Slender Man (2018)

Horror

geregisseerd door Sylvain White
met Joey King, Annalise Basso en Javier Botet

Op een druilerige vrijdagavond laten vier tienermeiden zich verleiden tot het bekijken van een internetvideo waarmee ze Slender Man kunnen oproepen, een demon die door veel kijkers verantwoordelijk wordt gehouden voor de verdwijning van kinderen en het geestelijk verval van alle anderen die hem zien. Aanvankelijk nemen de meisjes het niet al te serieus, maar wanneer één van hen spoorloos verdwijnt beginnen ze langzaam maar zeker te beseffen dat de video geen grapje was.

avatar van Ric1997
Flauw, rommelig, incompleet, sfeer is nergens te bekennen, lelijke CGI, onnodige jumpscares, noem het maar op. Eigenlijk is deze film gewoon een mix van alle horror clichés maar dan nog slechter uitgewerkt. Ik had ondanks de negatieve reviews toch op een vermakelijke wegkijker gehoopt, maar dit was gewoon lachwekkend slecht en de langste zit die ik me kan herinneren, na een half uur voelde het of de film al 3 uur bezig was. De personages zijn vervelend en slender man zelf is een over the top CGI monster terwijl deze film het juist van suggestie zou moeten hebben, dan had het misschien nog best spannend kunnen zijn. Het grootste minpunt is hoe incompleet het is; er worden personages het verhaal in gepropt waar uiteindelijk gewoon niks mee wordt gedaan, en wat me nog het meest ergerde is dat je in de eerste trailer wél ziet hoe het met deze personages afloopt, wat dus uit de film geknipt is. Ik neem aan door de PG-13 rating(?), verzin dan gewoon iets anders in plaats van deze scènes er helemaal uit te laten. Ik ben over een week waarschijnlijk al vergeten dat ik dit gedrocht ooit gezien heb.

avatar van mrklm
Op een vrijdagavond besluiten vier verveelde vriendinnen in een slaperig stadje (voor de grap natuurlijk) een video te kijken waarmee ze de Slender Man kunnen oproepen. Dat blijkt natuurlijk geen al te verstandig idee te zijn geweest. Erg goed geregisseerde film weet trekt alle cinematrucs uit de kast en slaagt erin een vrijwel constant gevoel van onbehagen op te roepen. De effectieve score en soundtrack, alsmede de scherp gemonteerde CGI-doembeelden kunnen echter niet verhullen dat er in feite lange tijd helemaal niets gebeurt! Sylvain White verdient wel lof voor hoe hij het matige scenario bijna weet om te zetten in een goede horrorfilm. Maar bijna is niet goed genoeg.

Ik vond dit oprecht een goede horrorfilm. Vanaf het eerste moment word je in het verhaal getrokken. Veel jumpscares, soms al aan te voelen komen, maar welke horror film heeft dat nou niet. Dit vond ik de beste horror die ik tot nu toe in 2018 in de bios voorbij heb zien komen. Aanrader dus!

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Slender Man, een film die weliswaar zeven jaar te laat is om mee te liften op de hype rond Slender Man, maar ook 16 jaar na dato nog eens besluit om The Ring na te doen. Want Slender Man is letterlijk The Ring; men kijkt een video en na deze video zien we een hoop korte shots met veel ruis erin. Het zou me niets verbazen als een aantal shots gewoon letterlijk uit de video van The Ring zijn geript. Ons hoofdpersonage blijft ook tegen haar vrienden zeggen "kijk die video niet!" En alsof dat nog niet genoeg is, belt beste Slender Man onze slachtoffers à la Samara even op als het tijd is dat hij eraan komt. Maar niet helemaal hetzelfde, het is namelijk 2018, dus hij gebruikt de video-functie. Hippe Slender Man.

De laatste jaren hebben we een aantal sterke horrorfilms in de bioscoop gehad; van Hereditary tot Get Out tot Don't Breathe ... maar waarom dit prul van de regisseur van I'll Always Know What You Did Last Summer in de bioscoop draait is mij een raadsel. En dan nog niet eens rondom Halloween, maar in de zomer. Hoe dan ook, los dat Slender Man een herhalingsoefening is van elke bestaande horrorfilm, is het ook nog eens bijzonder slecht gemaakt. De cameravoering is echt onbegrijpelijk, al in de eerste scènes - wat nog uit enkel praten bestaat - krijgt de cameraman niet fatsoenlijk iemand in beeld, laat staan scherp. Op cinematografisch vlak kiest men voor tig stijlen door elkaar, er is geen pijl op te trekken. Op vrijwel alle technische fronten is de film erbarmelijk; de film wordt amper belicht en de montage maakt het niet beter.

Maar technische mankementen kan ik altijd nog wel vergeven als het script maar een beetje oké is. Dat is in het geval van Slender Man geenszins het geval. Deze PG-13 horror neemt uitgebreid de tijd om alles te introduceren - terwijl het allemaal zo eenvoudig is; vier inwisselbare tienermeisje en een vloek. Punt. Maar het eerste half uur hoef je in ieder geval geen spanning te verwachten, alleen dialogen van tienermeisjes, geschreven door een vent van middelbare leeftijd. Als de spanning verschijnt, zijn dit vooral suffe droomsequenties over krakende bomen. Veel krakende bomen. Heel af en toe vang je iets op van Slender Man, gespeeld door Javier Botet. Dit blijft subtiel en tegen het einde van de film had je gehoopt dat dit zo was gebleven. Verder kennen de makers vooral voorspelbare jumpscares en krijgen we nog een hoop scènes die nergens naar toe gaan. Er zijn nog wel twee of drie andere soort scares - zoals rondom het vriendje tijdens het zoenen en dat was vooral onbedoeld hilarisch. Daar was ik dan ook blij mee, dat ik op z'n minst één soort emotie voelde tijdens deze film.

Jaren geleden speelde ik ook het o zo simpele spelletje Slender: The Eight Pages. Oprecht een sfeervol en eng spel, dus ik had ergens wel hoop dat een film rondom Slender Man wel interessant zou kunnen worden. Maar Slender Man is geen Slender: The Eight Pages. Slender Man is ook geen The Ring. Slender Man is niet eens Ring 2. Of zelfs Rings. Slender Man is regelrechte rotzooi.

1 ster.

avatar van dutchtuga
In de recensie van Channel Zero vertelde ik jullie al over een zogenaamde creepypasta, een legende dat online is ontstaan en viraal is gegaan. Slender Man is ook zo’n creepypasta, een redelijk fascinerende, al zeg ik zelf, en nu is er dan eindelijk een film van. De trailer was echter beneden verwachting en de angst was dat dit helaas een doorsnee film zou gaan worden. Maar trailers zeggen lang niet alles dus we zullen zien…

In een klein stadje in Massachusetts voeren vier high school meiden een ritueel uit om te bewijzen dat het angstaanjagende figuur Slender Man niet bestaat. Wanneer een van de meiden plotseling vermist raakt, krijgen ze het vermoeden dat zij misschien wel zijn nieuwste slachtoffer is.

Films over mysterieuze legendes doen het vaak alleen al vanwege het uitgangspunt goed. Het mysterie dat hen omringt is meestal reden genoeg om de film te gaan zien. Nu zijn lang niet al dit soort films de moeite waard, maar te midden van een magere of slechte film heb je vaak de legende zelf die er bovenuit springt. Ultiem voorbeeld van een dergelijke film die alles heeft is natuurlijk A Nightmare on Elm Street. De sfeer zit er goed in en Freddy Krueger werd een instant icoon. Regisseur Sylvain White heeft zelfs al ervaring op dit gebied want hij is de regisseur van I’ll Always Know What You Did Last Summer, het niet al te beste derde deel uit de reeks. Dat belooft niet veel goeds.

Slender Man heeft redelijk wat weg van Wes Craven’s film. Een groep vrienden krijgt te maken met een onbekende dreiging waar maar weinig tot niets over te vinden is. Ouders worden grotendeels buiten de picture gehouden en samen moeten de tieners een oplossing zien te vinden om Slender Man te overwinnen. Met deze vergelijking is meteen ook alles gezegd, want Slender Man heeft helaas niet dezelfde klasse als de klassieker uit 1984.

Grootste pijnpunt is dat White en zijn team de Slender Man zelf totaal niet iconisch weten te maken. Het is niet zo dat hij niet genoeg screentijd krijgt, want genoeg beelden van de legende om er wat van te kunnen maken. De makers grijpen te vaak terug op erg doorsnee manieren om dreiging te creëren. De momenten die enigszins weten te werken zijn op twee vingers te tellen (de Slender Man video waar alles mee begint en het videobelmoment) maar niets weet echt een hoogtepunt te bereiken.

De redelijk onervaren cast doet verder zijn best om alles een beetje geloofwaardig te maken maar ze moeten het met een matig script doen en dan houdt het al snel op. De Slender Man legende had een betere film verdiend. De materie is in ieder geval goed genoeg om dat te laten gebeuren. Des te duidelijker het is dat White het gewoon niet in zich heeft. Het derde deel uit de I Know What You Did Last Summer reeks was eigenlijk al de beste waarschuwing dat dit een wanproduct zou gaan worden.

Slender Man (Sylvain White) - Bioscoop recensie - It's Only a MovieIt's Only a Movie - itsonlyamovie.nl

avatar van Elineloves
Het spel speel ik en vind ik echt creepy. De trailer was veelbelovend en maakte me nieuwsgierig. Maar helaas, het leek wel een soort Pretty Little Liars aftreksel maar dan over Slender Man.
Alle intrigerende stukjes uit de trailer zitten niet eens in de film, hoe misleidend is dat dan? De spanning, dreiging, het puntje op je stoel gevoel, het was er allemaal niet. Baalde toch wel flink hiervan. Vrees nog een beetje voor een tweede deel, dat laat ik waarschijnlijk maar aan me voorbij gaan.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Een concept waar genoeg mee te doen valt maar wat helaas totaal niet gebeurd. Het is wel knap hoe de makers het zelfs voor elkaar krijgen om deze film aan te laten voelen als 2 uur.

Acteerprestaties zijn niet super slecht, maar de zogenaamde angst die ze zogenaamd hebben komt geen moment overtuigend over.
Tegen het einde, als het kleine zusje gilt in een close up shot is het zelfs lachwekkend.

Nogmaals, leuk concept maar wat een luie inspiratieloze uitwerking zeg! Gooi daar nog wat goedkope jump scares bij en je krijgt dit.

1,5* en dat is eigenlijk al hoog.

avatar van Shadowed
Matig.

Ik wist al van de recensies en reviews dat ik hier niet zo van zou opkijken, maar ik vind het niet zo slecht dat het flopniveau aan het worden. White is een regisseur die het achteraf volgensmij niet echt in zich heeft en kan dus beter stoppen met het regisseren van horrorfilms.

Slender Man probeert een sfeer te creëren, maar faalt hier voor een deel in. Soms zit er nog wel een stijlvolle scene in, zoals de bibliotheek scene en de stijvolle ziekenhuis-hallucinatie scene. Maar qua spanning faalt de film voor een groot deel. De "Slender Man" ziet eruit als een voetbalhooligan met een sok over zijn kop. Niet echt angstaanjagend dus..

CGI faalt voor een groot deel, en de acteurs en actrices krijgen vooral een script waar ze zichzelf niet echt mee kunnen bewijzen en daarom krijgt het een groot tienergehalte. King en Telles redden de film nog enigzins, maar krijgen toch echt veel te weinig om zichzelf mee te bewijzen.

Geen echte dreiging, geen echte sfeer en weinig echte spanning. Soms een leuke droomachtige scene, redelijk acteerwerk en krijgt daarom nog een 2,0*.

avatar van Kondoro0614
Zo’n hele slechte film vond ik het bij lange na niet, en ik schrok dan ook wel wat voor een gemiddelde deze film krijgt hier op MovieMeter. Slender Man is de online hit van een paar jaar geleden, ik weet nog ontzettend goed dat ik toen der tijd met een goeie vriend het spel op één of andere illegale manier te pakken hadden gekregen en het gingen spelen. Super eng natuurlijk maar over het algemeen was je er snel op uit gekeken. Dat de film nu komt was wel deels te verwachten, een populisme van toen dat haalt natuurlijk wel wat bezoekers naar de bioscopen. Toch maar goed dat we deze film nooit in de bioscoop hebben gezien. Ook best raar om te denken dat twee meisjes in het echte leven zich aangeroepen voelden door de Slender Men, en toen een vriendinnetje van hun dood staken met vijftien messteken, hierover kun je wel meer online vinden qua informatie. Was toen nog wel een dingetje maar goed.

De film was over het algemeen vrij simpel. Een groepje vriendinnen wouden lekker eng en spookachtig gaan doen en dachten even leuk iets op te zoeken via internet. Echter na het bekijken van een mysterieuze videofragment worden de dames dusdanig psychologisch beschadigd dat ze constant vreemde dingen zien maar ook een monster achter zich aan krijgen: Slender Men. Ze proberen hem te ontwijken wat nauwlijks lukt en hij pakt ze op een gegeven moment stuk voor stuk.

Vond zelf dat er een aparte en leuke sfeer in de film hing maar echt eng werd het nooit. De speciale effecten zagen er leuk uit en ook de monsterlijke praktijken van de Slender Men zagen er goed uit. Voor de rest hoeft de film eigenlijk niet uitbundig behandeld te worden, vrij standaard horror filmpje waarbij tienermeisjes het doelwit zijn van een eng monster. Leuk maar, niets bijzonders!

Te doen.

Op zich is het niet eens zo'n heel slecht horrortje, maar blijkbaar heeft het de hype tegen. Daar heeft Sony ook wel grotendeels zelf voor gezorgd natuurlijk. Wanneer je een basic horror filmpje als dit probeert de verkopen als een groots bioscoop event dan moet je niet verbaasd zijn wanneer mensen er veel meer van verwachten.

Er hangt natuurlijk ook een hele internetlegende achter, die zijn al lastig naar het grote scherm te vertalen want zoiets leeft toch vooral viraal, niet zozeer bij de gratie van één of andere enorme firma die er geld uit wil slaan. Wanneer de eerste trailer (achteraf nog even gekeken) dan ook nog eens heel wat meer belooft dan de uiteindelijke film weet te bieden ... tja.

Maar zonder achtergrond is het verder gewoon degelijke horror filler. Beetje hetzelfde concepts als Candyman, maar dan met wat invloeden van Ringu. Acteerwerk is degelijk, visueel ziet het er wel oké uit en hoewel het tempo niet erg hoog ligt weet het toch wel sfeervol te zijn. De film moet het ook daar echt van hebben, want echt spannend of smerig wordt het niet.

Voor een keertje best te doen dus, maar da's gezien de Slender Man legacy niet genoeg voor velen.

avatar van ikkegoemikke
Those who hear the three bells toll, accept his invitation.
When you hear the first, you must close your eyes, keeping words unspoken.
If one wants to hear, you must listen closely, for they are soft and distant.

Ik was echt benieuwd naar deze film. Niet dat ik iets spectaculair verwachtte. Maar ik vind de foto’s met deze cultfiguur die het internet overspoelden nogal intrigerend. Niet echt afschrikwekkend maar wel mysterieus. Een gezichtsloze figuur met buitenproportionele ledematen die op de achtergrond verschijnt en spelende kinderen observeert. Een soort rattenvanger van Hamelen die onschuldige kinderen meelokt en doet verdwijnen. Dat deze creatie het resultaat is van een internetcompetitie is alom geweten. Ik was alleen benieuwd of deze figuur tot zijn recht zou komen in een horrorfilm. Tja, echt vernieuwend is het niet. Dezelfde clichés zie je de revue passeren. Dezelfde stupiditeiten en debiele beslissingen worden weer genomen door diegenen die dreigen het slachtoffer te worden. En dezelfde trucjes uit het handboek “Horror for dummies” worden toegepast.

En toch vond ik het helemaal niet zo slecht. “Slender man” is zeker niet zo’n groot fiasco als je zou denken. Zo rampzalig als de commentaren die je her en der kan lezen, is het nu ook weer niet. Het zal niet de geschiedenis ingaan als één van de meest angstaanjagende of bloederige horrors aller tijden. En het duister en donker beeld zorgt dan wel voor een passende sfeer maar zorgt er dan ook voor dat je geen barst ziet grotendeels van de film. En toch voelde ik die constante dreiging en de angst bij de vier tienermeisjes. En nee ik zal niet direct paniekaanvallen krijgen als ik het geluid van krakend hout hoor. Maar deze geluidseffecten zorgden wel voor een creepy sfeer.

Normaal gezien ben ik zo’n persoon die zanikt over het feit dat er te weinig achtergrondinformatie wordt gegeven. En dus tast je een beetje in het duister (wat dan wel weer toepasselijk is voor deze film) wat betreft oorsprong en ontstaan van het griezelige fenomeen. Bij “Slender Man” vond ik dit echter niet zo noodzakelijk. Het maakte deze opduikende figuur nog mysterieuzer. Het oproepen van kwaadaardige demonen is ook niet bepaald iets nieuws. Nog maar recent zag je in “Pyewacket” hoe een gefrustreerd tienermeisje met behulp van een occult ritueel iets gelijkaardigs opriep. En in lang vervlogen tijden zorgde het afspelen van een tape in “The Evil Dead” ervoor dat Kandarian geesten de boel kwamen verpesten. Dat in “Slender Man” de oorzaak van al de ellende te vinden is bij het afspelen van een YouTube filmpje, kan misschien wel passen in deze tijd, maar is dan ook hetgeen me het meeste stoorde. Men trachtte het te hip te maken. Zeker als naderhand deze oeroude legende ook nog eens weet heeft hoe de technologie van een mobiele telefoon werkt.

Misschien zit daar wel het probleem van deze film. Men focuste zich meer op het voortzetten van de internet-hype en men trachtte er een moderne horror van te maken. Het concept van een goed in elkaar zittende horror werd uit het oog verloren. Misschien past het wel perfect bij het leven dat de vier tienermeisjes Wren (Joey King), Hallie (Julia Goldani Telles), Chloe (Jaz Sinclair) en Katie (Annalise Basso) leiden. Een groepje zorgeloze tieners die van een bepaalde populariteits-status genieten op school (zoals in zovele Highschool films) en een alledaagse affiniteit met de huidige moderne technologie tonen. Ze hebben meer affectie voor hun smartphone dan voor hun medeleerlingen. Er straalt een soort arrogantie uit van deze meiden. In zulke mate dat ze de waarschuwingen voor het bekijken van het filmpje gewoon langs zich neerleggen. Totdat er eentje plotsklaps verdwijnt en ze beseffen dat ze misschien wel gestakeld worden door deze lugubere figuur.

Mijn conclusie achteraf was dat de hele legende die gecreëerd werd rond Slender Man veel interessanter was dan de film an sich. Al bij al was het niet echt origineel en zag ik niets verbijsterends nieuw in deze film. Maar toch vond ik bepaalde scenes wel geslaagd. Zoals die in de bibliotheek waarbij men gebruik maakte van psychedelisch aanvoelend beeldmateriaal. En doorheen de gehele film zitten er nog van die hallucinante beelden. Ook vond ik het acteren niet zo slecht. Ok, soms deden de vier meisjes nogal kinderachtig tijdens betekenisloze conversaties. En ja, sommige van hun beslissingen waren ronduit stupide. Maar dat paste wel bij deze jongeren. En tenslotte vond ik het acteren van de mysterieuze figuur Slender Man ook redelijk geslaagd. Hij blende perfect met de achtergrond waardoor je het gevoel had dat hij elke moment weer ergens tevoorschijn kon komen. Het is weer Javier Botet die zijn eigenaardige lichaamsbouw ten dienste stelt voor het spelen van dit akelige personage. Net zoals hij deed in “Mama”, “Don't knock twice” en “Mara”. Neen, rampzalig was het niet maar doorgewinterde horror-fanaten zullen er nogal meewarig naar kijken. Beginnelingen daarentegen vrezen misschien dat deze gezichtsloze figuur wel eens zou kunnen opdagen. Ze hebben tenslotte een groot deel van de illustere video gezien. Niet?

avatar van N00dles
Zeer zwakke film gebaseerd op een inmiddels wat oudere 'urban legend' internetcreatie. De Slender Man game was nog best spannend, maar voor een film heeft het weinig om het lijf. Misschien een uitgelezen mogelijkheid om een 'eigen' invulling te geven aan de urban legend. Helaas is de filmmaker daar niet in geslaagd.

Het eerste dat opvalt is het gebrek aan filmlogica. Na het zien van een 'summoning video' op internet verdwijnt Katie spoorloos maar de manier waarop de meisjes en medeleerlingen daarmee omgaan is ronduit vreemd. Er is amper politie aanwezig, op school heeft niemand het er echt over. De meisjes kunnen zonder problemen midden in de nacht op 'onderzoek uit' in een donker bos. Waar zijn de ouders die hen verbieden naar buiten te gaan, laat staan een ingestelde avondklok wegens een potentiële kidnapper of seriemoordenaar 'on the loose'? Hallie die na twee vermissingen gezellig op date gaat met Tom alsof er niets aan de hand is? Er wordt amper een geloofwaardige wereld geschapen waarbinnen dit zich afspeelt.

Het horrorelement is (op 1 of 2 scènes na) eveneens erg matig. Veel afgezaagde horrortrucjes (jump scares, cgi vervormde gezichten, donkere ruimtes) en elk beetje onderhuidse spanning wordt teniet gedaan door corny dialogen.
Er is ook een aantal onafgeronde ploteindjes, waaronder die van de personages Chloe en Tom. Er wordt bovendien niks gedaan met die mysterieuze persoon in de chat. Blijkbaar is in de montage een hoop materiaal gesneuveld, want de trailer bevat scènes die niet in de film te zien zijn. Wat overblijft is een film die rommelig, slecht gemonteerd en onlogisch aanvoelt.

avatar van Noodless
Saaie horrorprent met tal van clichés , chaotische montage, onlogische belevingen en vooral een horror die geen spanning of jumpscares weet te bieden. En dan dat slot... 3/10

avatar van jeroentjuhhhhh
Boven verwachting solide 'internet-myth-horror' die zichzelf allereerst in een (iets te) vertrouwd / veilig mal giet en zich daar vervolgens met vlagen dapper aan ontworstelt. Snap alleen de timing van de film niet zo. De hele Slenderman-hype lag toch al aardig wat jaren achter ons en om er dan meteen een bioscooprelease aan te hangen... niet heel tactisch. De verwachtingen van bioscoopgangers zul je er absoluut niet mee waarmaken, getuigen ook de lage score. Gevalletje slechte marketing.

Maar dwalend in de middenmoot van het genre doet het 't op de meeste vlakken gewoon bovengemiddeld. Fijne visuals (met name op de hyperediting momenten, maar ook de meeste encounters zijn óf subtiel genoeg om creepy te zijn óf juist lekker overdreven lawaaierig), opvallend strak sounddesign ook wat dat betreft. Onterecht afgeschoten.

avatar van WMiltenburg
Goedemorgen,

Samen met mijn broer deze film mogen bekijken in Pathé Leidsche Rijn..
In het donker kregen we echt de perfecte 'horror-sfeer'. Maar kijk je deze film thuis achter je laptop dan kan je wellicht teleurgesteld worden.
Ik vond het plot een beetje simpel uitgewerkt en niet echt vernieuwend ten opzichte van andere Slender man verhalen die verfilmd zijn. Deze creepypasta is natuurlijk een verhaal op zich maar heeft wel ruimte voor verbetering en modernere verfilming. Vond de special effects niet bijzonder..

Leuke avond gehad!

avatar van leatherhead
Visueel soms nog wel aardig, met name een aantal snel gemonteerde sequenties sprongen er positief uit. Jammer genoeg is Slenderman zelf absoluut niet eng, stellen de horrormomenten geen zak voor, zitten de jumpscares er compleet naast en is het acteerwerk té slecht. Matig horrortje dus, dat enkel niet op een complete ramp afstevent vanwege een spaarzame sfeervolle scene. 2*.

avatar van LOTR-lover
Nee joh, dit was echt niet wat ik ervan verwacht wat. Bagger acteerwerk maakt het er ook niet veel beter op. Zegt genoeg dat ik de docu stijl achtige aftiteling (met echte beelden van interviews) spannender vond dat de hele film. Sowieso is de CGI van Slenderman niet denderend genoeg om je een heel creepy gevoel te bezorgen. Tegenvaller.

3/10 (IMDB)

Niet best dit, nee. Het verhaal is ontzettend clichématig, maar hier heb ik in een horrorfilm geen moeite mee als het nog een beetje leuk gebracht wordt. Maar Slender Man komt gewoon nergens van de grond af: het is niet spannend, het springt een beetje van de hak op de tak en het is moeilijk irritant dat het allemaal zo donker is weergegeven. Ik verloor mijn aandacht ook nogal snel. De enige momenten dat mijn aandacht nog goed op het beeldscherm werd gevestigd, was wanneer slender man zelf in beeld kwam.

*1.5

avatar van knusse stoel
Niet goed, niet slecht. Nu en dan intrigerend en spannend, nu en dan saai en slecht geacteerd.
In zijn totaliteit een film die beter had gekund maar zoals altijd: "de beste stuurlui staan aan wal".
Houdt u van horror? Ga gewoon kijken en oordeel zelf!
Een 5.

avatar van hader
Dit was een run of the mill teenage scare film. Zoals Kruger, Jason en The ring. Had meer raakvlakken met de laatste; i.p.v. een VHS tape was het social media. Je wist al snel genoeg; iedereen gaat er aan. Slender man kwam niet verder dan een suggestie in iedereens hoofd. Verder een totale flop in het genre. Een 1.

avatar van Jeilloc
Heel slecht 13 in een dozen tienerhorrortje met geen enkele "redeeming quality".

Enige oké zijn de acteer prestaties van Joey King