Amusement (2008)

Horror / Thriller

geregisseerd door John Simpson
met Katheryn Winnick, Jessica Lucas en Keir O'Donnell

Drie vrouwen worden gestalkt door een pyschopatische moordenaar. Naarmate ze de waarheid langzaam leren ontdekken, komen ze er achter dat de moorden persoonlijk zijn en dat de dader iemand is die ze al jaren kennen. Terwijl ze de puzzel ontrafelen, moeten ze proberen in leven te blijven.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Moet je ook nog even je stem verwijderen

avatar van stewie_griffin
aardige horror met 3 verschillende verhalen die in elkaar draaien na verloop van tijd.
toch was het geen hoogstandje vandaar maar 1,5*

Frok
Geen slechte horrorfilm waarbij de pop vooral erg creepy is. De film is ook redelijk spannend en kent matig acteerwerk.

Verhaal/Script .......................................... 3,00
Acteerwerk ............................................... 2,00
Cinematografie ....................................... 2,50
Muziek/Speelduur e.d. ........................... 2,50

Best wel te pruimen deze film.Kwam op mij over als een aflevering van the twilight zone. een paar korte losse onsamenhagende verhalen. idd de clown was het engst. die wil je toch niet in de buurt hebben op je slaapkamer.

bild
Nog een redelijk vermakelijke horrorfilm. De babysitter in het huis met de poppen zijn wel degelijk een beetje eng. Daarna gaan we van eng naar af en toe spanning. Het blijft wel een beetje vermakelijk, deze film.

avatar van JacoBaco
Van dit soort horrorfilms kan ik nou geen genoeg krijgen. Lekker simpel, maar geen goedkope en amateuristische uitstraling (qua camerawerk), de acteerprestaties zijn acceptabel en 80 min is een mooi speelduur.

Er zitten wel wat vreemde dingen in zoals jezelf uitkleden om te gaan slapen, maar wanneer de telefoon gaat, je jezelf weer eerst helemaal gaat aankleden en pas dan de telefoon opneemt. Maar wat maakt het uit.

Maar het blijft natuurlijk gewoon zomaar een horrorfilm zonder enige diepgang, alleen geen slechte. Een slechte horror krijgt niet hoger dan 1,5*, dus 2,5* is goed.

avatar van kaztor
Iedereen zit maar te ratelen over die clown; Inderdaad best eng, maar voor mij was de beste scene die met die 'vitrolla'.

MarcieMarc
Jammer dat je niet nog minder kan stemmen..WAT EEN BOUT film mensen dit.ER KLOPT HELEMAAL NIKS VAN...En hierboven zeggen mensen iets over ENG..nou sorry helemaal niks bijna..Ja die clown ff in het begin op de stoel maja dat zag je ook al aankomen zelfs als je blind bent..zo nu genoeg geklaagd.....Bijdewee

doe een ander een plezier en zie je de ze in de videotheek..SCHUIF HET NAAR ACHTEREN

avatar van kaztor
MarcieMarc schreef:

Doe een ander een plezier en doe wat aan je type-gedrag.

avatar van Vascago
De 1ste 50 minuten waren nog wel aardig met dat stuk met de clown als beste deel, maar na die 50 minuten is het helemaal over. Dan verzandt het in 1 groot clichegebeuren met dramatisch acteerwerk en een ontzettend vaag verhaal.

avatar van JDSsmetje
Verwacht nooit teveel van dit soort filmpjes. Je weet dikwijls wel al dat het clichématig zal zijn en het verhaal ook maar zus en zo zal zijn. Maar dat neemt de pret nooit weg bij recente horrorfilms als Amusement omdat bovenstaande elementen in mijn bericht voor mij niet belangrijk zijn in dit soort films, al kan ik goed begrijpen dat sommigen daarvoor zullen aftrekken. Komt het neer op aspecten als sfeer en spanning, en daarvoor scoort Amusement net voldoende.

avatar van apekool
Dit was zeker een creepy film! Als je het verhaal en de geloofwaardig heid heel erg belangrijk vind, dan vind je deze film misschien iets minder, want muren die naar elkaar toeschuiven zodat de kamer steeds kleiner wordt is natuurlijk absolute onzin!

Maar toch heb ik deze film op t puntje van mijn stoel gezeten, de verhalen van de 3 vrouwen vond ik wel goed in elkaar gezet en de man is echt een creepy kerel met een heel creepy lachje. In deze film wordt je constant in de zeik genomen!

Zeker de moeite waard 4 sterren.

avatar van Fryce
Een middelmatige horror film. Vond de enge man niet zo heel erg eng en ook niet echt creapy, maar er zaten wel een paar leuke stukjes in. Wel erg jammer dat de scène achter het glas niet was wat het leek ….

supergoed begin, jammer van de verschillende 'stukjes' van het verhaal dat daarop volgde, maakte de film echt stom, net als het einde, verpestte echt de hele film met al zijn clichématigheid

avatar van IcU
IcU
Aardig begin, maar het wordt steeds magerder. Dit door het enorme zwakke scenario. Motieven kloppen nauwelijks en handelingen worden alleen maar gedaan zodat de 'killer' het goed uit komt. Jammer, want de camera voering was erg sterk en er stond een veelbelovende regisseur aan het roer. De film had zeker potentie, maar valt toch terug in een standaard filmpje, die niet al te veel verrassend is.

avatar van Elineloves
Leuk om een keertje gezien te hebben. Geen topper zoals al vaker gezegd is, maar slecht is hij ook niet. Hij heeft me niet verveelt. Het begin is sterk, daarna kakt het een beetje in...maar vind de spanning op het einde toch weer opgebouwd worden. De scene van de clown in de schommelstoel was inderdaad leuk, maar héél voorspelbaar. Op een gegeven moment wordt het bijna irritant dat wat jij denkt dat gebeurt, nog steeds niet gebeurt.. en als het moment er dan eindelijk is, blijf je echt met een hé-hé gevoel achter. Dit gebeurt regelmatig in de film, maar ondanks dat bleef ik toch nieuwsgierig.

Dit is het hoofdingredient van menig schrikmoment , meestal samen met de muziek en sound effecten opgebouwd. Hoe langer de opbouw hoe beter het schrikmoment meestal, vind ik.

avatar van moviemafketel
Ik vond dit weer een voorbeeld van hoe de meeste horrorfilms de laatste 5 jaar worden gemaakt. Niet vernieuwend, niet schrikwekkend en zwak verhaallijntje. Waarom moet toch altijd de slechterik uiteindelijk zelf de pineut zijn. Maak het toch eens keihard af en laat geen mooie pijnspeeltjes zien om ze daarna niet te gebruiken. Was bijvoorbeeld vet geweest als die muur haar echt helemaal geplet had op het einde. Als je als moordenaar het zo goed onder controle hebt, zet er dan als regisseur niet de handrem volledig opIk heb het echt gehad met dit genre en toch blijf ik hoop houden op iets echt vernieuwend.

avatar van morpheus31
moviemafketel schreef:

Hollywood en vernieuwend ? Dat gaat niet gebeuren, gezien ze nog steeds horrorklassiekers aan het recyclen zijn. Je kan tegenwoordig voor goede (en vernieuwende) horrorfilms beter films uit Europa (en soms Azie) kijken.

erik1677
Echt een heerlijke horrorfilm.
Zo worden ze niet veel meer gemaakt.
Genoten van begin tot eind.

Dat deze film nog 3 sterren haalt begrijp ik eerlijk gezegd absoluut niet.

De films is zo door en door slecht dat hij met gemak in het rijtje past van Deadly Species, The Untold, Shark Attack, The Killer Next Door, Spiders, Loch Ness Terror etc etc.

Ik ga hier verder geen commentaar op geven. Mensen die dit soort "horrorfilms" echt goed vinden, moeten maar eens ECHTE horrorfilms gaan kijken. Dit was om te huilen zo slecht.

avatar van Siem Shady
Moet ik me schamen als ik zeg dat ik me nog best vermaakt heb met deze horrorflik ???

avatar van moviemafketel
Ach hij heet amusement, dus fijn dat ze je hebben weten te amuseren.

avatar van Spartaan1986
Zeker de eerste 3 kwartier zitten er wat goede schrikmomenten bij. De meeste spanning ebt weg tijdens de gebeurtenis van Lisa vond ik. Hoe kan the laugh zo snel van beneden bij de deur naar zolder zijn gegaan terwijl Lisa ver voor hem was.Of was dat opeens een mede dader die op zolder zat? Beetje vaag motief.

avatar van Big-T
Geniale scene met die clown!

avatar van Rephlex
"Amusement gaat een stap verder waar Saw en Hostel ophielden", aldus het DVD hoesje...
Ik had dus op z'n minst wel een flinke dosis zinloze gore verwacht.
En zinloos... dát was 'ie...
Een aanéénrijging van clichés met als resultaat geen boeiend geheel, maar slechts de som van alle horrorclichés die de cinematografie ooit heeft gekend. Althans... dat zou nog een prestatie an sich zijn, maar hier is gewoon voor de makkelijke weg gekozen en komen alleen de meest voor de hand liggende clichés aan bod.
Ook hier ontbrak het weer eens totaal aan logica. Túúrlijk: Je steekt de psycho neer met een scalpeltje... en gaat vervolgens eerst neurotische pogingen doen je vriendinnen te bevrijden in plaats van zeker te zijn dat die gast uitgeschakeld is... en túúrlijk kijkt die jongen nét in de hoorn van een groot soort muziekspeler wanneer de mesjes eruit vliegen...
en niet te vergeten is het uiteraard volkomen logisch dat er een meisje uit de truck springt in het eerste deel wat het uiteindelijk voor de moordenaar mogelijk maakt Shelby te ontvoeren...Dat bebloede slachtschort en rubber handschoenen op de achterkant van het hoesje stemden mij nog enigszins hoopvol. Een ruk verhaal en dito sfeer kan natuurlijk altijd nog gecompenseerd worden middels een Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid gore.
Dit is helaas volledig uitgebleven (nee, dat is geen spoiler... ik vind dat potentiële kijkers het recht hebben dit te weten)
Moordende clowns... hoe origineel...
Vond het zelfs in de abominabele Masters of Horror-reeks beter gedaan (We All Scream for Icecream), al was het maar omdat ik daar niet de indruk kreeg dat regisseur Tom Holland enige pretenties had met het maken van voornoemde.
'Amusement' gaf me wel de indruk dat Simpson een poging deed een serieuze horror neer te zetten. Des te groter het contrast met de reële impact van de film.
Daar komt bij dat de karakters zo oppervlakkig bleken als een palingsoap of een liedje van Coldplay.
Op deze manier wisten de acteurs geen greintje sympathie bij me op te wekken. Des te meer baalde ik dat Shelby en Lisa niet op een wat gruwelijkere manier om het leven kwamen... want laten we eerlijk zijn... we spreken hier over iets dat een horror pretendeert te zijn en Shelby en Lisa gaan dood door respectievelijk een val en een simpele messteek...
Houd gewoon in je achterhoofd dat je een heel slechte comedy gaat kijken wanneer je deze film in je DVD-speler/Blu-Ray stopt... dan valt het allemaal nog wel mee... als je beschonken en/of stoned bent...
Wát een blasfemie om Saw te noemen op de hoes. Wat je ook verder van Saw vindt, de martelingen zijn wel heerlijk klinisch, grafisch en met kenmerkend groene filter op het scherm getoverd en alleen al daarom verdient deze lof.
Moge duidelijk zijn dat dit gedrocht daar niets, maar dan ook niéts mee van doen heeft.
Dé grote vraag die rest na het kijken van deze bagger: Waar hebben ze in hémelsnaam die 10 miljoen dollar budget aan besteed...?!

avatar van Rephlex
apekool schreef:

Zeker de moeite waard 4 sterren.

Bij je volgende post ga ik het aantal keren dat je 'creepy' typt turven....

Overigens vond ik die glazen muren nog het meest geloofwaardige... zou best leuk zijn geweest als je volledig zou kunnen zien wat er met een lichaam gebeurt wanneer het lichaam volledig geplet zou worden, maar helaas...

avatar van Psolitsa
Supervagige film die me op de 1 of andere manier uit alle flut horrors toch is bijgebleven.
Of het nou door die verschrikkelijke clown komt, of dat stukje in die kijkdoos (was het een rat, was het een hamster? ) of toch dat duistere stuk waarin het lijkt alsof de ribbenkast open ligt?!
Ja ja verschrikkelijk. En toch blijft hij me bij!
Zeker niet verkeerd voor op een vrijdagje bij vrienden ofzo. Hij wist in ieder geval te boeien en die clown is toch wel de engste filmclown die IK heb gezien zover !

avatar van Psolitsa
Siem Shady schreef:

Nee! Ik heb me ook redelijk vermaakt.

Rufio
Wat een ontgoocheling! Het beste van de film was toen dat ene meisje moest oppassen op haar neefjes. De film is rommelig en hang met flarden aan mekaar. crap dus ...