Ransom! (1956)

geregisseerd door Alex Segal
met Glenn Ford, Donna Reed en Leslie Nielsen

Wanneer zijn zoon Andy wordt gekidnapt en vastgehouden wordt voor losgeld, probeert David Stannard het geld niet te betalen. Reporter Charlie Telfer weet hem van gedachten te veranderen. Maar ondanks waarschuwingen van zijn vrouw en broer besluit hij de rollen om te draaien en neemt het heft in eigen hand.

neo (crew)
het verhaal is erg origineel en verassend en de nadruk ligt vooral op drama. ron howards ransom was losjes gebaseerd op deze film. het vreemde was om leslie nielsen eens in een serieuze rol te zien uit zijn goeie ouwe tijd dat hij nog een echte acteur was.

Tjemig, is ie al zo'n ouwe knakker?

(verwijderd)
is de ransom van gibson hier een remake van?

neo (crew)
Het idee is hetzelfde alleen is de uitwerking van het origineel heel anders. Grotendeels geschoten op 1 locaties, met vooral veel dialogen.

avatar van Dogie_Hogan
De filmposter: link