• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.231 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.386 acteurs
  • 199.071 gebruikers
  • 9.375.420 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

Shaky

• 3736 berichten
  • 13050 stemmen

133. Konferensen (2023)

100 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 280

Subgenre punten: 85

https://occ-0-2794-2219.1.nflxso.net/dnm/api/v6/E8vDc_W8CLv7-yMQu8KMEC7Rrr8/AAAABcPZzg4ZaKPv3tZe-SiHK47o1ekNRurJ7cfhJsi-X7QwGu-lo03eDFtjYj99FFnYQq2LknvLWab3xxBDApZ6GoClZkdbgtGg99-E.jpg?r=b92

Leuke moderne old-schooler. Het zomerkamp idee waarbij iedereen één voor één afgeslacht wordt door een gemaskerde moordenaar; klassieker dan dat wordt het niet op slasher-gebied. Prima uitvoering. Uiteraard valt er van alles op aan te merken, maar dit was dik anderhalf uur fijn vermaak voor de slasher liefhebber. 3,5*

Shaky

• 3736 berichten
  • 13050 stemmen

134. Possessed (2000)

99 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 282

Subgenre punten: 85

https://image.tmdb.org/t/p/w780/t1EnlBK2AbrkyAqfUltgbWpeU46.jpg

Oeh ja, deze vond ik ook erg leuk. Sta ervan te kijken dat ik deze nog nooit gezien heb, past precies in mijn straatje. Timothy Dalton smijt met de ene na de andere one-liner samen met zijn clubje 'hot priests'. Timothy Dalton, Christopher Plummer en Henry Czerny... nou, ik weet niet waar jullie vandaan komen, maar waar ik woon zien de kerkelijken er niet zo uit, maar goed. Verder een erg fijne standaard film (heel wat beter gedaan dan Exorcist: Believer) met een ongelooflijk rotjoch in de hoofdrol. Die zal toch wel hebben genoten van deze rol. 3,5*

robertinho

• 1514 berichten
  • 2944 stemmen

39. Goosebumps, Reader Beware + Goosebumps, The Cuckoo Clock of Doom

37 minuten + 39 minuten

Ftv 2 punten

Puntentotaal: 78

De oude Kippenvelverhalen in een nieuw jasje, Stephen King-achtige setting, minder knullig, niet écht spannend, maar ik vind het heel tof. Zin in de laatste vijf afleveringen die komende week gereleased worden.

77ships

• 643 berichten
  • 45 stemmen

71. The Old Dark House (1932)

72 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 156

Subgenre : 45. Haunted House Horror

(Voltooid: 1, 3, 12 - 19, 21 - 34, 36 - 54, 56 - 63, 65 - 76, 78 - 80, 82 - 85)

Themaklassement: 71

https://onceuponascreen.files.wordpress.com/2018/10/the-old-dark-house-1932.jpg

Gemaakt door James Whale na Frankenstein, boekrechten gekocht op zijn vraag met Boris Karloff. De film werdt zeer slecht onthaalt en flopte, hij was zelfs een tijdlang een verloren film. Na al die jaren is hij in achting gestegen maar tot nu toe kwam ik hem verassend genoeg niet tegen. 5 vreemden moeten door een storm toevlucht zoeken in een afgelegen huis een excentrieke familie woont. Ja Rocky Horror Picture Show haalde inderdaad iets hiervan weg. Ik zie hem op "Haunted House Horror" lijsten staan en registreer hem ook zo maar dat is hij eigenlijk niet maar hij gebruikt wel alle klassieke elmenten uit het genre, film is vol met suspense, ook mix van gotiek, humour, romantiek etc. Een redelijk unieke en interessante film die nog altijd beetje moeilijk te plaatsen is.

robertinho

• 1514 berichten
  • 2944 stemmen

40. Goosebumps, Go Eat Worms + Midnight Terror (1984)

44 minuten + 16 minuten

Ftv

Puntentotaal: 80

robertinho

• 1514 berichten
  • 2944 stemmen

41. Host (Film, 2020)

In tegenstelling tot wat hier staat duurde mijn versie 67 minuten. Na afloop was namelijk direct de séance te zien die het filmteam zelf deed en opnam voorafgaand aan de film. Mocht ik hier valsspelen zal ik nog een extra short van 3 minuten, komt goed.

Ftv

Puntentotaal: 82

Dit was veel spannender dan ik verwacht had. Aan het begin zat ik een beetje te grappen en half serieus te kijken, maar ik werd er helemaal ingetrokken. Paar goede schrikmomenten, creatieve paranormale gebeurtenissen, en gewoon over de gehele linie spannend! Leuk. Lekker kort ook.

De elleboogbump op het einde was geweldig.

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

John Milton schreef:

Reeds in overweging uit de suggesties die eerder zijn gedaan:

-Turkey Horror <5.0 IMDb

-Nunsploitation Horror

-Nazisploitation Horror

-(S)exploitation Horror

-remake horror

-prequel – sequel horror

-road movie horror ?

Als mensen nog suggesties hebben, verneem ik dat graag. De huidige lijst vind je (in nieuwe MM weergave) hier: Themachallenge 2023

Lekker bezig! Ik dacht zelf ook aan video nasties als leuk subgenre. En, inderdaad ook aan Benelux-horror (of hoe je het ook wil noemen).

robertinho

• 1514 berichten
  • 2944 stemmen

42. From Beyond (Film, 1986)

85 minuten

Ftv

Puntentotaal: 84

Ken Foree was geweldig. Jeffrey Combs was geweldig. Barbara Cramptons was geweldig. Tikkie té goor voor mijn doen af en toe, maar wel heel leuk. Dolls en Re-animator vond ik leuker. Ik kijk nu ook heel erg uit naar Robot Jox, maar dan wel na half november.

mezzanine

• 398 berichten
  • 2940 stemmen

22. Split (Film, 2016) - MovieMeter.nl

FTW: 2 pnt

Totaal: 43 punten

Speelduur: 117 min

Subgenre: psychological

Tegenvaller. Film brengt het plot rond een psychopaat met 23 persoonlijkheden (of zelfs echt verschillende personen) in één lichaam, waaronder goede en kwade als heel ingenieus, maar het voelt eigenlijk al snel wat gemakzuchtig en lui. Het wordt maar matig uitgewerkt, net als vele andere zaken. Misschien is het sociale kritiek dat de twee meiden die wel heel makkelijk roepen dat je moet vechten en denken dat je met een karatecursus alles aankan vervolgens wel heel makkelijk uit beeld verdwijnen, maar het deed de spanning geen goed. Flashbacks waarin het levens verhaal van 3e ontvoerde verklaart waarom zij andere keuzes maakt is redelijk, maar krijgt te weinig ruimte. Het wachten op wel/niet 24e persoonlijkheid 'het beest' werd mij te bovennatuurlijk. Mijn zoon vond 'm erg leuk. 2.5*

https://www.heavenofhorror.com/wp-content/uploads/2017/01/Split-2017-horror-movie-review-M-Night-Shyamalan-James-McAvoy-1280x640.jpg

Splinters

• 2626 berichten
  • 1391 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

19 Voces (Film, 2020)

Waardering: 3*. Op het randje.

Puntentotaal: 38

Verder: wat moeten de vlamingen sinds gister niet van mij denken? Met m'n "pintentotaal".

20 Spiral: From the Book of Saw (Film, 2021)

Waardering: 3,5*

Puntentotaal: 40

robertinho

• 1514 berichten
  • 2944 stemmen

43. April Fool's Day (Film, 1986)

89 minuten

Ftv

Puntentotaal: 86

Dit vond ik niks. Paar leuke ideetjes, maar tjokvol vervelende personages, geen spanning, geen leuke humor. Lokatie, zo op dat eiland, had veel potentie, maar aan het einde zet je toch teleurgesteld de tv uit.

mezzanine

• 398 berichten
  • 2940 stemmen

23. Tetsuo (Film, 1989) - MovieMeter.nl

Totaal: 45 punten

Speelduur: 67 min

WTF! Ik had toch al drie films van Tsukamoto gezien, maar zijn meesterwerk is toch wel even next level. 67 minuten van complete waanzin, eigenlijk te veel om in één zit allemaal te bevatten. Wat een bombardement aan beeld en geluid, compleet overrompelend. Plot is volledig ondergeschikt aan sfeer, perfecte industrial soundtrack (wel fijn dat ik van deze muziek hou, anders is het lange zit), waar beelden van man die langzaam in metalen machine verandert naadloos op aansluiten. De abstracte beeldenstorm tussendoor vond ik misschien zelfs nog wel mooier. Het is wel heel veel, schreeuwerig, irritant, vies, shockerend, stompzinnig en briljant tegelijk. Ik laat het nog paar dagen bezinken. Ik neig naar een 3.5, maar dat past deze film echt totaal niet, zo'n gemiddeld cijfer. Daarom toch voor durf, originaliteit, punkspirit en compromisloze visie 4*

https://lwlies.com/wp-content/uploads/2019/06/tetsuo-the-iron-man-1108x0-c-default.jpg

mezzanine

• 398 berichten
  • 2940 stemmen

24.Night of the Living Dead (Film, 1968) - MovieMeter.nl

Totaal: 47 punten

Speelduur: 96 min

Subgenre: zombies

De film waarmee het hele zombiegenre zo'n beetje werd uitgevonden. Ik dacht dat ie vooral beroemd was omdat het de eerste was, maar hij is ook echt heel goed, een lesje hoororfilmen. Opening is ijzersterk, binnen vijf minuten zitten we al vol in de actie en die houdt onmiddellijk aan. Pas na 25 minuten is er voor het eerst iets van dialoog waarin een en ander verklaart wordt. Show, don't tell. Dat doen ze vervolgens in het huis juist wel te veel, met radio en tv-uitzendingen die de zombieplaag uitleggen, maar wel leuk zijn om het ook in een sociale en historische context te plaatsen. Wel goed in huis: sterke personages, mooi verdeeld in een aantal archetypes, de getraumatiseerde, de bange, de aanvaller, de geïnfecteerde, het hulpje. Dynamiek in huis is top en ze kletsen niet te lang door, ook een mavo in veel horrorfilms. Laatste half uur is echt heel spannend en goed, spannende home invasion, ik geloof dat deze film heeft bedacht dat zombies juist zo langzaam bewegen. Einde is verrassend en plaatst alles nog eens in sociale context, zet je aan het denken over betekenis van deze film. 3.5*

https://musicboxtheatre.com/sites/default/files/styles/page_images/public/nightofthesilvingdead-stills19.jpg?itok=BssJzUP7

moviemike

• 1309 berichten
  • 5770 stemmen

39. Invasion of the Body Snatchers (1978)

115 minuten

FTV (1) = Puntentotaal: 63

Subgenre 65: Sci-Fi Horror

Afgevinkt : 1-3-6-7-8-9-11-12-19-22-23-25-27-28-32-37-38-40-41-42-43-49-52-54-56-57-58-60-63-64-65-66-68-69-76-77-80-84-85

Subgenre punten = 39

Sterbeoordeling : 5*

https://pbs.twimg.com/media/FRT91fKXEAAuTVk.jpg

Nog zo'n klassieker waar ik van kan blijven genieten. Persoonlijk vind ik deze versie beter dan het origineel uit 1956. Misschien wel wat verouderd maar dat typische jaren 70 sfeertje draagt bij tot de charme van deze film. Ook leuk om Kevin McCarthy, de hoofdrolspeler uit de originele film even te zien voorbijkomen en ook Robert Duvall heeft een piepkleine cameo, als een priester op een schommel.

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4892 stemmen

John Milton schreef:

Reeds in overweging uit de suggesties die eerder zijn gedaan:

-Turkey Horror <5.0 IMDb

-Nunsploitation Horror

-Nazisploitation Horror

-(S)exploitation Horror

-remake horror

-prequel – sequel horror

-road movie horror ?

Ik had een suggestie. Maar ik zie nu dat die er al tussen staat n.l. Turkey Joepie

mezzanine

• 398 berichten
  • 2940 stemmen

25. Videodrome (Film, 1983) - MovieMeter.nl

Totaal: 49 punten

Speelduur: 87 min

Subgenre: bodyhorror

26. Infinity Pool (Film, 2023) - MovieMeter.nl

Totaal: 51 punten

Speelduur: 117 min

Subgenre: psychological

Cronenberg avond, vader vs. zoon. Twee topfilms, vind het lastig een winnaar aan te wijzen.

Videodrome is een visionaire film, bizar hoe actueel de thema's in de film zouden gaan worden en nog altijd zijn. Cronenberg lijkt vaak meer bezig met goede ideeën verzamelen, zowel filmische alswel meer thematische/filosofische, dan dat zijn films helemaal kloppend moeten zijn of dat het verhaal nog helemaal te volgen is. Daardoor vind ik zijn films altijd interessant, maar niet altijd top. In Exitenz en Crimes of the future vond het te veel los zand worden, in videodrome werkt het veel beter, al kan ik ook hier niet alles begrijpen, ik bleef wel goed in het verhaal zitten. Bonuspunten voor prachtige debby Harry.

https://media2.metrotimes.com/metrotimes/imager/u/original/23542243/screen_shot_2020-01-07_at_9.39.28_am.png?_gl=1*1isxqs5*_ga*MTM2NTE1MTE4My4xNjk3NzQ4MjU5*_ga_VMXN2ME67M*MTY5Nzc0ODI1OS4xLjEuMTY5Nzc0ODI3MS4wLjAuMA..

Infinity pool vond ik eerste helft wat lastig, maar greep mij uiteindelijk wel. De film voelde voor mij niet echt fris aan. Met white lotus, old en Tiempo Compartido de afgelopen jaren iets te veel films gezien die zich in resort afspelen, met triangle of sadness, the menu en opnieuw white lotus is de sociale kritiek op rijken die zich van wereld niks aantrekken, alles afkopen en moreel failliet zijn ook al meerdere keren behandeld. Wat moet Cronenberg daar nog aan toevoegen? Inhoudelijk niet zoveel, het is hetzelfde van gemakkelijke riedeltje over de elite, al werpt hij leuke vragen op rond klonen, identiteit en verantwoordelijkheid.

Wat hij wel kan doen is een veel mooiere en spannender film maken dan al het bovenstaande, door de hele film te drenken in zijn prachtige beelden, soundscapes, perverse hallucinaties en horrorelementen. De film duikt steeds dieper in deze trip, met risico mensen te verliezen, maar laat ik nou juist heel blij worden van dit soort art farty films. Bonuspunten voor Mia Goth.

https://jonnynumb.files.wordpress.com/2023/03/infinity-pool-red.width-800.jpg

Gelijkspel, volgend jaar tweede ronde. Moet Antiviral nog zien en van Cronenberg nog genoeg.

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

91 A Nightmare on Elm Street (Film, 1984)

RW 1 punt

Puntentotaal : 184 + 1 = 185

Subgenre : /

Subgenre klassement : 63 punten

waardering : 3*

Opnieuw bekeken omdat ik de andere delen ook wil zien. Heel raar, de meeste vervolgen nog nooit gezien. Deze klassieker krijgt een zesje.

92 A Nightmare on Elm Street Part 2: Freddy's Revenge (Film, 1985)

FTV 2 punten

Puntentotaal : 185 + 2 = 187

waardering : 2,5*

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BZjBmNWNiN2ItYzM0ZC00MWQyLWFmZjctMmZkNTVhMjE1ZjFhXkEyXkFqcGdeQXVyMTQxNzMzNDI@._V1_FMjpg_UX1000_.jpg

Een matige film gezien de belachelijke uitwerking rond het kenmerkend gegeven van Freddy die normaal gezien alleen in je slaap kan doden. In deze film is dit dus niet aan de orde. Weinig ophefmakende kills, wel een paar leuke absurde scènes gecombineerd met wat gore momenten. De scène tijdens het verjaardagsfeestje van Lisa ( Kim Myers ) is over the top en niet passend in het geheel van het concept rond Freddy. 5/10

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

79. Zaat (Film, 1971)

100 minuten

FTV (2) : Totaal aantal punten = 158

Subgenres: 51. Mad Scientist Horror (Voltooide subgenres 1-37, 39-58, 60-63, 66-78, 80-83, 85)

Themaklassement: 79 punten

Eigen rating: 1.0*

https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/17000/17528.jpg?cb=1515269121

Zaad.

John Milton

• 24226 berichten
  • 13392 stemmen

Je zag het gemiddelde en dacht: DIE is voor Woland

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

Dat, en de omschrijving: " Een gekke wetenschapper, tevens een ex-Nazi, ontwikkelt een serum waarmee hij zichzelf in een soort amfibie kan veranderen. Hij wil bovendien wraak nemen op de mensen die hem al heel zijn carrière bespotten en in de gedaante van het monster zoekt hij een mooie vruchtbare vrouw om zich mee voort te planten."

Dat kan niet misgaan, dacht ik

mezzanine

• 398 berichten
  • 2940 stemmen

27. The Wolf of Snow Hollow (Film, 2020) - MovieMeter.nl

Totaal: 53 punten

Speelduur: 83 min

Subgenre: werewolf

Even een niet te zwaar filmpje tussendoor. Weinig van verwacht en misschien dat ie daarom toch wel beviel. Ken Jim Cummings niet, maar speelt hoofdrol en heeft film geregisseerd. Speelt een zwaar overspannen politieagent, die burn out nabij is, omdat hij naast zijn eigen meetings bij anonieme alcoholisten, een vader heeft die maar niet wil toegeven dat hij te oud wordt voor politiewerk en een tienerdochter met bijkomende issues, nu moet hij ook nog eens achter een weerwolf aan die het dorp terroriseert. Beetje gekke mix van komedie, drama en horror, die wonderwel toch wel werkt. Soms wat flauw, maar nogmaals, lekker tussendoortje. 3*

https://shacknews-ugc.s3.us-east-2.amazonaws.com/user/171758/article-inline/2020-11/Wolf-Snow-Hollow-attack.jpg?versionId=neKuXH2vfyMY2Ie2S3CDHKD2DJbq50hy

John Milton

• 24226 berichten
  • 13392 stemmen

Nee dat snap ik. Jammer dat het geen inteelt-amfibie is, maar verder is het plaatje compleet

John Milton

• 24226 berichten
  • 13392 stemmen

134. Syk Pike (2022)

97 Minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 268

Subgenre Themaklassement: Voltooid - 85 punten.

https://image.tmdb.org/t/p/w780/goFtRUSMgzl0OXj1Lt8xMV2EuBv.jpg

Ik weet niet hoeveel minuten de film bezig was toen ik aan Ruben Östlund moest denken, maar het zal niet veel geweest zijn. Een komedie vond ik dit zeker niet, eerder een bijtend commentaar op narcisme. Het woord komt in zowat alle berichten naar voren, maar dat is met reden: je kunt er bij dit stel niet omheen. Eerder een wat absurd psychologisch drama dan een horror komedie, wat mij betreft. Al vond ik wat Signe zich aandoet om weer in de schijnwerpers te staan absoluut horrific.

3,2*

Tanguy

• 455 berichten
  • 2054 stemmen

63. https://www.moviemeter.nl/film/2622]Bride of Frankenstein (Film, 1935)

75 minuten

FTV: 2 punten

Totaal: 126

Subgenre: 79 - Universal Horror (Universal Studios)

Themaklassement: 60/85

Rating: 4,5*

Ook deze Frankenstein film beviel mij erg goed. Misschien een heel klein beetje minder dan zijn voorganger, mede omdat deze mijns inziens iets meer opvulling bevat. Desondanks heb ik hier erg van genoten. Het verhaal is goed, het monster erg sympathiek en het einde is dan ook best droevig.

[url=https://imgbb.com/[/url]

Thema’s afgevinkt: 1, 2, 4, 6, 7, 8, 9, 11-18, 20, 21, 22, 23, 26, 27, 28, 31, 33, 34, 35, 36, 38, 39, 42-52, 54, 55, 56, 58, 59, 60, 63, 64, 65, 66, 69, 72, 73, 74, 75, 77, 78, 79, 80, 85

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

93 Night Shadows (Film, 1984)

FTV 2 punten

Puntentotaal : 187 + 2 = 189

waardering : 3,75*

https://images.kinorium.com/movie/shot/80741/h280_828621.jpg?21457795400

Prima opgebouwd horrorverhaal dat op een bepaald moment iets weg heeft van een zombiefilm gezien de infecties, de handelingen en de make-up. Het verhaal is van begin tot eind spannend want een paar belangrijke personages halen de eindcredits niet.

https://1.bp.blogspot.com/-6zT-Xm9NAvU/WeVWHYcY0zI/AAAAAAAA8yY/v1GsC-7jXN4ll-b0KRxgkYcJBpGRDNU9gCLcBGAs/s1600/20171013194254967.JPEG

Er zitten ook een paar bijzondere scènes in de film zoals de scène bij het bedrijf, de kinderen die de toiletten van de school onveilig maken, de scène bij het benzinestation en de rare sfeer bij het huis waar beide gasten kunnen overnachten. Goede vertolkingen zorgen nog voor een pluspunt. 7,5/10

John Milton

• 24226 berichten
  • 13392 stemmen

135. The Blackening (2022)

96 Minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 270

https://dx35vtwkllhj9.cloudfront.net/lionsgateus/the-blackening/images/regions/us/share.jpg

Ik verafschuw Scary Movie, maar de trailer en de goede reviews haalden me toch over om deze komedie te 'programmeren' voor de horrorchallenge, toen hij in april op de radar kwam.

En daar heb ik geen spijt van, want ook als white dude kon ik me hier prima mee vermaken. De film werkt beter als satire/komedie dan als horror, maar dit is allesbehalve parodie. Dit is een horrorkomedie over een groep African Americans die weer bij elkaar komen voor een reünie in een cabin in the woods, in wat ze zelf ook al bestempelen als Texas Chainsaw Massacre territory. En dat doordrenkt met 'what it means to be black' saus, met een slim geschreven script dat horror tropes en black culture vermengt. Tim Story's film weet precies wat hij doet, en als iets cliché is, dan wordt dat ook benoemd, en wat mij betreft werkt dat goed.

Smaakte mij prima! Maar check vooral de trailer, want deze is niet persé gemaakt voor kaaskoppen.

3,5*

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

35. Eye of the Cat (Film, 1969)

102 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 82 + 2 = 84

Thema: 79. Universal Horror (Universal Studios)

Themaklassement: 32 punten

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNDg3ZDk2NmYtYjdmNS00M2YyLThkNWUtNTM2M2NiM2M1NmE0XkEyXkFqcGdeQXVyMTE4MDg3NTIz._V1_.jpg

Film met een heel interessant concept: een jonge man die wel brood ziet om de nalatenschap van zijn zieke tante in de nabije toekomst op te strijken. Hij heeft echter een probleem en dat is een panische angst voor katten. En dat zijn nu net de beestjes die de tante als huisdieren bij hopen heeft. Jammer genoeg wordt dit aspect maar weinig uitgespeeld en wordt de rest van de film gevuld met ronduit vervelende karakters: de tante met de twee kinderen van haar zus of broer die haar enige erfgenamen zijn en dan nog het vriendinnetje van de oudste broer. Er wordt zo een beetje een mysterie gemaakt van wie speelt nu welke rol. Is de jongere broer helemaal niet geïnteresseerd in de nalatenschap hoewel hij het huis en zijn tante onderhoudt terwijl de oudste vooral geld ging verbrassen maar uiteindelijk toch het favorietje van de tante bleef. En het vriendinnetje wat is haar werkelijke doel. Al dat geflikflooi en gedol is vermoeiend na de tijd zeker als de katten gedurende lange tijd uit beeld blijven. Eigenlijk zijn dat de enige goede scènes waarbij de katten dreigend zijn. De film heeft wel enkele verrassingen maar dat maakt het er niet echt beter op. De wraakactie van de katten (als je het dat al kunt noemen) is nogal tam en het einde vond ik erg onbevredigend. De oudste broer Wylie gespeeld door Michael Sarrazin was echt een creepy ventje met die smile tot achter zijn oren.

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4892 stemmen

62. Deadstream (2022)

87 minuten

FTV (2) : Totaal aantal punten = 137

Subgenre: 45. Haunted House (Voltooide subgenres 1 t/m 46 + 51 + 52 + 57 + 60 + 63 + 65 + 67 + 69 + 76 + 77 + 83)

Themaklassement: 57 punten

Eigen rating: 3*

https://moviesandmania.com/wp-content/uploads/2022/03/deadstream-movie-film-comedy-horror-2022-review-reviews.jpg

Dit was helemaal niet zo slecht. Ok, het was allemaal een beetje overdreven. Overduidelijk dat dit een parodie was over YouTubers die naar aandacht snakken en horrorfilms. En ja, die Shawn was soms irritant met zijn vrouwelijk gekrijs En die laatste creaturen zagen er vreselijk nep uit. Maar Mildred vond ik uitermate geslaagd (deed me terugdenken aan "The Evil Dead"). En er was soms wel echt dat gevoel van angst en dreiging. Al bij al, een genietbare film.

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

51: Dreamcatcher (Film, 2003)

Speelduur: 134

FTV: 2 punten

Puntentotaal: 102

Subgenre: 65 - Scifi horror

Themaklassement: 51 (afgevinkt - 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 11, 12, 14, 15, 16, 18, 20, 21, 23, 25, 27, 28, 29, 31, 34, 36, 37, 38, 39, 40, 43, 47, 48, 50, 52, 56, 57, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 69, 71, 73, 75, 76, 77, 80, 81, 82 en 83)

Review: Tsja, wat zal ik zeggen, wederom leuke setting in de bush en de snow, maar verder 13 in een dozijn, Wel lachen om die gozer van "my name is earl" in een andere rol te zien. Alhoewel ik hem ook al in de kinderfilm voorbij heb zien komen van de zingende eekhoorntjes, schijnt oorspronkelijk een verdienstelijk skateboarder geweest te zijn in de goede, oude tijd... Vrouwtje ligt al op bed, uitgerust zijn voor het weekendje weg, kijken of ik er nog een film tegenaan kan douwen! Lange zit voor zo'n gemiddelde film ook trouwens...

https://i.postimg.cc/DZmvc3nP/Dreamcatcher-2003.jpg

Waardering: 2,5

John Milton

• 24226 berichten
  • 13392 stemmen

136. Folklore (TV Mini Series 2018–2021)

60 Minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 272

Folklore - A Mother's Love (Indonesia) (2018) - 51 minuten

https://images.mubicdn.net/images/film/217572/cache-377069-1553922147/image-w1280.jpg

Folklore is een anthology horrorserie die op 7 oktober 2018 in première ging op HBO Azië. Het eerste seizoen bestaat uit zes afleveringen, en bevat verhalen gebaseerd op Aziatisch bijgeloof en nationale folkloristische mythes. Elke aflevering wordt geregisseerd door een regisseur uit een ander land.

De eerste aflevering uit Indonesië is van Joko Anwar, die hier geen onbekende zou mogen zijn. Anders wellicht Pintu Terlarang (2009) eens checken of het wat is voor de watchlist!

Een alleenstaande moeder en haar jonge zoon ontdekken een groep vuile en ondervoede kinderen op de zolder van een herenhuis. Door ze te redden en terug te brengen naar hun families, heeft ze onbewust deze kinderen weggerukt bij hun adoptiemoeder - Wewe Gombel - en moet nu oppassen voor haar bloeddorstige wraak.

3,2*

+

Sleepwalker (2022) - 9 minuten

https://i.ytimg.com/vi/tbmqlvsI6GQ/maxresdefault.jpg

De poging van een echtgenoot om te voorkomen dat zijn slaapwandelende vrouw zichzelf verwondt, loopt uit op chaos als hij ontdekt dat ze mogelijk in de greep is van mind control.

Met name de slaapwandelscènes grepen mij wel.

3,1*

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.