Camouflage (2001)

Actie / Komedie

geregisseerd door James Keach
met Leslie Nielsen, Lochlyn Munro en Vanessa Angel

Jack Potter is een norse privé-detective die een jonge collega op sleeptouw neemt. Samen proberen ze een zaak op te lossen in het smerige stadje Beaver Ridge. Maar de zaken zijn niet wat ze lijken!

avatar van MuchTheSame
Ik vond hem toch best vermakelijk al was het alleen al voor die scenes met William Forsythe

film_kaza schreef:
Inderdaad. Nielsen = erg leuk. Maar dit komt erg sirrieus over waardoor zowel iedereen als Nielson niet mooi overkomt.

Waar ik me vooral aan ergerde was het taalgebruik van Nielsen. Veel brutalen, groffer, "stoerder" dan normaal. Ik hou juist van de bizarre nergens opslaande maar brave Nielsen. Er waren voor mij helaas wel 2 lachmomentjes van Nielsen die commentaar had over wat Munro zei. Jammer want ik dacht dat de gehele film zo zou zijn.

1 ster

Ok, maar wat volgens mij iedereen vergeet is dat Leslie Nielsen niet begonnen is al komiek... Hij is begonnen in tv-series , misdaad films, drama en zelfs in de tv-serie Peyton Place (als Dr. Vincent Markham / ... 18 afleveringen, 1965) ook in de series M.A.S.H., BONANZA, KUNG FU, KOJAK (De originele serie, niet de nieuwe) en in de horrorfilm Prom Night uit 1980.

Leslie Nielsen was goed in dat soort rollen alleen is hij het bekendst van Komedies, natuurlijk is hij dan ook leuker omdat hij meer los kan gaan in dat soort films.

In Superhero Movie had hij wel weer een leuke rol.

avatar van WeZet
Waardeloze film, het lijkt wel met opzet gedaan, alle personage door elkaar, van locatie naar locatie zonder dat je weet wat er gebeurd, namen waarvan je de personages nog niet eens gezien hebt. Zonde voor Leslie Nielsen, maar omdat het zo slecht is:

5* Te slechte film

WeZet schreef:

5* Te slechte film

Ok, dus je vindt hem zo waardeloos en slecht, zonde van de tijd dat je dan maar het hoogste cijfer geeft die een film kan krijgen op MM ???

5 * voor een hele slechte film , vreemd..

Zal hoogst waarschijnlijk wel een fout zijn van je

avatar van Ninto
Haha, grappige film op een aantal momenten. Maar ongelooflijk barslecht!!

avatar van tommykonijn
Ik had verwacht dat dit een lekker leuke komedie zou worden maar dan komt dit er weer uit, Leslie Nielsen had ik ooit in één film grappig gezien waar ik de naam niet meer van weet, ik zal wel de TV gids in de gaten houden. Deze film was eigenlijk helemaal niet grappig, ik heb echt geen één grap kunnen bespeuren. 't Was gewoon een detective/actie film en die acteur van Scary Movie was ook niet op z'n best, als het nou nog goed gedaan was had ik het oke gevonden maar de film is daarbij ook nog bagger slecht, alleen de laatste scene is nog wel een beetje spannend maar de rest is eigenlijk gewoon 3 x niks.

Sorry maar ik vind het niet meer dan 0,5* waard. Leslie Nielsen is niet in 1 scene grappig zoals ik hem normaal ken. En die andere gast speelt een mislukte acteur/regisseur, ik vind hem in de echte film ook erbarmelijk slecht :-s

Ik keek de film zelfs niet uit.
Pure waste of time!!
Khad beter van wacht van Nielsen

avatar van aburex
Eén van de slechtste films die Nielsen ooit heeft gemaakt. In de Naked Gun films vond ik hem fantastisch. Zonde van mijn tijd. Ik had al geen hoge verwachtingen omdat k deze film in Carrefour gekocht had voor 1€. Normaal zou ik hem maar 1* gegeven hebben maar ik geef mij een ster omdat ik deze film uitgekeken heb

Echt weer zo'n wrede Hollywood productie. Steengoed !

Lars Film
Camuoflage, een wat over dreven film over een acteur (Lochlyn Munro) die een privé detectif wilt worden en daarvoor met Jack Potter( Leslie Nielsen) een dag mee loopt, het verhaal is wat aan de saaie kant waardor het acteer werk wat aan de slapen kant is.Gelukkig duurt de film niet te lang anders was heel de film in het water gedreven.2,0*

avatar van Mr. Chiel
Geen boeiend verhaal, niet grappig, vooral niet kijken dus. *2
Hoop na Airplane, The Naked Gun films en Wrongfully Accused ooit nog een goede film met Nielsen te zien....

avatar van lars-pixar
Het verhaal is leuk verzonnen en leuk uitgewerkt maar niet op elk moment even leuk want de film heeft zo zijn hoogte punten en zijn zwakke punten. Het hoogte punt was dan ook het verhaal waar je het van moet hebben maar dat is niet op elk moment even vermakelijke en het zwakte punt is de casting die nog wel redelijk is maar aan acteer prestaties niet goed aan vol doet voor al Lochlyn Munro was erg flauw in zijn rol als een jongen die graag defectief wil willen worden en Jack Potter gaat hem daar bij helpen daar is Leslie Nielsen wel goed voor gecast maar ook Nielsen was niet zo goed hij was vooral erg serieus en niet losjes in de film en als we het over de grappen hebben kunnen wel zeggen dat erg tegenviel.

Als regiescheur van 5 thrillers en 3 drama films is het dan ook wel moeilijk om over te gaan naar een komedie en dan zeker als je geen goede steun krijgt van echte komieken (buiten Nielsen om dan) James Keach krijgt met het schrijven van het verhaal wel hulp van acteur en regiescheur Billy Bob Thorton (Bad Santa, Sling Blade) maar of dat een beetje goed heeft gedaan heb ik weinig van gemerkt.

Dick2008
Ik vind maar een lelijk uitziende film, misschien komt het ook omdat het een soort parodie is op film noirs, die er zoals het genre al zegt ook vaak wat donker en grauw uitzien, met een detective die een misdaad moet oplossen en het budget zal ook wel niet erg hoog zijn geweest.

De film begint aardig met een mislukt toneelstuk. De rest van de 1e helft is tamelijk saai. Dit komt omdat Leslie Nielsen leuk probeert te doen, maar dat werkt niet erg. Lochlyn Munro (die trouwens vrij veel lijkt op iemand die werkt bij de plaatselijke supermarkt, dit is meer voor mezelf voor de volgende keer) doet het trouwens wel goed en Vanessa Angel die later in het verhaal komt is lekker.
De tweede helft is toch wel stukken beter, waarschijnlijk komt dat door de actie en de ontknoping. Het blijft allemaal wat aan de magere kant en de humor werkt niet zo goed met het vrij simpele verhaal die ook veel te serieus van opzet blijft. Maar dit zorgt er dan toch wel voor dat er in dit gedeelte nog wel een aantal goede scènes zitten en zoals vaker zit ik bij deze film ook weer met een tweedeling. 2.0/4.0

avatar van Mike 1984
Bijzonder saaie "komedie" waarbij enkele glimlachjes ruimschoots volstaan. Ik vond ook Nielsen heel wat minder goed acteren dan we van hem gewoon zijn. Ik zal het maar op zijn leeftijd steken zeker? Was toch al ruim over de 70 in deze film...

Dick2008
Dick2008 schreef:

Het lage gemiddelde is eigenlijk wel te begrijpen. (Verschrikkelijke) film is erg saai en somber vaak. Lelijk gemaakt. Bijrollen zijn vervelend en te mager voor een actiekomedie. Er komen twee achtervolgingen in voor en hier en daar worden wat leuke opmerkingen gemaakt. Maar als geheel niet best allemaal. 2.0