Santa Who? (2000)

Alternatieve titel: The Wonderful World of Disney: Santa Who?

Komedie / Familie

geregisseerd door William Dear
met Leslie Nielsen, Steven Eckholdt en Robyn Lively

Wanneer Kerst aanbreekt, moet TV-journalist Peter Allbright zorgen voor de jaarlijkse reportage. Hij verwacht een gewone, traditionele reportage te draaien en rekent niet op een spectaculaire primeur. Maar dan gebeurt het. De Kerstman valt uit zijn slee, recht voor Peters auto. Hij mankeert niets, lichamelijk dan toch. Hij heeft echter geheugenverlies. De goede man weet niet meer wie hij is, wat hij moet doen met Kerst en wat jingle bells zijn. Zijn elfen zijn ongerust en gaan naar hem op zoek.

avatar van Purmerend
Geen 1 keer gelachen om deze saaie en standaard komedie. Jammer maar helaas, terwijl ik Nielsen op zijn tijd wel geinig vind.

avatar van BlueJudaskiss
Standaard, maar best leuk om eens te zien.

een keer of twee gezien... tja die kerstfilms worden maar herhaald... hij is best wel leuk en grappig.
***

avatar van Chainsaw
Alles gaat precies volgens het boekje in deze kinderachtige en zeer voorspelbare kerstfilm, die eigenlijk geen moment grappig is. Vooral dat jochie begon op den duur erg irritant te worden.

Nielsen doet duidelijk zijn best en probeert er nog wat van te maken, maar weet over het algemeen dit prul ook niet te redden.

1,5 sterren.

film_kaza
ik vind dit de leukste kerstfim die ik ooit heb gezien. ook erg grappig.

3,5 sterren

kArIzMa_TuRk
Leslie Nilsen is echt Legend.
Ook in dit film doet hij erg goed zijn best.
leuk vermakelijk 3* is een goede stem voor dit film

avatar van Ninto
Best aardig

avatar van Betamax
Deze vond ik dus echt waardeloos

avatar van Mr. Chiel
Met Nielsen had ik toch wel een grappige film verwacht. Viel dat even tegen! Gewoon niet grappig! *1,5

avatar van TyphOn
Mwah, ondanks jullie slechte reacties hierboven vond ik 'm toch best grappig!

3 sterren.

echt gelachen heb ik maar een paar keer maar hij speelde wel een goede rol en het was een leuke familie film
ik heb de film nu gekeken. ja had niet veel beters te kijken

Sarah T.
Vond het echt een leuke film, samen met mijn broertje gekeken. Leuk voor als het kerst is en je zit met je familie.

avatar van Ralf81
Boven verwachting goed! Santa Who? is een erg leuke, grappige en sfeervolle Kerstfilm! Geschikt voor de hele familie. Ik heb een keuze moeten maken uit een x-tal kerstfilms en kwam uiteindelijk terecht bij deze, waarvan ik de DVD al jaren onbekeken in de kast heb staan. Blij dat ik hem nu eindelijk gezien heb. Het verhaal moet je uiteraard niet al te serieus nemen, het is niets meer en niets minder dan een feelgood-kerstsprookje.

avatar van Waackx
Volgens mij moet je eerst heel wat Gluhwein gedronken hebben voordat je deze leuk gaat vinden.
Wat een armoedig werkje zeg, zelfs voor Disney-begrippen.
De film is gewoon saai en totaal niet grappig.
Zeer irritante hoofdrolspeler (die tv-reporter) en zeer irritant jochie,
Het is onvoorstelbaar dat deze troep nog hoger scoort dan Spy Hard.

avatar van Phantasm
Leuke kerstfilm die lekker wegkijkt.