AVPR: Aliens vs Predator - Requiem (2007)

Alternatieve titels: Aliens vs. Predator 2 | AvP2 | AvPR | Alien vs Predator - Requiem

Horror / Sciencefiction
94 minuten / 102 minuten (unrated versie)

geregisseerd door Colin Strause en Greg Strause
met John Ortiz, Steven Pasquale en Johnny Lewis

De strijd tussen de Alien en de Predator gaat verder. Dit keer vechten de twee monsters van een andere planeet het gevecht onverwacht uit in Colorado. De inwoners van de stad moeten zich vervolgens wapenen tegen dit geweld en tegelijkertijd ook proberen voor eens en voor altijd een einde aan het terreur van de buitenaardse wezens te maken.

Eerlijk, ik ben een liefhebber van Alien en ook van Predator, maar dit is de slechtste film van elke film die rondom deze 2 zijn gemaakt.

Ze mogen zich schamen dat ze zo diep zijn gezonken om te cashen voor zo'n crap. Zonde gewoon..

avatar van dragonkhan
Dit deel vond ik gewoon echt slecht. Het verhaal sloeg nergens op.

Was nog licht optimistisch na het zien van deel 1 (nuja, je mag natuurlijk niet té veel verwachtingen hebben), maar na het zien van dit deel is duidelijk waarom er geen 3de deel is gekomen. Schandalig dat deze is uitgebracht want de film schort langs alle kanten, zowel op sfeer, acteertalent of surroundings. En nee, enkele aliens of predators in beeld brengen is dan niet meer voldoende...

avatar van baspls
Meh... Een mix maken van het Alien- en Predator-universum slaat nergens op.
Het is ongeveer het zelfde als je Star Wars vs Star Trek tot een film zou maken.

Belabberd acteerwerk. Ik snap niet dat je je niet zou schamen om in zo'n film te spelen of als regisseur dat je met zulke b-acteurs werkt. Al moet ik toegeven dat die actie van Kristen Hager erg goed was.

Het verhaal slaat nergens op. Een mix tussen Aliens en Predators? En ze houden zich niet aan de "regels"; zo doden Predators geen ongewapende mensen en kan een Alien niet rechtstreeks andere aliens via de mond in mensen parasiteren.

Je ziet de aliens ook nergens echt goed. De gevechts-scènes zijn erg donker dus moeilijk te zien. Erg veel CGI maar erg nep was deze ook weer niet.

Het is ook een beetje een raar einde. En alleen al omdat die blonde het niet overleefd is het voor mij geen happy end.

een mix van het alien en predators slaat zeker ergens op. Al sinds begin jaren 90 zijn er strips van dark horse uit waarin de link tussen predators en aliens gelegd wordt. Predators jagen graag en het meest uitdagend is jagen op aliens. Ik ben het met je eens dat je bepaalde regels wel in acht moet houden. Predators doden nooit onbewapende mensen? zeg nooit nooit, zou ik zeggen.

avatar van baspls
hutchence schreef:

Maar Alien en Predator zijn van andere makers, bedenkers en hebben een andere copyrighthouder vanwaar vind ik het nergens op slaan. Ik vind een mix van deze vergelijkbaar met als je een mix zou maken van Star Wars en Star Trek.
Predators doden nooit onbewapende mensen? zeg nooit nooit, zou ik zeggen.

Dat dacht ik te begrijpen uit de film Predator (1987)

avatar van psycholamp
baspls schreef:

Ze jagen niet op ongewapende mensen, maar de predator in deze film heeft een andere taak dan jagen voor de lol. Hij maakt er ook geen mooie trofeeën van, het zijn gewoon wat bijkomstige slachtoffers.
Een predalien kan blijkbaar wel parasiteren via zijn mond. Deze alien is nog niet eerder in films besproken, dus zou het wellicht kunnen. Of je deze eigenschap acceptabel vindt, is weer een ander verhaal. Ik vond de predalien te machtig daardoor.

B-200
Het enige wat me hiervan is bij gebleven is dat ik het belachelijk slecht vond. Eerste deel is nog wel te doen.

avatar van predalien
Voor mij de slechtste uit de reeks. De predalien was voor mij het enige pluspunt.
het acteerwerk was matig en ook de aliens waren (redelijk) slecht gemaakt. De predator zag er niet zo 'stoer' uit als in de vorige delen en de vechtscenes waren slecht. Het begin was heel goed en het einde was dan weer heel slecht.

avatar van VincentL
AVPR: Aliens vs Predator - Requiem

De saga gaat voort. Na een goed deel 1, matig deel 2, gewoon deel 3 had ik gehoopt dat dit 4e deel met Predators weer eens in de smaak zou vallen. Helaas is niets minder waar. Een uur en veertig minuten naar een zwart scherm staren was waarschijnlijk vermakelijker, en je zag net zo veel.

Het verhaal komt echt bijzonder traag op gang. Al vier delen lang zit je het eerste uur te kijken naar hoe de Aliens zich manifesteren, of hoe mensen er achter proberen te komen wat de predator is. De Strause broers hadden dit zeker achterwegen mogen laten, en direct met de actie moeten beginnen. Het gaat zo verdomde traag allemaal... Vervolgens valt de actie tegen, en volgen we een groep vluchtelingen die tegen Aliens vechten; oh ja, af en toe komt de Predator er ook nog even in voor. De actie is dan op zijn zachtst gezegd matig. De gevechten zien er vrij goedkoop uit en de Predien, of Alieator spande de kroon. Tot slot zwabbert de film een beetje tussen actie en horror in. Het heeft een klein beetje van beide, en weet de hele tijd niet wat het nou eigenlijk wil...

Over het acterend vermogen wil ik niet veel woorden vuil maken. Zoals elk deel zijn het vooral veel acteurs die hun best doen, maar er weinig van weten te maken. Hier is dat ook weer overduidelijk het geval. De best acterende waren dan misschien nog wel de Aliens. Zij wisten niet veel fouts te zeggen, en hielden zich strak aan hun rol. Een beetje gillen kan iedereen wel.

Het visuele aspect daarentegen wil ik wel graag even in het zonnetje zetten. Dan wordt er tenminste nog iets van de film zichtbaar, want nadat de stroom was uitgevallen heb ik er amper nog wat van kunnen volgen. Het duurde minuten voor ik doorhad wie wie was - helemaal toen de Prediens erbij kwamen kijken - en in de - vrij belabberde - actiescènes raakte je de draad geheel kwijt. Tevens is de Predator vrij old-school. Een beetje zoals in 1987. Ook de CGI van de Aliens doen niet veel onder voor hun voorganger in 1979. Jongens wat was dat slecht. Ook dat had beter moeten zijn.

Verreweg het minste deel van de reeks. Zowel voor een horror - hij is niet eng - en voor een actiefilm - er is te weinig doorlopende actie - is hij zwaar onder gemiddeld. Niets gezien is niets gemist, dat is mijn devies.

avatar van mikey
Net zo stom als Freddy vs. Jason waar deze onzin horror nog het meeste op leek. Begon de film wel grappig als alien slasher maar werd al snel een tiener survival flick met onuitstaanbare pummels. En een hoeveelheid aan ET actie met veel groene smurrie en kortsluitingen.

Und3rdog
Alien vs Predator Reqiuem is gelukker weer een film voor volwassenen geworden in plaats van de kinderfilm Alien vs Predator van Paul Anderson.
Deze film heeft weer het groffe geweld van de Alien en Predator reeks!
Het acteer werk is niet denderend en het verhaal is ook een beetje aan de suffe kant maar mensen willen predator vs aliens aktie zien en worden met deze film op hun wenken bedient.
De film begint waar het vorige deel op hield. Het ruimte schip van de predators wordt overgenomen door de alien-predator hybride waardoor het neerstort vlakbij een dorpje. Binnen de kortste keren zaaien aliens en de hybride dood en verderf onder de bewoners!!! er word een predator gestuurd om de boel op te ruimen.......
Er zit hele goede aktie in de film en kwa gore mag je ook tevreden zijn. Hele groepen bewoners worden op de meest gruwelijke wijze afgeslacht!!!
De hybride ziet er goed uit met zijn alien predator mond en alien dread locks! De predator die word gestuurd om de aliens op te ruimen is een bad ass! Een stuk beter dan de 3 watjes uit het 1e deel!!
Het enige minpunt is dat de film af en toe te donker is......
Alien vs Predator Reqiuem is een top film geworden die de fouten van het 1e deel bijna goed maakt. Het is een grote slacht partij onder de mensen en aliens in plaats van stom gedoe in een ondergrondse piramide. Kortom een heerlijke onzin film!

Und3rdog schreef:

Gezien het universele slechte ontvangst van deze film was "Predator en Aliens in aktie zien" voor heel veel mensen blijkbaar toch niet voldoende, Und3rdog. Misschien dat er toch ook nog mensen zijn die stijl, gevatheid en intelligentie op prijs kunnen stellen?

Und3rdog
AC1 schreef:

Gezien het universele slechte ontvangst van deze film was "Predator en Aliens in aktie zien" voor heel veel mensen blijkbaar toch niet voldoende, Und3rdog. Misschien dat er toch ook nog mensen zijn die stijl, gevatheid en intelligentie op de prijs kunnen stellen?

Heb je niks beters dan mij overal te volgen en te zeuren over mijn resensies??

AC1
Onlangs bij Alien en nu AvP: Requiem is niet wat ik 'overal' zou durven noemen. Heb nergens anders "gezeurd", hoor. MovieMeter is een website waar filmliefhebbers met elkaar over films kunnen discussiëren. Onze paden zullen heus nog wel eens met elkaar kruisen.

Hmm toch nog iets meer verlagen van 2,0 naar 1,5
De 1e vond ik zeer goed , maar deze ? No way

avatar van lagaiske
Deze film is moeilijk te beoordelen aangezien je continu naar een zwart scherm zit te kijken.

dit deel is voor mij het minste deel.hij was idd heel donker opgenomen.maar voor mij nog wel een voldoende.heb me wel vermaakt.

avatar van thoyouknow1980
Ik vind deze toch wel weer leuk hoor,genoeg actie en vertier
De donkere stukken zijn inderdaad aanwezig maar het word nergens echt vervelend.
Verder is de spanning wel aanwezig,en zien de xenomorphs er weer bruut uit

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Het eerste gevecht tussen de Xenomorph en de Predator bracht geld op, dus het was wachten tot men met een tweede ronde zou komen. Fans waren teleurgesteld dat Alien vs Predator de PG-13 rating kreeg en dus had men voor het vervolg wat goed te maken. En ja hoor, vrijwel aan het begin van de film barst er een Xenomorph-baby uit de borstkas van een kind, waarschijnlijk als goedmakertje. De film introduceert vervolgens een enorme hoeveelheid eendimensionale en oersaaie personages om als slachtvee te dienen. Aliens vs Predator: Requiem is een compleet inwisselbare horror met alle clichés op een rij. Enige originele aspect is de PredAlien, een Xenomorph met dreadlocks, verder valt er niets vernieuwends te zien. Sterker nog, de film is zo donker gedraaid dat er überhaupt vrij weinig te zien is. Requiem was in ieder geval een passende titel voor deze film, want beide filmreeksen waren na deze film dood en moesten met een reboot weer nieuw leven krijgen.

1,5 sterren.

avatar van ILDIB
Alleen 2e helft gezien. Was lastig te volgen vanwege de duisternis. De humans konden me allemaal gestolen worden allemaal van karton. .

avatar van Ajax&Litmanen1
Jammer dat AvsP2 een veel slechtere beoordeling krijgt dan de voorganger, want nu ik de film opnieuw gekeken heb blijf ik erbij dat deze gewoon net iets leuker is en zeker niet slechter. Iets meer sfeer en spanning (dat 1e deel met pa en zoon blijft aardig) en sowieso toffere gevechten tussen beide buitenaardse rassen. Ook is het allemaal bloederiger en harder dan de voorganger die echt soft was. Wat de boel wel echt verpest is dat de film vreselijk donker is en zeker het tweede deel van het verhaal valt nauwelijks nog te volgen, zo slecht zie je alles. Wel zijn beide AvsP films vrij overbodig en doen ze weinig recht aan de klasse van Alien, Aliens en Predator 1, klassiekers in het genre. Jammer dat het 2e deel zo lastig te volgen was, anders had ik een voldoende gegeven. Nu een kleine onvoldoende.

2,5* (was 3,5*)

avatar van des1
Is Trump vs Kim niet een soort Alien vs Predator?

Ajax&Litmanen1 schreef:
Jammer dat AvsP2 een veel slechtere beoordeling krijgt dan de voorganger ...

Dat heeft de film volledig aan zichzelf te danken!

avatar van Mike Lee Toris
Er valt een hoop aan te merken op deze film, maar het allerslechtste is toch wel dat het VEEL en VEEL te donker is.

Er valt gewoon geen reet te zien op deze manier. Aliens en predators kan ik best waarderen, dan hoeft het verhaal of acteerwerk niet eens zoveel voor te stellen, maar deze regisseur heeft er echt niets van begrepen.

Duidelijk voorbeeld van een film waarbij de regisseur niks beters meer weet te verzinnen en enkel met de naam van de film volle bioscoopzalen wil trekken. superslechte en goedkope film , wanneer houd men eens op met alleen maar meer delen of remakes te maken van succesfilms die floppen. verzin eens wat nieuws!!

avatar van Shadowed
Tegenvaller.

Ik had best zin in deze film. Deel 1 van de AVP nog niet gezien, maar dat schept weinig hoop als ik dit zo zie. Geen idee welke malloot het dan ook bedacht om de film zo donker mogelijk te belichtten, want hierdoor was het soms haast niet te volgen.

De Aliens en Predators zien er prima uit, maar de actie valt tegen. Er had meer lompheid en spanning in gemogen, dat kan namelijk klakkeloos in donkere riolen. Door het donkere beeld kreeg je haast geen overzicht van de beesten maar ook de actie viel tegen.

Een film die zoveel beter had kunnen zijn. Openingsscene bewees wel enkele leuke scenes neer te kunnen zetten maar het verhaal valt al snel in deugen. Dit is dus precies een voorbeeld hoe een actie/horror dus niet moet.