O. Henry's Full House (1952)

Alternatieve titel: Full House

Drama / Komedie

geregisseerd door Henry Hathaway, Howard Hawks, Henry King, Henry Koster en Jean Negulesco
met Charles Laughton, Richard Widmark en Anne Baxter

"O. Henry's Full House" is een compilatie waarin vijf regisseurs elk een verhaal van de bekende Amerikaanse schrijver O. Henry verfilmen. Het verhaal "The Cop and the Anthem" (door Henry Koster) gaat over een zwerver die tracht in de gevangenis te komen om daar te overwinteren. "The Clarion Call" (door Henry Hathaway) gaat over een politieagent die een oude vriend moet arresteren. In "The Last Leaf" (door Jean Negulesco) ziet een zieke vrouw in de vallende herfstblaadjes het komende einde van haar leven uitgebeeld. "The Ransom of Red Chief" (door Howard Hawks) gaat over twee kidnappers die een kind ontvoeren. En "The Gift of the Magi" (Henry King) verhaalt over twee pasgetrouwden die problemen hebben om een passend kerstcadeau voor elkaar te vinden.

avatar van matthijs_013
Hier en daar een beetje langdradig, niet alle verhalen zijn even interessant, maar in het algemeen een sfeervolle, vermakelijke film met een topcast. Het grote aantal bekende gezichten kwam onverwachts voor me, ik heb echt zeer genoten. Ook leuk dat sommige verhaallijnen zó van elkaar verschilden, dat het leek alsof je naar verschillende films keek (al snap ik ook dat sommigen dat als negatief ervaren). Een aanrader voor de naderende kerstdagen.