achtbaanrit dan een superspannende film.

Dit origin verhaal doet geen afbreuk aan de mysterieuze klassieker uit 1979. Het David/Walter verhaal is hierin essentieel. Ben benieuwd of het laatste bruggetje tussen de films er nog zal komen.

Ik kan deze nieuwe stijl wel goed waarderen.

1. Alien (5,0*)

2. Aliens (4,5*)

3. Prometheus (4,5*)

4. Covenant (3,5*)

5. Alien³ (3,5*)

6. Resurrection (3,0*)

avatar van filmfan0511

filmfan0511

Na het erbarmelijke Prometheus had ik m'n verwachtingen voor Alien: Covenant naar 0 bijgesteld, en wat blijkt, ik vond deze een stuk beter te behappen dan zijn 'voorganger'. Enkele problemen van Prometheus zetten zich hier door (de film neemt zichzelf te serieus, de crew is werkelijk OERdom), maar heb geprobeerd me daar hier zo minimaal mogelijk aan te storen. Sommige dingen zijn zo vreselijk dom dat ik er nog wel eens om moest lachen, terwijl het in Prometheus dom was op een niet-grappige manier. Covenant heeft verder genoeg vaart om het niet te laten vervelen, visueel is het een heerlijke film, en het is ook leuk dat de daadwerkelijke Aliens hier ook een echte rol hebben. Dat design blijft heel mooi en cool. Ridley Scott durft hier vooral wat bloederiger en vettiger uit de hoek te komen. Sommige scènes zijn echt heerlijk bruut en vies. Daarbovenop komt het personage David beter uit de verf hier. Fassbender lijkt er absoluut geen zin in te hebben, maar hij levert wel een degelijke rol af.

Ik snap nog steeds het nut niet, maar als domme, brute, vlotte en mooi uitziende actiefilm is dit zeker niet verkeerd.

avatar van basement

Prometheus

Covenant

avatar van De filosoof

De filosoof

Waar ik Aliens van Cameron een vervelende, commerciële imitatie van Alien vond, vind ik dit vervolg (of prequel) – van Scott zelf – bijzonder geslaagd: het basisidee is weliswaar een herhaling van de vorige – inclusief de domme fouten die de crew maakt – maar Scott heeft een originele en boeiende variant erop bedacht met daarin nog het thema van de opstand der replica’s gevlecht. De film is daarbij rijk aan spectaculaire gruwelactie en plotwendingen en is aldoor spannend. Topvermaak.

avatar van Warning

Warning

Een voorspelbare achtbaansrit.

avatar van Ace Hanlon

Ace Hanlon

Twee verloren uren, die ik nooit meer terug kan krijgen. Wat een onzin!

avatar van panax

panax

prima film

nieuwe versie over het alien verhaal

prachtige special effects

open einde

terugvallend op oude afleveringen

mooi bedacht van de kunstmatige walter of is het nou david

weer prachtige dubbelrol van fassbender

prima in orde spannend genoeg

avatar van Karst

Karst

Het ziet er mooi uit en daar is eigenlijk ook alles mee gezegd. Ik vind dat Fassbender en Waterston het nog best goed doen. Het script is net zo dom is als de crew. Het wordt ook nergens echt spannend, ondanks de doeltreffende muziek. Jammer, want het eerste half uur is alleraardigst.