It's Never Too Late to Mend (1937)

Alternatieve titel: Never Too Late

Verenigd Koninkrijk
Horror / Drama

geregisseerd door David MacDonald
met Tod Slaughter, Jack Livesey en Marjorie Taylor

John Meadows is van plan een jonge vrouw voor zichzelf te winnen door haar verloofde vals te laten beschuldigen voor een misdaad. De onschuldige man wordt naar de gevangenis afgevoerd waren het leven hem zuur wordt gemaakt door de bewakers. Zijn enige hoop is dat zijn onschuld spoedig bewezen zal worden, zodat hij weer bij zijn verloofde kan terugkeren.

avatar van Poisonthewell
Aardig filmpje over het Victoriaanse gevangenissysteem; tenminste dat had het kunnen en moeten zijn. Maar de plot draait wederom weer om Tod Slaughter (met afstand de lelijkste filmster aller tijden) die probeert met listige plannen een meisje te veroveren. De sets zijn wel weer erg mooi. 2,5*

avatar van alexspyforever
Tod Slaughter lijkt enkel de slechterik te kunnen spelen die zoals Poisonthewell al aangaf een meisje alleen kan veroveren via listige plannen. Deze is dan wel beter dan zijn vorige gedrochten vooral dankzij het gedeelte in de gevangenis waar het toch wel wreed aan toeging. Helaas duurt het even voor we aan dat gedeelte komen en na een tijd verdwijnt het gevangenisleven weer uit het plot. Dan is het weer de typische Slaughter gedoe met alweer dezelfde boontje komt om zijn loontje afloop.