A-Haunting We Will Go (1942)

Komedie / Mystery

geregisseerd door Alfred L. Werker
met Stan Laurel, Oliver Hardy en Dante

Stan en Ollie zitten in geldnood en nemen een klusje aan waarbij zij een doodkist moeten vervoeren naar een andere stad. Hun kist, die zonder dat zij het weten deel uit maakt van een crimineel plot, wordt verwisseld met een zelfde soort kist uit de show van Dante the Magician.

avatar van Boenga
Minder humor dan in de L&H kortfilms of de klassiekers als Bonnie Scotland en Flying Deuces, wel meer nadruk op de plot.
De film zal daardoor minder gewaardeerd worden door wie alleen geïnteresseerd is in de slapstick van Stan en Oliver. Die is er wel, maar is 'slechts' een onderdeel van het verhaal.
In de opmaak en het camerawerk zie je een duidelijke evolutie in vergelijking met hun oudere films.

Wat mij betreft: knappe, leuke en genietbare film.

In nederland met de texs; WE GAAN'TOVEREN,
En ging in 1947 pas in premiere; i.v.m. de oorlog.
Met Laurel en Hardy , Sheila Ryan, en de illusionist, Dante.

Leuk om te weeten is dat Oliver Hardy een fan was van deze,
Beroemde illusionist,

Ondanst de film niet van Hall R, sudio is,
Maar van 20 st ,fox ,,,,is hij heel aardig
En kijk waardig!!!!
voor mij 4 stere.

Ik vind de gogel trucs best leuk gedaan..., de humor is ook best leuk

avatar van hkoster
geen toverkracht in deze flop.

Gewoon wederom een leuke komedie van het eveneens leuke duo Stan Laurel en Oliver Hardy. Het verhaal is leuk en kijkt zich lekker weg en er valt meer dan genoeg te lachen om de grappen en capriolen van het leuke duo. Als kind zijnde keek ik in de jaren 70 graag naar dit soort films.

avatar van knusse stoel
Het kan eigenlijk niet anders, een prachtig verhaal met 2 lanterfantende knoeipotten die alles wat ze uitvoeren, het tegenovergestelde bereiken van wat ons zal overkomen in hetzelfde geval.
Wederom fijn vermaak tussen de films door van tegenwoordig. Of ze beter of slechter zijn, de komedies van tegenwoordig, dat is persoonlijke smaak. Een 8.