Air Raid Wardens (1943)

Komedie / Oorlog

geregisseerd door Edward Sedgwick
met Stan Laurel, Oliver Hardy en Edgar Kennedy

Stan en Ollie zitten tijdens de Tweede Wereldoorlog bij de luchtbescherming en maken er een gigantisch zootje van. Zij worden er uitgeschopt en gaan op zoek naar een nazi-saboteur.

avatar van erwku
Oliver tegen een potret van Hilter: 'you got to get up very early in the morning to get us!!

avatar van Jan met de pet
Al met al zeker niet slecht, ik houd van die 2, heb goed kunnen lachen, misschien 1 van de mindere films van hun maar toch een dikke 3,5

Jan met de pet schreef:

De films van het duo Stan Laurel (de komediant), Oliver Hardy (de aangever) zag ik vroeger als kind regelmatig in de jaren 70 voornamelijk op Duitse zenders, zo ook deze. Het verhaal is best leuk, maar het gaat natuurlijk vooral om de grappen en de capriolen van het leuke duo. Wat dat betreft zit er genoeg in deze film en omdat de film ook maar amper een uurtje duurt, kijkt hij ook nog lekker weg.

Ik heb zogoed als alles films van dit duo,maar waarom worden er twee films niet uitgebracht ???
Zeer belachelijk is dat !
Ik heb onderandere deze nooit gezien, heb vannalles geprobeerd om hem ooit te zien,maar nergens te vinden.
Ook is Nothing But Trouble van 1944 nergens te vinden

Heb ook zo'n beetje alles van dit duo gezien, incl. menige 'stomme' via een gedownload pakket waar
wel zo'n 50 films op stonden. Merkwaardig genoeg deze niet, die toch ook best wel vermakelijk is,
al doen vele grappen nogal aan als herhalingsoefeningen maar kon ik er toch weer hartelijk om
lachen.

Zijn de 2 MGM-films Nothing but trouble en AIr Raid Wardens nog ergens in Nederland te koop ?
Ze ontbreken nog in mijn verzameling. Bedankt voor jullie reactie.