Superhero Movie (2008)

Alternatieve titel: Superhero!

Komedie / Actie

geregisseerd door Craig Mazin
met Drake Bell, Sara Paxton en Christopher McDonald

Nadat hij gebeten is door een genetisch gemanipuleerde libel, ontwikkelt high school loser Rick Riker superkrachten. Hij besluit zijn krachten te gebruiken voor goede zaken en wordt een gemaskerde misdaadbestrijder genaamd 'The Dragonfly'. Hij komt echter snel tegenover de slechterik Lou Landers te staan. Na een mislukt experiment, heeft deze de kracht ontwikkeld andermans levenskracht te ontnemen om zodoende onsterfelijkheid voor zichzelf te creëren. Zal het 'The Dragonfly' lukken deze slechterik te verslaan en de wereld te redden?

Dynamics schreef:
Verschrikkelijke film, Meet the Spartans en Epic Movie waren leuker, en die waren al niet leuk. Kon me niet één keer aan het lachen brengen.

die vond ik ook 100% niks;P

avatar van Beloki
Wat een slechte score hier en op IMDB, zeg. Ik vond het een hilarische film. Natuurlijk was de humor flauw, maar het absurdistische maakte de film toch meer dan alleen slapstick.

B.

avatar van Zandadder
Beloki schreef:

B.

Eens. Sowieso zijn dit soort films erg flauw, dat weet je gewoon.
Een flauwe film afzeiken omdat ie flauw is.

avatar van Oliveri
Ik heb toch regelmatig smakelijk zitten lachen om de grappen in deze film, beetje te laag gewaardeerd in mijn ogen.

avatar van Dutch Ownage
Friday the 13 th schreef:
Eén van de grootste iconen, nog steeds!

Éen van de grootste siliconen, dat zeker

avatar van Number23
Ondanks dat Bell een leuke acteur is en best wel geschikt is voor deze rol, blijft dit toch de zoveelste formule-film waarmee we doodgegooit worden jaar na jaar. Zoals gewoonlijk zitten er een paar leuke grappen tussen, maar niet genoeg om een goede score te halen. Altijd leuk om Nielsen te zien.

avatar van rupie
inderdaad sommige fragmenten wel hilarisch, een van de laatste films van Leslie Nielsen....

avatar van mikey
wat een flauwe film

avatar van ILDIB
Toch veel flauwigheid helaas, paar zaken wel erg goed. de 3.0 is erg ruim gegeven..

avatar van Jiminh00
echt droge humor, maar daar hou ik wel van!
zo flauw dat het grappig is, vooral de eerste helft van de film (de 2e helft word een beetje kinderachtig)

avatar van DragQueen
Erg flauwe parodie op Spiderman, die hier en daar wel een leuk momentje oplevert. Ook Nielsen speelt wel een leuke rol. 2 Sterren.

avatar van Sergio Leone
Amusante parodie.

Onder andere Batman, Spider-Man en X-Men worden hier geparodieërd, en dat levert zo z'n leuke momenten op. Het is wel allemaal heel flauw en sommige moppen zijn gewoon slecht. Dat werd afgewisseld met geslaagde zetten zoals de parodie van Tom Cruise.

Net voldoende.

avatar van lars-pixar
Het is duidelijk dat Graig Mazin in zijn eentje een film kan maken want na zijn hulp aan Scary Movie 4 en andere platten komedies is het tijd dat zijn eigen spoef een duimpje krijgt en dan geen duimpje omlaag.

Leslie Nielsen en Drake Bell hebben een goede bant samen ook al is Drake Bell op sommige momenten niet overtuigend genoeg zijn de rollen toch goed neer gezet en ook Christopher McDonald is erg leuk. Het verhaal is leuk neer gezet en de stukken waar de films op de hak worden gezet neemt de film de tijd om dat te verwerken ook dat is erg goed neer gezet en ook de humor is niet bepaald slecht of irritant maar dat ligt aan de kijker.

avatar van Hostelg
Een van de beste films met movie in de titel.
Geniale droge humor! ongelofelijk dat deze film zoon laag gemiddelde heeft.

avatar van Daan258
Zeker niet zo leuk als Scary movie.
toch heb ik me wel redelijk vermaakt en een paar keer kunnen lachen.

Het was redelijk meer niet.

avatar van Jaarme
Ben een van de weinige zie ik, ik vond het een komische film.
Vooral om de droogheid. Dat is ook de reden dat in elke seconde van de film uit elke scene een grap gehaald kom worden.
Voor het komedie genre 4.5 en ja het is een flauwe film, verstand op nul en kijken:-)

Ik vind het een erg goede parodie op Spiderman.
Deze moet je dan ook wel gezien hebben, voordat je deze film gaat bekijken.
Ik ben blij dat ik hem gekeken heb, ondanks de slechte recensies.

wie dit een goed film vind is dom!!!
1 ziet er niet uit,
2.grapen zijn dom

nog 1 ster voor de moeten.

avatar van paul83
ferrariking schreef:
wie dit een goed film vind is dom!!!
1 ziet er niet uit,
2.grapen zijn dom

nog 1 ster voor de moeten.

Ik vraag me af wie hier nou dom is gezien je spelling en opmerking. Ga eerst maar eens goed Nederlands leren en wat respect tonen voor een heleboel mensen die slimmer zijn dan jij.

On topic:

Herzien en de grappen blijven best geslaagd. Ben het dit keer eens met de Veronica gids die zegt dat deze film betere grappen heeft dan Epic Movie, Date Movie en Disaster movie bij elkaar.

Je moet wel spiderman hebben gezien om de film grappig te vinden. Zitten wel een paar goede grappen in, maar lang niet alle grappen zijn sterk en vaak herhaald in andere films. Hoogtepunt vond ik de parodie van Tom Cruise.

avatar van misterdhdh
zeer matige film, zeker niet de slechtste parodie maar is ook niet moeilijk na date movie, epic movie, disaster movie, stan helsing,...
ik heb ze helaas allemaal gekocht omdat ik bij elke film denk, dit kan wel wat worden, helaas zijn ze allemaal even slecht en staan ze bijna allemaal in de flop. bij de andere parodies kan er soms slechts een glimlachje af. ik heb wel nog geen enkele heldenfilm gezien, dus daarom weet ik niet echt op wat ze allemaal geparodieerd hebben. vond deze film wel nog leuk, vooral de eerste helft dan, vaak dezelfde grappen en niets vernieuwend maar toch niet echt verveeld, al zal ik hem toch nooit meer bekijken. bij elke film van dit genre is er wel altijd een maker van scary movie bij waar ze dan mee stoefen op de cover
met 'stephen hawking' lag ik wel plat

2.5/5

avatar van baasbas17
ik hoop toch niet dat dit mijn humorsmaak is anders ben ik wel erg makkelijk, maar stiekem ging ik helemaal stuk om deze film, vooral leuk om te kijken als je goed stoned, maar vooral het feit dat de makers geen seconde zonder grap kunnen vind ik een pluspunt. dit is mijn eerste film van de makers van scary movie en naked gun maar die moet ik dus ook maar eens gaan zien. hahah echt gewoon een aanradertje
you have a great ass--tronomy career ahead of you
- shi shit shit
-wow! rick how did you do that? its easier than it looks, pang, no its not.
-still the best sex i ever had.
-youre one lucky guy
-i do have this coupon for a cremation
-he nelson, ive been in jail to!
-your costume sucks!

avatar van Kliko_Green
Gewoon lekker dom kijkvoer.
Redelijk voorspelbaar maar soms ook erg sterke grappen.
Stiekem wel genoten.
Tom Cruise was +1
Spiderman parodie +1
Xmen / mutant school en vooral Xavier(s) +1.

avatar van GHOSTFACE :-)
Ik vond een geslaagde film maar voor je een parodie kijkt moet je eerst de films kijken .in dit geval spider-man en x-men.
ik geef hem een 4.5/5

avatar van Onceuponanytime
Een film van alles of niets, je bent er voor of tegen. Typische 'Leslie Nielsen'-film. Ik ben er fan van en ik heb ervan genoten ! Verstand op nul en mijn lachspieren deden de rest !!

edje555
vond hm grappig

avatar van Kondoro0614
Superhero Movie

Redelijke komedie film die opzich wel wegkijkt. Niet altijd even snel maar het gaat wel. Bij dit soort films heb ik meestal een heel raar gevoel en manier van denken. In het begin, met de schoolbus, vond ik hem echt lachen. Ma na mate de film door loopt is het een slechte parodie op Spider-Man en zo af en toe werd Batman ook eens mee genomen. Een soort Scary movie 2.0 dus alleen dan zonder horror films maar met Actie films. Maar scary movie kan ik (bijna) allemaal waarderen dus ik heb me zeker niet verveeld onder deze film. Het is gewoon weer eens anders maar, ik geef wel toe dat ik zo af en toe heb lopen spoelen...

Drake Bell, ja jou ken ik nog wel. Van Drake & Josh. Een van mijn lieveling's programma's toen ik kleiner was. Echt genoten van hem toen! Nu deed ie het ook niet slecht. Maar wat mij natuurlijk meteen aantrok was: Sara Paxton. Wat vind ik dat een mooie meid. Acteren kon beter.

Het verhaal vond ik niet echt wat en was flinterdun. Toch kon het concept me wel wat meer mee slepen. De grappen werden soms te moedig toe gebracht waar van je snel genoeg had. Zo, weer 1 van mijn oude manier van recensies schrijven. Wat langer dan normaal. Vond ik ook weer eens leuk. Hij haalt van mij part net een voldoende. Leuk voor tussendoor, dat wel!

avatar van dutchtuga
Het is dat Nielsen ondanks zijn leeftijd aardig op dreef is, anders had dit niet hoger dan 1* gescoord. Bell is echt een vreselijke acteur en teveel grappen werken simpelweg niet. Ik heb slechtere films in het genre gezien, maar onderhoudend wordt Superhero Movie nergens.

avatar van mrklm
De Amerikaanse singer/songwriter Drake Bell speelt de rol van Rick Riker, het typische watje dat smoorverliefd is op het mooiste meisje van de school, maar te onzeker is om haar aan te spreken. Tijdens een excursie naar een laboratorium waar Dr Strom [Brent Spiner] genetische experimenten uitvoert op dieren, richt Rick per ongeluk een ravage aan nadat hij is gebeten door een genetisch gemanipuleerde libelle. De beet maakt hem aanvankelijk ziek, maar al snel ontdekt hij dat hij beschikt over bijzondere gaven die het voor hem mogelijk maken om in een zelfgemaakte kostuum de superheld uit te hangen. De mysterieuze Doctor X [Tracy Morgan] spoort Rick op en biedt hem een plaats aan op zijn school voor mutanten, zodat hij zijn bijzondere gaven leert te beheersen. Hij heeft die gaven hard nodig om het op te nemen tegen miljonair Lou Landers, een miljonair die door een genetisch experiment niet alleen genezen lijkt te zijn van een dodelijke ziekte, maar ook superkrachten heeft verworven waarmee hij de wereld aan zijn voeten hoopt te krijgen.

Natuurlijk slaat ook “Superhero Movie” de plank wel eens mis, maar de grappendichtheid is hoog en Drake Bell blijkt een uiterst charismatische acteur te zijn die het maximale uit de meligheid weet te halen. Hoogtepunten uit de film zijn een achtervolging met een hilarische “shortcut through the playground” en de “World Humanity Awards” die uitlopen op een vechtpartij waarbij onder anderen Nelson Mandela, Desmond Tutu en Paus Benedictus XVI betrokken zijn. Stephen Hawking is vaak het mikpunt van spot, maar hier vind je een parodie op de eminente wetenschapper die écht leuk is. Miles Fisher doet bovendien een sublieme imitatie van Tom Cruise en natuurlijk is Leslie Nielsen ook van de partij als Ricks oom en voogd Uncle Albert die Rick voorziet van volstrekt waanzinnig advies en ook nog wat andere problemen veroorzaakt. Simpelweg de beste van de genrespoofs uit de 21e eeuw tot nu toe, al wil dat an sich helaas niet al teveel zeggen...

avatar van Shadowed
Een van de betere parodies.