Alien: Covenant (2017)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Australiƫ / Nieuw-Zeeland
Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Ridley Scott
met Michael Fassbender, Katherine Waterston en Billy Crudup

De bemanning van het kolonieschip Covenant is op weg naar een verre planeet aan de andere kant van de Melkweg. Ze ontdekken daar, wat zij denken, een onbekend paradijs, maar wat eigenlijk een duistere gevaarlijke wereld is. De enige bewoner blijkt de 'synthetische' David (Michael Fassbender) te zijn, een overlevende van de gedoemde Prometheus expeditie.

• Vanaf 18 mei in de bioscoop
  • vanaf 13 september te koop op dvd en blu-ray

667 BERICHTEN 39 MENINGEN
avatar van tattoobob
geplaatst: afgelopen dinsdag om 18:19 uur [permalink]
Curriculum schreef:
Wat hoor ik nu? Een nieuwe Predator? Hoe, wat, wanneer en waar???

Film >> Nieuws >> The Predator (2018)

Nog even geduld...

avatar van Noodless
geplaatst: afgelopen dinsdag om 18:44 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Dubbel gevoel !

Als alien-fan had ik wel op voorhand schrik gezien de recensies hier, maar het mag duidelijk zijn dat de film gewoon goed is. Natuurlijk lagen mijn verwachtingen hoger en kan deze niet wedijveren met de vroegere alien films. Maar anderzijds probeert Scott er toch nog iets origineels van te maken. Of zaten we te wachten op een zoveelste remake of het nog verder uitmelken wat we al gezien hebben ?
Als ik de film globaal vergelijkt met andere films dan is mijn conclusie dat het toch een goeie film is geworden met hier en daar wat kwaaltjes. Het mysterieuze wordt teniet gedaan en daar heb ik het wat moeilijk mee. Het uiteindelijke verrassingselement is misschien wel goed gevonden, maar voor mij werkte het minder. Ook wat sfeer en cast betreft is het duidelijk minder. Ook al speelt Fassbender en Katherine Waterston wel goed, de anderen zijn gewoon slachtvee.
Daarentegen ziet de film wel prachtig uit. De looks van de ruimteschepen zowel binnen als van buiten zijn prachtig. Ook de nieuwe wereld en de vroegere cultuur worden knap weergegeven. Volgens sommigen hier zou dit een groot deel van de film bevatten waarvoor ik een beetje zou vrezen, maar dat valt wel heel goed mee. De opbouw is prima en de actiescènes zien er heel overzichtelijk uit. Misschien zitten er niet veel gore scènes in, maar sommigen ervan kunnen wel tellen. En de looks van de aliens mogen ook gezien worden. Mooi werk ! Conclusie : typische film om in de bioscoop te zien waar de film meer tot zijn recht komt. De film is goed, maar moet hier sommigen wel gelijk geven...het is geen Alien of Aliens....maar ook niet die daar opvolgen. Met Prometheus komt de film wel in de buurt. 8/10

avatar van Mad Man Mundt
geplaatst: afgelopen woensdag om 01:11 uur [permalink]
Curriculum schreef:
Een nieuwe Predator?

Nu is het cirkeltje rond...

Nu wil ik ook Predamorphlicants vs RowboatCop!

avatar van tattoobob
geplaatst: afgelopen woensdag om 14:25 uur [permalink]
Mad Man Mundt schreef:

Nu is het cirkeltje rond...

Nu wil ik ook Predamorphlicants vs RowboatCop!

Die zullen helaas niet zoveel fanboys krijgen denk ik.

avatar van Mad Man Mundt
geplaatst: afgelopen woensdag om 22:06 uur [permalink]

avatar van Captain.janek
geplaatst: gisteren om 19:32 uur [permalink]
Laatste stand van de box office = Worldwide $227,526,752

Dat gaat dus gestaag voort en omhoog!
Ridley Scott heeft afgelopen week aan gegeven dat er hard gewerkt wordt aan de opvolger van
Alien Covenant, waarin ook de engineers een nadrukkelijke rol zullen spelen.

Heel veel mensen weer blij!

avatar van AC1

AC1
geplaatst: vandaag om 08:30 uur [permalink]
Captain.janek schreef:
Laatste stand van de box office = Worldwide $227,526,752

Oei! Is de film dan nog niet uitgebracht in China?!