Sexton Blake and the Hooded Terror (1938)

Alternatieve titel: The Hooded Terror

1 stem

Verenigd Koninkrijk
Horror / Misdaad

geregisseerd door George King
met George Curzon, Tod Slaughter en Greta Gynt

Wanneer Granite Grant wordt aangevallen in China door de moordenaars die deel uitmaken van een internationale bende van criminelen - bekend staand als het 'Zwarte Quorum' en geleid door het mysterieuze brein 'De Slang' - roept hij de hulp in van privédetective Sexton Blake. Ondertussen wordt in Baker Street Blakes assistent Tinker gedrogeerd door de miljonair en filatelist Michael Larron, die zich voordoet als een dominee om er achter te komen wat Blake weet over het Zwarte Quorum.

avatar van alexspyforever
Ik had het na afloop pas door dat Tod Slaughter (alweer) de slechterik speelde. Dat verklaart natuurlijk waarom deze film wederom weinig horror om het lijf heeft. Het goede nieuws is dat Slaughter zich deze keer inhoudt en niet gaat overacten. Het slechte nieuws is dat de film gewoon een doodsaai detectiveverhaa isl waar het enige horroraspect pas op het einde komt. En die 'dreiging' is zo kort dat dit het lange wachten zeker niet rechtvaardigt. Ook als misdaadfilm is dit gewoon amateuristisch en zwak.