• 8.352.706 stemmen

In the Light of the Moon (2000)

Misdaad / Horror | 89 minuten

Genre: Misdaad / Horror

Alternatieve titel: Ed Gein

Geregisseerd door: Chuck Parello

Met onder meer: Steve Railsback, Carrie Snodgress en Carol Mansell

Plot In the Light of the Moon

"Before DAHMER, Before GACY, There was ED."

De film laat het waargebeurde verhaal zien van Edward Gein, de boer wiens gruwelijke misdaden model stonden voor films als Psycho, The Texas Chainsaw Massacre en The Silence Of The Lambs. We zien Gein's jeugd, zijn dominante moeder, en zijn arrestatie in 1957 waarbij één van de meeste bizarre serie moorden ooit in Amerika aan het daglicht kwam.

avatar van Schiedammer

Schiedammer

Deze film is zeer matig en heel erg saai.

Verhaallijn van de film kennen we. Het is immers een film gebaseerd op ware feiten en daar komt ook gelijk de zwakte van de film boven water drijven. Het geeft niet dat de film op ware feiten is gebaseerd maar werk het dan wel goed en mooi uit anders wordt de film niet meer dan een saaie vertoning. Je weet immers toch wel wat er gaat gebeuren dus de film heeft dan iets extra's nodig wat bij deze film totaal niet het geval was.

De acteurs waren voor mij geen bekenden en ik vond ze nou niet echt goed. Maar daar zijn de meningen over verdeeld zoals ik las in eerdere berichten. Maar ik vond dat door de slechte acteurs en dito acteerwerk de film flink naar beneden wordt gehaald.

De dvd-uitgave vond ik ook vrij matig. Beeldkwaliteit dvd is redelijk maar het geluid 5.1 vond ik vrij mager en zeker niet spectaculair en dat is iets wat ik zeker een must vind voor zo'n soort film.

Kortom ik kom voor deze film zeker niet hoger uit dan 1*.

avatar van jordandejong

jordandejong

Redelijke film maar zeker geen horror. Als drama zal hij beter voorkomen.

In dit verhaal eindelijk geen moordlustig beest maar een zieke en eigenlijk ook zielige man. Wel aardig goed geacteerd door Railsback.

avatar van movielou

movielou

vond hem wel ok maar niet geweldig, Het verhaal is wel steen goed Ed gein is ook veel gebaseerd op psycho the texas chainsaw massare en silence of the lambs.

psycho:om de gruwelijke moorden die hij pleegde.

the texas chainsaw massacre:zijn jeugd en het mensenvelmasker zijn precies als leatherface.

the silence of the lambs:ed gein had veel vrouwelijke behoeftes net als de moordenaar in silence of the lambs.

CaptainTwisted

Zeer geloofwaardige film over het verknipte bestaan van Ed Gein. Vind Steve Railsback ook een erg overtuigende Gein neerzetten. Hier en daar lieten de special effects wat aan de wensen over, maar het kon de film niet verpesten voor mij.

Geen spijt van dat ik deze heb aangeschaft!

avatar van bobbydigital01

bobbydigital01

movielou schreef:

psycho:om de gruwelijke moorden die hij pleegde.

hmm ik denk dat je het fout hebt....de films zijn af geleid van ed gein....

hahaha die gek is er mee begonnen...

avatar van m1701

m1701

Rare creepy film.

Zeer goed sfeertje en vooral de zielige uitdrukking van Gein deden het hem.

Gewoon een zielig mannetje met een sick-fuck-brain!!!

Vind deze beter dan die andere over Ed Gein... dit is meer het verhaal en

die andere laat meer de gruwelijkheden zien.

avatar van Richard_Voorhees

Richard_Voorhees

Een film die meer het "echte verhaal" rondom Ed Gein wil vertellen. Mede door de flashbacks naar diens verleden krijg je bijna medelijden met Gein. De scenes er rondom worden alleen op een nogal saaie manier gepresenteerd. Zo gaat men steeds wel heel makkelijk voorbij aan zijn "gekrompen hoofden", graf opgravingen en het maken van o.a. kledingstukken van menselijk materiaal.
Jammer, want hiermee had men het horror gehalte wel wat op kunnen krikken. Nu blijft het een niet altijd even interessant drama rondom Gein's personage.

avatar van arri1234

arri1234

Als je 90 minuten wil kijken naar een man die schizofreen is en die zijn dode moeder in zijn hoofd hoort dan is deze film iets voor jou. Dus een bagger film waarin bijna niets gebeurt. De term horror niet waardig! Zeker niet bekijken kijk dan liever naar the texas chainsaw massacre.

avatar van Shaky

Shaky

Jammer; gemiste kans deze film. Het verhaal wordt rustig en geloofwaardig gebracht, maar het ontbreekt de film aan spanning. Op momenten is het gewoonweg saai en dat kan en mag niet bij het verhaal van Ed Gein. Magere 5.