menu

Film / Cast en crew / Charles Laughton

zoeken in:
kappeuter (crew)

(afbeelding)

Geweldig acteur!

Heb dit weekend erg genoten van zijn rol in Hobson's Choice. Daarin is hij weer meesterlijk.
Ik heb nog geen slechte rol van m gezien.
Witness for the Prosecution; erg goeie film en erg komische rol weer van Laughton. Hitchcock's Jamaica Inn vind ik ondergewaardeerd. En, het wordt voorspelbaar, daarin vond ik m ook geweldig goed.

Nog meer Laughton tips?

Regisseurspagina Laughton:
Charles Laughton
(Hij regisseerde 1 film; The Night of the Hunter)

Van de 6 films die gezien ik heb waarin Charles Laughton speelt, is Witness for the Prosecution wel de meest memorabele.

In Captain Kidd van 1945 vond ik hem wat minder en dat zelfde geldt voor een later vervolg met Abbott & Costello genaamd: (oh, wat een orginialiteit) Abbott and Costello Meet Captain Kidd uit 1952.

Ruggles of Red Gap is een vroege film van Laughton uit 1935 met daarin Mary Boland en Charles Ruggles. Een vermakelijk filmpje, waarin Laughton, een nette Britse butler, tijdens een spelletje poker van eigenaar wisselt en in dienst komt van een ruwe Amerikaan uit het Wilde Westen.

Laughtons rol in Spartacus (1960) kan ik me niet meer zo voor de geest halen, maar wel die in Jamaica Inn (1939), waar hij een slechterik speelt, wat logischerwijs geen sympathieke, maar wel een goede rol oplevert.

FisherKing
Uitermate "onsympathieke" rol in Mutiny on the Bounty

kos
Ja, Mutiny on the Bounty vind ik zijn beste rol. Die is hem op het lijf geschreven.

Ah merci, Mutiny on the Bounty gaat hierbij op de wenslijst.

kappeuter (crew)
Bij mij ook!

Eigenlijk heb ik pas een film gezien waarin Laughton acteerde: Spartacus, maar ik was al meteen verrast door zijn acteertalent. Hij speelt in die film de rest van de cast met gemak naar huis. Geen gemakkelijk taak in een film waarin ook Kirk Douglas, Laurence Olivier, Peter Ustinov, Jean Simmons en Tony Curtis zitten.

Maar ik heb Laughton nog hoger staan als regisseur. Hij maakte maar een film, maar wel eentje die in mijn top 10 is beland. Erg jammer dat hij nooit een tweede film heeft geregisseert. Wellicht had hij nog wat meesterwerkjes weten te maken.

garlic senior
Gisteren Witness for the Prosecution gekeken, Laughton speelde echt heel goed naar mijn mening

garlic senior schreef:
Gisteren Witness for the Prosecution gekeken, Laughton speelde echt heel goed naar mijn mening

Ja, meesterlijk

Gast
geplaatst: vandaag om 18:23 uur

geplaatst: vandaag om 18:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.