Amusement (2008)

Horror / Thriller

geregisseerd door John Simpson
met Katheryn Winnick, Jessica Lucas en Keir O'Donnell

Drie vrouwen worden gestalkt door een pyschopatische moordenaar. Naarmate ze de waarheid langzaam leren ontdekken, komen ze er achter dat de moorden persoonlijk zijn en dat de dader iemand is die ze al jaren kennen. Terwijl ze de puzzel ontrafelen, moeten ze proberen in leven te blijven.

Blarown
leuke film, met sommige enge stukjes

avatar van moviechick-99
Vond hem totaal niet slecht alleen een beetje ingewikkeld of die moorenaar in het begin wel degelijk de echte moordenaar was. Maar naarmate de tijd vorderde werd de film beter. Ik wist in het begin al dat die clown een mens was dat was wel eng

avatar van Rephlex
moviechick-99 schreef:
ik wis in het begin al dat die clown een mens was dat was wel eng

[sarcasme] Ja... wát een opluchting zou het zijn geweest wanneer het een afgrijselijk buitenaards wezen betrof... maar neen, het was een mens... quelle horreur... [/sarcasme]

avatar van Corcicus
De film kostte mij amper twee euro en dat is meteen het beste aan deze prent. Vanwege de lage prijs heb ik zelfs de achterkant niet bekeken; daar stond op: "Amusement gaat verder waar Hostel en Saw stopten." De moed zonk mij al in de schoenen daar ik geen zin had in 85 minuten martelporno.

Het begint aardig, maar de verwarring blijft niet uit. De ene na de andere vraag dringt zich op en antwoorden blijven gedurende heel de filmrit uit. Waar de filmmakers de pretentie vandaan halen om Saw en Hostel te vernoemen is slechts 1 v.d. vragen want geen enkele scène deed mij aan bovenvernoemde films denken. Wat goed is, ware het niet dat de hele film gewoon een collage is van horrorclichés en zeikscènes. Soms een eng stukje, maar steevast gevolgd door nog meer verwarrende elementen zoals bvb. met die vrouwelijke flik? WTF?!?

Prompt is de film gedaan en ik kan je verzekeren dat het hier om het slechtste einde gaat dat ik in járen heb gezien. AFRADER!

avatar van Goblin
"Amusement gaat verder waar Hostel en Saw stopten." trok mijn attentie. Van de beide eerder genoemde titels vond de eerste delen echt goed.
Helaas heeft voor mij Amusement dit niet waar kunnen maken.
Bewijst maar weer eens voor de zoveelste keer dat je een hoes niet kan geloven. (Trap er een volgende keer waarschijnlijk toch weer in).
Mager zesje is de score wat mij betreft.
Nergens echt eng en alles redelijk voorspelbaar.
Een erg middelmatige horror.
De aantrekkelijke prijs van 1,50 zorgt ervoor dat ik de film zonder naar gevoel heb uitgekeken.

Tegen mijn verwachtingen in heb ik prima genoten van Amusement. Ik had geen al te hoge verwachtigen, dus dat scheelt ook al wat. Maar toch, de opbouw qua spanning zit helemaal goed en blijft interessant om tot het einde met volle spanning verder te kijken. Het acteerwerk viel ook reuze mee en het slimme camerawerk wist mij ook wel te bekoren. Een prima horrorprent, al is het allemaal niets nieuws meer op de dag van vandaag. Wat wel te betreuren was, was dat je met nog vele vragen bleef zitten en zelfs onbeantwoord bleven. Doodzonde als je het mij vraagt.

Goblin schreef:
"Amusement gaat verder waar Hostel en Saw stopten." trok mijn attentie.
Bij mij net hetzelfde. Uiteindelijk kom je jammer genoeg wel een beetje bedrogen uit.

avatar van Goblin
Ja inderdaad als je puur op die verkoopkreet afgaat kom je bedrogen uit.
Maar als je 'm een kans geeft is het voor de lage prijs die ik heb betaald nog wel te doen.
Een deel 2 (mocht dat er zijn of ooit nog komen) zal ik waarschijnlijk wel laten liggen.

avatar van wibro
Rephlex schreef:
"Amusement gaat een stap verder waar Saw en Hostel ophielden", aldus het DVD hoesje...
Verwijzingen naar andere films die op het DVD hoesje vermeld staan laten mij over het algemeen siberisch koud.

Rephlex schreef:
Ik had dus op z'n minst wel een flinke dosis zinloze gore verwacht.
Voor mij dus alle redenen om deze film wél te bekijken. Kan alleen maar meevallen. Ik houd namelijk niet van die overdreven zinloze gore.

Wat het filmpje verder betreft; ik heb mij redelijk geamuseerd, de verhaaltjes stellen misschien niet zo veel voor, maar sommige scènes - in het huis met die clown bij voorbeeld - waren best vermakelijk. Als amusement vond ik deze film gewoon geslaagd. Dat het allemaal niet zo erg origineel is en met nogal clichés zit, dat zal mij verder een worst wezen.

tjaa, ik vondt het wel een geslaagde film. had zo nu en dan wel wat schrikmomentjes.

qua verhaal was het wat moeilijk te begrijpen soms. ze gingen van de hak op de tak wat niet echt super was gedaan.

Ik geef em 3.5 sterren

avatar van Siem Shady
alleen die clown is natuurlijk classic

Hmm wat hiervan te zeggen. Het idee is erg aardig alleen komt het niet uit de verf. Het is een beetje een onsamenhangend geheel met soms echt hele gave dingen (denk aan de clownscene BRILJANT! en andere creepy stukjes)
De killer is eng maar blijft een beetje te vaag.
Ze hadden het beter wat simpeler kunnen maken en er een logisch verhaal van kunnen maken dan had dit echt een toppertje kunnen zijn. Nu lijkt het een film die nog in progress is.
Gemiste kans.

avatar van Smooth@thriller
Hoewel er op de hoes van de film staat dat ze verder gaan dan Saw en Hostel vind ik deze film maar zachtjes maar wel goed. Veel verassingen en goede spanningsmomenten, krijgt een verdiene 4 vind ik.

avatar van zjandannybob
Vond het begin van de film maar beetje vaag. Het gedeelte met de clown was geweldig!, echt een leuke spanning opbouwer, ook al was het heel voorspelbaar, maar zeker goed gebracht.

Waar is de man gebleven? was dit vader en zoon die samenwerkte? beetje raar afentoe allemaal. maar al met al leuk horror filmpje al kijk je hem alleen al voor de clown scene,

avatar van otherfool
Drie horrorverhaaltjes voor de prijs van 1, met een aanvullende (tegenvallende) climax erbovenop. Het eerste verhaal is leuk gedaan, het derde te dom voor woorden, maar waar iedereen het na de film natuurlijk over heeft is De Clown!

Een magnifiek staaltje spanningsopbouw dat een nuchtere noorderling, de 30 gepasseerd, als een pre-tiener bakvisje met heftig zwetende handpalmen naar het scherm deed staren; zelden was iets zo spannend op het grote scherm.

De film stelt verder niet al te veel voor, maar De Clown alleen al verdient 3*...

avatar van silent_force89
'Vermakelijke film, vooral de clown scene was geweldig.

Het einde was opeens wel snel voorbij.
Ik vind hem niet echt vergelijkbaar met saw, maar we hebben ons wel goed vermaakt met deze film.

avatar van geronimo
Aan het begin van de film dacht ik: dit kan wel wat worden. Maar helaas.. Die clichés ook... the black girl dies first and the blonde girl survives

avatar van jesse39
dit was opzich geen saaie film gewoon leuk om eens een keer een avondje naar te kijken
vooral die scene met de clown was goed maar verder was de film zeer voorspelbaar

avatar van clockwork72
Nee... Dit werd hem dan vanavond dus eventjes niet..

In het begin dacht ik zovan: Oké een horrorfilm met een enge clown is altijd goed. Het begon vrij spannend met een zeer sterke opening. Die clown in de stoel was echt eng, schrok me ook rot toen ie ineens opstond. Na dat zeer sterke en spannende kwartier dacht ik: Dit gaat hem helemaal worden deze film... Maar nee, wat verder van de film overblijft is het standaard moordenaar in de kelder spel met boobytraps en zieke spelletjes. Dit soort shit vind ik alleen goed in de Saw films en anders is dit erg achterhaalde zooi vind ik. Ook al die cliche's achter elkaar, je hebt het allemaal al veel eerder gezien en zelfs ook veel beter. Ook het einde was echt te belachelijk voor woorden, en die moordenaar sloeg helemaal nergens op. En die clown die je op de poster ziet zit maar 5 minuten in de hele film ofzo. Ook zo nep. Naja wat blijft er dan nog van deze film over? Niet veel zegmaar.

NightSpirit
Blijft een vermakelijke slasher, ondanks de nogal ongeloofwaardige rol van de psycho. Toch hing hier een lekker duister sfeertje!

Waarom geven mensen hier commentaar op met als van "vermakelijke slasher" en "leuk filmpje"?
Nooit een echte slasher gezien waarschijnlijk of nooit een leuke film. Dit was absoluut GEEN slasher, deze film hoort thuis in de categorie slechtste "horrorfilms" ooit. Ik dank u

avatar van m1701
vond het eigenlijk wel een aangename horror/thriller, weinig vieze of gore dingen.
Maar keek lekker weg. Sommige stukken best spannend.
Snapte alleen het begin in die auto niet, weet niet wat dat er toe deed.
Maargoed toch wel een aardige film!
Voor het gedeelte met de clown in die schommelstoel was toch wel een beetje freaky, ondanks dat je weet wat er komen gaat!

avatar van MindFucker**
et stukje met de clown is geniaal, daar blijft et ook wel bij..

avatar van erik1677
Toch een half puntje eraf na herziening, want het is soms ook wel een beetje tam allemaal.

avatar van Nitrouz
Zag deze film een kleine week geleden, door de verhuizing nog geen tijd gehad om een mening te schrijven, en dat wordt zo alleen maar lastiger, want wat herinner ik me nog van Amusement?

Dat zegt eigenlijk al genoeg, toch? Ik denk dat ik een halfuur na het zien van de film al niet al teveel meer herinnert, het was een film vol clichés en slechte dialogen, de regie is me niet bijgebleven evenals het acteerwerk.
Waarschijnlijk ben ik nog mild als ik de film 2 sterren geef, maar goed, voor de belachelijke prijs van anderhalve euro, al is die bij een film als deze ook weer niet zó belachelijk, heb ik me nog wel aardig vermaakt, denk ik. Ik kan me trouwens bij het lezen van de meningen hier nog wel een scène herinneren, als die clown in de stoel zit en dat meisje gaat bellen. Dat was wel een tof stukje, maar ook niet echt doodeng.

avatar van Kr!kke
Zeker geen topper, maar als je met de juiste verwachtingen aan deze film begint, valt het allemaal nog goed mee... Zo verwachtte ik er niet al te veel van, maar met dank aan een paar zeer amusante scènes was het allemaal nog best te pruimen. Hierbij moet ik in de eerste plaats denken aan de scène met de clown, die er echt wel bovenuitstak.

wow. gave film hoor. Echt creepy die stukjes dat het écht doodvalt vwb geluid.

avatar van misterdhdh
matige film, voor zo een budget kon hij toch wel beter uitgewerkt worden. niks echt origineel aan deze film, met de clown was wel leuk, maar ook niet eng en eigelijk ook niet origineel want dit is al jaren een broodje aap verhaal. zo veel herinner ik mij er niet meer van, vond wel goed om de 3 meisjes apart te gaan bekijken, vond kijkdoos leuk en die nepvellen. Matig acteerwerk, had hem al eens gekeken en toen vond ik hem wel leuk. wel nog goed geacteerd van die psycho. vond hem naar het einde toe steeds verzwakken. verrassend begin, dat ik nog niet goed snap, is die trucker ingehuurd en zit hij mee in het complot? toen was het weer de gebruikelijke achtervolging, wie gaat er dood,... leek wel dat hij gemaakt is sorry voor de regisseur, maar door een onervaren iemand, iemand die de kneepjes niet goed beheerst. echt eng was de film nooit. vond hem goed dat hij maar 80 minuten duurde, want de inspiratie was toch op. heb me toch nog vermaakt met deze film, maar ga hem wel wegdoen.

2.5/5

avatar van Franza
Ik vond het een zeer vermakelijke film om te kijken eigenlijk.
En dan heb ik het over de hele film.
Ook ik vind net als bijna iedereen hier dat het stukje met de clown het beste was (vooral als je met iemand kijkt die een clown-fobie heeft)
Geslaagde Horror

avatar van Daan258
Wat onwijs jammer zeg.
De film begon zo goed met een heerlijke sfeer, spanning en de fantastische clown scene.
Maar helaas daarna word de film stukke minder. Sfeer is weg spanning is weg en het verhaal was uiteindelijk ook maar magertjes.
Dit had zo veel beter gekund, echt jammer.

Toch nog een dikke 2,5*

avatar van dirk-dv
Mwa redelijke horror film verwacht er niks van dan valt ie altijd mee!

avatar van Tartarus
Leuke horror met veel spanning en genoeg gore. De film begint al erg spannend en hield mijn aandacht de hele film vast. Ik wist ook meteen weer waarom ik zo'n verschrikkelijke hekel heb aan clowns.

Enige minpunt was het einde, dat vond ik erg zwak en kost de film een halve punt. Het stoorde me dat de moordenaar zo ineens weer omhoog kwam uit de put en er met haar vandoor ging en dan ineens doodt zij hem en hup, film afgelopen. Het voelde teveel alsof de schrijvers ook niet wisten wat er nu moest komen, dus dan maar dit, einde film. Het liet me achter met een licht teleurgesteld gevoel.

avatar van john mcclane 2
Een soort drieluik , je aandacht blijft er wel bij na de convoy scène .
Vervolgens lijkt het een stoffige babysitter clown slasher te worden ,( gaap )
Maar uiteindelijk is het toch best wel een leuk geheel .met een aparte killer .nou ja apart , hij voldoet wel aan sommige psychopatische trekjes .
Best aardig .