The Manson Family (2003)

Alternatieve titel: Charlie's Family

Horror / Misdaad

geregisseerd door Jim Van Bebber
met Marcelo Games, Marc Pitman en Leslie Orr

Twee oudere televisieproducenten ontvangen een videoband waarop is te zien wat er werkelijk gebeurde op de noodlottige 9e augustus in het huis van Roman Polanski. De avond dat Charles Mansons zwaar gestoorde cultfiguur inbrak in het huis van de beroemde regisseur. Maar wat de producenten niet weten is dat ze in de gaten worden gehouden door een op dezelfde wijze opererende bende die het op hen voorzien heeft...

Max en Joep
horrorjp schreef:
En daar hou ik wel van

avatar van witboek
rare film, vooral niet voor kinderen

Max en Joep
witboek schreef:
vooral niet voor kinderen

waaahahahaha
nee natuurlijk niet, DOMBO!!!

daar heet hij ook "The MANSON Family".

Damn......

avatar van DonOswaldo
bagger werkje..

Ik ging er sowieso naar kijken met de instelling een echte film te zien, en niet een soort van documentaire-achtig iets.

Maar dat terzijde. Tuurlijk de hele insteek en het feit dat het echt gebeurd is zeker ziek. Alleen het is gewoon niet goed in beeld gebracht. Te veel blabla en te veel onnodig bloot en andere zaken. Na het eerste uur kwam het allemaal een beetje op gang, maar tegen die tijd was ik al zo afgedwaald dat het me niet meer echt kon boeien allemaal.

Acteerwerk is ook niet iets waarvan je in de hemel raakt en het budget is ook driewerf niks. Moorden waren wel aardig, maar that's it. Ook het einde van de film is totaal onzinnig.

avatar van AmazingPP
Ik ben, gekgenoeg, altijd heel erg geinteresseerd in mensen zoals Manson. Altijd al geweest. Zelf kan ik nog geen spin doodtrappen, maar het verbaasd me soms hoever de menselijke psyche kan gaan. Na "Helter Skelter" gezien te hebben (en ja, ook de remake hiervan) heeft Manson me altijd weten te... ehm... boeien. Toevallig kwam ik deze film tegen en van de week bekeken. Het gekke is dat de film je vast houdt, of je het wil of niet. Er wordt erg matig geacteerd en er is zoveel onnodig naakt, maar toch wil je het einde meemaken. Juist misschien, omdat je weet wat er daarna kwam; de (werkelijk uitzinnige) verafgoding van Manson. De wereld heeft vreemde kostgangers voortgebracht: Manson staat hoog in de top 10. Deze film? 2,5 *

avatar van badfans69
Alternatieve poster

Link

brujeria
zou meneer Van Bebber eigenlijk ooit nog eens met iets komen?

mag wel weer na 8 jaar dunkt me.........

brujeria
EDIT:
er is echt niets over die man te vinden he.

gisteren 1 interview uit 2008 gevonden op youtube, waarin de beste man uitlegt wel degelijk met meerdere scripts bezig te zijn maar verder.... niets noppes nakkes nada.

jammer wel, de man is wel een cultregisseur waar ik best nog eens iets van hoop te zien.

avatar van 606
Een hele trip is dit zeg, ziek dat wel maar het is waargebeurd en dat is nog zieker.

3 sterren

avatar van Boeikens
Gekke sektes zijn er genoeg, gelukkig gaan de meesten niet zover dan deze Manson Family.

Het verhaal van de brute Manson moorden is gekend en wordt hier vanuit oogpunt van de sekte weergegeven. Enkel de uitwerking, een samenraapsel van docu en film vond ik iets minder, vooral omdat er bovenop nog een parallel verhaal meeloopt over copy cats uit de huidige tijd. Dat maakt het geheel enkel maar warrig. De brute moorden daarentegen zijn lekker gore en lonen uiteindelijk, voor mij dan toch , de hele kijkbeurt.