Rent-a-Kid (1995)

Komedie / Familie

geregisseerd door Fred Gerber
met Leslie Nielsen, Christopher Lloyd en Matt McCoy

Harry, die een verhuurbedrijf leidt, stemt erin toe tijdens de vakantie van zijn zoon de leiding over diens weeshuis waar te nemen. Wanneer hij een echtpaar hoort kibbelen over wel of niet kinderen, komt hij met een geheel nieuw idee op de proppen: kinderverhuur. Wat is er nu handiger dan dat potentiële ouders alvast een aantal kinderen als proef een week kunnen huren. De eerste klanten dienen zich al snel aan.

Herald
Oei, deze film die ik op video bezit staat in de flop 100. Het is een mierzoete bedoeling, maar slecht vind ik hem niet.

avatar van The Goss
Ik verwachtte van de film niet veel omdat films met Nielsen nu eenmaal niet uitputten in geweldigheid. Op naked gun na natuurlijk, maar al met al was nog kijkbaar ook. Verhaal is zeer voorspelbaar en na 10 minuten weet je al hoe het afloopt en waar er dingen fout zullen gaan in de film, maar ik heb ze in dit genre wel beroerder gezien.
Echt een film om een regenachtige herfstmiddag mee door te komen.

avatar van Jorick
Zwakke en soms irritante film. 1*

avatar van otherfool
Niet te harden familiesentiment met vervelende kinderen en dito try-ouders. Mierzoet, m'n tanden doen nu nog pijn. Nielsen is (verreweg) het hoogtepunt in deze film.

1,5*.

avatar van moviegirl2
misschien ietsjes beter dan family plan.
ik kan die acteurs niet uitstaan en ben absoluut géén fan van leslie nielsen

veron35
Nog maar 2 stemmen dan staat hij in de flop 100. Deze film hoort op de 1e plaats.
Leslie nielson is dan nog het beste aan deze film ze hadden hem wel een grotere rol mogen geven, dan was deze film 3 sterren waard.

veron35 schreef:
Nog maar 2 stemmen dan staat hij in de flop 100.

Nu nog maar een.

veron35
veron35 schreef:

Neem ik terug. Hercules in New York hoort op nr. 1.

Vreemd dat er zoveel mensen zijn die deze film bucht vinden. Ik vond het een zeer grappige geslaagde familiefilm die op meerdere momenten bijzonder komisch was! Nielsen en Lloyd laten zich hier weer van hun sterkste kant zien.

avatar van hellblazer93
Ik snap niet waarom zoveel mensen deze film zo slecht vinden. Dit is pure komedie! Op veel momenten lag ik in een deuk en het is een grappig verhaal. Van mij krijgt ie een 3.5*. En ZEKER niet minder!

avatar van hellblazer93
hellblazer93 schreef:

Oke, net herzien en hij is nu toch niet meer zo grappig als voorheen. Idd jammmer dat Nielsen zo'n 'kleine' rol heeft. Tocch niet een flutfilm naar mijn mening. Maar mjn stem verlaag ik naar 2.5*

avatar van lars-pixar
deze film heb ik op de Rommelmarkt voor o,50 cent!!!
voor mijn collectie leslie nielson,en deze film is niet egt leuk en ik vindt de film niet leuk omdat de film oud is en niet mooi bilt heeft.
maar de film zelf is wel een beetje leuk: 2,5.

avatar van lars-pixar
lars-pixar schreef:
deze film heb ik op de Rommelmarkt voor o,50 cent!!!
maar de film zelf is wel leuk: 3,5.

avatar van Elizannthe
Ik vind deze film echt ondergewaardeerd door 'iedereen' met een gemiddelde van 1.79.
Het is een erg leuke familie-film. Een aanrader
Ik vind Leslie Nielsen erg leuk in zijn genre.

avatar van DBTim
Het stelt niet veel voor. Toch vind ik het een erg leuke film want hij geeft mij het gevoel alsof ik weer kind ben. Had deze vroeger op VHS en het was echt geweldig om hem na een hele lange tijd weer eens te zien.