The Wolf of Snow Hollow (2020)

Horror / Thriller

geregisseerd door Jim Cummings
met Jim Cummings, Riki Lindhome en Robert Forster

Een bergstadje is in de ban van een reeks lichamen die steeds na volle maan gevonden wordt. Hierdoor wordt er meteen in het bestaan van weerwolven geloofd. De agent John Marshall veegt deze theorie volledig van tafel en denkt aan een seriemoordenaar. Het gebrek aan een goede nachtrust, de opvoeding van zijn tienerdochter en de zorg voor zijn vader doen hem echter twijfelen aan de zaak.

• vanaf vrijdag 4 december te koop op dvd en blu-ray

avatar van joolstein
Dit viel voor mij toch wel tegen! De film is nog aardig eigenzinnig maar verlies hoe meer je naar einde gaat zijn kracht. Het kleine bergstadje Snow Hollow bevindt zich in de kille greep van terreur, na een reeks aanslagen en brute moorden. Is de moordenaar, een man of een monster? Isolatie, een kleine gemeenschap en sneeuw doen het altijd wel goed in een horror, pluspunten voordat! Maar dat gezegd hebbende, dit is een komedie! Alhoewel de humor van het betere soort! Een verhaal met veel punchlines en interacties tussen personen. En waar de humor, de horrorelementen van de film ondermijnt. De film is vooral Jim Cummings want hij doet het drievoudige als schrijver, regisseur en hoofrolspeler. En hoe meer je officier John Marshall ziet hoe meer zijn personage begin te irriteren. Oké hij heeft het moeilijk als herstellende alcoholist die worstelt om een ​​tienerdochter groot te brengen terwijl hij kampt met een boze ex-vrouw en voor zijn zieke vader zorgt. Maar om een hele film naar een steeds harder schreeuwende agent te moeten kijken? En dan is er nog de keuze om verschillende scenes door elkaar (voor en terug op hetzelfde moment) te laten lopen. Het verpestte een beetje de spannende momenten. Deze film is dan ook veel meer een komische thriller die bang is om zijn handen vuil te maken aan geweld en bloedvergieten Verder plezier hangt waarschijnlijk af van hoe ontvankelijk je bent voor Cummings en zijn 'eigenaardige, karaktergestuurde whodunit. Laat ik het doordat dit de laatste film is waar acteur Robert Forster (RIP) in meespeelde voorzichtig naar boven afronden!

avatar van Glacius
Wat een gezever in deze film. Irritante hoofdrolspeler die alleen maar in het rondte schreeuwt. Jammer.

avatar van knusse stoel
Glacius schreef:

Jammer dat dit de laatste film was voor Robert Forster, "de vader" in de film van deze schreeuwlelijk.
Inderdaad is deze nieuwe sheriff geen aanwinst voor Snow Hollow en ook geen goede leider van de ploeg hulp sheriffs. Geen kalme en doordachte persoon die zo iemand eigenlijk wel hoort te zijn en ook niet iemand die zich gemakkelijk in de ander kan verplaatsen. Vervelend dat deze John Marshall wel de finale indruk is als je de film hebt gezien. Opzich een prima verhaal en mooie locatie(s), ook het inelkaar vloeien van de beginbeelden was prachtig.
Niet dat je de film over moet slaan als je van horror houdt maar de opmerking van Glacius en joolstein snijdt hout en is duidelijk iets waar regisseur Jim Cummings rekening mee had moeten houden dat er veel kijkers zullen zijn die zich hier aan ergeren. Dus hij had de personage aan kunnen passen, Johnn is gewoon een heethoofd die weinig kan hebben van zijn omgeving en daar moeten wij het helaas mee doen. In de werkelijkheid lopen we met een boog om zo iemand heen.
Het acteerwerk kan er mee door, het verhaal is leuk in elkaar gezet en de keren dat we de weerwolf zien maken ook voldoende indruk. De ontknoping? Dat verklappen we niet!
Een ruime 6!

Robert Forster:(o.a.) Jackie Brown (1997) IMDb (7,5 / 311366)
Olympus Has Fallen (2013) IMDb (6,5 / 253904)
Mulholland Dr. (2001) IMDb (8,0 / 315649)

avatar van schumacher
Niet mijn ding.
Bepaalde acteurs vond ik maar niks.

avatar van Glacius
Ik had sterk het gevoel Jim Cummings hier een 'Coen Brothers' probeert te "pullen". Het heeft geen eigenheid en komt daardoor ontiegelijk geforceerd over.

Merkwaardig filmpje, absoluut niet goed, maar ook wel op een bepaalde manier intrigerend, omdat je het gevoel hebt dat het met opzet zo overdreven is. Een soort horrorkomedie die beter had kunnen werken als de makers zichzelf wat serieuzer hadden genomen. Vreselijk, onprofessioneel ogen acteerwerk van regisseur/acteur Cummings, zo dik als hij hier zijn rol aanzet zie je het gelukkig zelden. Op zeker het grootste minpunt van deze halfslachtige poging om iets goed te maken, dit krakkemikkige acteerwerk, je zit vaak met plaatsvervangende schaamte te kijken naar de soms idiote dialogen. De (bijna?) laatste rol van de fijne karakteracteur Forster(Jackie Brown), die tijdens de aftiteling nog kort word gememoreerd, maar de man had dan absoluut een beter afscheid verdiend.

avatar van Gi-Force
Een goede film. De hoofdrolspeler zit in een onjuiste functie: het is te stressvol naast alle perikelen om zijn werk heen. De alcohol helpt daar ook niet echt, integendeel. Maar wel laat de film zo zien dat er ook maar gewone mensen bij de politie werken. Ik heb er met plezier naar gekeken.
Eigenlijk een 6,5 / 10.

Waarschijnlijk de slechtste weerwolvenfilm ooit gemaakt. Als je dit vergelijkt met bijvoorbeeld 'An American Werewolf in London', nog altijd DE klassieker in het genre als je het mij vraagt...

avatar van Master Blaster
Film is wel oke al vond ik het wel steeds meer op een komedie lijken