Slender Man (2018)

Horror

geregisseerd door Sylvain White
met Joey King, Annalise Basso en Javier Botet

Op een druilerige vrijdagavond laten vier tienermeiden zich verleiden tot het bekijken van een internetvideo waarmee ze Slender Man kunnen oproepen, een demon die door veel kijkers verantwoordelijk wordt gehouden voor de verdwijning van kinderen en het geestelijk verval van alle anderen die hem zien. Aanvankelijk nemen de meisjes het niet al te serieus, maar wanneer één van hen spoorloos verdwijnt beginnen ze langzaam maar zeker te beseffen dat de video geen grapje was.

Vanaf 23 augustus in de bioscoop (Sony Pictures Releasing, via Universal)

avatar van Alathir
Ziet er een genrewerk uit dat gewoon binnen de lijntjes kleurt. Het lijkt ook weinig spannend te zijn en de jumpscares die er zullen zijn zal je van 3 minuten tevoren al zien afkomen.

Ik snap niet waarom ze hier met een politie-onderzoek beginnen. Als ik me de game goed herinner moest je papieren vinden in het bos zonder dat Slenderman je kon pakken of zien. Ik had hier meer iets als Blair Witch bij verwacht maar dat lijkt het totaal niet te gaan worden...

WAUW.denk ik bij de trailer maar toen ik de naam van de regisseur zag vrees ik voor het ergste want .
Ii'l Always now what you did last summer was niet zo goed . Daarom hoop ik ook dat dit niet volgt als normale horrorwerkjes. Ende creepypasta rechtstreeks volg tot op het witte doek .

avatar van voskat
Alathir schreef:

Het verhaal is als creepypasta begonnen, een jaar of 10 geleden.
En sindsdien hebben een paar gestoorde tienermeisjes een vriendinnetje van hen helemaal lekgestoken als "offer" aan de Slenderman. Misschien dat ze daarom met een politie-onderzoek beginnen in deze film.

Trailer ziet er inderdaad een beetje normaaltjes uit. Misschien was het beter geweest als ze dit aan Channel Zero hadden overgelaten (tv-serie gebaseerd op diverse creepypasta's).

avatar van DjFrankie
Dit lijkt me een must see film 2018

avatar van Daan258
De trailer maakt mij wel heel nieuwsgierig.

avatar van Shadowed
Ziet er goed uit en ook weer niet.

We zullen zien..

avatar van Pete Del Fina
.. en starring Jaz SinclairSabino. Althans dat zag ik zojuist op facebookpagina van Bill Sabino.

avatar van kleintje 2
De tweede trailer geeft eindelijk wat meer duidelijkheid over wat die Slender Man in de film nou eigenlijk is en wat hij doet.

avatar van the crook
Slenderman is, als moderne urban myth, natuurlijk een prachtig uitgangspunt om een film aan op te hangen. Totdat het verhaal in handen van Sony kwam en ze een vierderangs regisseur als Sylvian White op dit project zetten, was dit helaas gedoemd vooraf al te mislukken...

avatar van Spartaan1986
Oef, de film wordt finaal de grond in geboord. 3,2 op IMDB nu, dat belooft niet veel goeds.

avatar van Daan258
Zag het ook al op IMDB. een 3,2?? Dit verbaasde me.
Toch hoop ik nog op wat betere kritieken, want dit was toch wel een filmpje waar ik naar uit keek.

avatar van Kondoro0614
Daan258 schreef:
Zag het ook al op IMDB. een 3,2?? Dit verbaasde me.

Nu alweer lager, verbaasd mij overigens totaal niet.

avatar van Shinobi
Er schijnt ook flink in geknipt te zijn, waardoor belangrijke scènes ontbreken en je met een incomplete film zit.

Na het zien van de documentaire op netflix over het drama met de twee meisjes in Amerika verwachtte ik veel van deze horror. Gisteren dus hoopvol naar de voorpremiere geweest in Pathé.

Maar helaas, wat een bijzonder slechte en saaie horror film. Ik kan mij niet herinneren dat ik eerder zo’n saaie horror heb gezien, ondanks deze er toch vele zijn. Waarbij andere horror films nog vermakelijk kunnen zijn door een aantal clichés en schrikmomenten, laat deze film dit achterwege waardoor je na een halfuur in slaapt bent gesust.

Ik had het idee dat ik naar een slechte film van Carry Slee zat te kijken. Het is een oppervlakkig verhaal gespeeld door nog oppervlakkige personages. Nergens in het verhaal wordt er de tijd genomen om daadwerkelijk inhoudelijk op de ‘mythe’ in te gaan. Schijnbaar dacht de regisseur White door het tonen van wat donkere beelden in het bos en het laten klinken van oehoeh geluiden door een uil dat de film als horror bestempeld kan worden. Bovendien is het scary-personage “de slenderman” naar mijn mening totaal niet angstaanjagend en zijn de scary-scenés eerder lachwekkend.

Kortom, een horrorfilm welke je niet één keer doet huiveren maar eerder meermaals doet ergeren. Ronduit slecht: 1,5 ster voor de moeite.

avatar van Ric1997
Flauw, rommelig, incompleet, sfeer is nergens te bekennen, lelijke CGI, onnodige jumpscares, noem het maar op. Eigenlijk is deze film gewoon een mix van alle horror clichés maar dan nog slechter uitgewerkt. Ik had ondanks de negatieve reviews toch op een vermakelijke wegkijker gehoopt, maar dit was gewoon lachwekkend slecht en de langste zit die ik me kan herinneren, na een half uur voelde het of de film al 3 uur bezig was. De personages zijn vervelend en slender man zelf is een over the top CGI monster terwijl deze film het juist van suggestie zou moeten hebben, dan had het misschien nog best spannend kunnen zijn. Het grootste minpunt is hoe incompleet het is; er worden personages het verhaal in gepropt waar uiteindelijk gewoon niks mee wordt gedaan, en wat me nog het meest ergerde is dat je in de eerste trailer wél ziet hoe het met deze personages afloopt, wat dus uit de film geknipt is. Ik neem aan door de PG-13 rating(?), verzin dan gewoon iets anders in plaats van deze scènes er helemaal uit te laten. Ik ben over een week waarschijnlijk al vergeten dat ik dit gedrocht ooit gezien heb.

avatar van Walter S.
Vannacht ook naar de voorpremiere geweest, ik vond het ook een vrij saaie uitwerking, niks verrassends, er gebeurde lange tijd ook niet veel bijzonders. Pas tegen het einde zitten er een paar dingen in die er wel mooi uit zien, maar al met al de zwakste horrorfilm die ik in Pathé heb gezien. En ik ben over het algemeen niet ontzettend kritisch bij dit genre, dus bereid je maar voor op een vrij saaie/slechte film

Horror is niet mijn meest favoriete genre juist vanwege de enge scènes. Meestal sla ik dit soort films met plezier over. Maar wanneer ik mezelf dan toch overtuig(of iemand anders me overtuigd...zoals vandaag) dan verwacht ik toch echt wel een film waar ik na afloop nog de kriebels van krijg.

Helaas was dat hier echt ver ver te zoeken. Ik kon niet wachten tot de film eindelijk afgelopen was, zo saai vond ik het.
De film heeft totaal geen diepgang, is vooral heel warrig, en mist gewoon een goed verhaal die je meteen bij de strot pakt.

Enige enge stuk die me bij is gebleven was de trailer van the nun....

avatar van mrklm
Op een vrijdagavond besluiten vier verveelde vriendinnen in een slaperig stadje (voor de grap natuurlijk) een video te kijken waarmee ze de Slender Man kunnen oproepen. Dat blijkt natuurlijk geen al te verstandig idee te zijn geweest. Erg goed geregisseerde film weet trekt alle cinematrucs uit de kast en slaagt erin een vrijwel constant gevoel van onbehagen op te roepen. De effectieve score en soundtrack, alsmede de scherp gemonteerde CGI-doembeelden kunnen echter niet verhullen dat er in feite lange tijd helemaal niets gebeurt! Sylvain White verdient wel lof voor hoe hij het matige scenario bijna weet om te zetten in een goede horrorfilm. Maar bijna is niet goed genoeg.

avatar van The_Shadowless_Man
Deze film is 7 jaar te laat. Ik hoop dat het de moeite waard is.

.. en gewoon uitverkocht op zaterdagavond. Ongelofelijk wat een slechte film, de film kan nergens boeien en ik heb dan ook niet 1 schrikmoment geteld. Zonde van je geld ( en tijd niet te vergeten! )

Ik vond dit oprecht een goede horrorfilm. Vanaf het eerste moment word je in het verhaal getrokken. Veel jumpscares, soms al aan te voelen komen, maar welke horror film heeft dat nou niet. Dit vond ik de beste horror die ik tot nu toe in 2018 in de bios voorbij heb zien komen. Aanrader dus!

Slecht verhaal en totaal niet eng. Jammer.

avatar van Warp
Zijn ze niet een beetje te laat met deze film? Dacht dat Slender Man een aantal jaar geleden een soort hype was.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Slender Man, een film die weliswaar zeven jaar te laat is om mee te liften op de hype rond Slender Man, maar ook 16 jaar na dato nog eens besluit om The Ring na te doen. Want Slender Man is letterlijk The Ring; men kijkt een video en na deze video zien we een hoop korte shots met veel ruis erin. Het zou me niets verbazen als een aantal shots gewoon letterlijk uit de video van The Ring zijn geript. Ons hoofdpersonage blijft ook tegen haar vrienden zeggen "kijk die video niet!" En alsof dat nog niet genoeg is, belt beste Slender Man onze slachtoffers à la Samara even op als het tijd is dat hij eraan komt. Maar niet helemaal hetzelfde, het is namelijk 2018, dus hij gebruikt de video-functie. Hippe Slender Man.

De laatste jaren hebben we een aantal sterke horrorfilms in de bioscoop gehad; van Hereditary tot Get Out tot Don't Breathe ... maar waarom dit prul van de regisseur van I'll Always Know What You Did Last Summer in de bioscoop draait is mij een raadsel. En dan nog niet eens rondom Halloween, maar in de zomer. Hoe dan ook, los dat Slender Man een herhalingsoefening is van elke bestaande horrorfilm, is het ook nog eens bijzonder slecht gemaakt. De cameravoering is echt onbegrijpelijk, al in de eerste scènes - wat nog uit enkel praten bestaat - krijgt de cameraman niet fatsoenlijk iemand in beeld, laat staan scherp. Op cinematografisch vlak kiest men voor tig stijlen door elkaar, er is geen pijl op te trekken. Op vrijwel alle technische fronten is de film erbarmelijk; de film wordt amper belicht en de montage maakt het niet beter.

Maar technische mankementen kan ik altijd nog wel vergeven als het script maar een beetje oké is. Dat is in het geval van Slender Man geenszins het geval. Deze PG-13 horror neemt uitgebreid de tijd om alles te introduceren - terwijl het allemaal zo eenvoudig is; vier inwisselbare tienermeisje en een vloek. Punt. Maar het eerste half uur hoef je in ieder geval geen spanning te verwachten, alleen dialogen van tienermeisjes, geschreven door een vent van middelbare leeftijd. Als de spanning verschijnt, zijn dit vooral suffe droomsequenties over krakende bomen. Veel krakende bomen. Heel af en toe vang je iets op van Slender Man, gespeeld door Javier Botet. Dit blijft subtiel en tegen het einde van de film had je gehoopt dat dit zo was gebleven. Verder kennen de makers vooral voorspelbare jumpscares en krijgen we nog een hoop scènes die nergens naar toe gaan. Er zijn nog wel twee of drie andere soort scares - zoals rondom het vriendje tijdens het zoenen en dat was vooral onbedoeld hilarisch. Daar was ik dan ook blij mee, dat ik op z'n minst één soort emotie voelde tijdens deze film.

Jaren geleden speelde ik ook het o zo simpele spelletje Slender: The Eight Pages. Oprecht een sfeervol en eng spel, dus ik had ergens wel hoop dat een film rondom Slender Man wel interessant zou kunnen worden. Maar Slender Man is geen Slender: The Eight Pages. Slender Man is ook geen The Ring. Slender Man is niet eens Ring 2. Of zelfs Rings. Slender Man is regelrechte rotzooi.

1 ster.

avatar van dutchtuga
In de recensie van Channel Zero vertelde ik jullie al over een zogenaamde creepypasta, een legende dat online is ontstaan en viraal is gegaan. Slender Man is ook zo’n creepypasta, een redelijk fascinerende, al zeg ik zelf, en nu is er dan eindelijk een film van. De trailer was echter beneden verwachting en de angst was dat dit helaas een doorsnee film zou gaan worden. Maar trailers zeggen lang niet alles dus we zullen zien…

In een klein stadje in Massachusetts voeren vier high school meiden een ritueel uit om te bewijzen dat het angstaanjagende figuur Slender Man niet bestaat. Wanneer een van de meiden plotseling vermist raakt, krijgen ze het vermoeden dat zij misschien wel zijn nieuwste slachtoffer is.

Films over mysterieuze legendes doen het vaak alleen al vanwege het uitgangspunt goed. Het mysterie dat hen omringt is meestal reden genoeg om de film te gaan zien. Nu zijn lang niet al dit soort films de moeite waard, maar te midden van een magere of slechte film heb je vaak de legende zelf die er bovenuit springt. Ultiem voorbeeld van een dergelijke film die alles heeft is natuurlijk A Nightmare on Elm Street. De sfeer zit er goed in en Freddy Krueger werd een instant icoon. Regisseur Sylvain White heeft zelfs al ervaring op dit gebied want hij is de regisseur van I’ll Always Know What You Did Last Summer, het niet al te beste derde deel uit de reeks. Dat belooft niet veel goeds.

Slender Man heeft redelijk wat weg van Wes Craven’s film. Een groep vrienden krijgt te maken met een onbekende dreiging waar maar weinig tot niets over te vinden is. Ouders worden grotendeels buiten de picture gehouden en samen moeten de tieners een oplossing zien te vinden om Slender Man te overwinnen. Met deze vergelijking is meteen ook alles gezegd, want Slender Man heeft helaas niet dezelfde klasse als de klassieker uit 1984.

Grootste pijnpunt is dat White en zijn team de Slender Man zelf totaal niet iconisch weten te maken. Het is niet zo dat hij niet genoeg screentijd krijgt, want genoeg beelden van de legende om er wat van te kunnen maken. De makers grijpen te vaak terug op erg doorsnee manieren om dreiging te creëren. De momenten die enigszins weten te werken zijn op twee vingers te tellen (de Slender Man video waar alles mee begint en het videobelmoment) maar niets weet echt een hoogtepunt te bereiken.

De redelijk onervaren cast doet verder zijn best om alles een beetje geloofwaardig te maken maar ze moeten het met een matig script doen en dan houdt het al snel op. De Slender Man legende had een betere film verdiend. De materie is in ieder geval goed genoeg om dat te laten gebeuren. Des te duidelijker het is dat White het gewoon niet in zich heeft. Het derde deel uit de I Know What You Did Last Summer reeks was eigenlijk al de beste waarschuwing dat dit een wanproduct zou gaan worden.

Slender Man (Sylvain White) - Bioscoop recensie - It's Only a MovieIt's Only a Movie - itsonlyamovie.nl

avatar van Elineloves
Het spel speel ik en vind ik echt creepy. De trailer was veelbelovend en maakte me nieuwsgierig. Maar helaas, het leek wel een soort Pretty Little Liars aftreksel maar dan over Slender Man.
Alle intrigerende stukjes uit de trailer zitten niet eens in de film, hoe misleidend is dat dan? De spanning, dreiging, het puntje op je stoel gevoel, het was er allemaal niet. Baalde toch wel flink hiervan. Vrees nog een beetje voor een tweede deel, dat laat ik waarschijnlijk maar aan me voorbij gaan.

avatar van eierhoofd1
slechtste horrorfilm van dit jaar, zo slecht uitgewerkt en bovenal ook nog eens een incomplete film, zelfs scenes uit de trailer zijn weggelaten...

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Een concept waar genoeg mee te doen valt maar wat helaas totaal niet gebeurd. Het is wel knap hoe de makers het zelfs voor elkaar krijgen om deze film aan te laten voelen als 2 uur.

Acteerprestaties zijn niet super slecht, maar de zogenaamde angst die ze zogenaamd hebben komt geen moment overtuigend over.
Tegen het einde, als het kleine zusje gilt in een close up shot is het zelfs lachwekkend.

Nogmaals, leuk concept maar wat een luie inspiratieloze uitwerking zeg! Gooi daar nog wat goedkope jump scares bij en je krijgt dit.

1,5* en dat is eigenlijk al hoog.