The Walking Dead (1936)

Misdaad / Horror

geregisseerd door Michael Curtiz
met Boris Karloff, Edmund Gwenn en Ricardo Cortez

De onverschrokken rechter Shaw staat de georganiseerde misdaad in de weg en wordt vermoord. De gangsters richten de verdenking op de net uit de gevangenis ontslagen John Elman. Met hulp van de criminele advocaat Nolan wordt Elman ter dood veroordeeld en geëxecuteerd. Wetenschapper Beaumont weet hem echter weer tot leven te wekken, waarna Elman zijn wraakoefening begint.

avatar van John Milton
Geweldige poster. Michael Curtiz en Karloff, ben benieuwd. Wonderlijk dat ik de eerste ben die hier iets zegt (met dank aan Biosguru die de film elders aanhaalde).

En, was het wat?

avatar van Biosguru
Nog geen tijd gehad om deze te zien, komt morgen denk ik.

avatar van Biosguru
Leuke mashup van Karloff's eerdere rol als Frankenstein en een film noir. Begint snappy, maar zakt helaas naar het einde toe verschrikkelijk in.

avatar van alexspyforever
Elman wordt na moord op een rechter veroordeeld tot de elektrische stoel. Hij blijkt onschuldig maar men is echter te laat om zijn leven te redden mede door de vertragingsmaneuvers van een corrupte advocaat. Hij wordt terug tot leven gewekt door een briljante dokter. Als je weet dat Elman gespeeld wordt door Boris Karloff dan is de vergelijking met Frankenstein erg dichtbij. De film blijft eerder in een misdaad/film noir sfeertje hangen dan echt horror te worden. Het is wel vermakelijk maar weinig spectaculair of memorabel.