• 15.855 nieuwsartikelen
  • 178.561 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 648.327 acteurs
  • 199.158 gebruikers
  • 9.381.576 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

65. It's Never Too Late to Mend (1937)

FTV - 2 punten

Totaal: 140 punten

https://i.ytimg.com/vi/FUZ14zujNak/hqdefault.jpg

Tod Slaughter lijkt enkel de slechterik te kunnen spelen die zoals Poisonthewell al aangaf een meisje alleen kan veroveren via listige plannen. Deze is dan wel beter dan zijn vorige gedrochten vooral dankzij het gedeelte in de gevangenis waar het toch wel wreed aan toeging. Helaas duurt het even voor we aan dat gedeelte komen en na een tijd verdwijnt het gevangenisleven weer uit het plot. Dan is het weer de typische Slaughter gedoe met alweer dezelfde boontje komt om zijn loontje afloop.

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6578 stemmen

#33.-Camera Obscura (2017) -98 min - FTV.

Ondanks dat het een erg strerk concept is , weten de makers niet het maximale er uit te halen .

Je zou kunnen spelen met het lot, en dat je niet er mee moet "spelen".

En meer van dat soort kwesties .gebeurd niet, of niet juist .

het ziet er uit , en is neem ik aan een lowbudget film.

Die nergens echt weten boeien

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7274 stemmen

#28 Creepshow (1982) - 120 minuten - FTV

https://classic-horror.com/files/images/creepshow_poster.preview.jpg

Deze had ik nog nooit gezien! Leuke verzameling DC-verfilmingen.

Father's Day: voelt een klein beetje onuitgewerkt, maar er zit een leuke jumpscare in.

The Lonesome Death of Jordy Verril: Dingen die groeien, vind ik altijd al eng, bij mij werkt deze wel. Stephen King is gelukkig auteur geworden en geen acteur, dat blijkt hier ook wel een beetje, had iets minder dik aangezet mogen worden, maar toch zeer leuk gedaan.

Something to Tide You Over: dat is volgens mij het meest bekende DC Horrorcomics verhaal. Als geheel ook het sterkste deel en met alle complimenten voor Leslie Nielsen, als de bedrogen echtgenoot.

The Crate: Best aardig, maar iets meer tempo had gemogen.

They’re Creeping Up On You: Ook weer wat dik aangezet, maar kakkerlakken vind volgens mij iedereen vies, ik wel in ieder geval en als we vanavond ergens jeuk gaan krijgen, dan door dit verhaaltje.

In volgorde van best naar minst: Something to Tide you Over, They're Creeping Up On You, The Lonesome Death of Jordy Verril, The Crate en Father's Day (3,5,2,4,1).

(3*)

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6578 stemmen

. Wel jammer trouwens dat zo'n The Haunting of Hill House (Netflix) niet mee telt

Best mee vermaakt trouwens, episode 6 was zelfs geweldig knap gedaan. [/quote]

Zelf ook een enorm onder de indruk , ik vond het einde van afl 5 echt zeer indrukwekkend, met de bend neck lady ,, en ik dacht , dit gaan ze niet ze overtreffen ,,,blijkbaar wel jou afgaande .

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

#38 The Outer Wild (2018) IMDb - 85 minuten - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1120000/1120232.jpg?cb=1528131258

Als het maar een apocalyptische insteek heeft dan ben ik al snel bereid om een poging te wagen.

Hoewel het gemiddelde erg laag is besloot ik dus toch de film zelf maar eens te kijken.

Het is geen goede film laat dat duidelijk zijn, maar vind het gemiddelde ook wel wat (te) laag als ik eerlijk ben.

Ik plaats het in de categorie goede aflevering van een slechte serie ofwel een slechte aflevering van een goede serie. Of was het nou gewoon een slechte aflevering van een slechte serie?

Hoe dan ook, het is een niemendalletje!

DjFrankie

• 3423 berichten
  • 3506 stemmen

17 The VVitch: A New-England Folktale (2015)

FTV 2pt (32)

https://timedotcom.files.wordpress.com/2016/02/witch.jpg

Sfeervol, en in het begin pakte de film me ook. Gedurende de film duurde kostte dit steeds meer moeite.

Gebeurt ook weinig, einde was dan wel meer creepy en kon me wel bevallen.

Ben wel ontzettend blij dat ik niet in die tijd geboren ben.

Noodless

• 10049 berichten
  • 6183 stemmen

67 Tales of Halloween (2015)

FTV - 92 min.

http://2.bp.blogspot.com/-Rt5HHu2N9v4/VlsPaCJdSUI/AAAAAAAB0_s/YWYBszzi_Lo/s1600/tales-of-halloween-screencap.jpg

Tien verhalen zijn wat teveel, zeker als er geen enkele boven het gemiddelde uitkomt. Het eerste verhaal is nog behoorlijk en de drie verhalen naar het einde vallen nog enigszins mee doordat ze min of meer grappig zijn. Zo komt er een grappig alien manneke voorbij die de strijd aan gaat met een killer, een kleine engerd die eenmaal bij jou terecht komt altijd bij jou zal blijven en een te gek verhaal rond een pompoen die mensen gewoon op eet. Maar het blijft allemaal toch wel matig qua inhoud en spanning. Het komt eerder flauw en belachelijk over. De andere verhalen zijn gewoon slecht tot zeer slecht. 3/10

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

66. The Drums of Jeopardy (1931)

FTV - 2 punten

Totaal: 140 punten

https://www.moma.org/d/assets/W1siZiIsIjIwMTcvMDkvMTIvdWp1MmcwdGg2X0RydW1zT2ZKZW9wYXJkeV8yLmpwZyJdLFsicCIsImNvbnZlcnQiLCItcmVzaXplIDEwMjR4MTAyNFx1MDAzZSJdXQ/DrumsOfJeopardy_2.jpg?sha=f14a4be8fe0227a3

De titel is een beetje misleidend omdat het hier niet om trommels gaat maar wel om een halsketting waarvan de kralen de vorm hebben van trommels. De halsketting speelt enkel in het begin een rol. Een wellicht grotere verwarring is de naam van de man die zint op wraak: Boris Karlov. Deze rol wordt niet gespeeld door de man die het monster van Frankenstein wereldberoemd maakte, zijn naam wordt bovendien als Karloff geschreven. De Karlov hier wordt vertolkt door een zekere Warner Oland (later bekend door zijn rollen als de Chinese detective Charlie Chan). Hij is een wetenschapper die al snel uitgroeit tot een Russische maffiabaas. Het is een simpel wraakverhaaltje dat een goed tempo en redelijk veel actie kent. Nogal wat scènes zijn bij nacht gefilmd maar dit levert ook wel sfeervolle beelden op. Oland speelt zijn rol van niets ontziende moordenaar erg goed. Ondanks dat er uiteindelijk nog weinig sympathie voor hem kon opgebracht worden hoopte ik toch stiekem dat hij zijn duivelse plan zou kunnen uitvoeren. Ik ga niet verklappen of hem dat is gelukt.

joolstein

• 10844 berichten
  • 8950 stemmen

70. The Ghost of Frankenstein (1942) 3*

FTV - 2 punten

Totaal: 139 +13 -152 punten

https://www.zomboscloset.com/.a/6a00d83451d04569e2017744180e6b970d-500wi

‘…lived through … the sulphur pit…was good for you…it preserved you …’.

De vierde film in de Frankenstein-filmserie van Universal. En gaat min of meer verder waar ‘Son of Frankenstein’ uit 1939 was gestopt. Ygor ( Bela Lugosi) is op onverklaarbare wijze zijn dood (drie kogels) te boven is gekomen en het monster dat ten onder ging in een gloeiende zwavelkuil, komt weer tot leven. Samen gaan ze op weg naar de volgende zoon van Heinrich von Frankenstein; Ludwig Een flashback van de eerste film en een bezoek van zijn vaders geest verder. Ja de titel klopt! Verder is er een romance van Ludwig's dochter(Evelyn Ankers) en de plaatselijke officier van justitie (Ralph Bellamy). En het monster sjokt hier dan ergens achteraan of tussendoor. Ditmaal kroop Lon Chaney Jr. voor de eerste keer in het pak van het monster. Het acteerwerk is solide, de film entertainend maar heel veel nieuws is er niet te ontdekken.

joolstein

• 10844 berichten
  • 8950 stemmen

71. Caltiki - Il Mostro Immortale (1960) 3,5*

FTV - 2 punten

Totaal: 141 +13 -154 punten

http://images.fan-de-cinema.com/affiches/large/9f/67766.jpg

In een notendop zal je de film kunnen omschrijven als een Italiaanse ripoff van de The Blob (1958) Het is echter meer dan dat! Vooral door de extra elementen die het introduceert in het verhaal. Het gaat namelijk een stap verder en laat meerdere keren zien wat er gebeurt als het vleesetende monster zijn menselijke prooi omarmt. Het laat de genoemde film van twee jaar eerder daardoor eruit zien als erg braaf.

De 'blob' van deze film is een soort van oud monster dat zich voedt aan radioactieve straling. Ook goed was dat in het verhaal het monster werd verbonden met de Maya-mythologie en hun raadselachtige verdwijning. Deze film gaat wel iets te ver met het uitleggen van onzinnig wetenschap over de bobbel. Hierdoor sleept de film wel meer aan het einde. Want waar ze aan het begin veel laat zien van het resultaat van de vleesetende klodderwezens, is het einde veel meer over de vermenigvuldiging .

We zien in de film ook een aantal coole sets en Maya-architectuur. De film heeft dan ook ​​een fijn Tiki-sfeertje uit de jaren vijftig. AL speelt film zich af in Mexico. Ach vroeger gaven ze niet echt om culturele authenticiteit. Ik bedoel, deze film heeft zwarte mensen die Maya-afstammelingen spelen en voor zover ik weet moeten Maya's lijken op Mexicanen en deden ze niet aan Caribische voodoo.

Het acteerwerk liet ook een beetje te wensen over. Dit kan ook aan de Italiaanse manier van acteren liggen. Ander bijzonder feit is dat de film mede-geregisseerd door Mario Bava, Deze film was dus vlak voor zijn grote doorbraak met Black Sunday uit 1960.

Het blijft natuurlijk een goedkope en niet hoogdravende film, maar het is wel goed gemaakt en beter dan je denkt dat het zou zijn. Het is een betere horror-film dan veel van zijn Amerikaanse soortgenoten (al zijn er ook betere) uit die tijd, het is leuk tijdverdrijf, en die de tijd vliegt voorbij en het is verre van saai.

Te goed om 3* te geven maar 3,5 is voor de film net iets teveel.

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

#39 Hold the Dark (2018) IMDb - 125 minuten - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1117000/1117845.jpg?cb=1534868198

Het ziet er allemaal wel aardig uit, maar het verhaal vond ik minder geslaagd.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

67. Tower of London (1939)

FTV - 2 punten

Totaal: 142 punten

http://classicmovierev.com/wp-content/uploads/2016/10/Tower-of-London-19395.jpg

Eerlijk gezegd vind ik dat deze niet echt moet onderdoen voor de remake uit 1962 met Vincent Price in de hoofdrol. Ok de 1962 versie toont uiteraard iets meer maar beide zijn erg duister van toon. Ook Basil Rathbone speelt de rol van machtsgeile en verwerpelijke royalty erg goed. Nog een groot plustpunt is Boris Karloff als de beul Mord, die een geweldig sadistiche rol neerzet. Er zijn veel karakters, het is soms nogal moeilijk volgen. Gelukkig zijn er genoeg intriges en listige acties om het nooit saai te maken. Ook een nog jonge Price heeft hier een kleine rol, maar wel een memorabele.

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6578 stemmen

Verleidelijk ? Lijkt me uitstek Een leuke optie voor wij als liefhebber .

Maar ja , wel weer hoop geld per jaar .

https://earlybird.horrify.nl/?gclid=CjwKCAjw9sreBRBAEiwARroYm1Ra_UTILmueTmV9dCaZqcqJvYP4mf2RzBX8M5ShVjJTjJYNovyqExoC1vIQAvD_BwE

Elke maand opzeg baar , dus wel handig met een challenge als deze.

Lijkt mij leuk , ik werk niet voor dit bedrijf ofzo

joolstein

• 10844 berichten
  • 8950 stemmen

72. The Dark (2018) 3*

FTV - 2 punten

Totaal: 143 +13 -156 punten

http://mpimedia.com/wp-content/uploads/The-Dark-Poster-540x675.jpg

Tijdens het kijken, stelde de film mij een beetje voor een dilemma want als ik de film zal beoordelen op het genre horror dan kan ik niet echt positief zijn! Maar de film is niet slecht! Echter dat goede zit hem veel meer in het drama. Alhoewel daardoor het hele ondode weer een beetje raar over kwam. Iets waar blijkbaar ook de regisseur en tevens schrijver van het verhaal mee kampte, getuigen één van de laatste scene in de film.

In de film staan de persoonlijke ontwikkelingen van Mina centraal. Was die naam nu gekozen als (rare) verwijzing naar Dracula? Dit meisje Mina is door een eerder opgelopen trauma veranderd. Zij vind verwantschap in de eveneens getraumatiseerde Alex. Door deze opzet is er een vergelijking te maken met “Let the Right One In” maar de pijn, frustratie en angst van dit monster-meisje komen een stuk minder goed tot zijn recht. Regisseur Justin Lange probeert een monster te laten zien wat gevormd is door trauma en woede dit lukt hem enigszins en je wordt ook best geraakt door de benarde situatie van twee jonge mensen die allebei te kampen hebben met wrede mishandelingen. Maar waarom dit dan horror was? Hierdoor stond ik dus voor een dilemma want ondanks dat het een prima film is, leek het soms ook een poging te zijn om er een "donkere" horror-element is te stoppen. Hierdoor worden zowel het psychologisch trauma en als ook de horror beide enigszins gebagatelliseerd.

Tot slot nog een saillant detail: het liedje wat je regelmatig langs hoort komen is: Blonde Redhead - For the Damaged Coda

joolstein

• 10844 berichten
  • 8950 stemmen

73. The School (2017) 3*

FTV - 2 punten

Totaal: 145 +13 -158 punten

https://i0.wp.com/horrorpedia.com/wp-content/uploads/2017/05/The-School-movie-film-2018-horror-Australian-1.jpg?resize=437%2C648&ssl=1

Tja, ik heb een beetje gemengde gevoelens over deze film met een Peter Pan-achtige schemerwereld. De locatie van het Gladesville Mental Asylum was erg goed gekozen. En ook veel van de andere visuele details waren om door een ringetje te halen. Echter afgezien van een prachtig vormgeven geest was het niet echt heel bovennatuurlijk. Het gaat veel meer over het verwerken van het trauma van het verliezen van een kind. De vrouw Amy heeft een zoon die in coma ligt. Zijn ziel zit gevangen in een schemerwereld, samen met de zielen van andere kinderen. Zij slaagt erin die wereld binnen te gaan om haar zoon te vinden. En ook al zijn de scenes die zich afspelen in de schemerwereld zeer mooi, had ik nergens het gevoel dat dit een voorportaal was tussen de hel en de hemel. Het leek er veel meer op dat de kinderen post-apocalyptische overlevenden zijn. Daarnaast leunen sommige gedeeltes nogal op drama wat ik maar weinig ten goede vond komen aan de film. Deze spelen zich af in een ziekenhuis en zijn een stuk minder prettig. Kortom de film heeft een zeer goede uitstraling maar door het wat zwakke plot komt niet alles even goed uit de verf.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

joolstein ben je nog snel wat voorsprong aan het nemen voor je volgende week verlof hebt?

joolstein

• 10844 berichten
  • 8950 stemmen

alexspyforever schreef:

joolstein ben je nog snel wat voorsprong aan het nemen voor je volgende week verlof hebt?

Nee, ik had deze week verlof maar waar ik anders met verlof tijd te kort heb, lukt hert me nu om toch aardig wat films te kijken. Morgen mag ik weer aan de slag.

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6578 stemmen

#34.-AVPR: Aliens vs Predator - Requiem (2007) 100 min. FTV.

deel een was al niet zo best, dit deel al helemaal niet .

het is veel te donker geschoten, met oninteressante personages.

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7274 stemmen

#29 Night of the Demon (1957) - 95 minuten - RW

http://odysseypictures.co.uk/wp-content/uploads/2018/10/8523777.jpg

It's in the trees! It's coming!

In ieder geval nog één klassiek meesterwerkje herkijken in de oktobermaand. Overall al fantastisch met cynische Dana Andrews, die naar de UK gaat om te bewijzen dat al dat bovennatuurlijke gedoe allemaal onzin is en het daardoor aan de stok krijgt met Dr. Karswell die hem voorspelt dat Andrews binnen drie dagen om 22:00 precies zal sterven. Climax katapulteert de film naar de meesterwerk-status.

Dana Andrews said Prunes gave him the runes

And passing them used lots of skills

(5*)

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6578 stemmen

#35.-Circus Kane (2017) - 90 Min.-FTV.

Best redelijk horror filmpjes hoor .

De clown is niet veel in beeld , maar het acteer werk is ook best te doen .

Het deed me wel iets te veel aan Saw denken , speelt duidelijk leentje buur .

De gore was middelmatig , het bloed zag er niet uit , bijna als limonade .

Maar zag laatst soort film college van Martin Koolhoven , die het had over horror, dat bijvoorbeeld in de beruchte psycho douche scène een soort cacao was gebruikt .

En dat iedere maker zijn eigen variatie gebruikt .

Spannend word het nergens , toch wel een pre , teminste vaak , maar door de challenge vlakt het wat af

Mijn favo clown blijft toch na IT ( dat is een icoon ) Clown (2014) - Aanrader.

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6578 stemmen

#36.-Slender Man (2018) - 95 min.- FTV.

Je kan met het moderne internet fenomeen veel doen.

Dit ook , en dat is inderdaad niet zo best .

Laat ik wel even voorop stellen dat meningen hier o.a doen alsof het een mega K films is een beetje overdreven .

De muziek is best oké , en het is best mooi in beeld gebracht .

Ik denk alleen dat de doelgroep meisjes van een jaar of 15 is tijdens een sleep over .

De rest kan dit wel links laten liggen .

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

68. The Walking Dead (1936)

FTV - 2 punten

Totaal: 144 punten

https://www.classic-monsters.com/wp-content/uploads/2015/03/Walking-Dead-The-main.jpg

Elman wordt na moord op een rechter veroordeeld tot de elektrische stoel. Hij blijkt onschuldig maar men is echter te laat om zijn leven te redden mede door de vertragingsmaneuvers van een corrupte advocaat. Hij wordt terug tot leven gewekt door een briljante dokter. Als je weet dat Elman gespeeld wordt door Boris Karloff dan is de vergelijking met Frankenstein erg dichtbij. De film blijft eerder in een misdaad/film noir sfeertje hangen dan echt horror te worden. Het is wel vermakelijk maar weinig spectaculair of memorabel.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

69. Doctor X (1932)
FTV - 2 punten
Totaal: 146 punten

http://1.bp.blogspot.com/-bgSdUlRmobo/Vj34AukIYxI/AAAAAAABFk4/I9d00daCq3c/s1600/Doctor%2BX%2B%25281932%2529_007%2BFay%2BWray.jpg

Ok het leukste was wellicht dat de film in kleur is opgenomen, een zeldzaamheid voor die tijd. Op het vlak van horror laat deze flink te wensen over vooral omdat het komische gedeelte overheerst. Maar de humor is erg flauw en de onderzoekende journalist gespeeld door Lee Tracy is vooral irritant. Nu wie de dader was dat was me al vrij snel duidelijk. De manier waarop ie dan te werk ging was dan wel nog leuk bedacht. Helaas is de rest van de film gewoon onnozel. Gelukkig is er pre King Kong Fay Wray (hier als brunette) om het toch nog iets kijkbaarder te maken. Voorspelbaar einde ook de sukkel saves the day omdat de dader zijn tijd verdoet met van naaldje tot draadje uit te leggen hoe hij te werk is gegaan. Sorry maar producenten als deze bezorgen het horrorgenre een slechte naam. Duidelijk dat ze totaal niet van het genre houden

Blijkbaar wordt deze vaak samen gezet met Mystery of the Wax Museum (1933), logisch gezien die van dezelfde regisseur is. Dat is wel een goede film. joolstein kletsen op je poep omdat je die film niet meer sterren geeft dan Doctor X en John Milton een stevige draai om je oren om Museum zelfs nog minder te waarderen dan Doctor X
En ja jool ik blijf me toch wel vragen stellen met je analyse van humor, Als je dat echt zo vervelend vindt in een horrorfilm dan dacht ik dat je Doctor X een heel vervelende zit moest vinden. Neen, denk niet dat het nog een goed argument is want ondertussen heb ik al genoeg voorbeelden van horror met humor die je wel kan waarderen (Tromafilms kuch kuch)

DjFrankie

• 3423 berichten
  • 3506 stemmen

18 Annihilation (2018) (Horror vlgs IMDB)

FTV 2 pt (36)

https://i0.wp.com/www.audienceseverywhere.net/wp-content/uploads/2017/12/Annihilation.jpg?fit=1000%2C500

Ik vond het begin ook fijn, maar de tijdsbeelden maakte het er niet beter op. Wel weer een andere kijk op ons leven en hoe verder. Ik ben wel van de andere dimensies. Einde goed, verbeelding is ook belangrijk.

DjFrankie

• 3423 berichten
  • 3506 stemmen

19 Apostle (2018)

FTV 2 (38)

https://wegotthiscovered.com/wp-content/uploads/2018/09/Apostle-1.jpg

Totaal andere film dan verwacht. Maar dat was niet erg. In het begin d8 ik wtf. Maar de film werd beter. Het occulte in de boom was erg over the top maar gaf weer een extra dimensie. Ruime voldoende.

DjFrankie

• 3423 berichten
  • 3506 stemmen

20 Hipersomnia (2016)

FTV 2 Pt (40)

http://misionesparatodos.com/inicio/wp-content/uploads/2016/05/1-308.jpg

Prima film, gaat totaal een andere kant op als ik had verwacht na het eerste kwartier. Film bleef me ook boeien van begin tot einde. Je voelde ook de spanning die erin zat. Een van de betere horrorfilms die ik de laatste tijd zag.

joolstein

• 10844 berichten
  • 8950 stemmen

alexspyforever schreef:

69. Sorry maar producenten als deze bezorgen het horrorgenre een slechte naam. Duidelijk dat ze totaal niet van het genre houden

Mystery of the Wax Museum en Doctor X hebben niet alleen dezelfde regisseur maar ook de producent omdat ze tegelijkertijd zijn opgenomen.

Dat is wel een goede film. joolstein kletsen op je poep omdat je die film niet meer sterren geeft dan Doctor X

Ik vond beide films gelijkwaardig. Echter Doctor X vond ik de thema's en getoonde, iets meer horror. Wax was daarin veel braver. De versie van House of Wax uit 1953 deed het op dat gebied veel beter!

En ja jool ik blijf me toch wel vragen stellen met je analyse van humor, Als je dat echt zo vervelend vindt in een horrorfilm dan dacht ik dat je Doctor X een heel vervelende zit moest vinden. Neen, denk niet dat het nog een goed argument is want ondertussen heb ik al genoeg voorbeelden van horror met humor die je wel kan waarderen (Tromafilms kuch kuch)

Uit mijn recensie bij de film Doctor X: "Helaas is de film niet overal even goed in. Zo is de komische noot waar Lee Tracy voor zorgt, alles behalve grappig. "

Zoals je ziet vond ik het komisch hier ook niet goed! Daarnaast heb ik niets tegen humor hóór. Echter wel tegen humor die te gemaakt is. Grappig om het grappig zijn. Veelal in Amerikaanse of Nederlandse films

Er zijn grofweg een paar soorten humor die ik wel ziet zitten; Engelse humor( Monty Python , Are You Being Served?, John Cleese) de meer absurde humor (denk aan iemand die in een gezelschap, dood op de grond valt met een kippenpoot in zijn hand en waar iemand dan vraagt of ze de kippenpoot kunnen los-wrikken) of incorrecte humor (Troma-films ) Deze scene uit Wes Andersons Moonrise Kingdom (2012) (totale film is te gek!) vind ik bv. hilarisch Bill Murray Moonrise Kingdom (kwaliteit van filmpje laat te wensen over)

Noodless

• 10049 berichten
  • 6183 stemmen

68 Les Diaboliques (1955)

FTV - 114 min.

https://www.bfi.org.uk/films-tv-people/sites/bfi.org.uk.films-tv-people/files/styles/gallery_full/public/image/diabolique-bfi-00m-drr.jpg?itok=hApU56_i

Tijd voor een oude klassieker waarvan de recensies meestal top zijn. Helaas vond ik het behoorlijk tegenvallen. Het verhaal wordt heel traag opgebouwd, op zich geen probleem, maar hier kwam het toch wel tergend traag op gang waarbij de spanning volledig ontbreekt. Je ziet al vlug waar het verhaal naar toe zal leiden. Het acteerwerk is matig en de slotscène wordt wel heel vlug afgehaspeld die daarna voor mij ook nog een overbodige scène krijgt waarin een jongen iets van een geest zou krijgen. Is dan de film slecht? Neen, dat nu ook weer niet. Er zitten ook wel positieve punten in de film. De locatie van de school wekt een nare sfeer op en de zwart-wit beelden dragen hierbij mee. Mooie fotografie overigens. Ook de beruchte scène in het bad mocht er wezen. Best akelig...zeker voor die tijd. Het verhaal is interessant, maar de uitwerking laat dus steekjes vallen. 6/10

joolstein

• 10844 berichten
  • 8950 stemmen

74. Phantom of the Opera (1943) 3* (Horror IDMB)

FTV - 2 punten

Totaal: 147 +13 -160 punten

https://i.pinimg.com/originals/d3/bd/aa/d3bdaa5314cbe86913b8159517c6bb5f.jpg

De film mag dan wel Universal's eerste horror film die in kleur werd opgenomen zijn , toch is het juist het horror-gedeelte wat niet goed was. Maar slecht was het niet! Dat kwam vooral doordat het Universal bijna één miljoen US dollar kostte, een flinke som geld voor die tijd. Maar die hoge kosten zie je dan ook terug in de fraaie decors en de kostuums en de "nieuwe" Technicolor methode. De film laat meer een liefdesverhaal zien dan een horrorverhaal waarin de liefde van Erik Claudin (Claude Rains) voor de talentvolle sopraan Christine Dubois (Susanna Foster) onbeantwoord blijft. Een vleugje komedie is in het verhaal aangebracht middels de twee verliefde kemphanen Raoul Daubert (Edgar Barrier) en Anatole Garron (Nelson Eddy) Deze heren proberen voortdurend op dezelfde wijze de gunsten van Christine te winnen wat tot grappige scènes leidt. Het is een bewerking van het gelijknamige boek van Gaston Leroux (1910) en diende als basis voor deze film waarin de operamuziek de bovenhand heeft ten opzichte van de horror. Die toegepaste opnametechniek voor geluid was ook nieuw en leverde een Oscar nominatie op voor "Best Sound Recording". Daarnaast wist de film twee Oscars te verzilveren; "Best Color Cinematography" en "Best Color Interior Decoration". Voor wie van operamuziek houdt, heeft met deze film de tijd van zijn leven. Helaas een ieder ander kan hier veel minder mee uit de voeten. De film is niet slecht maar je moet ,wel echt en liefhebber zijn.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.