Goodbye Lover (1998)

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Roland Joffé
met Patricia Arquette, Dermot Mulroney en Mary-Louise Parker

Sandra is niet het lieve, braaf katholieke vrouwtje dat ze op het eerste gezicht lijkt te zijn. Onder haar schijnbaar nette uiterlijk gaat er een sexy verleidster schuil die seks gebruikt als ultiem middel om te krijgen wat ze maar wil. Nu heeft ze wel een heel extreme wens: ze wil dat haar minnaar Ben haar echtgenoot Jake om het leven brengt zodat ze samen de verzekeringspremie van twee miljoen dollar kunnen opstrijken. Er is één groot probleem: Ben is de broer van Jake. Ben heeft het al moeilijk met het besef dat hij volledig in de ban is van Sandra. Hij weigert om ook nog deel uit te maken van haar moorddadige plannen.

avatar van Redlop
Gaat nergens over maar leuk amusement. Dat vooral vanwege Patricia Arquette die heerlijk speelt.
Ook Parker en Don Johnson spelen goed.
Minder plezierig is de aanwezigheid van Ellen Degeneres. Haar rol en interpretatie ervan moet weer zo nodig leuk zijn tegen beter weten in.

O ja...voor degene die de film helemaal afkijken...na de aftiteling komt nog een stukje. Lekkere muziek ook.

avatar van Redlop
Ik heb een gulle bui. Doe er een halve * bij.

avatar van bisse
bagger

Leuke film al gaat het verhaal nergens over. Jammer dat Johnson maar even meespeelt, hij speelt namelijk zo lekker arrogant.

Moviestar
Aardige film die blijft steken op een "lekker wegkijk filmpje". Leuke quotes.

avatar van MarkFish
Best veel leuke vertolkingen, vooral van Parker en Johnson. Grappig verhaaltje, maar de echte spanning ontbreekt toch. De manier waarop alles verteld is, met een knipoog, maakt het wel een redelijk goede film. Je moet het allemaal niet te serieus nemen.

Hankieh
Ontzettend slechte film, niet eens afgekeken 1.5*.

Deze productie doet sterk denken aan 'Wild Things' van John McNaughton uit hetzelfde jaar. Ondanks de intriges en bizarre verwikkelingen, mist de film (op een of andere manier) bezieling, komt ie wat lusteloos over. Wel heeft deze thriller, over macht, seks en geld, met amorele personages en "femmes fatales", een duistere sfeer, is boosaardig en heeft zwarte, ironische humor. Alles bijelkaar toch onderhoudend.

avatar van dutchtuga
Een beetje makkelijk allemaal maar wel sfeervol en Don Johnson in een leuke rol. Degeneres hadden ze beter kunnen schrappen.