ad

Geregisseerd door: John 'Bud' Cardos

Met onder meer: Wings Hauser, Jody Medford en Bo Hopkins

Releasedatum: 1 augustus 1984

Over Night Shadows

"Mankind's Deadliest Threat Will Not Come From The Skies."

Josh Cameron en zijn broer worden tijdens hun vakantie op het platteland lastig gevallen door een troep geheimzinnige vechters. Op zoek naar hulp komen zij terecht in het grimmige stadje Goodland. De huizen zijn er hermetisch afgesloten, de winkels ontoegankelijk en er hangt een onheilspellende sfeer. Dan vinden Josh en zijn broer een lijk, maar als zij korte tijd later met de sheriff terugkeren is er niets meer te zien.

imageimageimageimage

avatar van brucecampbell

brucecampbell

Leuke B-film uit de jaren '80.

avatar van dirkie013

dirkie013

heb deze vanavond gekeken naar deze film en vond het spannend tot het einde.ik zat herhaaldelijk op puntje van mijn stoel .Ik geef een 3.5.

avatar van bladonis

bladonis

Een nog piepjonge Wings Hauser, kicken!!

Leuke 80s B-monsterfilm. Interessante karakters, goede mix van Redneck-sploitation, toxic waste en mutant/zombie genres! Suspense zit goed in mekaar, het blijft spannend tot aan het einde. De ontknoping is verrassend verrassend en is goed uitgewerkt.

Al met al een heerlijke popcorn 'n beer scareflick voor de zaterdag-nacht!

avatar van FatMike

FatMike

• 1976 stemmen

Hee Bladonis, eindelijk ben ik het weer eens een keertje met je eens!!

Al moet ik wel zeggen dat de laatste 25 minuten de film naar een goeie

3 en een halve ster trekken. Het 1e uur is nog redelijk taai.

Er gebeurt te weing en het allemaal een beetje te serieus.

De ontknoping is heel erg tof! Vanaf dat er een klein jochie onder de pleedeurtjes wordt meegesleurd door de mutantjes,

wordt alles ineens erg leuk!!!

Een fijne warme hamburger 'n cola tic flick voor welke nacht dan ook!

avatar van bladonis

bladonis

Ja, FatMike, dan ben ik het voor de verandering ook maar n x met jou eens. Die eerste 50 of zo minuten zijn redelijk taai om uit te zitten -maar kom óp nou, Wings Hauser man!!

Het stuk van Wing's broertje en wat er precies met hem was gebeurd wordt ook een beetje lang aangehouden, en de ontknoping daarvan was wat anticlimactisch, had wat meer aandacht verdiend.

Maar al met al heb ik me prima vermaakt! En jouw hamburgers 'n colaatjes tic smaken altíjd prima, maar t beste met een lekkere Wings Hauser scareflick!! Wings Hauser man, kom óp nou!

avatar van Thorak

Thorak

Als twee broers samen op vakantie gaan naar een klein plaatje in het zuiden van de VS raakt een van de broers zoek. De andere broer doet er alles aan om zijn broer terug te vinden.

Laat maar, ik heb verkeerd gelezen

avatar van stephan73

stephan73

Ik snap niet wat je bedoelt. Er staat in het plot dat één van de broers zoek raakt en niet dat hij ziek wordt!

avatar van Thorak

Thorak

Oops never mind... lees foutje van mij

Ik zat vlak daarvoor een plot omschrijving over een ziekte te lezen, vandaar dat ''zoek'' dan snel als ''ziek'' leest....

avatar van ezra1971

ezra1971

Samen met "Without Warning" en "The Being" mijn favoriete b film uit de jaren tachtig. Prachtige rollen en een voorspelbaar, maar enorm grappig verhaal.

avatar van FillumGek

FillumGek

Onaangenaam verrast was ik toen ik dacht dat ik Mutant had gekocht, maar het deze bleek te zijn. Gelukkig klinkt ook dit plot niet onaardig. Helaas is de uitwerking niet bijzonder.

De film begint desondanks aardig goed met agressieve rednecks die de twee broers lastig vallen. De onvriendelijke sfeer in het stadje is goed te proeven, zeker als de sheriff ook nogal laks oogt. Hoofdrolspeler Hauser acteert naar behoren en ook zijn tegenspeelster is het aanzien waard. Waaraan de film dan tekort schiet zijn de dingen die de jaren '80 horrors vaak zo leuk maken; grote bakken gore, cheesyness en onzin.

Geen foute personages, slechte oneliners of over de top gore. Er is vrijwel geen gore zelfs, alleen wat gele drap wat uit de zombies druipt. Er vallen bijvoorbeeld wat mensen in een put met chemical waste, maar er wordt helemaal niks getoond. De make-up van de zombies stelt teleur en ze maken ook nog eens het geluid van een Godzilla die moet bevallen van een drieling. Een aantal memorabele deaths had dit filmpje niet misstaan, en was nodig geweest om boven de middelmaat uit te komen. Het duurt ook allemaal net iets te lang.

avatar van 606

Leuk interessant feitje over de eerste regisseur.

Mutant (film) - Wikipedia - en.m.wikipedia.org