Babar: The Movie (1989)

Canada / Frankrijk
Animatie / Familie

geregisseerd door Alan Bunce
met de stemmen van Bernard Alane, Christian Alers en Marc André

Koning Babar en zijn vrouw Céleste wonen met twee trouwe helpers in hun paleis in Célesteville. Ze hebben vier kinderen: Flora, Pom, Alexander en Isabelle. Na de jaarlijkse overwinningsparade van de stad vertelt Koning Babar aan zijn kinderen over een spannende en avontuurlijke tocht dwars door de jungle, die hij als jonge jongen meemaakte. Babar was net gekroond als olifantenkoning en Olifantenland was in gevaar. De gemene Rataxes en zijn neushoornsoldaten verklaarden Babar de oorlog. Maar Babar bedacht een list. Samen met zijn vriendin Céleste en zijn beste vriend, het aapje Zephir, trok hij ten strijde tegen de neushoorns.

avatar van moviefreak#1
/jeugdsentimentmode on
die oma is kewl
/jeugdsentimentmode off

avatar van ChielB
Heb er zelfs nog van die grote boeken van liggen.
Inderdaad aardig wat jeugdsentiment.

Die gaan we van de week maar eens bekijken!

Ik vond het altijd een leuke tv-serie. Maar of ik die film nou wil zien Waarschijnlijk een once-in-a-liftime kans?

avatar van DeCol
Echt een hele leuke kinderfilm. Vond het vroeger echt supervet. Zulke soort tekenfilms heb je tegenwoordig niet meer, toch misschien wel jammer.. 3*

Wordt in de film dezelfde toffe begintune gebruikt? (hoop hoop)

Is hier ook al een film van?
Dit wist ik zelfs niet.

avatar van Zuiderpark
jeugdsentiment is het goede woord

de boeken vond ik overigens beter..

avatar van movie acteurs
Ik vond dit vroeger ook een leuke Animatie/familie film. Ondanks ik deze film niet echt kan herinneren krijgt het een 3,0 omdat ik het vroeger wel leuk vond.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
De film ligt in de lijn van de reeks en maakt er niet echt iets speciaal van. Slecht zal het misschien niet zijn, maar ik lig ook niet echt in het doelpubliek. En ik ben te oud om dit te zien als jeugdsentiment. Mijn ding dus niet, al denk ik dat voor kinderen de boeken toch beter zijn.