Captain Kidd (1945)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Rowland V. Lee
met Charles Laughton, Randolph Scott en Barbara Britton

Het is 1699. Kapitein William Kidd was een berucht piraat, die de zee van Madagaskar onveilig maakte. Maar tegenwoordig begeeft hij zich onder de notabelen in Londen. Hij komt op audiëntie bij koning William III om voor te stellen, dat hij een escorte geeft door het hem zo bekende terrein, waarbij hij zijn verleden afschuift op de man die hij verslagen denkt te hebben.

Het verhaal stelt weinig voor, maar mede door Charles Laughton is deze film goed door te komen.

avatar van movie acteurs
Inderdaad. goede film met wel een mager plot. Maar het acteerwerk, decors en de aankleding is hier zeker niet slecht. Deze oude film krijgt van mij een 3,5. Laughton kan sowieso ook mooie rollen vertolken.

wat een rotfilm. verhaal is bagger. Laughton zet bovendien steeds weer dezelfde vertolking neer. dikke nek acteerprestatie, dat wel, maar altijd weer dezelfde vertolking, in iedere film met hem opnieuw.