Dear Santa (2011)

Canada

geregisseerd door Jason Priestley
met Amy Acker, David Haydn-Jones en Patrick Creery

De shopaholic Crystal krijgt van haar ouders een ultimatum voorgelegd: verander je onverantwoordelijk gedrag voor de Kerst of je krijgt geen cent meer. Crystal heeft geen baan en geen romantische vooruitzichten en weet niet wat te doen. Dan vindt ze een brief van de zevenjarige Olivia gericht aan de kerstman, waarin ze vraagt om een nieuwe vrouw voor haar vader Derek, een weduwnaar. Crystal spoort hen op en laat haar goede kant zien door vrijwilligerswerk te verrichten in de gaarkeuken van Derek. De enige die in de weg staat tussen haar en haar pas ontdekte geluk is Dereks jaloerse vriendin.

avatar van cantforgetyou
In het begin dacht ik. 'Oh nee, weer zo'n mierzoete, cliché achtige romantische kerstfilm'. En dat is deze film ook, maar wel een hele leuke. De spelers zijn sympathiek. Het verhaal loopt lekker en verveelt geen moment. We weten allemaal wat er gaat gebeuren, maar soms zijn cliché's gewoon niet storend. En dat is bij deze film dus zo. Lekker kijken met een kop warme chocomel en popcorn.

avatar van margo1
Gezellige kerstfilm volgens het geijkte stramien maar dan wel vrolijk gebracht. Echt iets voor kerst als het buiten regent en waait!

Nee te zoet , ook leuk om te weten regie is in handen van voormalig Beverly Hill ster Jason Priestley.

avatar van Phantasm
Prima in elkaar gezette film met een aardig verhaal dat lekker wegkijkt.

avatar van gillie24
Leuke kerstfilm die lekker voortkabbelt met sympathieke, prettige acteurs. Amy Acker (met haar prachtige Bambi-ogen) en die kleine meid (die het erg goed doet) hebben een fijne, natuurlijke chemie met elkaar.
Kijkt inderdaad lekker weg. Typisch zo'n film die je eind december goed kan hebben....

avatar van Mr. Chiel
Wat een vreselijk hoofdpersonage. Na een half uur maar af gezet. Enorm voorspelbaar, totaal niet origineel, niet grappig, flauw.