ad
  • 8.185.576 stemmen

AVPR: Aliens vs Predator - Requiem (2007)

Horror / Sciencefiction | 94 minuten / 102 minuten (unrated versie)
2,28 1.110 stemmen

Genre: Horror / Sciencefiction

Speelduur: 94 minuten / 102 minuten (unrated versie)

Alternatieve titels: Aliens vs. Predator 2 / AvP2 / AvPR / Alien vs Predator - Requiem

Geregisseerd door: Colin Strause en Greg Strause

Met onder meer: John Ortiz, Steven Pasquale en Johnny Lewis

Releasedatum: 17 januari 2008

Over AVPR: Aliens vs Predator - Requiem

"The Last Place On Earth We Want To Be Is In The Middle"

De strijd tussen de Alien en de Predator gaat verder. Dit keer vechten de twee monsters van een andere planeet het gevecht onverwacht uit in Colorado. De inwoners van de stad moeten zich vervolgens wapenen tegen dit geweld en tegelijkertijd ook proberen voor eens en voor altijd een einde aan het terreur van de buitenaardse wezens te maken.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Gister AVP weer eens gezien en was daar altijd wel tevreden mee, deze daarentegen minder De gebroeders Strause vonden het noodzakelijk er een tienerprent van te moeten maken, een schande. Het begint dan allemaal nog aardig vermakelijk, tenminste de eerste minuten. Daarna moeten we de crap van de hoofdgasten aanhoren en aanzien, niemand die daar op zit te wachten.

Ach.... het aaibaar knuffeldiertje is via een omweg op aarde beland, het heeft honger naar voortplanting en de mens is een prima host voor de kleintjes. En dat gegeven zou wederom voor mij een prachtig verhaal kunnen brengen op beeld en geluid. Nou het beeld en het geluid, daar hoor je me niet over klagen. Nee het is het ongevoeglijk slap verhaal dat de charmes voor de Predators en Aliens voor geboorte al in de kiem smoort. Een misdaad op zich zal ik je vertellen. Daar waar ik verzot op de Predator- en Alienreeks ben, hoe vakkundig die liefde de nek omgedraaid wordt in dit gedrocht.

En waarom is dit nu zo'n gedrocht geworden?, nou puur door het gezeik van de protagonisten. Alles wat ook maar met hun personage te maken heeft is simpelweg een doorn in het oog. Waar waren de gedachten van de broers toen ze hieraan begonnen, verdooft door marihuana, cocaïne en drank? Want zeg nou zelf, hier is niet serieus over nagedacht of de capaciteiten zijn niet in bezit bij het duo. Het laatste is voor mij het aannemelijkst. Daarnaast de ergernis dat ze te weinig lampen hadden besteld voor op de set, tjonge jonge zeg.

op zich is de regie zo slecht nog niet eens, de cast is middelmatig en heeft ook weinig met het script. Het script leunt namelijk weer op dat verschrikkelijk beroerd stuk verhaal. Geluidstechnisch heb ik geen klacht, dat is dan ook het enige lichtpuntje van de hele film. Waar de film je eigenlijk spanning moet gaan brengen, begin je te gapen van saaiheid. Het is allemaal slap te noemen, Predator en Alien onwaardig op de beste manier mogelijk. Het enige waarop je hoopt is dat het hele dorpje afgemaakt wordt op een zo gruwelijke manier dat je tenminste nog iets aan de platte personages hebt. Maar zelfs de kill's maakten me niet blij, eerder verdrietig door de uitvoering.

Nou genoeg geluld, het is een rotzooi geworden en door de miskleun van een setting en waardeloze karakters trap ik er een halve ster eraf. Eerder 2,5** gegeven, nu blijf ik haken op 2**. Waar de voorganger zo'n kritiek kreeg, deze stukken minder is.

avatar van Antinous

Antinous

De hele week werd deze film aangekondigd op Veronica met Alien vs predator requiem, dat het klonk alsof je deze film absoluut niet mocht missen. je zal er maar speciaal chips en bier in huis voor hebben gehaald. arme donders . nou jah, het kan ook nog erger. ik heb een keer speciaal wat in huis gehaald voor een film die aangekondigd stond en niet eens kwam.

Helaas veel te donker . Verhaal heeft weinig om het lijf en het einde is zeer slecht . Wat er van de gevechten ( tussen Predator en aliens en kruising ) te zien is , is wel goed gedaan . Ook de verhoging van de rating is positief

avatar van Don Homer

Don Homer

Griezelige Alien film die zich duidelijk onderscheid van de rest uit de serie.

De duistere sfeer bleef beklijven.

De film liet je geweldig in het ongewisse.

De aliens zag je echt niet aankomen deze keer.

Daardoor voelde je continu een zwartgallige dreiging.

De belichting was zeer origineel en authentiek.

Hoewel er mogelijk wel ietsje op bezuinigd was.

De pikkerdonkere momenten maakten de diepste indruk.

Sommige scènes sprongen er uit als nooit tevoren.

Jules Deelder zou hem waarschijnlijk iets te donker vinden.

De film geeft het begrip film noir een andere dimensie.

En dan eindigt ie met een magnifieke plott wist!.....

.... Deze review dan! Misschien had je al zon inktzwart vermoeden maar de film was een donkerkleurige ellende. Nee, helemaal geen plottwist, de slechtste belichting ooit. Bovendien waren de acteurs zwak, de actie regelmatig niet te volgen net zoals het verhaal. Tot slot ZAG IK GEEN HAND VOOR OGEN. Maar misschien was dat al ergens eerder benoemd .

avatar van Brave-Neo

Brave-Neo

Don Homer schreef:

Als ik deze kijk is het altijd in het donker en dan valt het allemaal nog wel mee... In ieder geval vind ik de Predator in deze film een echte bad ass met een 2.5* als gevolg

avatar van Don Homer

Don Homer

Brave-Neo schreef:

Je spoilert mijn review . Ik heb ook vanaf minuut 1 mijn ramen geblindeerd, lampen uit enzo. Toch bleven mijn punten opvallen! De Predator vond ik niet zo bijzonder.

avatar van clockwork72

clockwork72

Een niet al te beste herziening. Ik had weer eens zin in zo'n soort type film en aangezien ik de Alien serie en Predator film (2 vind ik om te janken) kort geleden nog had herzien bleven deze over. En man, dit is eigenlijk niet al te best. Ik vond dit destijds nog wel leuk maar nu ik wat ouder ben valt me pas echt op hoe slecht dit eigenlijk wel niet is. Er zit letterlijk nul komma nul verhaal in deze film. De mensen hadden gewoon weggelaten kunnen worden want ze voegen echt helemaal niks toe, nergens vragen ze zich af wie of wat ze aanvalt, nergens zie je enige vorm van dialoog tussen de mensen over wie of wat ze precies aanvalt, echt mega oppervlakkige personages, echt om te huilen. Daarnaast moet je zowat met een zaklamp op je te tv lopen schijnen om nog enigzins wat te zien zo'n donkere bende is deze film. Ik snap dat zo'n film zich niet op klaarlichte dag midden op een zomerdag op het strand afspeelt maar kom op zeg. Nog enigzins te doen met bier en chips maar verder snel vergeten.