• 15.869 nieuwsartikelen
  • 178.589 films
  • 12.250 series
  • 34.039 seizoenen
  • 648.346 acteurs
  • 199.164 gebruikers
  • 9.382.110 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

70. Night Key (1937)

FTV - 2 punten

Totaal: 148 punten

https://static1.squarespace.com/static/52d3f0bce4b0111b1adf2681/t/52deaf92e4b0089d670308f6/1390325651533/affiche-night-key-night-key-1937-4.jpg

Het horrorgenre is hier wel wat overdreven, misdaad past eigenlijk een stuk beter. Nu is dit vooral dankzij Boris Karloff toch wel een vermakelijke film geworden. Karloff stelt eigenlijk nooit teleur of hij nu de slechterik of de goeie speelt. In deze film is hij een doodbrave elektronicus die zelfs met een fantastische uitvinding waarmee hij makkelijk inbraken kan plegen (en zijn ex-baas die een monopolie heeft over alarmsystemen kan ruïneren) het rechte pad wil blijven behandelen. Fijne rollen ook van Hobart Cavanaugh als de kleine maar niet zo kwaaie boef Petty Louie en Alan Baxter als de jonge maffiabaas The Kid.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

joolstein schreef:

Zoals je ziet vond ik het komisch hier ook niet goed! Daarnaast heb ik niets tegen humor hóór. Echter wel tegen humor die te gemaakt is. Grappig om het grappig zijn. Veelal in Amerikaanse of Nederlandse films

Er zijn grofweg een paar soorten humor die ik wel ziet zitten; Engelse humor( Monty Python , Are You Being Served?, John Cleese) de meer absurde humor (denk aan iemand die in een gezelschap, dood op de grond valt met een kippenpoot in zijn hand en waar iemand dan vraagt of ze de kippenpoot kunnen los-wrikken) of incorrecte humor (Troma-films ) Deze scene uit Wes Andersons Moonrise Kingdom (2012) (totale film is te gek!) vind ik bv. hilarisch Bill Murray Moonrise Kingdom (kwaliteit van filmpje laat te wensen over)

Dat is me zeker wel duidelijk. De eerste keer dat ik je hoorde spreken dat de combinatie humor en horror je niet ligt kwam he top mij over dat je heel avers was richting horror en comedy combo. Dat is duidelijk niet het geval. Humor blijft natuurlijk net als smaak en wat vind ik eng of schokkend een heel persoonlijk ding. Ik vond de humor van de journalist uit Doctor X ook te gemaakt, maar er zijn zeker mensen die dat leuk vinden. Troma humor is incorrect ja maar ik vind het ook weer heel goedkoop scoren, beetje niveau pis en kak humor en ook erg gemaakt. je kan dat moeilijk spontane humor noemen.

Ach, laat ik het maar niet langer proberen te doorgronden want ik weet best dat ik veel mensen nogal kopbrekens bezorg waarom de ene horrorfilm me ligt en de andere totaal niet.

Kondoro

• 11526 berichten
  • 2868 stemmen

27 - Martyrs (2008)

Frankrijk / Canada

Horror / Drama

99 minuten

FTV

http://bh-s2.azureedge.net/bh-uploads/2017/03/947476557-1050x564.jpg

Holy damn, heftige shit dit! Heerlijk film die psychologisch toch erg weet te raken, hoewel het niet helemaal mijn ding was (vind dit soort films soms wat lastiger om te volgen) heb ik merendeels echt wel genoten! En zoals ik al zeg dat het niet helemaal mijn ding is, is ook wat overdreven aangezien ik gewoon genoten heb van de vele bloed spetters die er rond vlogen en de heerlijke gore, verhalen zoals hier in deze film vond ik af en toe nog wat lastiger om te volgen, alsof mijn interesse noch gedachtegang toch wat op hol slaat tijdens zo’n film, misschien iets te ingewikkeld?!

Noodless

• 10049 berichten
  • 6183 stemmen

69 Twins of Evil (1971)

FTV - 87 min.

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNzg5ZTRmMzMtMGU3Ny00NjVkLWEyOTgtZWY1ZTBjZTU3ODhhXkEyXkFqcGdeQXVyNTg1OTc0MzE@._V1_.jpg

Oeps, ben hier als een leek in gegaan want de vorige twee films heb ik niet gezien. Ik vond dit een boeiende vampierenfilm om te volgen want de regisseur zorgt ervoor dat het verhaal boven de middelmaat uitkomt. Het is niet zomaar een vampierenfilm want de heksenjacht wordt hier ook op de korrel genomen. En dit met name door een fantastische Peter Cushing, de leider van een groepje heksenjagers. Hij is bijzonder extreem in zijn opvattingen en komt brutaler, enger over dan de vampiers in de film.

https://media.giphy.com/media/7bhixdKQlsG5O/source.gif

Daarbij heeft het verhaal ook een leuke invalshoek door de sensuele tweeling Mary en Madeleine Collinson die een verschillend karakter ( de ene heel lief en de andere uitdagend, brutaal ) hebben en die op een bepaald moment switchen van identiteit. Zo wordt het verhaal heerlijk bespeelbaar waardoor het naar alle kanten kan uitdraaien. Leuke dames overigens , maar die Luan Peters als Gerta had meer invulling mogen krijgen. De decors en aankleding zijn prachtig. Ook een heerlijk duister sfeertje aanwezig in de film door de verschillende nare personages en locaties. Leuke ontdekking uit de oude horrordoos. 7/10

Collins

• 7310 berichten
  • 4324 stemmen

21. The Pact (2012)

FTV: 2

Totaal: 42 punten

https://static.cinemagia.ro/img/db/movie/57/10/47/the-pact-469125l.jpg?ts=1386008102

Een bekend element in het horrorgenre is een oud en afgelegen huis waarin argeloze bewoners geconfronteerd worden met bovennatuurlijke gebeurtenissen. Zo’n huis bezit vaak een donkere vochtige kelder met een eindeloos lange trap of een schemerige zolder met verborgen hoekjes. Het zijn van die herkenbare factoren die de smeulende onrust in zo’n huis aanwakkeren. Het zijn clichés. Maar toch. Een cliché is niet per sé een verarming. Ik hou eigenlijk wel van clichés. Elke film is weer anders en in elke film worden de clichés weer anders toegepast. Dat houdt clichés ‘fris’.

In deze film stikt het van de clichés. Voorspelbare jumpscares. Een huis met een verleden. Een sudderend familiedrama. Een spook. Elk cliché is aanwezig. Heerlijk.

De film begint kalm. Rustig ontwikkelen zich de situaties die het verhaal kleur geven. Schijnbaar gebeurt er niet veel. De camera is heel indringend aanwezig en speelt een suggestieve rol. Registreert kleine dingetjes. Een schaduwtje. Een schrikje. Een gespannen gelaatsuitdrukking. Met name dat laatste doet de camera heel gretig. Het is een camera die een voorliefde heeft voor het benadrukken van ongewone en duistere elementen in het huis. Een duisternis waaruit het gevaar elk moment kan opspringen. Soms suggestief. Soms niet.

Een heftig bombardement van dergelijke details maken de film tot een indringende belevenis. Vooral als de film ook blijkt te gaan over een familiedrama dat onderhuids eigenlijk het belangrijkste element van de film is.

Dicht op de huid gezeten, maken we kennis met een angstig en nerveus hoofdpersonage dat met haar geladen aanwezigheid voor een stoot onrust zorgt. Het drama en de zichtbare en onzichtbare horror die haar aanwezigheid genereert zijn heerlijk intens en brengen de sluimerende spanning in de film in een hogere versnelling.

Met goed gelukte schrikmomenten, een goed verhaal, een sinistere sfeer en een alleraardigst hoofdpersonage levert de film prettig vermaak af. En als een film prettig vermaak levert, zie ik onwaarschijnlijkheden, nietszeggende bijpersonages en de vele clichés graag door de vingers.

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6578 stemmen

#37,-A Nightmare on Elm Street 3: Dream Warriors (1987) -

96 Min.-RW.

Ik heb de hele collectie op bluray , natuurlijk niet die weerzinwekkende remake.

Dit is een uitstekend deel, een van de eerste films met Patricia Arquette, die helaas niet in het vervolg zat .

een van de leukste delen , is in mijn ogen dit deel. Mede door de locatie .

joolstein

• 10844 berichten
  • 8952 stemmen

75. The Divide (2011) 4*

FTV - 2 punten

Totaal: 149 +13 -162 punten

https://static.filmbuzi.hu/files/2011/divide-is-lesz-valamikor.jpeg

Vergeet de genoemde post-apocalyptische wereld! Oké er was nucleaire aanval in New York maar die is niet belangrijk. De film zet je eerst ook wel op het verkeerde been. Gaat zelfs hierin iets te ver. Maar alles draait erom dat er een groepje van acht flatbewoners naar de kelder van hun appartementencomplex vlucht en daar opgesloten raakt.Wat er dan ontstaat is Horror vanuit de primitieve zelve; egoïsme, manipulatie, misbruik, perversiteit, men wordt slachtoffer van zichzelf. Veelal zien we alleen maar het psychologische effect van hun verblijf in de kelder kenmerkend door angst en verveling, maar als de voedselvoorraad slinkt en het niet naar ‘buiten’ kunnen de overhand begint te nemen, verandert hun toevluchtsoord langzaam in een luguber spookhuis. Claustrofobische paniek en je denk maar aan één ding: het vinden van een uitweg. Nee de verslechterende geestestoestand van een mens is niet mooi die bestaat uit gruwelijke horror!

Regisseur Xavier Gens neemt de kijker moeiteloos mee naar zijn wereld in de kelder. Maar net als alle die veroordeeld zijn tot elkaar, heeft de kijker geen echte binding met de personages. Niet één is sympathieker dan de ander, geen van alle is een held of veroorzaakt medeleven dat hij of zij moet overleven. Een element dat sterk aan het echte leven doet denken. Blijkbaar liet Gens de acteurs veel improviseren om de geloofwaardigheid en ontwikkeling van de karakters nog beter te versterken. Xavier Gens heeft met ‘The Divide’ een naargeestige film gemaakt die met het publiek precies doet wat de titel belooft: de ene helft zal gefascineerd zijn door het uitgangspunt en de eigenzinnige uitwerking ervan, de andere helft zal moeite hebben de neiging te onderdrukken halverwege de film te stoppen met kijken. Ikzelf behoor tot de groep die dit een erg fascinerende film vond!

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

71. Sexton Blake and the Hooded Terror (1938)

FTV - 2 punten

Totaal: 150 punten

https://2.bp.blogspot.com/_s_30zQFJp4g/S4WKMq8ICoI/AAAAAAAAdBI/N5iRUAIpM5A/s400/FaceAtTWindow+(8).jpg

Ik had het na afloop pas door dat Tod Slaughter (alweer) de slechterik speelde. Dat verklaart natuurlijk waarom deze film wederom weinig horror om het lijf heeft. Het goede nieuws is dat Slaughter zich deze keer inhoudt en niet gaat overacten. Het slechte nieuws is dat de film gewoon een doodsaai detectiveverhaa isl waar het enige horroraspect pas op het einde komt. En die 'dreiging' is zo kort dat dit het lange wachten zeker niet rechtvaardigt. Ook als misdaadfilm is dit gewoon amateuristisch en zwak.

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7275 stemmen

#30 Seeds of Evil (1975) - 86 minuten - FTV

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTY0NDMwMDk0Nl5BMl5BanBnXkFtZTgwMzUzMjkwMzE@._V1_.jpg

Flora-horror met Andy Warhol-ster Joe Dallesandro als de tuinman, met ontbloot bovenlijf of helemaal naakt. Dames en homoseksuele heren vielen er helemaal voor in de seventies, ik kick d'r niet echt op.
Gelukkig zijn planten dan weer absolute griezels en hier gooit tuinman Dallesandro meteen je hele huis vol met die dingen, hij staat er ook nog mee in een soort van telepathisch contact, dus dan hoort en ziet ie ook nog eens alles. Begint een beetje high-class-milieu-probleempjes maar als Katherine Houghton eens wat op onderzoek uitgaat naar haar tuinman wordt het zowaar nog wel spannend.
(3*)

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6578 stemmen

joolstein schreef:

75. The Divide (2011) 4*

FTV - 2 punten

Totaal: 149 +13 -162 punten

(afbeelding)

Vergeet de genoemde post-apocalyptische wereld! Oké er was nucleaire aanval in New York . Maar alles draait erom dat er een groepje van acht flatbewoners naar de kelder van hun appartementencomplex vlucht en daar opgesloten raakt.Wat er dan ontstaat is Horror vanuit de primitieve zelve; egoïsme, manipulatie, misbruik, perversiteit, men wordt slachtoffer van zichzelf.s. Claustrofobische paniek en je denk maar aan één ding: het vinden van een uitweg. Nee de verslechterende geestestoestand van een mens is niet mooi die bestaat uit gruwelijke horror!

: de ene helft zal gefascineerd zijn door het uitgangspunt en de eigenzinnige uitwerking ervan, de andere helft zal moeite hebben de neiging te onderdrukken halverwege de film te stoppen met kijken. Ikzelf behoor tot de groep die dit een erg fascinerende film vond!

Ik behoor ook tot die groep, vond het zeer fascinerend , maar ik behoor ( wellicht ook een groep ) tot iemand die deze daarna nooit meer wil zien.

Het was afschuwelijk, heftig en naar , maakte zeer diepe indruk op me , maar te heftig en naargeestig om ooit nog eens te zien.

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6578 stemmen

#38.-Beyond the Black Rainbow (2010) - 110 Min.-FTV.

Na het overweldigende Mandy , en ik ben niet de enigste wat dat betreft, erg benieuwd wat deze Panos Cosmatos nog meer had gedaan .

En ik voel me een soort film cultuur barbaar, want ik heb het echt geprobeerd , maar afgezien van het feit dat het visueel een pareltje is , vond ik dit net iets te vaag , en nietszeggend .

De bijna hypnotiserende beelden met bijhorende muziek , ik ben tien jaar geleden gestopt met het roken van wiet , en ik zal toen vast geweldig hebben gevonden .

Dit was niet mijn cup of tea.

Genoten van mandy. maar hier laat ik het even bij betreft meneer Cosmatos.

Collins

• 7310 berichten
  • 4324 stemmen

22. Just before Dawn (1981)

Totaal: 44 punten

https://indiehorroronline.files.wordpress.com/2018/04/46.png?w=749&h=422

De film bouwt in alle rust en kalmte op voordat de grote finale vol moord- en doodslag begint. Geen film van snelle adrenalineshots dus. De spanning wordt langzaam opgevoerd. Op zich niets mis mee, maar als er behalve wat onrustbarende voorvalletjes en ontmoetinkjes eigenlijk niets gebeurt, wordt plezierig nestelen al snel langdradig uitsmeren. Ik hou wel van een solide en wat trage opbouw en ben daar ook erg geduldig in, maar het gebrek aan actieve en spannende handelingen en gebeurtenissen ging zelfs mij iets te lang door. Het gebrek werd nog net geen gemis, maar het scheelde niet veel.

Volledige review.

morpheus2000

• 599 berichten
  • 10396 stemmen

24. Rings (2017)
FTV - 102 min - 2 punten - (25-10-2018)
Totaal: 48 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/463000/463992.jpg?cb=1508827645

Waar het met The Ring (2002) nog zo mooi begon en het langzamerhand alsmaar meer achteruit is gegaan. Waar ik bij deel 1 bijna continue kippenvel had, schrok ik me nu eenmaal wezenloos. Toen Samara ineens voor het sleutelgat verscheen..
2,5 *

morpheus2000

• 599 berichten
  • 10396 stemmen

25. Leatherface (2017)

FTV - 90 min - 2 punten - (27-10-2018)

Totaal: 50 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/134000/134560.jpg?cb=1505470292

Ik heb me prima vermaakt met het ontstaan van de man met motorzaag. Genoeg bloed en gezaag...

3 *

morpheus2000

• 599 berichten
  • 10396 stemmen

26. Escape Room (2017)

FTV - 81 min - 2 punten - (27-10-2018)

Totaal: 52 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1112000/1112270.jpg?cb=1495885111

Oh jee,

toen ik zag wat voor score deze film hier kreeg op moviemeter, vreesde ik even voor het ergste, maar het zal aan mij liggen, maar ook met deze film heb ik me prima vermaakt. Korte film (81 min) die goed en makkelijk wegkeek.

3 *

morpheus2000

• 599 berichten
  • 10396 stemmen

27. It Comes at Night (2017)

FTV - 97 min - 2 punten - (27-10-2018)

Totaal: 54 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1112000/1112125.jpg?cb=1498071847

Heerlijke film. Mooi traag, niet al teveel weggevend en je nadien achterlaten met allerlei vragen of eigen aannames.

4 *

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

#40 Cat's Eye (1985) - 94 minuten - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/4000/4187.jpg?cb=1469175172

We volgen een kat en krijgen daarmee drie verschillende verhaaltjes te zien.

Niet bijster sterk, maar heb me er wel mee vermaakt.

Noodless

• 10049 berichten
  • 6183 stemmen

70 Mandy (2018)

FTV - 120 min.

https://cdn3.movieweb.com/i/article/Sgrp6U79rnvKHfL5kEb3HqnFv2QYxo/798:50/Mandy-Movie-2018-Blu-Ray-Release-Date-Details.jpg

Voor sommigen een meesterwerk, voor anderen gewoon een verschrikking. Ik zit in het derde kamp! Sfeer, sound , kleurengebruik ...audiovisueel dik in orde. Maar verhaal is magertjes en vaag, vooral het eerste uur is moeilijk door te komen met heel wat saaie momenten en onzinnige dialogen die leiden tot een soort mystieke verhevenheid om speciaal over te komen. Had de regisseur beter weggelaten want ook zonder al dat vaag gedoe was het een bijzonder werkje sowieso geweest. Gelukkig zorgt de tweede helft voor vermaak en toffe scènes want dan is het de beurt aan Nicolas Cage die als een ware wraakengel een bloederig pad bewandelt. Moeilijk werkje om te beoordelen want dit is duidelijk een love it or hate it film. Maar gezien de positieve punten, het vermakelijk tweede uur en de durf om toch voor iets anders te kiezen, geef ik de film toch een score die boven het gemiddelde uitkomt. 7/10

Collins

• 7310 berichten
  • 4324 stemmen

23. Terrifier (2017)

Totaal: 46 punten

https://nofspodcast.com/wp-content/uploads/2018/09/9f3b69b8f621d7bd1307b4fee42b0cdd0f9b018bv2_hq-800x553.jpg

Lekkere slasher.

Veel rust krijg je bij het kijken naar deze film niet. De ene adrenalinestoot volgt op de andere. Art de clown is immer in beweging, ligt immer op de loer en zorgt ervoor dat elke scène in de film de potentie heeft om uit te monden in een bloedbad. Vaak gebeurt dat ook. Het is snijden en hakken. Het is bloed en nog meer bloed. Gore en nog meer gore.

De clown is fantastisch. De clown is eng. En dat terwijl er volgens mij niet heel veel artwork aan te pas is gekomen. Het shabby clownskostuum en -masker en de simpele schmink werken echter effectief. De houterige motoriek en de ijzingwekkende grimassen van de clown maken het huiveringwekkende plaatje compleet. Doodeng.

De kills zijn prima. Rauw en plastisch. Hier en daar met wat suggestie, maar die suggestie werkt niet verstorend. De opbouw naar de kills zijn overigens ook intrigerend. De clown blijkt op die momenten zelfs vaak te bezitten over een dosis zwartgallige humor. Hij blijft wel clown per slot van rekening. De slechte humor werkt, want die maakt de clown nog enger en onaangenamer.

Wel een zwak verhaaltje. Het dunne verhaallijntje dat er is, staat volledig in dienst van de morbide acties van de clown. Het verhaal doet er eigenlijk niet toe en is ondergeschikt aan de actie. Het gaat hier om angst, dood en verderf. En die dingen zijn meer dan ok.

Een filmlengte van 82 minuten is voor het ervaren van die duistere sensaties trouwens een prima lengte.

Kondoro

• 11526 berichten
  • 2868 stemmen

28 - Slender Man (2018)

Verenigde Staten

Horror

93 minuten

FTV

https://am21.akamaized.net/tms/cnt/uploads/2018/08/slender-man-sony-poster-2018.jpg

Zo’n hele slechte film vond ik het bij lange na niet, en ik schrok dan ook wel wat voor een gemiddelde deze film krijgt hier op MovieMeter. Slender Man is de online hit van een paar jaar geleden, ik weet nog ontzettend goed dat ik toen der tijd met een goeie vriend het spel op één of andere illegale manier te pakken hadden gekregen en het gingen spelen. Super eng natuurlijk maar over het algemeen was je er snel op uit gekeken. Dat de film nu komt was wel deels te verwachten, een populisme van toen dat haalt natuurlijk wel wat bezoekers naar de bioscopen. Toch maar goed dat we deze film nooit in de bioscoop hebben gezien. Ook best raar om te denken dat twee meisjes in het echte leven zich aangroepen voelden door de Slender Men, en toen een vriendinnetje van hun dood staken met vijftien messteken, hierover kun je wel meer online vinden qua informatie. Was toen nog wel een dingetje maar goed.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

72. House on Haunted Hill (1959)

RW - 1 punt

Totaal: 151 punten

https://media.baselineresearch.com/images/373870/373870_full.jpg

Dat de film aanvankelijk bleef steken op een 7 en dreigde zelfs te zakken naar een 6 had te maken dat ik bij mijn vorige kijkbeurt de ingekleurde versie had gezien. Ondertussen heb ik weer de originele versie in zwart/wit aangeschaft en gisteren herbekeken. Ik heb die bekeken op TV om half 12 s' nachts en de kamer zo donker mogelijk gemaakt. Dit heeft de sfeer enorm verhoogd. Neen, de bibbers heb ik niet gekregen maar denk niet dat ik al eerder zo heb genoten van de film. Was dit nu de eerste haunted house film of gaat die eer naar The Innocents of nog later naar The Haunting? Ach, die vraag beantwoorden zou teveel spoileren zijn. Wat ik vooral knap vind is dat er voor HOHH nog wel films waren met spookachtige scènes (de hocus pocus kortfilmpjes van Méliès even buiten beschouwing gelaten) maar met deze film tilt Castle the old dark house toch naar een hoger niveau. Of de spoken echt zijn of niet doet niet terzake, qua setting en duistere sfeer zit het visueel heel goed. De film kent een trage opbouw neemt de tijd om ons vertrouwd te maken met de personages. Er zijn af en toe spannend momenten en naar het einde toe komt de film echt in een stroomversnelling. Een twist en tot slot een min of meer open einde. Moet ik nog uitleggen waarom ik verhoog naar een 8/10? Is dit Castle's beste werk, visueel wellicht wel. Toch denk ik dat ik The Tingler net iets meer waardeer.

baspls zet deze ook maar ergens bovenaan je lijstje

morpheus2000

• 599 berichten
  • 10396 stemmen

28. 1920 London (2016)

FTV- 120 min - 2 punten - (28-10-2018)

Totaal: 56 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/659000/659970.jpg?cb=1474703716

Nou,

mijn ochtend van de wansmaak is gelijk goed begonnen..

Bollywood goes Horror. Complete mafheid opgeschminkt met liedjes in allerlei felle kleuren. En dan te bedenken dat dit ook nog 2 uur in totaal duurt....

1 *

morpheus2000

• 599 berichten
  • 10396 stemmen

29. Delirium (2018)

FTV - 86 min - 2 punten - (28-10-2018)

Totaal: 58 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1118000/1118117.jpg?cb=1524392478

Gelukkig duurde deze film meer dan een half uur korter dan bovenstaande (daarom 0,5 * hoger), maar wat was dit een amateuristisch (horror-)geneuzel in het donker.

1,5 *

DjFrankie

• 3423 berichten
  • 3506 stemmen

21 Holidays (2016)

FTV 2 pt (42)

https://horrorfreaknews.com/wp-content/uploads/2017/04/jesus-easter-bunny-850x425.jpg

Leuke verzameling van 8 korte horror korte verhalen. De ene iets sterker dan de andere. Met name merry christmas, Halloween en Father's Day waren voor mij de beste.

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3850 stemmen

27. The Car (1977)

96 min

FTV

Collins

• 7310 berichten
  • 4324 stemmen

24. Night of Something Strange (2016)

Totaal: 48 punten

https://3.bp.blogspot.com/-p7Xw2EWc5rU/WaFaDkbyw6I/AAAAAAAAAIU/yTrHhQ4GMYEvhBfXfTg0GzdSEiwxkPhkACPcBGAYYCw/s1600/%25CE%25BF%25CF%2584%25CE%25B1%25CE%25BD%2B%25CF%2580%25CE%25B5%25CE%25B9%25CE%25BD%25CE%25B1%25CF%2582%2B%25CF%2584%25CE%25BF%25CF%2583%25CE%25BF%2B%25CF%2580%25CE%25BF%25CF%2585%2B%25CF%2580%25CE%25B5%25CF%2586%25CF%2584%25CE%25B5%25CE%25B9%25CF%2582%2B%25CE%25BC%25CE%25B5%2B%25CF%2584%25CE%25B7%2B%25CE%25BC%25CE%25BF%25CF%2585%25CF%2581%25CE%25B7%2B%25CF%2583%25CF%2584%25CE%25BF%25CE%25BD%2B%25CE%25BA%25CE%25B9%25CE%25BC%25CE%25B1.png

Gemaakt voor 40.000 dollars. De verwachting: het filmische product dat voor dat bedrag wordt gemaakt, kan haast niet goed zijn. Het oordeel: dat klopt deels. In sommige opzichten is het helemaal niets. In andere opzichten is het best ok.

De technische kant van de film ziet er goed uit. Montage, camerawerk, sfx en muzikale score. Prima voor mekaar. Als je dat afzet tegen het minieme budget, is de prestatie wonderbaarlijk. Vooral de sfx zijn prima. Er wordt hele genietbare gore geproduceerd.

Minder goed is het inhoudelijke aspect van de film. Verhaal, acteerwerk, dialogen, personages, humor. Echt benedenmaats. Vooral de humor is van een geesteloos en zeer puberaal niveau. Eventjes leuk, maar meestal niet.

De humor drijft op het enorm uitvergroten van omstandigheden en gebeurtenissen. De overdrijving levert slechts sporadisch een leuke scène op. In de meeste scènes werkt de overdrijving averechts en verdwijnt de humor in de overdaad aan bloed, kots en andere lichaamssappen. Een enkele grap die vanwege een subtieler karakter opvalt, is juist dan erg leuk. Van die subtielere humor is er weinig. De meeste situaties zijn zo uitvergroot, zo overdreven belachelijk en zo voorspelbaar in hun belachelijke uitvergroting dat ik er niet meer om kon lachen.

Het is teveel. Te uitvergroot. Te sterk aangezet. Teveel is niet leuk. Teveel verveelt al snel. Teveel had in dit geval een negatief effect op mijn kijkplezier.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

73. Black Moon (1934)
FTV - 2 punten
Totaal: 153 punten

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BODE4ZDgxMjEtMDA5My00ZDJjLWJlMTYtMjVkMjI5OTliMWY4XkEyXkFqcGdeQXVyMTcyODY2NDQ@._V1_.jpg

Ik sluit me aan bij de recensie van Mac Hammer Fan. Het heeft een broeierig sfeertje maar de film blijft teveel hangen in drama en gepraat. Ik mis een echt conflict en chaos. Pas op het einde wordt het nog een beetje spannend, maar het is allemaal een beetje te weinig.

74. The Black Room (1935)
FTV - 2 punten
Totaal: 155 punten

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNmUyNGNmZTgtNDA4ZC00Njk2LWIxNjMtZmUwMDVmNmE4NDY1XkEyXkFqcGdeQXVyMjU4NzU2OTA@._V1_.jpg

Sterke dubbelrol van Boris Karloff die zowel de goede als slechte tweelingbroer speelt. Andere goed epunten zijn de setting en de duistere sfeer. Ook het verhaal op zich is goed bedacht al is het soms een tikkeltje voorspelbaar. Kan ik het de film kwalijk nemen als ik als kijker vaak een stap voor ben. Ook zijn er een aantal acties waarvan ik denk nou dat was niet erg slim zoals Anton die zijn sluwe broer Gregor volgt in de zwarte kamer, de kolonel die Gregor ontmaskert en dit meldt terwijl hij met de slechterik alleen is
En dan is er nog het gegeven van de zwarte kamer is verzegeld maar bleek al die tijd gewoon toegankelijk voor Gregor. Al bij al toch van genoten.

joolstein

• 10844 berichten
  • 8952 stemmen

76. The Cyclops (1957) 2,5*

FTV - 2 punten

Totaal: 151 +13 -164 punten

https://1.fwcdn.pl/po/62/38/166238/7016860.3.jpg

Bij regisseur Bert I. Gordon weet je wat je krijg. Het zit hem in zijn naam! B.I.G. En deze film maak daar dan ook geen uitzondering op, Vergrote echte dieren, Goedkoop trucage, Om aan de titel te voldoen is er natuurlijk een éénoog,. Een man met gesmolten gezicht en uiteraard vergroot naar gigantisch proporties. Ook deze man is geen onbekende in de regisseurs zijn films (Colossal Man 1957 en Colossal Beast 1958) Onder de vier crewleden zien we Lon Chaney Jr. Een ironisch, of eigenlijk best pijnlijk stukje dialoog komt van hem tijdens deze grot-scene; "You got a drink? I need a drink!" Lon Chaney's gevecht met alcoholisme was in deze film in volle gang. Goedkope speciale effecten en een matige verhaal. Je weet bij Gordon altijd waar je aan toe bent. Wat natuurlijk ook een prestatie op zich is!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.