Amusement (2008)

Horror / Thriller

geregisseerd door John Simpson
met Katheryn Winnick, Jessica Lucas en Keir O'Donnell

Drie vrouwen worden gestalkt door een pyschopatische moordenaar. Naarmate ze de waarheid langzaam leren ontdekken, komen ze er achter dat de moorden persoonlijk zijn en dat de dader iemand is die ze al jaren kennen. Terwijl ze de puzzel ontrafelen, moeten ze proberen in leven te blijven.

avatar van dirk-dv
Mwa redelijke horror film verwacht er niks van dan valt ie altijd mee!

avatar van Tartarus
Leuke horror met veel spanning en genoeg gore. De film begint al erg spannend en hield mijn aandacht de hele film vast. Ik wist ook meteen weer waarom ik zo'n verschrikkelijke hekel heb aan clowns.

Enige minpunt was het einde, dat vond ik erg zwak en kost de film een halve punt. Het stoorde me dat de moordenaar zo ineens weer omhoog kwam uit de put en er met haar vandoor ging en dan ineens doodt zij hem en hup, film afgelopen. Het voelde teveel alsof de schrijvers ook niet wisten wat er nu moest komen, dus dan maar dit, einde film. Het liet me achter met een licht teleurgesteld gevoel.

avatar van john mcclane 2
Een soort drieluik , je aandacht blijft er wel bij na de convoy scène .
Vervolgens lijkt het een stoffige babysitter clown slasher te worden ,( gaap )
Maar uiteindelijk is het toch best wel een leuk geheel .met een aparte killer .nou ja apart , hij voldoet wel aan sommige psychopatische trekjes .
Best aardig .

avatar van princesspeach
Hoogstandje. Ik moest er wel even inkomen want ik begreep het niet helemaal. Wel vond ik de clown spannend, en het einde goed ! eng joch Ook ik begreep alleen niet wat de politie agente daar deed wie was dat? en oja, als je niet op let op de geloofwaardigheden dan is de film beter.

avatar van Phantasm
Horror met veel spanning en genoeg gore, aardig bedacht verhaal.

avatar van Rickyman
Amusant filmpje inderdaad.

avatar van Shadowed
Een dalende lijn.

Amusement kwam tamelijk recent pas om mijn kijklijst, maar ik had er al langer van gehoord. Die clown is onder de horrorfans misschien wat bekender, maar ik zette de film voornamelijk pas later op mijn lijst omdat ik de titel vergeten was. Gelukkig was ik hem dankzij een top-10 video weer te weten gekomen.

De film begint met een leuke sequentie, "Shelby". Meteen voor mij ook de leukste dankzij het snoeiende tempo. Wel een wat afgeraffeld gebeuren, maar vooral erg entertainend. De tweede, "Tabitha" is waarschijnlijk het bekendste stukje en kent wel zijn momenten maar ik vond Shelby toch leuker. De derde ben ik vergeten qua naam, maar die vond ik ook best grappig.

Op het eerste gezicht lijkt het op een soort anthologiefilm maar uiteindelijk, en ik plaats het niet tussen spoilers want de omschrijving geeft het al zo'n beetje aan, komen de verhaaltjes samen en dat is het punt waarop het mis gaat. Waar de losstaande verhaaltjes vooral vermakelijk zijn is de slotfase vooral rommelig, chaotisch en saai.

Acteerwerk is wel oké. De dames spelen best leuk. De killer is ook een aparte verschijning, maar het voelt aan alsof O'Donnell toch een wat unieke touch mist. Hij is gewoon niet zo creepy of eng. Wel grappig hier en daar, maar ergens mist toch wat en ik kan mijn vinger er niet helemaal op leggen.

Visueel is het allemaal redelijk TV-achtig en eng is het ook allemaal niet. De eerste helft moet het vooral van het vermaak hebben en minder van de kwaliteit. De tweede helft en ook de film zelf voelen erg gehaast en chaotisch aan. Alles moet met zo'n vaart verteld worden waardoor je niet echt een band kan opbouwen met een personage. Alles gaat daarnaast zo vlug dat het je als kijker weinig uitmaakt wat er eigenlijk gaat gebeuren.

Veel meer heb ik eigenlijk niet te zeggen over de film. Leuke losstaande verhaaltjes, wanneer ze samenkomen vind ik het een stuk saaier en suffer. De film ontkomt niet aan de chaotische en gehaaste aanpak. Gelukkig ligt het entertainmentgehalte erg hoog en het duurt daarnaast ook niet lang, dus je komt er wel makkelijk doorheen.

avatar van Noodless
Eigenlijk een rewatch, maar blijkbaar wist ik helemaal niks meer van de film. Even omkaderen dat ik toen in die tijd mijn eigen recensie wat dubbel vond wegens af en toe in slaap vallen en de film sowieso ooit een tweede kans zou geven. Maar eigenlijk had ik het toch niet mis en blijf ik ook bij mijn vorige beoordeling.
Dus bij deze hier mijn oude recensie...

Viel me een beetje tegen. Nochtans vond ik het begin veelbelovend en de scène met de clown was ook best spannend. Maar in het algemeen heeft de film te weinig spannende scènes en vooral naar het einde toe wordt de film te snel afgehaspeld en daardoor ook zwakker. Het verhaal wordt wat warrig overgebracht.