Take This Waltz (2011)

Canada / Spanje / Japan
Drama / Romantiek

geregisseerd door Sarah Polley
met Seth Rogen, Michelle Williams en Luke Kirby

Het klikt direct tussen de 28-jarige Margot (Michelle Williams) en Daniel (Luke Kirby), wanneer ze elkaar voor het eerst ontmoeten. Liefde op het eerste gezicht? Probleem is echter dat Margot al gelukkig getrouwd is met Lou (Seth Rogen), een beroemde kookboekschrijver. Als Margot er dan ook nog eens achter komt dat Daniel tegenover hun woont, verliest ze de zekerheid over haar huidige relatie met Lou...

avatar van MH040
Mooie sfeervolle film over een moeizaam jong huwelijk waar de spanning uit verdwenen is. De ongemakkelijkheid is erg goed neergezet. Lou en Margot houden van elkaar, maar lijken dit voornamelijk erg vaak uit te spreken om zichzelf hiervan te overtuigen. Williams is altijd goed, maar ook Seth Rogen zet hier een uitstekende acteerprestatie neer is een serieuzere rol. Deze film verdient naar mijn mening zeker een hogere score dan de huidige 3,01.

Ik was trouwens blij dat Lou aan het eind van de film enigzins als winnaar uit de bus komt

Uitstekende film waarin een gelukkig getrouwde vrouw een andere leuk man ontmoet. Wat met gemak een standaard romcom had kunnen worden is een mooi invoelbaar drama geworden waarin de innerlijke strijd van het hoofdpersonage sterk overkomt. Niet in de laatste plaats door de prachtige rol van Michelle Williams die voor een paar ontroerende momenten weet te zorgen. Ook Seth Rogen komt verrassend uit de hoek hier. Een kleine 4.0 sterren.

avatar van david bohm
Audiovisueel geinig gedaan maar het verhaal is een niemendalletje. Twintigers die wat uitgekeken raken op hun relatie die vele jaren duurt. Tja, dat is wel heel gewoontjes.
De acteurs krijgen zo nu en dan gevatte teksten voorgeschoteld, maar aardig wat scenes vind ik ronduit vervelend. Zoals de typische stelletjeshumor tussen Margot en Lou die alleen grappig is voor het stelletje in kwestie. Realistisch, dat wel. De grappigste scene vind ik die in het zwembad met de instructeur.
Michelle Williams kan me meestal wel bekoren en ook hier is ze best aandoenlijk. Seth Rogen echter vind ik een miscast.
Vlees noch vis, kip komt nog het dichtst in de buurt.

avatar van supersilent
Fijne film met Sofia Coppola-feel.

Romantische drama-komedie met behoorlijke en aanvaardbare karaktertekening.
'k Vind die gasten allemaal uitstekend acteren. Alleen Michelle Williams (overtuigende act) kende ik, maar die Kirby vooral vind ik prima in zijn rol.
Een cliché-situatie eigenlijk maar toch wel origineel en zeker met gevoel benaderd.
Ook dit is "unbearable lightness of being" maar dan met de nodige pijn...en spijt.
Knappe relatiefilm.
Goed camerawerk en fotografie en songs.

Deze film vond ik echt ongelofelijk saai, er gebeurd werkelijk helemaal niets. Ik heb de film gekeken omdat Seth Rogen er een rol in speelt, maar deze film staat ver af van zijn gebruikelijke rollen en misschien is dat wel de reden dat de film mij (totaal niet) kan bekoren.

avatar van K. V.
Deze eens geprobeerd en het was niet mis, maar ook niet echt pakkend. De cast deed het eigenlijk niet slecht, al was het verhaal niet zo waw.
Er zat wel één grappige scène in, nl in het zwembad, maar voor de rest vond 'k het niet zo bijzonder.

avatar van clubsport
goeie film met soms wat grappige momenten , maar het drama overheerst .
Michelle williams red deze film met haar rol als de getrouwde vrouw die worstelt met haar gevoelens voor de buurman enerzijds en schuldgevoel naar haar man anderzijds .
De overgang nadat ze eenmaal bij haar man weg is vond ik minder geslaagd en paste niet bij de rest van de film .

avatar van Jawaddedadde
Beetje vis noch vlees.

Best aardig wat betreft camerawerk en kleurgebruik: veel warme kleuren die vaak een gevoel van nostalgie en melancholie weergeven. Ook qua performances geen kwaad woord over zowel Williams als Rogen, al speelt Williams wel een verschrikkelijk irritant persoontje. Verhaal is voor het merendeel van de speeltijd kleinschalig maar prima, maar gaat uit de bocht wanneer Margot uiteindelijk haar man verlaat. Dat gedeelte van de film staat haaks op alles wat ervoor gebeurde op het gebied van tempo en sfeer. Beetje jammer. Want tot op dat moment vond ik het verhaal over een jonggehuwd koppel dat stilaan uit elkaar groeit best aardig.

Ik onthou voornamelijk uitstekende acteerprestaties en een mooie cinematografie.

avatar van .Fee.
Wat een zalige film. Van Michelle Williams, de muziek, de beelden tot de dialogen. ZALIG! Meteen toevoegen aan m'n top 10

avatar van MRDammann
Ik vond deze film wat tegenvallen. Het is eerder gedaan en ook beter. Er zitten desondanks ook wel grappige momenten en het is niet heel vervelend om naar te kijken, maar de film blijft totaal niet bij. Ook wordt er nogal tam gereageerd op bepaalde gebeurtenissen in de film. Bijvoorbeeld als bekend is bij Seth Rogen dat Michelle Williams vreemd gaat is hij er heel erg gelaten onder. Geen moment van boosheid, ik zie alleen berusting. Het voelt alsof deze film vreemd verheerlijkt, en dat staat me een beetje tegen.

Film is leuk voor een keertje, maar wel eentje om snel te vergeten. Wel een mooi nummer van Leonard Cohen, btw.