Cat's Eye (1985)

Verenigde Staten / Nederland
Horror / Komedie

geregisseerd door Lewis Teague
met Drew Barrymore, James Woods en Robert Hays

Een mysterieuze kat vormt de verbinding tussen 3 horror verhalen van Stephen King. Het eerste verhaal gaat over een kliniek, waar stoppen met roken ernst is. Het tweede verhaal gaat over een tennisprof die gedwongen wordt een dodelijk spel te spelen, wanneer hij betrapt wordt met de vrouw van een maffiabaas. Het derde verhaal gaat over een klein meisje dat belaagd wordt door een monster.

FillumGek schreef:
Toch wat te poeslief, al verwachtte ik er al niet zoveel van aangezien Stephen King er aan verbonden is. Het motief waarom de kat op zoek was naar Amanda is er uitgeknipt omdat het te onzinnig zou zijn, maar duidelijker wordt het er niet op.

Quitters Inc. was geinig met een jongere Woods die gedwongen wordt te stoppen met roken. Leuk bedacht, en ook behoorlijk komisch. Echt spannend of eng is het niet, maar vermakelijk wel.

Het tweede filmpje is iets minder. Het had vooral wat gekker gemogen, en de scenes op het dak duren wat te lang. Het einde is nogal voorspelbaar.

Het laatste filmpje komt nog het meest in de buurt van horror. Hier krijgen we te maken met een trol die het heeft voorzien op de jonge Barrymore. Best een geinig uiterlijk, maar eerder leuk voor de kleintjes. Verrassend dat de ouders de trol ook hebben gevonden en dat er daadwerkelijk dus bewijs is dat er 'monsters in de kast zitten'.

Probleem is dat het allemaal wel heel braaf is en binnen de lijntjes. Spannend is het eigenlijk nooit en in visueel opzicht valt er ook weinig te genieten. De kat was misschien nog het leukst om naar te kijken.

Mee eens

Ook leuk dat in het begin Christine even hallo kwam zeggen.

avatar van Smallprint84
Ook leuk dat in het begin Christine even hallo kwam zeggen.

En Cujo niet te vergeten

Smallprint84 schreef:

En Cujo niet te vergeten

Cujo, maar op welk moment? Heb de film daarstraks wel gezien, maar kan het niet meteen plaatsen.

avatar van Smallprint84
Cujo zit achter de kat aan in t begin vd film en komen inderdaad Christine eve tegen.

Smallprint84 schreef:

Aahja is juist, ja die snelle voorbij gangers in films vind ik altijd leuk (net als doc emmet Brown in a million ways To die in the west)

Clapboy
Vond het een erg goede en sfeervolle Stepen King.

Matige film met drie korte verhalen van Stephen King met een kat die alles gadeslaat als verbindende factor. Op zich hebben alle verhaaltjes een prima opzet en zijn ze redelijk origineel. Maar spannend wordt het nergens en ondanks de korte speelduur is het wat langdradig. Een aantal verwijzingen naar andere titels van Stephen King zijn ook wel leuk. Net geen 3.0 sterren.

redelijke stephen king film.lang geleden gezien.moet ik binnenkort maar weer eens zien.

avatar van Daan258
Zonder enige info de film ingegaan alleen wetende dat het een King verfilming was.

Man, wat was dit toch een verschrikkelijk werkje.
Als eerst wist ook helemaal niet dat dit een anthology film zou zijn maar dan ook nog is zo slecht
Zowel de horror als comedy kon ik nergens vinden en weet ik ook absoluut niet waar ik dit werkje moet plaatsen. Geen één van de 3 verhalen wist me ook enigszins te vermaken en heb ik me kapot verveeld tijdens het kijken en leek er geen eind aan te komen.

Een heel erg slechte King verfilming.