Possessed (2000)

Horror / Drama

geregisseerd door Steven E. de Souza
met Timothy Dalton, Christopher Plummer en Henry Czerny

Father William Bowden ziet gevaarlijke bovenmenselijke krachten bij de jonge Robbie en besluit een duivelsuitdrijving aan te vragen. Als onverklaarbare en angstige momenten elkaar in rap tempo afwisselen wil hij niet meer wachten op kerkelijke goedkeuring en besluit door te zetten. Hij zal niet alleen tegen de demonische geest maar ook tegen zijn eigen verleden moeten vechten.

BS
ik heb de trailer van deze film ergens gezien en dacht oke,leuk.Toen kwam ik hem op video tegen en heb hem gekocht.Moet zeggen dat het een goede film is.
Het is naar het verhaal van de enige duivelsuitdrijving die door de kerk is toegegeven.Toch leuk om te weten.
De uitwerking en sfeer hebben daarom ook veel weg van the exorsist maar de spanning wordt meer verdeeld.Je moet een beetje van zo'n films houden,maar ik vind het een zeer geslaagd exemplaar.De jongen speelt best goed en Dalton doet ook zijn best. 4 sterren

avatar van kungfuzombie
Dit is de exorcist maar dan met matige acteurs en veel minder intens.

avatar van davidov
he let op je woorden he! timothy dalton is alles behalve een matige acteur, hij is alleen geen hollywood acteur maar een shakespear/toneel acteur, en in dat wereldje is hij wel ontzettend bekend

avatar van kungfuzombie
Mensen die aan zo'n film meewerken vindt ik matig

avatar van Rujar
wat een ongeloofelijk 'exorcist rip-off'

De titel en het verhaaltje hierboven deed me dat al vermoeden..

avatar van 606
rip- off zeker maar wel vrij aardig.

timothy doet het aardig.

3 sterren

avatar van Boeikens
Matige Ripp-Off.

Redelijk geacteerd, matige sfeer maar totaal geen spanning en veel te traag.

avatar van GuidO96
Ongeacht dat het een Rip-Off is, vind ik Dalton hier interessanter persoon dan de priester in The Exorcist. Tuurlijk blijft de exorcist beter, maar ook deze film is zeker niet slecht. Het bezetene jongetje speelt aardig en er hangt een heerlijke grauwe sfeer in de film.