Dracula: Dead and Loving It (1995)

Verenigde Staten / Frankrijk

geregisseerd door Mel Brooks
met Leslie Nielsen, Peter MacNicol en Mel Brooks

Samen met zijn hulpje R.M. Renfield (Peter MacNicol) overleeft de kwaadaardige Count Dracula (Leslie Nielsen) door op zoek te gaan naar het bloed van onschuldige mensen in Groot-Brittannië. Hij probeert zich goed te verbergen en niet op te vallen, maar heeft behoorlijk wat aanpassingsproblemen. Ondertussen is Dr. Abraham van Helsing (Mel Brooks) op zoek naar Dracula, om hem voor eens en voor altijd uit te schakelen.

avatar van Ace Hanlon
Mel Brooks EN Leslie Nielsen!! Dan kan het wat mij betreft al niet meer kapot. Heerlijke flauwekul-film. Gewoon verstand op nul zetten en lachen maar.

avatar van Cinemaniak
Leslie Nielsen is toch weer zeldzaam grappig in deze film, whahah.

avatar van akira124
GEWELDIGE COMEDY!

avatar van K*D
K*D
Geweldige film, fan sinds mijn vroege, vroege kinderjaren. Ik had m staan op mijn videoband, waar ik zelfs geen Tom and Jerry overheen opnam.

avatar van Liesha
Wat een verschrikkelijke film vond ik dit. Heb me totaal niet vermaakt, en heb er spijt van dat ik 'm helemaal heb afgekeken. Mja, het is maar een mening! Als je van flauwe humor houdt, dan is ie vast wel leuk..

heerlijke komedie, zo een Verstand op zero en look- filpje

0,5 sterren , lager kan helaas niet .

avatar van ibendb
Ik herinner mij deze film als een leuke en grappige film. Een herziening zie ik niet zitten omdat die nan kan tegenvallen. Leslie Nielsen doet zijn best hier en de grappen zijn ook leuk. vleermuizenkaka op de trap, die vent die insecten opeet...
Goede film (in herinnering toch). 3*

avatar van Hollywood007
Leuke film. Zoals anderen hierboven al zeiden : verstand op nul en gewoon lachen geblazen.

Remi schreef:
Deze film vond ik dus echt leuk!
Vroeger keek ik em vaak met m'n broertje
Nu vind ik em minder...
Dus 3*

avatar van Beertje45
Ik ben een fan van Dracula films en Coppola's versie wordt hier heerlijk geparodieerd in een doldwaze klucht.

she's nosferatu
She's Italian?

FUN

avatar van Left4Dead
Flauwe puberhumor dat je moet liggen, zo niet dan werkt het voor geen meter. De regisseur heeft er een handje van om zulke films te maken, categorie bananasplit met resusaapje Fransje.
In geen geval mijn humor al trok mij mond wel eens scheef hoe Coppola's dracula nagespeeld werd.

Vooruit 2** voor Nielsen zijn mimiek.

avatar van PEN15
erg ongrappig en tenenkrommend, vooral die gespeelde acccenten. Ergerde me aan die McNicol die er echt weinig van bakte.
"I'm Thomas Renfield, solicitor from Laand'n" Overigens was dat Avery Schreiber in die koets met een cameo.
Echte bejaardenhumor van Brooks, je hebt een betere avond als je wat Naked Guns en de Coppola Dracula afzonderlijk bekijkt.

Mr.Bungle
Kan echt lachen om Nielsen in de Naked Gun reeks ,maar dit is toch echt een miskleun. Totaal niet grappig,om over het acteerwerk nog maar te zwijgen.