12 Dates of Christmas (2011)

2,70

Komedie / Romantiek

geregisseerd door James Hayman
met Mark-Paul Gosselaar, Amy Smart en Jayne Eastwood

In deze bewerking van 'Groundhog Day', wordt een vrouw onvrijwillig naar een blind date gestuurd met een aantrekkelijke man. Ze zal elke dag twaalf keer opnieuw meemaken, en moet dus twaalf keer op dezelfde date. Hoewel ze de man in eerste instantie geen kans geeft, komt ze langzamerhand tot de ontdekking dat hij charmanter is dan aanvankelijk gedacht.

14 BERICHTEN 3 MENINGEN
avatar van Gish
geplaatst: 22 december 2013, 10:30 uur [permalink]
Een soort Groundhog Day light, maar toch leuk, vooral omdat Amy Smart best ontwapenend is.
Echte kerstfilm met sfeervolle beelden.

avatar van missl
geplaatst: 3 januari 2014, 12:07 uur [permalink]
Ik vind het concept wel leuk, de uitwerking ervan is alleen wat minder want ik had het idee dat ik naar een constante herhaling aan het kijken was (los van dat het telkens dezeflde dag was), de dagen verschilden niet veel van elkaar. En hierdoor was het wat saai.

geplaatst: 26 december 2014, 23:07 uur [permalink]
Prima kerstfilm, ze alleen wel erg hardleers. Op den duur had ik het wel een beetje gehad met al die deja-vus.

avatar van ILDIB
geplaatst: 28 december 2014, 16:41 uur [permalink]
wat is er met de huid van smart gebeurd? Vet en gatenkaas. Verders tikkie simpel maar t is te doen. groundhog day komt t niet in de buurt. .

avatar van Mr. Chiel
geplaatst: 28 december 2014, 20:46 uur [permalink]
Leuk gegeven, maar de uitwerking wat minder. Wat saai en eentonig werd het op een gegeven moment. Na een uur wist ik wel zeker hoe het af zou gaan lopen.

avatar van bartman
geplaatst: 23 december 2015, 20:28 uur [permalink]
Bijna een remake van groundog day, alleen iets hedendaagser en met een vrouwlijke hoofdrolspeelster ipv Murray. Het origineel vond ik een stuk vermakelijker, maar dit kon ik ook nog wel verteren.

ILDIB schreef:

OMG, wat een opmerking. Waarschijnlijk gewoon wat minder makeup en photoshop? Zo zie je dat het leeft

avatar van Miszmi
geplaatst: 13 september 2016, 18:10 uur [permalink]
Ik ben dus zo'n type dat met 32 graden buiten zit en vervolgens een kerstfilm gaat zitten kijken. Met dank aan Netflix overigens, die de film promootte toen ik het opende. Afijn, ik kan het hele jaar genieten van dit soort films. Ook deze film doet het zeer aardig bij mij. Af en toe kreeg ik wel het gevoel van: ja, dit heb ik nu wel gezien, maar toch was ook wel elke dag weer verrassend wat je kreeg. Een losbollige dame, of toch de dame die serieus wilde zijn? Op een gegeven moment werd het allemaal wel een beetje langdradig, maar heb me geen seconde echt verveeld. Het einde zie je natuurlijk al van mijlenver aankomen, maar toch vond ik de laatste dag wel enigszins verrassend. De acteerprestaties zijn eigenlijk ook ruim voldoende, evenals de (geringe) settings waar het zich allemaal afspeelt. Al met al toch wel een (ruime) voldoende voor deze kerstfilm, 3.5*.

geplaatst: 15 december 2016, 18:22 uur [permalink]
Mierzoet, maar wel leuk.

avatar van clubsport
geplaatst: 17 december 2016, 17:40 uur [permalink]
niet slecht geprobeert maar deze kan niet tippen aan groundhog day
Amy smart doet het verder wel leuk .

avatar van SmackItUp
geplaatst: 18 december 2016, 20:33 uur [permalink]
Niet onaardig. Maar de clichés doen zoals wel vaker afbreuk aan een verder aardig idee. Feelgood dat wel, maar niet meer dan middelmatig.

geplaatst: 19 december 2016, 02:23 uur [permalink]
Op zich wel een leuk filmpje met natuurlijk een bijzonder cliché einde. Het leuke aan de film is dat de twaalf dagen wél redelijk origineel zijn divers en vernieuwend zijn, waardoor de aandacht bij de film wordt gehouden. Deze twaalf dagen zitten ook bomvol clichés, maar toch vond ik ze op de een of andere manier origineel uitgewerkt. Verder vond ik dat er een leuke chemie aanwezig was tussen Smart en Gosselaar en de twee op zich zijn nou ook niet bepaald een straf om naar te kijken. Heb me prima vermaakt met deze film.

geplaatst: 19 december 2016, 15:15 uur [permalink]
Kende de film niet, maar hij werd afgelopen nacht op NET5 uitgezonden en had 'm er onbewust opgezet. De film heeft me zeer aangenaam verrast, mede omdat Groundhog Day tot 1 van mijn favoriete romantische komedies behoort. Hoewel Groundhog Day een sterretje meer heeft, is deze erg goed te pruimen, vooral in deze tijd van het jaar! En Amy Smart is gewoon een lekker ding om naar te kijken, niets mis dus met deze film.

avatar van Decec
geplaatst: 13 januari, 16:17 uur [permalink]
Een leuke komedie/fantasie/romantiek TV Movie...
Leuk verhaal...
Prima acteerwerk...
Gezellig kerst...
Goed kwaliteit breedbeeld, geen HD aanwezig...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

avatar van Mr. Chiel
geplaatst: 13 januari, 20:26 uur [permalink]
Decec schreef:
Een leuke komedie/fantasie/romantiek TV Movie...
Goed kwaliteit breedbeeld, geen HD aanwezig...
(Dolby Digital)...

Gewoon in HD te zien hoor