• 8.671.357 stemmen

• Google Play Bekijk via Google Play
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Frankenstein

"The man who made a monster"

Samen met zijn assistent gaat Henry Frankenstein op lijkenjacht. Met de onderdelen wil hij nieuw leven scheppen. De stomme assistent haalt bij de universiteit echter een abnormaal stel hersenen en Frankenstein creëert hierdoor een monster.

Dr. Henry Frankenstein

Herr Vogel, the Burgomaster

Villager (onvermeld)

avatar van clubsport

clubsport

De oudste versie die ik tot nu toe zag en deze heeft dus het bekendste ontwerp van het monster dat we zo goed kennen .

De duur van de film is behoorlijk kort en het verhaal gaat ook snel voorbij , het word vrij simpel gehouden

en het is degelijk maar je merkt toch wel dat deze wat gedateerder is dan de latere versies .

De molenscene is mooi gedaan .

avatar van shrink

shrink

• 2085 stemmen

90 jaar oud en dan nog kunnen boeien. Ja erg bijzonder. Ook de aankleding en sfeer zijn erg mooi. Ook goed dat de film maar een dik uur duurt. Als hij langer was geweest dan was dat waarschijnlijk ten koste van het verhaal gegaan.

avatar van Noodless

Noodless

Klassieker bij de horrorfilms die vooral moet hebben van de sfeer, mooie zwart-wit beelden en twee memorable scènes heeft : namelijk de scène met het kind aan de rivier en de scène bij de windmolen. 7,5/10

avatar van TMP

TMP

Zeer behoorlijke film. De film heeft een overzichtelijke speelduur en vertelt in een behoorlijk tempo het klassieke verhaal van het monster van Frankenstein. Vlotte dialogen, zeer behoorlijk acteerwerk en enkele zeer aardige scènes (waaronder die met de brandende molen). Nergens eng of echt spannend, maar wel behoorlijk sfeervol.

avatar van AmazingPP

AmazingPP

Als groot horror fanaat had ik deze film nog nooit gezien, wat natuurlijk belachelijk was. Aangeschaft op 4K Ultra HD Blu Ray en net gekeken. Wat een pracht, er rekening mee houdend dat deze film gedateerd is in 1931. Tot in de puntjes opgeknapt door Universal, maar zelfs dat leidde niet tot perfectie, maar benaderd het zeker. Gezien de camera technieken van die tijd is het beeld soms wazig, zeker als er gefocust is op de voorgrond wordt de achtergrond wazig. Maar dat alles mocht de pret niet drukken, want wat een klassieker is deze film. In die tijd moet het toch echt een spectaculaire film zijn geweest. Ondanks de wat knullige acteerprestaties, het nagenoeg ontbreken van muziek en de decors heb ik erg genoten van deze film. Ik beoordeel hem dan ook met vier sterren.