• 8.353.971 stemmen

Dracula: Dead and Loving It (1995)

Komedie | 88 minuten

Genre: Komedie

Oorsprong: Verenigde Staten / Frankrijk

Geregisseerd door: Mel Brooks

Met onder meer: Leslie Nielsen, Peter MacNicol en Mel Brooks

Plot Dracula: Dead and Loving It

Samen met zijn hulpje R.M. Renfield (Peter MacNicol) overleeft de kwaadaardige Count Dracula (Leslie Nielsen) door op zoek te gaan naar het bloed van onschuldige mensen in Groot-Brittannië. Hij probeert zich goed te verbergen en niet op te vallen, maar heeft behoorlijk wat aanpassingsproblemen. Ondertussen is Dr. Abraham van Helsing (Mel Brooks) op zoek naar Dracula, om hem voor eens en voor altijd uit te schakelen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Dr. Jack Seward

Jonathan Harker

avatar van Ace Hanlon

Ace Hanlon

Mel Brooks EN Leslie Nielsen!! Dan kan het wat mij betreft al niet meer kapot. Heerlijke flauwekul-film. Gewoon verstand op nul zetten en lachen maar.

avatar van Cinemaniak

Cinemaniak

Leslie Nielsen is toch weer zeldzaam grappig in deze film, whahah.

avatar van akira124

akira124

GEWELDIGE COMEDY!

avatar van K*D

K*D

Geweldige film, fan sinds mijn vroege, vroege kinderjaren. Ik had m staan op mijn videoband, waar ik zelfs geen Tom and Jerry overheen opnam.

avatar van Liesha

Liesha

Wat een verschrikkelijke film vond ik dit. Heb me totaal niet vermaakt, en heb er spijt van dat ik 'm helemaal heb afgekeken. Mja, het is maar een mening! Als je van flauwe humor houdt, dan is ie vast wel leuk..

avatar van lvlvlv

lvlvlv

heerlijke komedie, zo een Verstand op zero en look- filpje

avatar van maurice32

maurice32

0,5 sterren , lager kan helaas niet .

avatar van ibendb

ibendb

Ik herinner mij deze film als een leuke en grappige film. Een herziening zie ik niet zitten omdat die nan kan tegenvallen. Leslie Nielsen doet zijn best hier en de grappen zijn ook leuk. vleermuizenkaka op de trap, die vent die insecten opeet...
Goede film (in herinnering toch). 3*

avatar van Hollywood007

Hollywood007

Leuke film. Zoals anderen hierboven al zeiden : verstand op nul en gewoon lachen geblazen.

avatar van oudeknar

oudeknar

Remi schreef:

Deze film vond ik dus echt leuk!

Vroeger keek ik em vaak met m'n broertje

Nu vind ik em minder...

Dus 3*

avatar van Beertje45

Beertje45

Ik ben een fan van Dracula films en Coppola's versie wordt hier heerlijk geparodieerd in een doldwaze klucht.

she's nosferatu

She's Italian?

FUN

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Flauwe puberhumor dat je moet liggen, zo niet dan werkt het voor geen meter. De regisseur heeft er een handje van om zulke films te maken, categorie bananasplit met resusaapje Fransje.

In geen geval mijn humor al trok mij mond wel eens scheef hoe Coppola's dracula nagespeeld werd.

Vooruit 2** voor Nielsen zijn mimiek.

avatar van PEN15

PEN15

erg ongrappig en tenenkrommend, vooral die gespeelde acccenten. Ergerde me aan die McNicol die er echt weinig van bakte.

"I'm Thomas Renfield, solicitor from Laand'n" Overigens was dat Avery Schreiber in die koets met een cameo.

Echte bejaardenhumor van Brooks, je hebt een betere avond als je wat Naked Guns en de Coppola Dracula afzonderlijk bekijkt.

avatar van Mr.Bungle

Mr.Bungle

Kan echt lachen om Nielsen in de Naked Gun reeks ,maar dit is toch echt een miskleun. Totaal niet grappig,om over het acteerwerk nog maar te zwijgen.

avatar van H€yoka

H€yoka

Gisteren nog eens gekeken naar deze film die vooral in mijn herinneringen "goed" was. In de 25 jaar die verstreken zijn, heb ik uiteraard al betere films gezien... maar ook al slechtere. Persoonlijk vind ik het gemiddelde wat aan de lage kant. Een half puntje hoger mag best, maar ook niet meer dan dat.

Leslie Nielsen keek ik vroeger graag en is wat mij betreft het boegbeeld van dit genre, ook al had ie meer serieuze rollen bij aanvang van zijn carrière. Ironisch genoeg laat hij in deze film, een kans om lekker over the top te gaan, bitter weinig zien.

McNicol doet het dan weer beter. Zijn metamorfose van beheerste advocaat naar krankzinnige insectenjager aan de ontbijttafel vond ik een knap staaltje acteren. Zijn rol is uiteraard niet groot genoeg om de film te dragen, dat had Nielsen moeten doen.

De andere bijpersonages (de dames, Jonathan Harker en Dr Seward) vond ik overigens ook allemaal best ok. De protagonist (van Helsing/Brooks) geeft echter op zijn beurt niet thuis, waardoor je een merkwaardige film krijgt waar de bijrollen prominenter uitkomen dan de hoofdrollen, zonder ook echt te schitteren. Misschien zit hier de voor mij blijvende aantrekkingskracht van deze film?

Sommige dingen werken, andere niet. Ik heb al meermaals de She's Nosferatu. She's Italian? gequoted en meestal vinden mensen dat wel grappig. De She will become one herself herhaalde mimiek is dan weer totaal niet grappig imho.

Dus ja, voldoende zonder meer. Maar wel een verademing om nog eens een film <90 min. te zien, die niets meer wil zijn dan een grappige manier om een verhaaltje te vertellen. Dat is de laatste jaren toch wel moeilijk te vinden.

avatar van teigertje

teigertje

Deze film van Leslie Nielsen is ontzettend leuk en met de geweldige Mel Brooks als dr. van Helsing is ook subliem.

Ook de rol van Peter McNicol is formidabel om je rot te lachen.

Leslie Nielsen heeft fantastische films gemaakt en ook verschillende slechte films.

Maar deze is en blijft van de bovenste plank.