• 10.999 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Rowland V. Lee

Met onder meer: Charles Laughton, Randolph Scott en Barbara Britton

Gesproken taal: Engels

Plot Captain Kidd

"Swashbuckling Adventure of the PRINCE of PIRATES!"

Het is 1699. Kapitein William Kidd was een berucht piraat, die de zee van Madagaskar onveilig maakte. Maar tegenwoordig begeeft hij zich onder de notabelen in Londen. Hij komt op audiëntie bij koning William III om voor te stellen, dat hij een escorte geeft door het hem zo bekende terrein, waarbij hij zijn verleden afschuift op de man die hij verslagen denkt te hebben.

logo tmdbimage

Cyprian Boyle

Lord Fallsworth

avatar van tsjidde

tsjidde

Het verhaal stelt weinig voor, maar mede door Charles Laughton is deze film goed door te komen.

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Inderdaad. goede film met wel een mager plot. Maar het acteerwerk, decors en de aankleding is hier zeker niet slecht. Deze oude film krijgt van mij een 3,5. Laughton kan sowieso ook mooie rollen vertolken.

avatar van DonLeone

DonLeone

wat een rotfilm. verhaal is bagger. Laughton zet bovendien steeds weer dezelfde vertolking neer. dikke nek acteerprestatie, dat wel, maar altijd weer dezelfde vertolking, in iedere film met hem opnieuw.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2063 berichten

Ik heb deze avonturenfilm zojuist herzien en blijft vermakelijk. Prima kijkvoer.uit de oude doos.