Single Santa Seeks Mrs. Claus (2004)

Komedie / Familie

geregisseerd door Harvey Frost
met Steve Guttenberg, Crystal Bernard en Dominic Scott Kay

De kerstman gaat met pensioen, maar maakt zich zorgen over zijn opvolging. Zijn zoon Nick heeft namelijk nog steeds geen vrouw gevonden. Ernest, die alle lopende zaken op de noordpool regelt, heeft drie perfecte kandidaten voor Nick geselecteerd. Maar als Ernest en Nick op weg gaan om de dames te ontmoeten, loopt alles in het honderd, want Nick wordt opeens verliefd op Beth, een hard werkende alleenstaande moeder voor wie Kerstmis al heel lang niets meer betekent.

avatar van wal
wal
Ik ben gek op Kerstfilms, maar deze vond ik toch duidelijk minder dan de gemiddelde kerstfilm. Heb de vinger er niet op kunnen leggen wat het nu precies was, wat voor een ovoldoende zorgde (het zal wel alles bij elkaar zijn geweest, de chemie die ontbrak, het verhaal, de verfilming ). Ik heb hem nog wel uitgekeken, dus hij was niet zo erg dat ik hem moest uitzetten, dus daarom toch nog:
2 sterren

avatar van Norma
Goh....wat een verspilde moeite. Slecht acteerwerk,bar weinig kerstsfeer(waarom Californië??) en volgensmij stukjes gejat uit The Santa Clause 2 en Miracle on 34th Street.

wow, wat weinig reacties nou weet ik niet of ik 'm vanavond nog wel moet kijken....

avatar van Annniek
Ja, inderdaad, wou hem ook eerst gaan kijken maar weet ut ook niet meer..

een mooie kerst film waar je van de echte kerstgedacht te zien is

merry christmas

verstand op nul et voilà..

een leuke feelgood voor deze tijd van het jaar

avatar van jordandejong
Gewoon een leuke kerstfilm niet meer en niet minder.

Ik heb er (gelukkig) niet genoeg van gezien om er een stem voor te geven, maar we onderbraken de film voor cadeautjes uit pakken en toen we terug kwamen voor het einde sloot het perfect aan bij het moment waarop we weg gingen. Geeft wel weer aan hoe ongelovelijk voorspelbaar en nutteloos het verhaaltje was. En Guttenberg kan ik dankzij Veronica Mars echt niet meer met kinderen zien... :S

mierzoete kerstfilm, geen toppertje in zijn soort maar wel oke.

avatar van Marvinleeaday
Voorspelbaar, zoetsappig en alle andere cliche's die bij een kerstfilm horen. Maar daarom is het ook en kerstfilm.
Gewoon leuk en op en top kerst, al vond ik de dame wat overdreven acteren.

Dick2008
Ik vind het leuke film, ook veel beter dan de vorige keer. De ondertiteling op de dvd is wel wat klein, maar vorige keer zonder ondertitels bekeken wat helemaal waardeloos is want er is veel conversatie in deze film.
Steve Guttenberg begint al een ouwe kop te krijgen in deze film. Het is best een leuke acteur, want heb nu al meerdere films met hem erin gezien. Het is meer een tv-acteur en bij uitstek geschikt voor dit soort familiefilms. Hij heeft er zichtbaar ook plezier in. Chrystal Bernard is maar zozo, een beetje Anita Meyer-type.
Het enige nadeel van de film, naast het idiote verhaal is dat het kruit al redelijk snel verschoten wordt, waardoor het allemaal wat verzandt en Nick alleen nog maar moeite hoeft te doen om Beth voor zich te winnen en was een kortere speelduur beter geweest.
Dat het nogal mierzoet is, stoorde mij eigenlijk helemaal niet. Bovendien heb je dat met die Hallmark tv-films. Mede dankzij het leuke spel van Guttenberg, een onderhoudende film. 4.0

(Er is ook nog een vervolg gemaakt Meet the Santas (2005))

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.