Sweeney Todd (2006)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door Dave Moore
met Ray Winstone, Paul Currier en Essie Davis

Sweeney Todd is anno 1765 een gerespecteerd man in Londen. Behalve het geven van knip- en scheerbeurten hecht hij wonden, haalt kogels uit ledematen, pleegt abortussen en verwijdert nierstenen. Wat niemand weet is dat lang niet al zijn klanten die zijn kapperszaak binnenkomen, deze ook weer verlaten. Athans, levend. Wanneer hij zijn daden opbiecht aan een vrouw waar hij veel om geeft, Mrs Lovett, besluiten ze er een handeltje van te maken. Mrs Lovett krijgt het vlees van de slachtoffers, zodat zij het vlees in haar taarten kan verwerken. Kan Sweeney zijn dekmantel in stand houden terwijl er steeds meer mensen vermist raken?

Een bekend verhaal zo blijkt. Er zijn musicals van en in 2006 komt Sam Mendes met een versie.
Het verhaal is wel aardig, vooral in combinatie met de tijd waarin het zich afspeelt: de 18e eeuw. Winstone zet een uitstekende rol neer als de 'demon barber' en de decors zijn, gezien het een tv productie is, prima.
Wel jammer dat de toon wel erg serieus is en er geen ruimte is voor wat humor.

Grappig verhaal. Nu kijken of het een leuke film is.

avatar van AardeWerk
Een sfeervolle verfilming van dit klassieke verhaal. Net als de meeste BBC TV films prima geacteerd, en verder sober qua decors etc. Een goede 3,5*

Kaffeefiltjer
Het is Tim Burton die zich met een film bezighoudt,
met Johny Depp en Saha Baron 'Borat' Cohen.

avatar van AmazingPP
Ik heb de musical gezien met Simone Kleinsma en Ernst Daniel-Smit in de hoofdrollen en daarvan heb ik enorm genoten. Daarom was ik benieuwd naar deze film. Er had hier en daar wel wat zwarte humor mogen doorschemeren, dat ontbreekt helaas in de film. De film is echter (zeker voor een tv-productie) mooi afgewerkt, met prachtige Middeleeuwse decors en het acteerwerk is prima in orde. Al met al heb ik me prima vermaakt deze middag dat ik dit stukje schrijf en geef daarom de film 3,5 *!

Wel een aardige film, toch vond ik hem niet echt spannend, ondanks dat hij voor 16 jaar en ouder is.

Van mij krijgt de film 3 sterren.

Vandernagel
Een solide en sobere BBC versie met goede prestaties van verscheidene bekendere acteurs en minder bekendere acteurs.

3,5 sterren

avatar van Jan met de pet
Aardige film niet meer en niet minder, hadden ze meer van kunnen maken. 2,5

avatar van Legan
Een uitstekende versie van Sweeney Todd. Hoewel inderdaad geen ruimte voor humor, vindt ik dat juist een pluspunt. Het onderscheidt zich hierdoor van de andere versies. Hetzelfde geldt voor de laatste versie, de 'musical' met Johnny Depp. Eenvoudige doch effectieve decors en goed geacteerd.

3.5 *

dag mensen, ik vond de muziek aan de opening van de film nogal mooi, heeft iemand enig idee van wie deze muziek is. ik heb al rondgezocht op andere websites maar helaas niets kunnen vinden.

ik denk dat het een mannelijke sopraan is...

Wat een saai verhaal zeg. Geen diepgang, erg eenvoudig filmpje.

Dit is natuurlijk niet de film met Johnny Depp, maar ik was er wel benieuwd naar, omdat ik het verhaal van Sweeney Todd niet kende.
Deze film viel me best mee, goed verhaal, goed geacteerd.
Een typische Engelse misdaadfilm, die zich afspeelt in het grauwe Londen van de 18de eeuw.
Geen echte topfilm, maar toch een aardige film om een avondje aan te spenderen.

avatar van thaliosss
ik vond het geen goede film ik had hoge verwachtingen, omdat johnny Depp er in speelt.
de liedjes alleen al irriteerde me ontzettend. er zat ook totaal geen diepgang in.
hij was ook absoluut niet spannend. die mrs. lovett vind ik ook heel irritant

Johnny Depp speelt hier niet in....

Je bedoelt deze film:

avatar van Madecineman
Madecineman (moderator)
Stem verwijderd, PM naar user gestuurd.

Jane_Doe schreef:

Van mij krijgt de film 3 sterren.

Het wil toch niet zeggen dat de film spannend moet zijn als hij voor 16 jaar en ouder is. Er kwam gewoon veel bloed in...

avatar van kaztor
Ik ben, zoals u ziet, een zeer grote fan van Tim Burton's verfilming, maar dit doet er zeker niet veel voor onder. De sfeer van London uit die tijd voel ik erg goed aan, Ray Winstone zet een indrukwekkende Todd neer en ook het verhaal keek erg lekker weg. Daarnaast was het ook best luguber en bloederig. Het einde zag ik eigenlijk al wel aankomen, maar was toch erg goed gedaan. Nee, deze staat erg goed naast m'n indrukwekkend verpakte Limited Edition van Tim Burton's film!

avatar van weerwolf79
Ik vind deze film beter dan de versie met Depp, daarin word mij te veel gezongen

avatar van Ayres
Ik zat te wachten op even lied, maar niks:( Het verhaal is ook heel anders als die van Tim burton. Toch wel leuk.