Slender Man (2018)

Horror

geregisseerd door Sylvain White
met Joey King, Annalise Basso en Javier Botet

Op een druilerige vrijdagavond laten vier tienermeiden zich verleiden tot het bekijken van een internetvideo waarmee ze Slender Man kunnen oproepen, een demon die door veel kijkers verantwoordelijk wordt gehouden voor de verdwijning van kinderen en het geestelijk verval van alle anderen die hem zien. Aanvankelijk nemen de meisjes het niet al te serieus, maar wanneer één van hen spoorloos verdwijnt beginnen ze langzaam maar zeker te beseffen dat de video geen grapje was.

avatar van Vicksel82
kampsie1 schreef:
Ik zal wel geen smaak hebben, maar ik heb best genoten van deze film.

Ik kijk bijna alleen maar Horror, en neem van mij aan dit is echt geen slechte film dus aan je smaak ligt t niet.
1,97 Ster; Dat slaat echt nergens op, er zijn veel slechtere Horrorfilms

Vicksel82 dank je. Ik kijk ook bijna alleen horror achtige films en dit was gewoon leuk.

avatar van EW101
Veel beter dan verwacht en jammer dat ik de film niet in de bioscoop heb gezien. (heb toch een pas, dus..) Ik snap zelf ook niet waarom er zo'n lage score staat hier. Het is niet alsof er zoveel meer te halen valt uit deze legende dan wat hier weergegeven wordt. De gratis videospellen waren ook meer grote scarejumps dan wat anders..

Over de film zelf: fijne film met aardige visuals.
De film was verder vrij sfeervol. En er zaten zowel subtiele en overdreven dingen in de film.

De drie belgeluiden zullen mij ook wel bijblijven.

avatar van LOTR-lover
Nee joh, dit was echt niet wat ik ervan verwacht wat. Bagger acteerwerk maakt het er ook niet veel beter op. Zegt genoeg dat ik de docu stijl achtige aftiteling (met echte beelden van interviews) spannender vond dat de hele film. Sowieso is de CGI van Slenderman niet denderend genoeg om je een heel creepy gevoel te bezorgen. Tegenvaller.

3/10 (IMDB)

BillySavastano
Ben ik de enige die vond dat deze film veel te donker was? 3 kwart van de film zag je niet eens wat er nou precies gebeurde omdat alles zo donker was opgenomen

BillySavastano schreef:

Je bent niet de enige nee, zelfs nog tijdens de film van kamer gewisseld voor het lichtinval en daarna zag ik alsnog heel weinig!

Zeer matige horrorfilm, met pover acteerwerk.
Bovendien met ik het met velen eens, de film is op vele momenten te donker opgenomen zodat je niet eens ziet war er gebeurt.
Ook de speciale effecten zijn niet om over te spreken.
Weer eentje om snel te vergeten.

Matige horrorfilm. Matig vanwege de slordig geschoten scenes waarbij de Slender Man opdook. Veel te donker en chaotisch waardoor het creepy effect volledig weg was. Met een betere regie was er een fijne horrorfilm van te maken.

avatar van Mercurio
Puberfilm.

avatar van Ronja&Iris
Wij vinden dat deze film helemaaaaaaal niet zo slecht is als hier beweerd word. het is misschien een beetje cringy, maar het valt wel mee. een 4 omdat als je het monster eenmaal hebt gezien hij niet meer zo eng is!
Kusjes,
Ronja&Iris

Niet best dit, nee. Het verhaal is ontzettend clichématig, maar hier heb ik in een horrorfilm geen moeite mee als het nog een beetje leuk gebracht wordt. Maar Slender Man komt gewoon nergens van de grond af: het is niet spannend, het springt een beetje van de hak op de tak en het is moeilijk irritant dat het allemaal zo donker is weergegeven. Ik verloor mijn aandacht ook nogal snel. De enige momenten dat mijn aandacht nog goed op het beeldscherm werd gevestigd, was wanneer slender man zelf in beeld kwam.

*1.5

NRT
Ik weet niet wat ik moet denken van deze film. Het verhaal was heel rommelig en het leek ook wel een samenraapsel van andere horrorfilms. Het kijken naar het filmpje is duidelijk afgekeken van 'The Ring'. Daarnaast speelt het zich grotendeels af in een bos en is er heel toevallig geen licht in het huis. Daarnaast zijn er die tekeningen die aan de muur hangen als research. We hebben het allemaal al gezien. Ook duiken er weer krantenartikels op van andere zaken. Maar het gaat om horror en met momenten was het spannend en waar er schrikmomenten. Leuk voor een avondje, maar toch veel bedenkingen.

avatar van knusse stoel
Niet goed, niet slecht. Nu en dan intrigerend en spannend, nu en dan saai en slecht geacteerd.
In zijn totaliteit een film die beter had gekund maar zoals altijd: "de beste stuurlui staan aan wal".
Houdt u van horror? Ga gewoon kijken en oordeel zelf!
Een 5.

avatar van hader
Dit was een run of the mill teenage scare film. Zoals Kruger, Jason en The ring. Had meer raakvlakken met de laatste; i.p.v. een VHS tape was het social media. Je wist al snel genoeg; iedereen gaat er aan. Slender man kwam niet verder dan een suggestie in iedereens hoofd. Verder een totale flop in het genre. Een 1.

Niet spannend, vaag verhaal, verhaal lijkt er bijna alleen te zijn om een aantal effecten te kunnen brengen. Slechte overacting, pfff wat een overdreven gegil van die meiden. Echt tenenkrommend dit. Snel vergeten. Maak dan nog het verhaal enigszins interessant door wat meer op die slender man in te gaan.