Amusement (2008)

Horror / Thriller

geregisseerd door John Simpson
met Katheryn Winnick, Jessica Lucas en Keir O'Donnell

Drie vrouwen worden gestalkt door een pyschopatische moordenaar. Naarmate ze de waarheid langzaam leren ontdekken, komen ze er achter dat de moorden persoonlijk zijn en dat de dader iemand is die ze al jaren kennen. Terwijl ze de puzzel ontrafelen, moeten ze proberen in leven te blijven.

avatar van Macmanus
15000 films gezien en dit dan toch nog verfrissend noemen

De film brengt behalve een wel erg slecht geschreven script weinig verfrissends. Behalve misschien de onbedoeld hilarische stukjes die erin zitten. Zo is het achtergrond verhaal van de moordenaar zo uit Halloween gehaald, maar hier kiest die zijn slachtoffers uit omdat die ze kijkdoos niet zo leuk vonden. Hilarische film is het wel hoor. Het ziet er echt heel slik uit, maar het is verder zo belachelijk slecht allemaal.

Laat ik een deel uit de film uitlichten:

Vriendinnetje is zoek. Andere vriendin gaat naar een raar verlaten huis om haar te zoeken wat zogenaamd een pension is, rare man opent deur zegt dat het vol zit. Onze heldin haalt er natuurlijk haar vriendje bij, die is Health Inspector en komt wel naar binnen. Maar niet nadat een man open doet met een typisch horror out-fit. Maar dat vind onze H.I. niet vreemd en dat het hotel leeg is ook niet. En niet lang erna is het verrassend genoeg over met meneer. Nog briljanter is wanneer onze heldin naar binnen glipt, maakt heel veel lawaai en verstopt zich, dan na een praatje met een niet helemaal in orde zijnde man, achter een opgehangen laken, moet je echt zien om te geloven

Man wat een drama. Ook hilarisch was het einde, wanneer zijn auto het niet meer doet. Ik vroeg me af wat ik gezien had, er zitten echt een paar mooie shots in die kijkdoos was ook erg gaaf. Maar het script zat als los zand aan elkaar. Damn dat dit kan in de professionele filmwereld.

1.5 ster. Wil Simpson ze andere film eigenlijk ook wel zien, ik zie een nieuwe Uwe Boll opstaan hier, maar dan met niet zoveel humor zo lijkt. Of zou het een grap zijn geweest deze film?

avatar van jeroentjuhhhhh
Zeer amusant

Het verhaal op zich is niets vernieuwend, gewoon wraak van een man die vroeger opschool, in dit geval is weggestuurd door zijn zieke humor Kijkdoos scéne
Die scéne was trouwens geweldig gedaan.

Hetgeen wat deze film zo goed maakt, is de uitwerking, en ik moet toegeven, het plot zit wel vol met gaten, maar er valt zeker wat van te maken.
Je volgt 3 vrouwen, ieder apart, wat een grappig beeld vormt en twisted tot ongeveer het laatste kwartier waar alles wat duidelijker werd.
Voor de oplettende kijker, iedereen werd gepakt op hetgeen wat er in hun kijkdoos zat, clowns, sleepover en een rode sportwagen

Acteerwerk had wel wat fijner mogen zijn, maar storend was het niet, op het laatst moest ik wel lachen, 1 van de 3 werd neergestoken, en de andere 2 lieten geen krimp en rende gewoon weg, is toch wel een vriendin uit je jeugd, beetje apart

Het is allemaal erg fijn in beeld gebracht, erg sfeervol, en een paar gruwlijke scénes, met die clown als hoogtepunt
Blijft toch creepy, zo'n clown..

Al met al dus een verassend verfrissend, maar matig uitgewerkte film, en zeker het kijken waard.
Heb me iig goed vermaakt, 3.5*

avatar van Norma
Ik moet zeggen dat ik dit toch een knap griezelig filmpje vond! Wel was ik, held als ik ben, dankbaar dat er maar één of twee wegkijk-momenten inzaten, maar dat neemt niet weg dat er verder voortdurend een creepy sfeertje hing. Absoluut niets nieuws onder de zon, in grote lijnen is het allemaal wel bekend, maar toch vond ik het plotje nog wel aardig in elkaar zitten en bovenal doet de film gewoon waar hij voor bedoelt is: je meerdere malen de stuipen op het lijf jagen.

avatar van Jessen0wnt
Ik had heel veel verwacht van deze film, vooral omdat er een clown invoor komt zou het voor mij een echte horror worden.

Het begin was slap, heel persoonlijk bij personages die misschien 10 minuten in beeld kwamen en een beetje onduidelijk

De rest van de film was alles wat een horror film ZOU MOETEN ZIJN in een horrorfilm, ondanks haast alle onderwerpen van een horror aanbod kwamen, was het niet bepaald eng.

SPOILER; Alleen de oppasscene met de clown vond ik nog wel griezelig

Een van de slechste horrorfilms die ik ooit heb gezien, *1,5 voor de boodschap van het verhaal en de clown, ondanks mijn slechte bericht stoort alles niet, heerlijk om je verveelbuien een beetje op te beuren met een clown!

ISN'T IT FUNNY?

avatar van 606
Amusante film waar ik me aardig mee geamusseerd heb.
Verassende dingen en vooral tegen het einde.
acteerwerk was ook niet verkeert.

3,5 ster

avatar van dutchtuga
Vreselijke plot en dito acteurs. Het is het geweldige segment met de clown dat dit van een desastreuse score onthoudt. Wat een freak . De trailer was een stuk beter dan het gehele eindresultaat. Zwak.

avatar van Observator
Verrassend amusante film.

Film begint als een up-tempo horror, neigend naar slasher, maar dat blijkt slechts een intro te zijn. Wel lekker om op gang te komen.

Amusement bevat veel bekende, klassieke horrorelementen, waardoor het al gauw een goedkope rip-off zou kunnen worden. Gelukkig is daar zoveel meer mee gedaan, waardoor het helemaal hedendaags geworden is. Beetje Halloween meets Saw.

Schitterende locaties, leuk camerawerk. Acteerwerk was ook prima, neigt soms wat naar over-the-top, maar vond dat zelf wel vermakelijk, geeft de film een lekker rare twist mee. Zoals je van de titel mag verwachten ook wat humor, maar subtiel gebracht, dus niet flauw en geen komedie materie.

De film is niet ontzettend spannend (wel een aantal lekkere scenes), en ook van het slasher gedeelte wat het intro deed vermoeden blijft weinig over, maar daarom juist wat mij betreft geen standaard horror, en genoeg om je mee te vermaken.

Vond het ook best aardig.

Aparte opzet voor een horror, met drie aparte verhaaltjes die later samenkomen. Ook het idee erachter, met de onbegrepen humor die overslaat in waanzin vond ik een leuk uitgangspunt.

Film kent verder mooie settings die leuk (hoewel een beetje gelikt) in beeld gebracht worden, verder ook wat aardig twisted beeldmateriaal, wat echter nooit enige grens overschrijdt.

Als geheel voelt het allemaal iets te vlot en losjes aan vond ik, had iets trager en nadrukkelijker gemogen. Sommige scenes zijn best leuk in elkaar gedraaid (de stukjes met de clown en de constructie op het eind), andere stukjes missen wat impact.

Einde vond ik wat jammerlijk, daar gaat de film een beetje uit de bocht, maar het geheel is toch aardig vermakelijk, wat leuke ideetjes en gave settings. Verder niet veel meer plotgaten opgemerkt dan in andere horrors. Zal mij verder ook worst wezen.

avatar van FillumGek
Not very amusing.

Leuk gevonden dat je drie personen leert kennen met hun eigen verhaal en later samen komen tot één. Het verhaaltje met de clown is inderdaad het spannendst. Grappig eigenlijk, normaal zijn clowns de grootste 'lolbroeken', maar zet ze in een horrorfilm en de rillingen lopen over het lijf. Wel jammer dat duidelijk was te zien dat de grote pop ademde, iets wat Tabitha blijkbaar niet zag...

De killer is best overtuigend. Ik had bijvoorbeeld echt niet door dat dat mongooltje op zolder de killer was. Ik had wel verwacht dat hij niet te vertrouwen was. Dat lachje is ook best geniaal. Ook hier en daar een leuke setting. Het einde was dan weer belachelijk. Alsof je iemand de gevangenis in gooit met een pistool in z'n hand...

Klinkt allemaal leuk, het is echter allemaal wat braafjes en buiten de clown na ook niet spannend. Ook het verhaal is zeer dun.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Aardig poging.

Iets mindere uitvoering. Alles hangt toch wel een beetje als zand aan elkaar. Neemt niet weg dat ik het eerste filmpje, ondanks de voorspelbaarheid wel vermakelijk vond. Vond het verhaaltje met de retard al weer iets minder voorspelbaar en ook geinig. De kijkdoos-muis was eveneens leuk. Voor de rest een hoop cliché's en leentjebuur.

Als e.e.a. wat ingenieuzer verweven zou zijn en de overbodige meuk weggeknipt, wie weet..

Redelijk.

avatar van Vascago
De 1ste 50 minuten waren nog wel aardig met dat stuk met de clown als beste deel, maar na die 50 minuten is het helemaal over. Dan verzandt het in 1 groot clichegebeuren met dramatisch acteerwerk en een ontzettend vaag verhaal.

supergoed begin, jammer van de verschillende 'stukjes' van het verhaal dat daarop volgde, maakte de film echt stom, net als het einde, verpestte echt de hele film met al zijn clichématigheid

avatar van Elineloves
Leuk om een keertje gezien te hebben. Geen topper zoals al vaker gezegd is, maar slecht is hij ook niet. Hij heeft me niet verveelt. Het begin is sterk, daarna kakt het een beetje in...maar vind de spanning op het einde toch weer opgebouwd worden. De scene van de clown in de schommelstoel was inderdaad leuk, maar héél voorspelbaar. Op een gegeven moment wordt het bijna irritant dat wat jij denkt dat gebeurt, nog steeds niet gebeurt.. en als het moment er dan eindelijk is, blijf je echt met een hé-hé gevoel achter. Dit gebeurt regelmatig in de film, maar ondanks dat bleef ik toch nieuwsgierig.

Tegen mijn verwachtingen in heb ik prima genoten van Amusement. Ik had geen al te hoge verwachtigen, dus dat scheelt ook al wat. Maar toch, de opbouw qua spanning zit helemaal goed en blijft interessant om tot het einde met volle spanning verder te kijken. Het acteerwerk viel ook reuze mee en het slimme camerawerk wist mij ook wel te bekoren. Een prima horrorprent, al is het allemaal niets nieuws meer op de dag van vandaag. Wat wel te betreuren was, was dat je met nog vele vragen bleef zitten en zelfs onbeantwoord bleven. Doodzonde als je het mij vraagt.

avatar van otherfool
Drie horrorverhaaltjes voor de prijs van 1, met een aanvullende (tegenvallende) climax erbovenop. Het eerste verhaal is leuk gedaan, het derde te dom voor woorden, maar waar iedereen het na de film natuurlijk over heeft is De Clown!

Een magnifiek staaltje spanningsopbouw dat een nuchtere noorderling, de 30 gepasseerd, als een pre-tiener bakvisje met heftig zwetende handpalmen naar het scherm deed staren; zelden was iets zo spannend op het grote scherm.

De film stelt verder niet al te veel voor, maar De Clown alleen al verdient 3*...

avatar van clockwork72
Nee... Dit werd hem dan vanavond dus eventjes niet..

In het begin dacht ik zovan: Oké een horrorfilm met een enge clown is altijd goed. Het begon vrij spannend met een zeer sterke opening. Die clown in de stoel was echt eng, schrok me ook rot toen ie ineens opstond. Na dat zeer sterke en spannende kwartier dacht ik: Dit gaat hem helemaal worden deze film... Maar nee, wat verder van de film overblijft is het standaard moordenaar in de kelder spel met boobytraps en zieke spelletjes. Dit soort shit vind ik alleen goed in de Saw films en anders is dit erg achterhaalde zooi vind ik. Ook al die cliche's achter elkaar, je hebt het allemaal al veel eerder gezien en zelfs ook veel beter. Ook het einde was echt te belachelijk voor woorden, en die moordenaar sloeg helemaal nergens op. En die clown die je op de poster ziet zit maar 5 minuten in de hele film ofzo. Ook zo nep. Naja wat blijft er dan nog van deze film over? Niet veel zegmaar.

avatar van Nitrouz
Zag deze film een kleine week geleden, door de verhuizing nog geen tijd gehad om een mening te schrijven, en dat wordt zo alleen maar lastiger, want wat herinner ik me nog van Amusement?

Dat zegt eigenlijk al genoeg, toch? Ik denk dat ik een halfuur na het zien van de film al niet al teveel meer herinnert, het was een film vol clichés en slechte dialogen, de regie is me niet bijgebleven evenals het acteerwerk.
Waarschijnlijk ben ik nog mild als ik de film 2 sterren geef, maar goed, voor de belachelijke prijs van anderhalve euro, al is die bij een film als deze ook weer niet zó belachelijk, heb ik me nog wel aardig vermaakt, denk ik. Ik kan me trouwens bij het lezen van de meningen hier nog wel een scène herinneren, als die clown in de stoel zit en dat meisje gaat bellen. Dat was wel een tof stukje, maar ook niet echt doodeng.

avatar van Kr!kke
Zeker geen topper, maar als je met de juiste verwachtingen aan deze film begint, valt het allemaal nog goed mee... Zo verwachtte ik er niet al te veel van, maar met dank aan een paar zeer amusante scènes was het allemaal nog best te pruimen. Hierbij moet ik in de eerste plaats denken aan de scène met de clown, die er echt wel bovenuitstak.