Rose Red (2002)

Alternatieve titel: Stephen King's Rose Red

Horror / Mystery
254 minuten (miniserie, 4 delen)

geregisseerd door Craig R. Baxley
met Nancy Travis, Matt Keeslar en David Dukes

Docente/ psychologe Joyce Reardon is geobsedeerd door het indrukwekkend grote huis Rose Red. Naar verluidt hebben zich onverklaarbare zaken voorgedaan in het huis, maar sinds het huis is afgesloten is het er rustig. Zij verzamelt, geheel tegen de wil van de universiteit en professor Miller, gefinancierd uit eigen middelen een groep paranormale mensen bij elkaar om een onderzoek te doen naar Rose Red. Haar vriend, Steve Rimbauer, is de laatst overgebleven erfgenaam van Rose Red. Zijn oma Ellen Rimbauer is onder verdachte omstandigheden verdwenen. Ieder van de groep heeft een specifieke paranormale eigenschap, maar met het autistische meisje Annie Wheaton hoopt Joyce het spookhuis weer tot leven te krijgen.

avatar van rep_robert
Deze miniserie is over de gehele speelduur best onderhoudend, maar weet alleen met die slappe climax niet te overtuigen. Het huis is een ideaal ingrediënt om de film van spanning te voorzien en dat gebeurt ook met regelmaat. Een element waar de film eigenlijk op teert, want er lopen wel een paar irritante personages in rond.

avatar van mob
mob
dit is nu een film waar de spanning er goed inzit,
heb erg genoten van deze film,
zo worden ze tegenwoordig helaas niet meer gemaakt.

Zeker weten wel een goede film! Vroeger vaak gezien echt nachtmerries van gehad, nu maar weer eens een poging gewaacht en ik vind hem helemaal niet saai of langdradig. De opbouw is goed, je leert de personages kennen en dan begint de film gewoon typies hoe king dat doet

avatar van knusse stoel
En het is juist in mijn ogen om te stellen dat dit een van de betere verfilmingen is van een boek van de griezel/horrorschrijver Stephen King. Zeer goed overgezet en daarom aanbevelenswaardig!

avatar van Daan258
Gister ff een uurtje van deze film/mini serie gekeken, en tot nu toe vind ik het best wel vermakelijk.
Er is nog niet echt veel gebeurt, maar de sfeer en het verhaal vind ik tot zover zeker niet slecht.
Ik hoop vanavond verder te kunnen kijken, ben benieuwd.

avatar van Daan258
Heb nu eindelijk de hele film/serie afgekeken, maar jammergenoeg is ie me uiteindelijk toch erg tegengevallen.
De film begon nog best leuk wanneer je heel het verhaal achter rose red verteld krijgt, maar zodra de personage's rose red binnen gaan is het eigenlijk vanaf daar tot het eind van de film verschrikkelijk saai, waar je juist verwacht dat het leuk gaat worden.
Het was gewoon niet spannend, het verhaal kakte na een tijdje in, af en toe erg slechte special effects en aan het acteerwerk begon ik me na een tijd ook behoorlijk te ergeren.
Jammer, had hier echt zo veel meer van verwacht.

avatar van Flat Eric
Dol op spookhuisfilms.
Zeker niet de beste die ik heb gezien maar wel sfeervol. De geschiedenis van het huis werd leuk verteld met af en toe flashbacks naar het verleden.
Ik heb hem in delen bekeken en dan is de lange speelduur goed te doen.

Ik heb deze film recentelijk verspreid over 2 dagen bekeken, 2 x 2 uur, en vond het een hele mooie vertolking van een superspannend boek, welke ik ook daadwerkelijk heb gelezen...

De special effects zijn behoorlijk gedateerd alleen hoe alle personages worden neergezet is ondanks de soms iets te theatrale acteerprestaties, prettig te noemen, je wordt heel, maar dan ook heel langzaam meegezogen in deze griezelige mysterythriller, en hoe langer je blijft kijken, hoe meer hij je grijpt.

Ik twijfel een beetje of dit een familie-film is, alleen moet ik wel zeggen dat het algehele psychologische en para-normale behoorlijk breed wordt uitgemeten, en enige aandacht is zo nu en dan wel verreist.

Het gaat dus over een groot huis dat zichzelf onder invloed van de geesten van voomalige bewoners, blijft herbouwen, hoe de indeling van het huis precies is is dus nooit helemaal zeker, daarnaast spoken de geesten nog rond in het huis, en komen met het onderzoeksteam bloedverwanten en een scala aan paranormaal begaafden de boel verkennen.

Wat een heerlijk mens is de Docente/teamleidster, en wat een ontwikkeling maakt ze door tijdens de film, van aantrekkelijke rationele milf, tot een krankzinnig en irrationeel sekreet, en dan Anna, die met haar bijzondere gaven alles in de gaten heeft, maar het door haar autisme niet kan uiten, gevolgd door de vriend/bloedverwant van de excursieleidster, die ongemerkt toch meer invloed heeft dan hij in eerste instantie wil geloven

Al met al vond ik het een mooie, verfijnde, langzaam maar goed opgebouwde griezelfilm!

Vond Anna, en de Docente allebei een hele fijne rol spelen, en een mooie positieve respectievelijk negatieve ontwikkeling doormaken.

Twijfel tussen 3,5/4, Vooorlopig het voordeel van de twijfel.

Ik vind de film veel te lang en hij heeft de tand des tijds niet doorstaan. Sommige sfeerbeelden zijn wel OK, maar diverse acteurs zijn verschrikkelijk slecht. Vooral die Nerd is verschrikkelijk. Ik kan me voorstellen dat deze serie op het moment van uitkomen erg indrukwekkend was.

avatar van Mr-Mcmovie
Herzien na zo een 14 jaar nog gezien te hebben.

Heerlijk griezelverhaal dat we van meneer King gewoon zijn, en net zoals meestal in zijn mini series krijgen ze net als deze Rose Red krachtig voorgesteld iedereen en alles, en een goede opbouw.

effecten zoals ze in een tv film/serie horen te zijn goedkoop, maar erg leuk.
Make up was zeer goed.

Nu wil ik eigenlijk heel erg Storm of The Century eens gaan beginnen zien.

maar ergens miste ik hier nog meer akelige moorden, of iets meer aan het horror genre, maar slecht is Rose Red zeker niet.

avatar van Futs
Absoluut geen horror,maar toch een film waarbij je regelmatig ff schrikt. Is een boeiende film,heb hem in 1 ruk gekeken,ets wat me de laatste tijd echt niet meer lukt. Films zoals deze,waar mensen opgesloten zitten in een huis en er niet meer uitkomen,zijn er genoeg,maar deze vind ik dan toch de beste...is mijn persoonlijke mening. EActeerwerk is magertjes maar dat wordt gelukkig goedgemaakt door de aanwezigheid van Nancy Travis,een beeldschone dame...ook een persoonlijke mening.
Enige "nadeel" van deze film...een stom eind.

super stephen king verfilming.heb hem al heel vaak gezien.maar hij blijft geweldig.dit vind ik het mooiste stephen king verfilming die er gemaakt is.