Holiday in Handcuffs (2007)

Verenigde Staten / Canada
Familie / Komedie

geregisseerd door Ron Underwood
met Melissa Joan Hart, Mario López en June Lockhart

Trudie is een moderne artieste die vlak voor de kerstdagen door haar oppervlakkige vriend wordt gedumpt. Om haar ouders niet wederom teleur te stellen met haar armoedige levensstijl, ontvoert ze een klant in de zaak waar ze werkt om hem mee voor te stellen als haar vriendje.

avatar van matthijs_013
Als 12-jarige wilde ik twee series nooit missen op nickelodeon: Saved by the Bell en Sabrina: The Teenage Witch. Daarnaast ben ik dol op kerstfilms, dus ja, ik hoop dat de film wel ooit in Nederland ook uitgezonden wordt!

avatar van Woutrr
Heb 20 min. van deze film gezien..

Een man van rond de 30 wordt "ontvoerd" en doet heel de film lang alsof ie hopeloos verloren is
GA TOCH GEWOON LANGS DE DEUR NAAR BUITEN????
zelfs een kind van 4 zou weten te "ontsnappen"

dit belachelijke verhaal + wat ""grappen"" die allesbehalve grappig zijn + slechte acteer prestaties = Holiday in Handcuffs

ga toch stemmen, ookal heb ik de film niet volledig afgezien, deze film volledig kunnen of willen afzien is dan ook een prestatie

avatar van Norma
Het gegeven (vrouw ontvoert man mee naar blokhut voor familiefeest) is inderdaad nogal stupide, maar dat hoeft voor een niet al te serieus te nemen romantische kerstkomedie niet per defenitie meteen een levensgroot bezwaar te zijn. Helaas heeft de regisseur er voor gekozen om dit ideetje lekker lang door te voeren in het verhaal, waardoor de grenzen van de geloofwaardigheid ver worden overschreden en het resultaat eerder irritant dan ook maar een beetje grappig is.
Het is dat Melissa Joan Hart in haar rol van de lichtelijk neurotische Trudie nog wel iets aandoenlijks over zich heeft, je gunt die meid een beetje kerstromantiek, dat redt de film nog enigzins van de totale ondergang.

avatar van moviemafketel
De lelijke poster doet deze best aandoenlijke kerstfilm geen recht.
Het verhaal kijkt lekker weg en is ondanks het suikerzoete sfeertje door de hele film heen, zo rond de kerst niet irritant.
Er werd helemaal niet zo slecht geacteerd, maar kerstfilms zijn nou eenmaal aan bepaalde regeltjes gebonden, waardoor je de echte top-acteurs/actrices niet snel zal terug zien in dit soort verhalen.
Gewoon een simpel, feel good filmpje waar je niet te veel bij moet nadenken. Ik vond het in ieder geval als echte kerst-freak het kijken waard.

Woutrr schreef:
Heb 20 min. van deze film gezien..

GA TOCH GEWOON LANGS DE DEUR NAAR BUITEN????
zelfs een kind van 4 zou weten te "ontsnappen"

Als je iets langer naar de film gekeken had dan 20min. had je gezien dat die langs buiten is gevlucht maar, je komt er al snel achter dat dat geen optie is.
Kijk de volgende keer iets langer naar een film en oordeel dan pas!