The Strange Door (1951)

Alternatieve titels: Robert Louis Stevenson's The Strange Door | Levend Ingemetseld

Horror

geregisseerd door Joseph Pevney
met Charles Laughton, Boris Karloff en Sally Forrest

Een libertijnse edelman wordt in een val gelokt, gevangen genomen en naar een naargeestig kasteel gebracht door Sire de Maletroit, een kwaardaardige gek die het huwelijk en de dood van zijn geliefde niet kan verwerken. Zijn broer huwde zijn jeugdliefde, die stierf tijdens de bevalling. Hij sloot zijn broer voor twee decennia op in een kerker en wil nog wraak plegen op zijn dochter ook, door haar te dwingen te huwen met een schurk. Maar de beruchte huisgast blijkt toch een hart te hebben en wordt zelfs verliefd op het meisje. Ze besluiten te ontsnappen, worden geholpen door een knecht, maar de krankzinnige Sire de Maletroit krijgt hun plan door en wil hen samen met zijn broer een vreselijke dood laten sterven in zijn folterkerker.

avatar van Dogie_Hogan
De R-2UK DVD verschijnt op 28 februari 2011!