menu

Film / Cast en crew / Leslie Nielsen

zoeken in:
Lang geleden dat ik van hem gehoord heb, maar vind hem wel leuk. Flauw natuurlijk, maar soms lig ik echt wel in een deuk!

Zijn films zijn wel aardig, maar helemaal mijn humor is het meestal niet.

De meeste van zijn films staan in mijn 0.5 en 1.0 lijstje.

De meeste van zijn nieuwe films wel inderdaad. Om The Naked Gun kan ik nog steeds heel erg lachen. Net als Spy Hard maar wat daarna allemaal kwam wil ik toch eigenlijk gewoon zo snel mogelijk weer vergeten.

Eigenlijk zijn alleen Airplane! en de Naked Gun serie de moeite waard, maar dat zijn dan wel een paar van de beste komedies ooit gemaakt met een fantastische Nielsen. Ligt toch vooral aan het script want in Spy Hard, Mr. Magoo en Repossessed, waar hij eigenlijk hetzelfde doet, valt er weinig te lachen. In Scary Movie 3 vond ik hem ook nog wel aardig. En ik heb ook ooit een serieuze film met hem gezien, weet alleen niet meer welke.

neo (crew)
Genoeg films gezien van voor zijn lolbroeken tijd. Forbidden Planet, Ransom!, Prom Night zijn er een aantal. Blijft jammer dat hij haast enkel om zijn Naked Gun en alle onzin daarna wordt herinnerd.

moviefreak#1 schreef:
De meeste van zijn nieuwe films wel inderdaad. Om The Naked Gun kan ik nog steeds heel erg lachen. Net als Spy Hard maar wat daarna allemaal kwam wil ik toch eigenlijk gewoon zo snel mogelijk weer vergeten.

Die vind ik ook de beste...

Naked gun 2,5 en de naked gun 33,1/3
zijn wel komische films.
Spy Hard is ook niet misselijk

Maar verder heeft de beste man niet echt indruk op mij gemaakt.
Weinig of geen bekende en goede films die hij heeft.
wel jammer overigens

Nielsen is een acteur, die voornamelijk bekend is van de hilarische film zoals bijvoorbeeld Airplane! en Naked Gun, maar kan (zoals neo ook al aangeeft) ook prima serieuze rollen op zich nemen, zoals hij laat zien in o.a. Prom Night en Something To Tide You Over uit Creepshow.

Het is toch wel een acteur, die ik zeker kan waarderen. De films waarin hij te zien is zijn vaak erg amusant (op het misbaksel Camouflage na) en hij heeft een ontzettend droge kop, werkelijk perfect voor films van het Naked Gun genre ...

Hopen dat ie binnenkort weer te zien is in een nieuwe productie !

Reacties zijn toch beter dan dat ik had verwacht!

Ik vind Leslie Nielsen een komisch akteur. Zijn uitstraling is puur weggelegd voor zeer flauwe humor. The Naked Gun-trilogie en Airplane! om wat voorbeelden te noemen. De grappen en situaties ken ik al helemaal, maar ze blijven gewoon grappig bij elke kijkbeurt.

Daarentegen ben ik toch ook erg benieuwd naar een serieuze rol van de man; dat heb ik nog nooit gezien.

Airplane! en de Naked Gun reeks vind ik geweldig leuk. Spy Hard is echter matig, en Mr. Magoo en Wrongfully Accused zijn gewoon stomvervelend (op die ene geniale scene met die stuiterende auto uit Wrongfully Accused na dan). Dat zijn denk ik de enige films met Nielsen die ik heb gezien.

De naked gun reeks is inderdaad super. Spy hard, magoo en wrongfully accussed waren niet best.

U-96 schreef:

Daarentegen ben ik toch ook erg benieuwd naar een serieuze rol van de man; dat heb ik nog nooit gezien.

Dat hij een tweede Mel Gibson wordt of zo... Nee, laat dat maar!

Dat bedoelde ik niet. Ik heb vernomen dat hij in het begin van zijn loopbaan enkele serieuze rollen heeft vervuld. Daar ben ik juist benieuwd naar.

Hij heeft meer serieuze rollen vertolkt dan komische. Sinds het succes van Airplane en met name Naked gun werd hij gevraagd voor steeds dezelfde rollen. Trouwens Wrongfully Accused vond ik wel grappig, met een hilarische rol van Richard Crenna.
Aanstaande vrijdag komt één van zijn laatste film op tv: Men with Brooms (waar men op IMBD een stuk positiever is dan hier).

Hij zal altijd wel gelinkt worden aan de Naked gun-films, maar laten we zijn aanwezigheid in oa Forbidden Planet, Chance of a Lifetime en Airplane ook niet vergeten.
Spijtig genoeg verleende hij ook z'n medewerking aan een onding als 2001: A Space Travesty.

Leslie Nielsen? Geweldige man, doet het erg goed in het genre komedie. Prachtige films in de 'The Naked Gun' trilogie afgeleverd. Ook was zijn optreden in Scary Movie 3 vol humor.

Kortom, gewoon een erg goede acteur voor komedie.

Ravenstein schreef:

Spijtig genoeg verleende hij ook z'n medewerking aan een onding als 2001: A Space Travesty.

en reposessed...

Binnenkort te zien in Scary Movie 4, wederom als president. Toch knap met z'n 80 jaar!

Vind het maar een rommelaar. Maar dit heeft meer te maken met mijn afkeur voor de typische komedie dan met de man zelf.

Ik vind het een uiterst grappige acteur. Moet altijd dubbel liggen om die Naked Gun achtige films van hem (ze zijn toch bijnal allemaal hetzelfde). Niets negatiefs over Nielsen

SuperSideSwipe schreef:
Niets negatiefs over Nielsen

Behalve dat die wel erg veel in enorme flops heeft gezeten. Maar ja, als je dat eens weet van te voren

Dit is wel ZEER toevallig. Had een aflevering van M*A*S*H* klaarstaan in mn DVD speler om te kijken maar ik dacht nog ff op moviemeter rond te snuffelen en kwam hier terecht. Vind het een geniale gast in Airplane en Naked Gun. Ik zet dus M*A*S*H* op en blijkt ie een rolletje te hebben in deze ene aflevering . Eng

Die man is gewoon geweldig, hij is al over de 80 ofzo maar is nog steeds grappig. Ik moest altijd vooral lachen om zijn ''onnozelheid''. Ik dacht altijd dat Jim CArrey hem misschien gaat opvolgen, maar hij is nu meer bezig met drama's enz.

Deze films heb ik gezien van hem:

Naked Gun 1,2 en 3
Santa Who?
Spy Hard
Wrongfully accused

Die vind ik dus helemaal niks...
Ik kan hem echt geen acteur noemen.
Eerder een clown...
En je weet wat clowns zijn...
Nooit grappig!

Hij is Briljant je moet gewoon de humor er voor hebben en de meeste hebben dat niet

wwelover schreef:
Hij is Briljant je moet gewoon de humor er voor hebben en de meeste hebben dat niet

Precies! En aan wie ligt het dan? Ik vind hem gewoon niet grappig, klaar!

Gast
geplaatst: vandaag om 08:51 uur

geplaatst: vandaag om 08:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.